Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9184)

Vierailija
4661/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/7-10057550

Tässä se ihku ihana hahmo kuvissa jonka Jakob sitten veti takaisin. Ja kuvia kuinka söpö hän on "nunnaksi" pukeutuneena. Tämä juttu on ruotsiksi, mutta itse taas käytin käännösohjelmaa. Mulle tulee Jakobista välillä mieleen Astrid Lindgrenin luoma Vaahteramäen Eemeli. :)

Vierailija
4662/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ihku ihana hahmo kuvissa jonka Jakob sitten veti takaisin. Ja kuvia kuinka söpö hän on "nunnaksi" pukeutuneena. Tämä juttu on ruotsiksi, mutta itse taas käytin käännösohjelmaa. Mulle tulee Jakobista välillä mieleen Astrid Lindgrenin luoma Vaahteramäen Eemeli. :)

"Det här kunde vara början på något stort." Missä olenkaan kuullut juuri tämän saman repliikin...  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4663/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa mainittiin elokuva Jönssonligan. Koitin youtubesta katsoa traileria ja googlettaa kyseistä elokuvaa. Onko kenelläkään tietoa millainen rooli hänellä siinä on? Tuo elokuvahan täytyy kaivaa jostain, vaikka olisi vain pienikin rooli. 🥹😘

Vierailija
4664/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllähän me kaikki Jakobin Sommarpratin kuunnelleet tiedetään, millainen se rooli oli. Tai siis millaiseksi se muodostui.  ;)

Vierailija
4665/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varsinainen naulan kantaan -video. Se Jakobin reaktio Mello-voittoon oli NIIN helmi. Kymmenen sekuntia pitemmät piuhat kuin muilla.  :D

https://www.youtube.com/shorts/a4mswrbqKd0

Tuo Mello-voittohetki on kyllä niin ikoninen! Eikös ne ruotsalaiset Wrethov ja kumpp. siinä päässään nopeasti laskeskelleet, että kakkossija tuli ja pojat olivat suunnilleen jo siihen uskoon tuudittautuneet. Toisin kävi 🤗. Jakobille tosiaan kesti hetkisen tajuta tuo superyllätys mitä tapahtui, vaikka hän yleensä on todella nopea 🤎💚

Vierailija
4666/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisten päässälaskutaito... Jos Kaj-pojillekin olisi etukäteen kerrottu, miten tuo äänestyssysteemi menee, he olisivat kyllä tajunneet voittaneensa koko homman heti omat pisteensä saatuaan (jo ennen kuin Månsin pisteitä siis oli julkistettu).

Vierailija
4667/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisten päässälaskutaito... Jos Kaj-pojillekin olisi etukäteen kerrottu, miten tuo äänestyssysteemi menee, he olisivat kyllä tajunneet voittaneensa koko homman heti omat pisteensä saatuaan (jo ennen kuin Månsin pisteitä siis oli julkistettu).

Saattoi myös olla, että laskijalla ei ollut oikeaa käsitystä siitä, miten pisteitä annetaan. Jos luuli, että jaossa on myös 11-pisteitä (nythän pisteet menivät 12, 10, 8, 7 jne), niin saattoi päätyä väärään päätelmään KAJ'n pisteiden julkaisun jälkeen).

Vierailija
4668/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi myös olla, että laskijalla ei ollut oikeaa käsitystä siitä, miten pisteitä annetaan. Jos luuli, että jaossa on myös 11-pisteitä (nythän pisteet menivät 12, 10, 8, 7 jne), niin saattoi päätyä väärään päätelmään KAJ'n pisteiden julkaisun jälkeen).

Siis mä olen kuullut sellaisen KAJn kertoman version, että ruotsalaiset kyllä tiesivät että voitto on tulossa ja minkä verran pisteitä on vielä jakamatta, mutta huvikseen sanoivat KAJlle muuta.

Vierailija
4669/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olen kuullut sellaisen KAJn kertoman version, että ruotsalaiset kyllä tiesivät että voitto on tulossa ja minkä verran pisteitä on vielä jakamatta, mutta huvikseen sanoivat KAJlle muuta.

Lisäksi olen kuullut, että Jakobille olisi käynyt samanlainen jäätyminen jo semifinaalin tulostenjaossa. Olen yrittänyt etsiä sieltä videota, mutta en ole löytänyt.

Vierailija
4670/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa mainittiin elokuva Jönssonligan. Koitin youtubesta katsoa traileria ja googlettaa kyseistä elokuvaa. Onko kenelläkään tietoa millainen rooli hänellä siinä on? Tuo elokuvahan täytyy kaivaa jostain, vaikka olisi vain pienikin rooli. 🥹😘

Hänellä piti olla rooli siinä, mutta lopulta se supistui niin pieneksi, että näkyi vain käsi jossain kohtaa jos osasi tarkasti katsoa. Hän kertoi itse sommarpratissa muistaakseni niin, että he etsivät rooliin normaalimittaista miestä, mutta olisivat sitten halunneetkin jonkun Jakobia isokokoisemman.

Vierailija
4671/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta se käsi oli Jakobin itsensä mukaan koko elokuvalle aivan ratkaisevan tärkeä elementti. Jos nimittäin hänen kätensä ei olisi avannut sitä ovea, ne päätähdet eivät olisi päässeet sisään rakennukseen, jossa kaikki tapahtui. Ja silloin ei olisi olemassa koko leffaa.  :D

Vierailija
4672/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kova lisäys Jakobin ceeveehen. "Menestyselokuvan mahdollistaja".

Vierailija
4673/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen, että mahtaisivatkohan vetää Kaj on icessa jonkun Disney -coverin? Kun konsertin nimihän on Disney on icesta peräisin, ja sit oli se Axelin Elsa-video, sopisi teemaan. Ja olisi kyllä varmasti upea. 

Vierailija
4674/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut keskustelua suosikkikappaleista ja jonkin verran myös siitä miksi kukakin ylipäätään pitää yhtyeestä. Monelle on tärkeää kappaleiden sisältö ja syvällisten merkitysten löytäminen. Kappaleista varmasti tällaista paljon löytyykin, mutta mietin miten asiat ovat omalla kohdallani ja totesin, että minulle se ei ole tärkeintä eikä syy fanittaa. Kaikkien kappaleiden sanoituksia en edes ymmärrä enkä ole vielä edes yrittänyt selvittää kaikkia. 

Minulle tärkeintä on huumori. Elämme yhteiskuntana raskaita aikoja ja myös henkilökohtaisessa elämässäni on vaikeita osa-alueita. KAJ saa minut aina hyvälle tuulelle ja usein nauramaan. Pidän tätä asiaa erittäin tärkeänä ja kyllähän se on heilläkin ollut tärkeä osa tekemistä. Onhan heidän nimensäkin Humorgruppen. Heidän huumorinsa on älykästä ja usein ei niin ilmiselvästi näkyvillä. Joskus huumori on teksteissä tai niiden kontrastissa sävellajiin, joskus taas hauskinta on kappaleen esitys. Pidän myös paljon heidän joulukalenterivideoistaan ja monista viisujen aikaisista lyhytvideoista.

Nautin kyllä kappaleiden kuuntelemisesta muutenkin eikä kaikkien tarvitse naurattaa minua.  Tiedän, että on vielä  paljonkin huumoria, jota en ole vielä löytänyt rajoittuneen vöyrinmurteen taitoni takia, mutta onkin mukava ajatus, että on vielä asioita, joita en ole löytänyt.

Kappaleita joiden huumorista olen nauttinut on mm. Vägg i vägg, Frassin, Wilhelm von Schwerin, Pablos Frestelse (nästan unplugged-versio), Båotjin, Manlig vänskap, Hej du människa, Fuck my life, Näsan domna, Freppa starta korona, Bachelors of the sea. BBB ei mielestäni ole erityisen humoristinen. Tarttuva kappale se kyllä on ja ihan mielelläni sitäkin kuuntelen.

Vierailija
4675/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ ei ole coverbändi, se on tiedossa. Paitsi oli ihan vähän silloin koronan aikaan, kun oli keikka- ja konserttikielto. Ne perjantai-iltojen yleisön toivekonsertit netin kautta oli silloin kullanarvoisia. Mua ei haittaisi, vaikka jokaiseen settilistaan kuuluisi vieläkin vaikka yksi cover, mieluiten tämä:

https://www.youtube.com/shorts/D7YHPzvSLss

Tää on muuten uskomaton. Jacobilla on suomea puhuessa vahva korostus ja ääntäminen ruotsinkielestä. Mutta laulaessa ei ikinä arvaisi, että ei puhu äidinkielenään suomea. Ei pienintäkään vihjettä äänessä ruotsista. Aivan täydellistä ja luontevaa lausumista ja sanojen painotuksia.

Vierailija
4676/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli mieleen, että mahtaisivatkohan vetää Kaj on icessa jonkun Disney -coverin? Kun konsertin nimihän on Disney on icesta peräisin, ja sit oli se Axelin Elsa-video, sopisi teemaan. Ja olisi kyllä varmasti upea. 

Joo! Jakobilla oli "Elsa-hetkensä" jo KAJ 10 -konsertissa Vaasan jäähallissa, ja Axel sanoi silloin olevansa siitä vähän kateellinen, varsinkin kun koko areenantäysi yleisö heilutteli niitä kännykkävalojaan. Nyt hän voisi itse ottaa lavan haltuun Elsaksi pukeutuneena, ja silloin olisi Jakobin vuoro olla kateellinen.  :)

Vierailija
4677/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ ei ole coverbändi, se on tiedossa. Paitsi oli ihan vähän silloin koronan aikaan, kun oli keikka- ja konserttikielto. Ne perjantai-iltojen yleisön toivekonsertit netin kautta oli silloin kullanarvoisia. Mua ei haittaisi, vaikka jokaiseen settilistaan kuuluisi vieläkin vaikka yksi cover, mieluiten tämä:

Tää on muuten uskomaton. Jacobilla on suomea puhuessa vahva korostus ja ääntäminen ruotsinkielestä. Mutta laulaessa ei ikinä arvaisi, että ei puhu äidinkielenään suomea. Ei pienintäkään vihjettä äänessä ruotsista. Aivan täydellistä ja luontevaa lausumista ja sanojen painotuksia.

Mä oon miettinyt tässä ihan samaa. 

Vierailija
4678/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laulajille tyypillinen ilmiö. Mä oopperan ja klassisen laulun ystävänä aina jaksan hämmästellä, kuinka täydellisesti kiinalaiset ja argentiinalaiset ja vaikka minkä maalaiset laulavat suomenkielisiä aarioita tai liedejä (silloin harvoin kuin laulavat). Vaikka eivät takuulla osaa sanaakaan suomea puhua. Myös italia ja saksa, ne yleisimmät laulukielet, kuulostavat useimmiten todella hyviltä laulajan äidinkielestä riippumatta. Laulutekstit on varmaan aivoissa jossain ihan omassa lokerossaan, eri paikassa kuin normipuhe. Useinhan sanotaan myös, että musikaalisuus ja kielen ja ääntämisen taju liittyvät yhteen ja tukevat toinen toistaan.

Vierailija
4679/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan muuten Tangomarkkinat tajunneet, millainen tangotrio niille olisi tarjolla ihan naapurissa? Tossa Satumaassa on nimittäin myös aitoa tunnetta enemmän kuin laki sallii.

Vierailija
4680/9184 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko luvan, saatana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi