Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6337)
Sitä puhelimella kuvattua pystyvideota minäkin olen katsellut. Ei kai muita pitkiä videoita ole(?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj'n laivakeikka kokonaisuudessaan. Vaikea sanoa, kummalla on hauskempaa, pojilla vai yleisöllä. Fabbon breakdance pudottaa Jakobin totaalisesti. :)
Pojat on NIIN onnellisia yleisön vastaanotosta ja reaktioista. Sydän sulaa, kun katsoo vaikka Kevinin ilmeitä.
Video ei näy selaimillani (ei Firefoxilla eikä Edgellä), höh.
Sama mulla, mutta youtubessa on yksi pitkä video, en tiedä onko se tää sama. Kaj Viking grace gig. Sen pystyin ainakin katsomaan.
Tuo linkitetty video on se sama youtubessa oleva 45 minuutin pystyvideo. Harmi, että nuorison näkökenttä on kehittynyt pystysuoraksi, kun se meillä vähän vanhemmilla on vielä normaalisti horisontaalinen... Mutta tunnelman video on taltioinut loistavasti, se tulee läpi ruudun vertikaalisenakin. :)
Olen ollut aivan Kaj-kuplassa eilisillasta lähtien (tai no, keväästä asti.........). Katsoin eilen illalla ekaa kertaa Gambamärkin ja heti putkeen Celesten reaktiovideon siitä ja sitten vielä liudan Grim Groovesin reaktiovideoita eri biiseistä. Kello oli siinä vaiheessa jo niin paljon, etten aloittanut katsomaan Grimin Gambamärk-videoita, mutta varmasti katson senkin jossain vaiheessa. Nukkumaan meno venähti yön pikkutunneille ja tänään aamupalalla Katsoin Celesten KAJ10-videon, jonka olen katsonut jo kerran aiemminkin, mutta nyt vielä uudelleen.
Olen itkenyt ja nauranut ja ollut ties missä tunnetiloissa!
En ole mikään suuri musikaalien ystävä, joten mulla jäi tuo Gambamärkin katsominen näinkin pitkälle, vaikka koko ajan olen ajatellut sen jossain vaiheessa katsovani. Aikuiselämässä ei vaan aina ole aikaa sellaiseen keskittyneeseen katsomiseen, ja se on sitten jäänyt, kunnes nyt oli hyvä hetki. Jotain yksittäisiä pätkiä olen kyllä nähnyt aiemminkin ja Mäskis-Gunnar on ollut yksi lempibiiseistäni.
On todella hauskaa, että paikalla olleet jakavat tunnelmia keikoilta meidän iloksemme. Kiitos siitä heille. Muistetaan kuitenkin, että se on täysin vapaaehtoista. Ei tule vaatia täysiä keikkavideoita kun ei itse ole ostanut lippua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aivan Kaj-kuplassa eilisillasta lähtien (tai no, keväästä asti.........). Katsoin eilen illalla ekaa kertaa Gambamärkin ja heti putkeen Celesten reaktiovideon siitä ja sitten vielä liudan Grim Groovesin reaktiovideoita eri biiseistä. Kello oli siinä vaiheessa jo niin paljon, etten aloittanut katsomaan Grimin Gambamärk-videoita, mutta varmasti katson senkin jossain vaiheessa. Nukkumaan meno venähti yön pikkutunneille ja tänään aamupalalla Katsoin Celesten KAJ10-videon, jonka olen katsonut jo kerran aiemminkin, mutta nyt vielä uudelleen.
En ole mikään suuri musikaalien ystävä, joten mulla jäi tuo Gambamärkin katsominen näinkin pitkälle, vaikka koko ajan olen ajatellut sen jossain vaiheessa katsovani. Aikuiselämässä ei vaan aina ole aikaa sellaiseen keskittyneeseen katsomiseen, ja se on sitten jäänyt, kunnes nyt oli hyvä hetki. Jotain yksittäisiä pätkiä olen kyl
Tykkäsin Grimin Gambämark-reaktiosta enemmän kuin Celesten. Erityisen kiva, että Grimin video on koko musikaali eikä pätkitty. Odotan Grimin Botnia Paradise reaktiota. Milloin sitten ehtii sen tekemään...
Gambämark on loistava, naurattaa ja itkettää. Myös Grim vaikutti tunteelliselta monessa kohtaa. Itselle varma kyynelehtimisen paikka on Dehär e min by. Jessus minkä tunteen nuori Jakob saa siihen ladattua.
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään suuri musikaalien ystävä, joten mulla jäi tuo Gambamärkin katsominen näinkin pitkälle, vaikka koko ajan olen ajatellut sen jossain vaiheessa katsovani. Aikuiselämässä ei vaan aina ole aikaa sellaiseen keskittyneeseen katsomiseen, ja se on sitten jäänyt, kunnes nyt oli hyvä hetki. Jotain yksittäisiä pätkiä olen kyl
Voi miten ihanaa sinulla oli kun sait katsoa Gambamärkin ensimmäistä kertaa ja sinulla on vielä Grimin reaktiovideokin katsomatta. Sinulla on ilmeisesti myös Botnia Paradise katsomatta (?). Se on myös huippuhyvä, mutta aivan erilainen.
Minä olen nähnyt molemmat monta kertaa. Ensimmäisellä kerralla en itse asiassa nauttinut niistä niin paljoa kuin seuraavilla kertoilla. En jotenkin heti aluksi saanut kiinni kaikista jutuista ja musiikkikaan ei iskenyt heti yhtä kovaa kuin myöhemmin. Heti kyllä ajattelin että ovat paljon parempia kuin ajattelin niiden olevan. Olen jotenkin hidas lämpiämään. KAJ10:kin oli toisella katselukerralla paljon parempi. Toivottavasti osaan sentään nauttia KAj on icesta heti ensi katselulla livenä.
Dehär e min by avasi minunkin kyynelkanavat ja on avannut jo aiemminkin kun olen kuunnellut kappaletta irrallaan musikaalista.
Lainaukset eivät tunnu pitkien viestien kohdalla toimivan, mutta kyllä, Botnia paradise ja sen reaktiovideot ovat myös katsomatta. Jotain yksittäisiä juttuja olen toki tästäkin katsonut, mutta en koko musikaalia. On niin ihanaa uppoutua videoihin oikein kunnolla, että säästelen ehkä senkin sellaiseen hetkeen että voin katsoa rauhassa ilman keskeytyksiä. Toivottavasti se hetki tulee pian!
Ja mulla vähän samat ajatukset Kaj on icen suhteen!
Vierailija kirjoitti:
On todella hauskaa, että paikalla olleet jakavat tunnelmia keikoilta meidän iloksemme. Kiitos siitä heille. Muistetaan kuitenkin, että se on täysin vapaaehtoista. Ei tule vaatia täysiä keikkavideoita kun ei itse ole ostanut lippua.
Mä olen nöyrän kiitollinen! Mulla ei terveydellisistä (eikä oikein taloudellisistakaan) syistä ole mahdollisuutta mennä konsertteihin tai keikoille. Oon siksi niin, niin onnellinen siitä, että munkin kaltaiset ihmiset päästään silti osallisiksi Kaj'sta. Kiitos kiitos kiitos kaikille kuvaajille.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä "ei suuri musikaalien ystävä"! Nyt kun näit Gambämärkin, muuttuiko suhtautumisesti musikaaleihin? Mistä pidit Gambämarkissa eniten? Oliko jotain, mistä et pitänyt?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole katsonut kokonaan sitä 45 min risteilyvideota, mutta olen nähnyt juurikin mahtavia tunnelmapaloja. Kun Dansgolvin ensimmäiset sävelet kuuluivat ja yleisö repesi ihan täysin, nauroin itsekin iloista kotikatsomossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään suuri musikaalien ystävä, joten mulla jäi tuo Gambamärkin katsominen näinkin pitkälle, vaikka koko ajan olen ajatellut sen jossain vaiheessa katsovani. Aikuiselämässä ei vaan aina ole aikaa sellaiseen keskittyneeseen katsomiseen, ja se on sitten jäänyt, kunnes nyt oli
Jos nuori Jakob saa käsittämättömän tunteen ladattua Dehär e min byiin, niin mulla Gambän kohokohta on Axelin Ässol. Hän on yhtä nuori, mutta jessus millaisen karaktäärin hän tekee ikämies-Kurtista, ja Ässol on kyllä maailmanhistorian vaikuttavin piehtarointibiisi. Ja kuinka hän käyttää äänirepertuaariaan!
No aivan samaa kokemusta KAJ-musikaaleista, etenkin Gambämarkista, että eka katsomiskerralla ei läheskään kaikki auennut. No yritin kyllä katsoa Gambämarkin ilman tekstitystä, vähän vaikea oli kielellisesti ja paljon juttuja meni ohi. Sama ilmiö mulla monen KAJ'n biisin suhteen: eka kuuntelukerta on joskus jättänyt jopa vähän hämmentyneen olon, että mitä ihmettä, mistä kyse... Biisit ovat kuitenkin niin kiinnostavia, että niistä haluaa ottaa selkoa ja kuunnella uudestaan. Ja sitten alkaa löytyä niitä kerroksiakin (ei välttämättä aina). Monesta tällaisesta mulle ensi alkuun "tahmeammasta" biisistä on tullut aivan lemppareita, esim. Wilhelm von Schwerin, Bäriking.
KAJ on huippukiinnostava ja aivan mahtava just sen takia, kun ei ole tusinatavaraa. Heillä toimii koko paketti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole katsonut kokonaan sitä 45 min risteilyvideota, mutta olen nähnyt juurikin mahtavia tunnelmapaloja. Kun Dansgolvin ensimmäiset sävelet kuuluivat ja yleisö repesi ihan täysin, nauroin itsekin iloista kotikatsomossa.
Se Dansgolv-reaktio sulatti munkin sydämen. Kun Kevinin kitarasta kuului ensimmäinen sointu, yleisöhän meni täydellisen pähkinöiksi. Rupesin samalla itsekin tykkäämään enemmän tuosta biisistä, joka ei koskaan ole kuulunut mun omiin suosikkeihini. Mutta täytyyhän siinä jotain olla, kun se saa aikaan tuollaisen ilmiön. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Dansgolv-reaktio sulatti munkin sydämen. Kun Kevinin kitarasta kuului ensimmäinen sointu, yleisöhän meni täydellisen pähkinöiksi. Rupesin samalla itsekin tykkäämään enemmän tuosta biisistä, joka ei koskaan ole kuulunut mun omiin suosikkeihini. Mutta täytyyhän siinä jotain olla, kun se saa aikaan tuollaisen ilmiön. :D
Siinä oli myös se yllätysmomentti kun se ei ole läheskään joka keikalla mukana. Ei esim. ekalla risteilykeikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä biisi tuntuu olevan hyvin monen suursuosikki ja ykkösbiisi. Eikä varmasti vähiten Kevinin ansiosta, hän on tässä biisissä kyllä aika hot. Mullakaan tämä ei ole kuulunut ihan kärkipäähän, vaatii varmaan enemmän kuuntelua (ja katselua!) vielä. 💚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Dansgolv-reaktio sulatti munkin sydämen. Kun Kevinin kitarasta kuului ensimmäinen sointu, yleisöhän meni täydellisen pähkinöiksi. Rupesin samalla itsekin tykkäämään enemmän tuosta biisistä, joka ei koskaan ole kuulunut mun omiin suosikkeihini. Mutta täytyyhän siinä jotain olla, kun se saa aikaan tuoll
Kevin oli niin äärettömän onnellinen siitä yleisöreaktiosta. Mä kuvittelen, että hän on myös biisin "pääsäveltäjä". Yhdessähän he kirjoittavat tuotantoaan, mutta se alkuidea kuitenkin aina tulee yhdeltä kolmesta, ja ehkä se on tuon kappaleen kohdalla juuri hän.
Musikaalien(kin) osalta täytyy muistaa, että Kaj on itse ne kirjoittanut, tehnyt siis roolituksen suoraan itselleen. Jokainen tietää, mihin pystyy, ja sen jälkeen vain säveltämään "täsmäbiisejä".
Voisin kuvitella, että se Kurtin hahmo ja Kurtin kappaleet on pitkälti Axelin itsensä kynästä, vaikka siis kaikki heidän kolmen yhteistuotantoa onkin. Ainakin se Kurtin repliikki Joosualle, että "niin pitkälle kuin silmä kantaa, kuuluu aikanaan sinulle" on ihan yksi yhteen Axelin omasta lapsuudesta, hän on siitä jossain kertonut.
Jotenkin huvittavaa se, että brittiläisen lordin tyylinen hieno ja hillitty herrasmies Kevin sitten kirjoittaa itselleen sellaisia rooleja kuin pähkähullu pontikankeittäjä Mäskis-Gunnar tai peräkammarinpoika Dan-Ole, joka yhtäkkiä yltyykin historian hulvattomimpaan soidintanssiin. Ihan käsittämättömiä juttuja!
Luuletko etten tehnyt? Siellä näkyy vain yksi 45 minuutin pituinen puhelimella kuvattu pystyvideo.