Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9213)

Vierailija
4621/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ilmestynyt kiinnostava "Kaj'n parhaat" -lista Youtubeen. Tämä Kevin Karlsson (liekö listaajan oikea nimi vai nimimerkki) on valinnut mukaan 50 Kaj-suosikkiaan.

Olen itse joskus yrittänyt tehdä (ihan vain itseäni varten) samanlaista listaa, mutta kun 50 ei riitä mihinkään. Tiedän heti, mitkä mulla kuuluvat parhaaseen kymppiin. Paitsi kun että olen sen kärjen saanut tehtyä, pitää lisätä kympin sakkiin vielä tämä ja tuo ja tuokin.

Lopulta siellä on 30 biisiä, joista en voi poistaa yhtään. Ja listan loppupäässä on yhtä tiukkaa, kun mitään ei voi jättää pois 50:n joukosta.

No niin tai näin, kolme asiaa yllätti mut henkilökohtaisesti: ensinnäkin se että Älska en gubb on niin häntäpäässä ja Pollenallergiker niin ylhäällä (itse vaihtaisin ne päikseen). Toiseksi se, että pari ilmiselvää puuttuu kokonaan. Ja kolmanneksi hänen top 3 -valintansa. Jos joku haluaa kommentoida, kiva!

Vierailija
4622/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän Djurönäset-esityksen nähtyään on niin helppo ymmärtää, miksi pojat seuraavaksi poltti sen saunan. Kivitalokin olisi syttynyt liekkeihin, jos nämä olisivat menneet sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4623/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitkä "muuvit" Axelilla tässä videossa. Tämä ilmeisesti taltioitu samasta paikasta missä oli se levynjulkaisemiskonsertti. Mietin että onkohan tämä esitys ihan normi keikka, vai liittyyköhän tähänkin joku levyjulkkari? Harmi kun ei löytynyt koko keikkaa.

Vierailija
4624/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitkä "muuvit" Axelilla tässä videossa. Tämä ilmeisesti taltioitu samasta paikasta missä oli se levynjulkaisemiskonsertti. Mietin että onkohan tämä esitys ihan normi keikka, vai liittyyköhän tähänkin joku levyjulkkari? Harmi kun ei löytynyt koko keikkaa.

Tää oli näköjään 2014 syksyllä kuvattu. Kun se levyjulkkari oli pari vuotta myöhemmin. 

Vierailija
4625/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Bodil on sellainen unohtunut helmi. Ansaitsisi enemmän huomiota. Niin mukava että nämä nuoret pojat on tällaisen kappaleen kirjoittaneet. Mulle Bodil on tosi rakas, koska mä olen hänen ikätoverinsa ja muistan millainen sensaatio twistin tulo Suomeen oli vaikka lapsi olinkin. Kaikki twistasi, se oli sellaista kuumaa huumaa. 

Mulla ei vielä ole puujalkaa eikä muutakaan proteesia mutta kaikenlaista vanhuuden vaivaa kyllä. Mutta aina kun tämän kuulen, nousen sohvalta twistaamaan. Tällainen yksin elävä leskieukko voi vähän riehuakin iltojensa ratoksi kun ei ole ketään näkemässä eikä kuulemassa. Nämä KAJ-pojat on tuoneet paljon iloa elämään.

Vierailija
4626/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli näköjään 2014 syksyllä kuvattu. Kun se levyjulkkari oli pari vuotta myöhemmin. 

Bodil on heidän toiselta levyltään, joka julkaistiin 2014. Saattaisi olla sen julkkareista. 

Vierailija
4627/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tänä iltana taas katsellut Vörjeansin Vörådagar konserttia. Siinä on kyllä huumoria just mun makuun. Tänään katsoin englanninkielisten käännösten kanssa ja tajusin jotain uutta. En tiedä miten Vörådagareita yleensä oikeasti vietetään, mutta tässähän Tommy piti puheen jonkun isokenkäisen asemesta, joka kuului riskiryhmään eikä voinut osallistua. Hän jaksoi puhua ehkä minuutin ja sanoi sitten, että tämä jatkuu samanlaisena 45 min. Sitten palkittiin vuoden vöyriläinen ja palkinnon sai tietenkin Määnin. Se minkä tajusin nyt ensimmäistä kertaa oli se, että palkintona oli auton peruutuspeili. Pieni vihje siitä, että juhlallisuudet ovat menneen ajan touhua.

Freppa laulaa ja soittaa niin kauniisti kappaleen Ja e från Vörå.

Vierailija
4628/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ilmestynyt kiinnostava "Kaj'n parhaat" -lista Youtubeen. Tämä Kevin Karlsson (liekö listaajan oikea nimi vai nimimerkki) on valinnut mukaan 50 Kaj-suosikkiaan.

Olen itse joskus yrittänyt tehdä (ihan vain itseäni varten) samanlaista listaa, mutta kun 50 ei riitä mihinkään. Tiedän heti, mitkä mulla kuuluvat parhaaseen kymppiin. Paitsi kun että olen sen kärjen saanut tehtyä, pitää lisätä kympin sakkiin vielä tämä ja tuo ja tuokin.

Lopulta siellä on 30 biisiä, joista en voi poistaa yhtään. Ja listan loppupäässä on yhtä tiukkaa, kun mitään ei voi jättää pois 50:n joukosta.

No niin tai näin, kolme asiaa yllätti mut henkilökohtaisesti: ensinnäkin se että Älska en gubb on niin häntäpäässä ja Pollenallergiker niin ylhäällä (itse vaihtaisin ne päikseen). Toiseksi se, että pari ilmiselvää puuttuu kokonaan. Ja kolmanneksi hänen top 3 -valintansa. Jos joku haluaa kommentoida, kiva!

https://www.

Mä en edes ole yrittänyt laittaa KAJ'n biisejä mihinkään paremmuusjärjestykseen, ihan hirveän vaikeaa kun hyviä biisejä on niin paljon. Tai tehdä omaa top kymppiä. Kun se on juurikin tuo ongelma: kympin sakkiin pitäisi saada mahdutettua vähintään 20 biisiä, mieluummin 30. 

Ainoa mikä mulla on vähemmällä kuuntelulla, on Vörjeans, kun en ole niin rockabilly-musiikin ystävä. Toki ne hahmot on mainioita ja biiseissä oivallisia sanoituksia, mutta ei ole ihan mun genreä. 

Kärkipäässä mulla ainakin Kom ti byin, Firmans man, Heimani i skick, Tango taas, Karar i arbeit, Wilhelm von Schwerin, Älska en gubb, Dehär e min by, Ässol, Kaffitår, ainakin neljä biisiä Botnia Paradisesta, ja  lisäksi vielä monia muita. En mä saa näitä mihinkään järjestykseen... Kaikki uppoaa meikäläiseen kuin häkä. 

Vierailija
4629/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä näkyy Lokalproducerat pjas levynkansi sivulla. Olisiko sen julkkari.

Vierailija
4630/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodil on heidän toiselta levyltään, joka julkaistiin 2014. Saattaisi olla sen julkkareista. 

Itse asiassa tarkemmin katsottuna videon lopussa näkyykin, että lavalla (katsomosta katsottuna vasemmalla) on toisen levyn kansi suurena plakaattina.

Vierailija
4631/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.

Katsoin vaan nämä korkeimmalle rankatut ja ei ole mun listalla noin korkealla. Minä kyllä tykkään kaikista KAJn kappaleista ja suosikit vaihtuvat vähän päivän ja fiiliksen mukaan ja jonkun verran kyllä kyllästyminenkin vaikuttaa.

Vierailija
4632/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tänä iltana taas katsellut Vörjeansin Vörådagar konserttia. Siinä on kyllä huumoria just mun makuun. Tänään katsoin englanninkielisten käännösten kanssa ja tajusin jotain uutta. En tiedä miten Vörådagareita yleensä oikeasti vietetään, mutta tässähän Tommy piti puheen jonkun isokenkäisen asemesta, joka kuului riskiryhmään eikä voinut osallistua. Hän jaksoi puhua ehkä minuutin ja sanoi sitten, että tämä jatkuu samanlaisena 45 min. Sitten palkittiin vuoden vöyriläinen ja palkinnon sai tietenkin Määnin. Se minkä tajusin nyt ensimmäistä kertaa oli se, että palkintona oli auton peruutuspeili. Pieni vihje siitä, että juhlallisuudet ovat menneen ajan touhua.

Freppa laulaa ja soittaa niin kauniisti kappaleen Ja e från Vörå.

Mäkään en tiedä, miten Vörådagareita oikeasti vietetään. Veikkaanpa silti, että seuraavan vuoden juhlapuhujalla on saattanut olla vähän vaikeaa ja että vuoden vöyriläiseksi valittua on voinut vähän naurattaa palkintoa vastaanottaessa.

Vierailija
4633/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän Djurönäset-esityksen nähtyään on niin helppo ymmärtää, miksi pojat seuraavaksi poltti sen saunan. Kivitalokin olisi syttynyt liekkeihin, jos nämä olisivat menneet sisään.

Tää esimerkiksi nousisi mun top-listalla korkealle. Livenä tosin vielä parempi. Parasta on toi esityksen uskomaton hyväntuulisuus ja energia. Tosi kuuma on kyllä.

Vierailija
4634/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa, että jostain syystä Dågår åt böndrinin sanat eivät kolahda minulla ollenkaan, mikä on harvinaista, kun on KAJ'n biiseistä kyse. En jotenkin tajua niitä (siis ymmärrän kielellisesti, mutta ne eivät ainakaan toistaiseksi ole koskettaneet). Musiikin puolesta kyllä hyvä ja menevä biisi, saa hyvälle tuulelle ja jää soimaan päähän. 

Vierailija
4635/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää esimerkiksi nousisi mun top-listalla korkealle. Livenä tosin vielä parempi. Parasta on toi esityksen uskomaton hyväntuulisuus ja energia. Tosi kuuma on kyllä.

Näitä Djurönäset-videoita ei voi katsoa heittäytymättä välittömästi kateelliseksi kaikille noille paikalla olleille, ja etenkin lavan lähellä seisseille. Härregyyd tuota fiilistä! Takuuvarmasti pojat itsekin muistavat tuon vielä pitkään, liekö heidän keikoillaan tuollaista menoa ikinä edes ollut. 

Vierailija
4636/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kolahtaa Dågärissä sekä musiikki että sanat. Ja ironista kyllä: vaikka Kaj on tarkoittanut sen sanoituksensa ironiseksi (kuten aina), muhun vetoaa juuri se pintakerros eikä se seuraava taso, joka kääntää päinvastaiseksi sen, mitä on sanottu.

Kylläpä nyt selitänkin sekavasti. Tarkoitan sitä, että olen omassa elämässäni oikeasti valinnut olla mahdollisimman vaatimaton ja tyytyä siihen, mitä mulla on, en tavoitella kuuta taivaalta. En toivo mitään, jotta ei tule pettymyksiä. Niin on hyvä kuin käy ja jos/kun käy huonosti, hyväksyn sen mukisematta. Luuserimeininkiä, tiedän, mutta tekee tästä elämisestä ja olemisesta niin paljon helpompaa.

Niin että Dågärin kohdalla Kaj'n viesti sujahtaa multa sujuvasti ohi, huutelen vaan kovaan ääneen HEJ muiden mukana.

Vierailija
4637/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin tai näin, kolme asiaa yllätti mut henkilökohtaisesti: ensinnäkin se että Älska en gubb on niin häntäpäässä ja Pollenallergiker niin ylhäällä (itse vaihtaisin ne päikseen). Toiseksi se, että pari ilmiselvää puuttuu kokonaan. Ja kolmanneksi hänen top 3 -valintansa. Jos j

Kaikki sun kärkipään valinnat on myös mun kärkipään valintoja. Olet kyllä selvästi mun sielunsisko.

Vierailija
4638/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kolahtaa Dågärissä sekä musiikki että sanat. Ja ironista kyllä: vaikka Kaj on tarkoittanut sen sanoituksensa ironiseksi (kuten aina), muhun vetoaa juuri se pintakerros eikä se seuraava taso, joka kääntää päinvastaiseksi sen, mitä on sanottu.

Kylläpä nyt selitänkin sekavasti. Tarkoitan sitä, että olen omassa elämässäni oikeasti valinnut olla mahdollisimman vaatimaton ja tyytyä siihen, mitä mulla on, en tavoitella kuuta taivaalta. En toivo mitään, jotta ei tule pettymyksiä. Niin on hyvä kuin käy ja jos/kun käy huonosti, hyväksyn sen mukisematta. Luuserimeininkiä, tiedän, mutta tekee tästä elämisestä ja olemisesta niin paljon helpompaa.

Niin että Dågärin kohdalla Kaj'n viesti sujahtaa multa sujuvasti ohi, huutelen vaan kovaan ääneen HEJ muiden mukana.

Ehkä minun kohdallani mättää se, että olen tässä asiassa sen verran keskitien kulkija, ettei kumpikaan kolahda, ei pinta eikä syväkerros.

Vierailija
4639/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ilmonet.fi/course/A250753

Onko joku menossa tälle kurssille? Näkyy olevan jo täynnä. Pääsis kokkaamaan vöyriksi Kevinin äidin makaronilaatikkoa ym. herkkuja. 😁

Onkohan joku kansalaisopisto ottanut ohjelmaansa Kaj-teemaisen liikuntakurssin, jollaista täällä joskus visioitiin? 😄

Vierailija
4640/9213 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://ilmonet.fi/course/A250753

Onko joku menossa tälle kurssille? Näkyy olevan jo täynnä. Pääsis kokkaamaan vöyriksi Kevinin äidin makaronilaatikkoa ym. herkkuja. 😁

Onkohan joku kansalaisopisto ottanut ohjelmaansa Kaj-teemaisen liikuntakurssin, jollaista täällä joskus visioitiin? 😄

Mitä ihmettä! Luulin vitsiksi, mutta toihan on ihan oikea kurssi, ja ihan mahtava. Vöyrissähän voisi nykyään jopa majoittua siinä Pa to ta na kakon talossa, joka oikeasti on/oli Axelin mummola ja jota hänen vanhempansa nyt (isovanhempien kuoltua) vuokraavat airbnb-paikkana.