Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9030)
Vierailija kirjoitti:
Nuo podcastit mitkä löytyy yle areenalta, ja löytyvät youtubesta englanniksi tekstitettynä myös. Lidret ja jokainen tehnyt omansa. Ihmettelen ettei yle ole niitä tekstittänyt suomeksi. Harmittaa kun niistä ei saa kajkkea irti. 🥲
Toki harmittaa, mutta nyt voimme asettua suomenruotsalaisten asemaan kun yritys toisensa jälkeen lopettaa ruotsin käytön viestinnässä. Lisäksi niitä prateja ei ole kuvattu ja vaikka fanit ovat ne Youtubeen kääntäneet, eivät ne ole videoita, jotka on luontevaa tekstittää. Svenska YLEn tehtävä on palvella ruotsinkielisiä ja resurssit menevät siihen. TV:ssä näkyneet musikaslit ja konsertit on onneksi käännetty.
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa, että jostain syystä Dågår åt böndrinin sanat eivät kolahda minulla ollenkaan, mikä on harvinaista, kun on KAJ'n biiseistä kyse. En jotenkin tajua niitä (siis ymmärrän kielellisesti, mutta ne eivät ainakaan toistaiseksi ole koskettaneet). Musiikin puolesta kyllä hyvä ja menevä biisi, saa hyvälle tuulelle ja jää soimaan päähän.
Mua häiritsee lievästi se, että tyylilajia on lievennetty. Tai en tiedä, mutta kun niissä covereissa on myös Man of constant sorrow, niin se vedetään tyylilajin mukaisesti tosi tarkkaan, mutta tässä vain vähän vihjataan siihen suuntaan. Ehkä on pelätty, että naukuminen ärsyttää liikaa tottumattomia.
Mutta mä kuuntelen tätä Firmans manin tyypin kasvukertomuksena, vaikka se on ehkä vähän venytetty tulkinta, koska tyylilaji on niin humoristinen ja siinä taas enemmän traaginen. Jotta mutta kyllä, tykkään kovasti. Kaipa siinä on tietty ristiriita aina sinänsä, tavallaan on hieno juttu tyytyä, mutta ei pitäisi tyytyä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa, että jostain syystä Dågår åt böndrinin sanat eivät kolahda minulla ollenkaan, mikä on harvinaista, kun on KAJ'n biiseistä kyse. En jotenkin tajua niitä (siis ymmärrän kielellisesti, mutta ne eivät ainakaan toistaiseksi ole koskettaneet). Musiikin puolesta kyllä hyvä ja menevä biisi, saa hyvälle tuulelle ja jää soimaan päähän.
Mua häiritsee lievästi se, että tyylilajia on lievennetty. Tai en tiedä, mutta kun niissä covereissa on myös Man of constant sorrow, niin se vedetään tyylilajin mukaisesti tosi tarkkaan, mutta tässä vain vähän vihjataan siihen suuntaan. Ehkä on pelätty, että naukuminen ärsyttää liikaa tottumattomia.
Mutta mä kuuntelen tätä Firmans manin tyypin kasvukertomuksena, vaikka se on ehkä vähän venytetty tulkinta, koska tyylilaji on niin humoristinen ja siinä taas enemmän traaginen. Jotta mutta kyllä, tykkää
Minkä kappaleen tyylilajia on lievennetty, missä ja mihin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikki jo nähneet tämän? Kaj osallistuu vitsinkertomiskilpailuun, jossa ensimmäisenä nauranut häviää. Jakob saa kyllä näköjään vähän tasoitusta.
Jutut on vähän vyön alta, varoitus siitä. Käännls englanniksi ei ole paras mahdollinen. Hauska katsoa, vaikkei kaikkea ymmärräkään.Kevin myhäilee viilipyttynä, Jakob yrittää taistella.
Jakob häviää taistelunsa joka kerta, myös silloin kun yrittää naamioida naurunsa haukotteluksi.
Jakobin kohdalla on luoja niitä ominaisuuksia asetellessaan tehnyt joitain säätövirheitä. Asioiden huvittavat puolet aistivat sensorit on kalibroitu liian herkiksi, ikään kuin palovaroittimet ryhtyisivät kiljumaan vaikka lämpö olisi noussut vain asteen verran. Ja soluissa on liikaa komiikkareseptoreita, joten hän ei vaan kykene tekemään mitään, kun se hilpeys valtaa koko kehon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikki jo nähneet tämän? Kaj osallistuu vitsinkertomiskilpailuun, jossa ensimmäisenä nauranut häviää. Jakob saa kyllä näköjään vähän tasoitusta.
Jutut on vähän vyön alta, varoitus siitä. Käännls englanniksi ei ole paras mahdollinen. Hauska katsoa, vaikkei kaikkea ymmärräkään.Kevin myhäilee viilipyttynä, Jakob yrittää taistella.
Jakob häviää taistelunsa joka kerta, myös silloin kun yrittää naamioida naurunsa haukotteluksi.
Jakobin kohdalla on luoja niitä ominaisuuksia asetellessaan tehnyt joitain säätövirheitä. Asioiden huvittavat puolet aistivat sensorit on kalibroitu liian herkiksi, ikään kuin palovaroittimet ryhtyisivä
Jakob on täydellinen juuri tuollaisena. 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axel on syntynyt ja kasvanut (syrjäisessä) maalaistalossa, jossa perheen isä oli siihen aikaan täyspäiväinen maanviljelijä ja tilalla paljonkin eläimiä. Joten onhan se periaatteessa loogista, että heillä olisi ollut myös hevonen. Tuon videon tarina voi tietysti olla puutaheinää ja täysin hatusta vedetty, mutta sillä juhannusyöllä, jolloin Axel ratsasti halki kirkonkylän, on muitakin todistajia kuin hän itse.
Siis polle voi olla faktaa, vaikka Peeping Tom -juttu olisikin fiktiota. :)
Axelin novellikokoelmassa on tarina jossa pikkupoika yrittää ratsastaa myös lehmällä.
Eikös se ollut tosijuttukin, jossain kertoi ja mietti että olisi voinut käydä hassumminkin, mutta lehmu otti lunkisti. Ilmiöhän ei ole sinänsä ainutlaatuinen, olen nähnyt jopa estelehmän jossain, en muista missä, olisiko ollut lehtikuva. Ja tuo juhannusratsastus tapahtui promilleissa (tuhmaa, mutta niin on viritetty mopokin, hyi Axel, tätä en kerro pojalle). Ja siinähän sanottiin, ettei ollut ratsastanut aiemmin ja siksi joku ystävällinen naiskansalainen ilmoitti korjaavansa asian, ja ratsastettiin saluunaan. Ymmärsinkö oikein?
Ratsastusjuttu meni juuri noin kun yllä kuvailtiin. En muistanut tarkkoja yksityiskohtia enkä sitä mistä sen kuulin, mutta juuri noin se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mä kuuntelen tätä Firmans manin tyypin kasvukertomuksena, vaikka se on ehkä vähän venytetty tulkinta, koska tyylilaji on niin humoristinen ja siinä t
Minkä kappaleen tyylilajia on lievennetty, missä ja mihin verrattuna?
Niin siis mulla on mielikuva, että se jossain versiossa menee enemmän kantrityyliin kuin keikoilla. Tuo vertaamani Man of constant sorrow on niin hauska, koska se on kopioitu niin tarkkaan leffasta, että Jakob alkaa näyttää Clooneyltä laulamassa sitä. Meinasin kuolla. Leffa on siis O brother where areth thou tai miten se nyt kirjoitettiinkaan. Juutuupista löytyy se kohtaus varmaan.
Ylihuomenna alkaa Tanssii tähtien kanssa. Ensimmäisessä lähetyksessä BBB!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensimmaisen-suoran-ttk-lahetyksen-t…
Eric "Lakko" Savolainen & Kastanja Rauhala
Samba: Bara Bada Bastu KAJ
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: tuo on vasta ekan suoran lähetyksen tanssi 7.9.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti BBB soi tätien lempiohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samba: Bara Bada Bastu KAJTietysti BBB soi tätien lempiohjelmassa.
Kun sinä pilkkaat äitiäsi, äitisi pilkkaa sinua. Tuntuuko hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axel on syntynyt ja kasvanut (syrjäisessä) maalaistalossa, jossa perheen isä oli siihen aikaan täyspäiväinen maanviljelijä ja tilalla paljonkin eläimiä. Joten onhan se periaatteessa loogista, että heillä olisi ollut myös hevonen. Tuon videon tarina voi tietysti olla puutaheinää ja täysin hatusta vedetty, mutta sillä juhannusyöllä, jolloin Axel ratsasti halki kirkonkylän, on muitakin todistajia kuin hän itse.
Axelin novellikokoelmassa on tarina jossa pikkupoika yrittää ratsastaa myös lehmällä.
Axelin jutut tuossa videon naurattamiskisassa voi olla kokonaan keksittyjä tai joiltain osin perustua totuuteenkin. Tarkoitan esimerkiksi sitä "kylähullua" byaoriginalia, jonka hiiviskelyä hän siinä kuvailee.
Sommarpratissaan (tai ehkä jossain haastattelussa) hän kertoo ihan tositarinan jos ei nyt hullusta niin vähän originellista tyypistä, joka aikoinaan eli hänen kotikylässään. Vanha miesparka oli mennyt ihan tolaltaan, kun vaimo kuoli, eikä enää pystynyt nukkumaan. Kerran äijä oli sitten mennyt naapuriinsa eli Axelin isovanhempien luo kertomaan, että hän ei mitenkään saa kotonaan unta, kun on siellä nyt ihan yksinään.
Axelin ukki oli rauhallisesti sanonut, että käy tuohon meidän sohvalle, jos siinä saisit nukahdettua. Vanhus onnellisena käpertyi siihen koisaamaan ja sen jälkeen saapui nokosille joka päivä. Axel, silloinen pikkupoika, oli sitä kummastellut, mutta saanut isovanhemmilta nuhtelun. Heidän mukaansa kaikkia pitää ymmärtää ja olla avuksi jos voi. Koskaan ei tiedä, milloin itse on se avun tarvitsija ja saaja.
Tällä tarinallaan hän siis halusi kuvata sitä maalaiselämän yhteisöllisyyttä, jonka keskellä hän oli kasvanut. Itse veikkaan, että tämä muisto on ollut yhtenä inspiraationa Mäskis-Gunnarille ja sille Gambämarkin sanomalle, että ihmisen pitää saada olla just sellainen kuin on. Kenenkään ei tarvitse olla "normaali", koska kaikki ovat omalla tavallaan vähän erikoisia joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axelin jutut tuossa videon naurattamiskisassa voi olla kokonaan keksittyjä tai joiltain osin perustua totuuteenkin. Tarkoitan esimerkiksi sitä "kylähullua" byaoriginalia, jonka hiiviskelyä hän siinä kuvailee.
Sommarpra
Minä muistelisin, että se oli Kevin joka kertoi vaimonsa menettäneestä miehestä. Kaunis tarina joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Axelin jutut tuossa videon naurattamiskisassa voi olla kokonaan keksittyjä tai joiltain osin perustua totuuteenkin. Tarkoitan esimerkiksi sitä "kylähullua" byaoriginalia, jonka hi
Niinkö se oli? Muistan sitten väärin. Olen niin paljon kuunnellut heidän juttujaan, että varmasti välillä sekoitan asioita mielessäni. Mutta kyllä, tarina on hyvä muistutus siitä, miten eletään ihmisiksi.
Punkbändi laulaa tunteista! Joku täällä joskus mainitsi Kaj'n tämänkin alter egon eli Jeppis Turboronkin, mutta en tajunnut, mikä juttu. Nyt vasta tuli vastaan tämä video. Jockumin ja Svanten apatia on niin suoraan Vinterdepressionista. Ja pokka pitää loppuun saakka. Tai joillakin melkein loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Punkbändi laulaa tunteista! Joku täällä joskus mainitsi Kaj'n tämänkin alter egon eli Jeppis Turboronkin, mutta en tajunnut, mikä juttu. Nyt vasta tuli vastaan tämä video. Jockumin ja Svanten apatia on niin suoraan Vinterdepressionista. Ja pokka pitää loppuun saakka. Tai joillakin melkein loppuun saakka.
Tää on niin hauska. Oon nauranut tälle monet kerran. Ja olen elänyt punk-kauden kulta-ajalla, joten tiedän että kappale on hyvin uskottava. Jakobilla oli tässä pokan kanssa vaikeuksia, mutta hyvin hän veti. Kevin on niin hyvä sekä habitukseltaan että esiintymiseltään, joten ei kyllä mikään ihme jos naurattaa.
Mä oon miettinyt, että ovatko jotkut niistä Axelin novellikokoelman tarinoista omaelämäkerrallisia, ja jos niin mitkä. Ainakin se lapsuustarina missä leikittiin prätkähiirillä, mopon ostosta ja virityksestä kertova, metsästystarina ja se bastutronen hyvin voisivat olla, en muista oliko joku muukin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt, että ovatko jotkut niistä Axelin novellikokoelman tarinoista omaelämäkerrallisia, ja jos niin mitkä. Ainakin se lapsuustarina missä leikittiin prätkähiirillä, mopon ostosta ja virityksestä kertova, metsästystarina ja se bastutronen hyvin voisivat olla, en muista oliko joku muukin vielä.
Varmasti on omaa elämää mukana monessakin tarinassa. Axelilla oli teininä mopo, samoin Kevinillä ja Jakobilla (mutta kukaan heistä ei kyllä virittänyt niitä, niin kilttejä nörttipoikia kun olivat). Metsästystähän Axel tunnetusti harrastaa, joten metsästysjuttuja hänellä varmasti olisi paljonkin kerrottavaksi. Jakobin ja Kevinin mukaan Axel on myös porukan kovin saunoja.
Yle areenassa KAJta on esityksiä suomeksi tekstitettynä. Myös haastatteluja. Ainakin muutaman kappaleen verran.