Mitä ruokia saa edullisesti?
Tonnikalaa, nuudeleita, ranskanperunoita, pestoa, vettä tulee raanasta, suolaa, pippuri, jauhoja, kananmunia.
Kommentit (25)
Kaalia, riisiä, kanankoipia ja -munia.
Tonnikala ei nyt enää ole halpaa, kilohinta halvimmillaan 11€. Jauhelihaa ja kanaa saa alle 9€/kg.
Pidän pääsääntönä ruokaostoksilla
Lihat ja kalat maks. 10€/kg (tn-kala poikkeus 11€/kg)
Hedelmät maks. 2€/kg
Vihannekset maks. 3€/kg
Marjat maks. 10€/kg
Juusto maks. 15€/kg
Kananmunat 2€/kenno
Karkit noin 10€/kg aiemmin, enää en osta yhtään koska tuolla hinnalla ei saa mitään pakattuna, irtona en syö.
Näiden mukaan sitten ostan mitä sattuu saamaan. Silti menee 150-200€/kk ruokaan.
Metsästä itse kerättyä ja itse kalastettu saa ihan ilmaiseksi. Itse tehty on myös edullisempaa, jos raaka-aineet ovat edulliset.
Naudan sisä ja ulkofilee nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Metsästä itse kerättyä ja itse kalastettu saa ihan ilmaiseksi. Itse tehty on myös edullisempaa, jos raaka-aineet ovat edulliset.
No ei ne nyt ihan ilmaiseksi sieltäkään tule jos ostat välineet ja varusteet. Kulkemiseen jos vielä auton tarvitset.
No esim tänään 1,6kg porsaan kassleria 8e, maustettu oman pihan yrteillä ja täytetty sipulilla ja paprikalla. Liemestä kastike.
Lisukkeena coleslaw ja varhaisperunat.
Meniköhän 14e ja tuosta tuli 10 annosta.
Oman pihan raparperista, itsetehdystä sitruunakakkupohjasta, mansikoista ja kermavaahdosta triffle. 10e/12 annosta
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä kaikki on halpaa
Hintoja nostettu viime ja tämän viikon aikana monissa tuotteissa, pitää siirtyä taas prismaan. En tiedä mikä inflaatio lie iskenyt.
Rainbow raejuusto, kaurahiutaleet, halvinta leipää/ruispuikulat, omenat, banaanit.
Ap ei luetellut yhtään erityisen halpaa ruoka-ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne nyt ihan ilmaiseksi sieltäkään tule jos ostat välineet ja varusteet. Kulkemiseen jos vielä auton tarvitset.
Ei, mutta ne lasketaan harrastusmenoiksi, ei ruuan hintaan. Silti noin 100 kiloa hirvenlihaa tulee aika edulliseksi, kun ase on kerran hankittu ja vuosittain maksetaan vain välttämättömät luvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luvat. Ellet mato-ongella kalasta
Se millä Suomi on sodan jälkeen rakennettu. Peruna, maito ja ruisleipä.
Peruna, porkkana, kaali...
Broileria usein tarjouksessa, pakastekala, pakastevihannekset...
Hernekeitto, kuivatuista herneistä...
Letut, pannujakku, kaurapuuro, näkkileipä...
Vierailija kirjoitti:
Naudan sisä ja ulkofilee nyt ainakin.
Mitä on naudan sisä?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei luetellut yhtään erityisen halpaa ruoka-ainetta.
Ainoo syötävä oli kananmunat.
Vierailija kirjoitti:
Peruna, porkkana, kaali...
Broileria usein tarjouksessa, pakastekala, pakastevihannekset...
Hernekeitto, kuivatuista herneistä...
Letut, pannujakku, kaurapuuro, näkkileipä...
* pannukakku
Ihan itse tehtynä kaikki perusruoka on edullista. Leivänkin hinta putoaa kun sen tekee itse.
Perunat ja erilaiset kastikkeet sekä salaatit (mahdollisesti itsekasvatetut pihasta).
Jos on palakin maata talon ympärillä niin kesällä syöminen tulee halvaksi.
Halpoja saa edullisesti.