Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13453)

Vierailija
4801/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyricstranslate'n Kom to byin -käännöksissä jäi nyt vaivaamaan Maxmo ja meri... Hjälp/apuva, onko siellä aina verkot vai haavi vai mitä ihmettä... Miksi olen ymmärtänyt sen (kouluruotsiksi) Havet har vi haft här i all värld🤔

No merihän siellä Maxmossa tietysti on. Nuo konekääntäjät eivät sovi kaunokirjallisen, saati murteella kirjoitetun tekstin suomentamiseen.

Eivät koneet myöskään tunnista sanojen monimerkityksisyyttä, saati sanaleikkejä ja idiomeja. Osaavissa käsissä ne toki ovat hyvä työkalu, mutta kunnolliseen kaunokirjalliseen käännökseen tarvitaan ihminen käyttämään sitä työkalua.

Vierailija
4802/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hups. Se olikin BT aikaan tuo videotallenne. Eli vastaan itselleni. 

En tiedä, mitä tarkoitat BT-ajalla. Mutta tuo on siis kuvattu tammikuussa 2022, jolloin Botnia Paradisen esittäminen joksikin aikaa keskeytyi Pohjanmaan alueen uuden kokoontumiskiellon takia (syynä siis koronan leviäminen siellä). Botnia meni Wasa Teaterissa koko kauden 2021 - 2022, ja ilman tuota taukoa katsojaluvut olisivat olleet vielä hurjemmat.

Mikä tärkeintä kuitenkin, Yle tallensi yhden esityksen myöhemmin keväällä, kun ne taas jatkuivat. Niinpä me saadaan nauttia Benjaminin, Bertelin ja Dan-Olen charmista forever!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4803/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob, tuo kaikkien alojen taitaja, jakaa tässä kotitalousvinkkejä. :)

Vierailija
4804/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ ehti puuhailemaan Strömsössä muutakin.

Vierailija
4805/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien alojen tietäjä Axel.

Vierailija
4806/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljoa en ymmärtänyt tästä, mutta tässä oli mukana myös se puhallus, josta pari päivää sitten keskusteltiin.

Vierailija
4807/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä siis idea tuoreutensa menettäneille possuille? Näyttää kyllä oikein herkulliselta.

Vierailija
4808/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on jakanut myös Pro-Minkin Mikaelille. Vaikka Mikaelilta ei kyllä koskaan taida jäädä ylimääräisiä munkkeja lojumaan ja vanhentumaan...

Vierailija
4809/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel isoisänsä nutussa ja lakissa. Dåger åt böndrin. :)

Vierailija
4810/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mä olen käsistäni mahdollisimman epäkätevä enkä todellakaan mikään kodin hengetär. Siitä huolimatta katsoin usein Strömsötä, vaikka ne vinkit ihan harakoille menivätkin. Ja nyt on ihan pakko ostaa yksi munkkipossu ja kokeilla sille tuota nerokasta virkistyskylpyä.  :D

Vierailija
4811/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, mä olen käsistäni mahdollisimman epäkätevä enkä todellakaan mikään kodin hengetär. Siitä huolimatta katsoin usein Strömsötä, vaikka ne vinkit ihan harakoille menivätkin. Ja nyt on ihan pakko ostaa yksi munkkipossu ja kokeilla sille tuota nerokasta virkistyskylpyä.  :D

KAJ on vaaraksi kansanterveydelle 😆.485

Vierailija
4812/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vanhankansan talonpoikaisviisaudet on kyllä uskottavampia kuin Axelin omakeksimät. "Mitä parempi WiFi, sitä huonommat perunat."   :D

Vierailija
4813/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pojat pelaavat aliasta. Jakobilla on poninhäntäkampaus. Mahtoikohan BP-musikaalin jälkeen pitää hiukset pidempinä. Ihanan suloinen Jakob. Kauankohan hän mahtoi pitää pidempää kampausta?

Niimpäs näyttää Axelilla myös olevan pidemmät hiukset. Ja vihjeet ovat hieman K18 osastoa. OMG

Jakob ja miesjuontaja vetää niin tosissaan ja naisjuontaja näyttää siltä, että häntä nolottaa etenkin yhden sanan vihjeet.

Ja hauskinta että Jakob pelaa niin tosissaan ettei näe vihjeessä mitään "tuhmaa". 🥹

Vierailija
4814/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että Jäähalliesitys tulee yle areenaan. Kun näitä muitakin poikien livekeikkoja ja esityksiä ollaan huomioitu. Ostaisin jopa musikaalikokoelmat levyinä tai sovelluksilta että saisi tallennettua koneelle.  Plus muutakin KAJ tuotantoa. Mietin että näissä aina kuva- ja äänenlaatu on parempaa plus olisi sitä bonusmateriaalia.

🥹🥰

Vierailija
4815/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pojat pelaavat aliasta. Jakobilla on poninhäntäkampaus. Mahtoikohan BP-musikaalin jälkeen pitää hiukset pidempinä. Ihanan suloinen Jakob. Kauankohan hän mahtoi pitää pidempää kampausta?

Niimpäs näyttää Axelilla myös olevan pidemmät hiukset. Ja vihjeet ovat hieman K18 osastoa. OMG

Jakob ja miesjuontaja vetää niin tosissaan ja naisjuontaja näyttää siltä, että häntä nolottaa etenkin yhden sanan vihjeet.

Ja hauskinta että Jakob pelaa niin tosissaan ettei näe vihjeessä mitään "tuhmaa". 🥹

Yhtä hauskaa se, kuinka hänen on pakko mennä kesken pikkujoulujen vessaan riemuitsemaan sen höhlän kisan voitosta. Joku osaa tosiaan ottaa elämästä ilon irti.  :D

Vierailija
4816/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo just tämä😂

Jakob on kyllä todella kilpailuhenkinen. Hauska myös se tarina kuinka iloitsi kolikonvierityskilpailun voittoa yksin vessassa.

Olen nähnyt Sauna-tourilta paljon kuvia ja videoita kun ovat pelanneet korttia ja noppapelejä ja mietin onko ollut aina ihan hyväntuulista pelailua. Oli myös yksi Axelin kuvaama video automatkalta, jossa pelasivat korttia ja Axel oli juuri voittanut, Jakob tullut toiseksi ja Kevin hävinnyt. Jakob kyllä hymyili ja vähän laski leikkiä, mutta mun mielestä oli pettynyt. Piti päästä mainitsemaan että Kevin hävisi ja on hävinnyt koko päivän. Kevin vahvisti tämän, mutta näytti iloiselta ja keräsi kortteja. Tuli vaan katsellessa tämän haastattelun luonnehdinnat mieleen. En valitettavasti osaa poimia videota instasta tänne.

Vierailija
4817/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyricstranslate'n Kom to byin -käännöksissä jäi nyt vaivaamaan Maxmo ja meri... Hjälp/apuva, onko siellä aina verkot vai haavi vai mitä ihmettä... Miksi olen ymmärtänyt sen (kouluruotsiksi) Havet har vi haft här i all värld🤔

No merihän siellä Maxmossa tietysti on. Nuo konekääntäjät eivät sovi kaunokirjallisen, saati murteella kirjoitetun tekstin suomentamiseen.

Mistäs niitä ammattikääntäjiä saa tilattua? 

T. Amatöörikonekääntäjä

Vierailija
4818/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tarkoitat BT-ajalla. Mutta tuo on siis kuvattu tammikuussa 2022, jolloin Botnia Paradisen esittäminen joksikin aikaa keskeytyi Pohjanmaan alueen uuden kokoontumiskiellon takia (syynä siis koronan leviäminen siellä). Botnia meni Wasa Teaterissa koko kauden 2021 - 2022, ja ilman tuota taukoa katsojaluvut olisivat olleet vielä hurjemmat.

Mikä tärkeintä kuitenkin, Yle tallensi yhden esityksen myöhemmin keväällä, kun ne taas jatkuivat. Niinpä me saadaan nauttia Benjaminin, Bertelin ja Dan-Olen charmista forever!

Juuri sitä mitä kirjoitin. Väärinymmärryskin on taitolaji. Huoooh...

Vierailija
4819/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä mitä kirjoitin. Väärinymmärryskin on taitolaji. Huoooh...

Nähdään joku "väärinkirjoitettu" omasta mielestä ja tulee selvityksen vuoksi faktaa. Löysätään vähän pipoa jooko. Ihme kiihkoilua välillä. 

🙄

Vierailija
4820/13453 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa aina ihan sairaasti nämä heidän kilpailut, milloin mitkäkin kilpailut. Kun itseltä jostain syystä puuttuu aivoista tuo kilpailemisnamikka ihan kokonaan, niin näyttäytyy aivan absurdeina tuo kynsin ja hampain voittoon pyrkiminen.

Mutta hyvä tietysti, että useimmilla ihmisillä tuollainen namikka on, eihän tämä maailma menisi eteenpäin ollenkaan, jos kaikki olisi mun kaltaisia luusereita.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän