Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9680)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä niin että heillä on Uppsalassa kaksi keikkaa? Eli yhteensä kuusi keikkaa kiertueen päätösviikolle!
Mun mielestä Uppsalassa on kaksi konserttia samana päivänä. Lisäkonserttihan tuli ohjelmaan jo aikapäivää sitten ja molemmat ovat ilmeisesti nyt aikalailla täyteen myyty. Hyvä huipennus koko kiertueelle.
Molemmat konsertit, klo 14 ja 19, ovat loppuunmyytyjä. Ja hienoa että kiertue päättyy Ruotsiin. On Ruotsin ansiota että me täällä Suomessakin löysimme KAJ'n, niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä niin että heillä on Uppsalassa kaksi keikkaa? Eli yhteensä kuusi keikkaa kiertueen päätösviikolle!
Mun mielestä Uppsalassa on kaksi konserttia samana päivänä. Lisäkonserttihan tuli ohjelmaan jo aikapäivää sitten ja molemmat ovat ilmeisesti nyt aikalailla täyteen myyty. Hyvä huipennus koko kiertueelle.
Molemmat konsertit, klo 14 ja 19, ovat loppuunmyytyjä. Ja hienoa että kiertue päättyy Ruotsiin. On Ruotsin ansiota että me täällä Suomessakin löysimme KAJ'n, niin nurinkuriselta kuin se kuulostaakin.
Näinpä. Ilman Mello-voittoa en olisi koskaan alkanut edes tutkimaan, kuka/mikä on KAJ. Toki tiesin uutisista, että tällainen porukka on Melloissa kilpailemassa, mutta en korvaani lotkauttanut. Vasta voitto ja sitä myötä Ruotsin viisuedustus (historiallisesti suomalaisbändille!) herätti tsekkaamaan, että mikäs ihmeen KAJ...
Kuten kymmeniä kertoja todettu, suomenkielinen Suomi ja media siellä etunenässä on lahjakkaasti vaiennut 15 vuotta - ehkä nyt sitä yhtä Hesarin vanhaa juttua lukuunottamatta.
Facebookia selatessa sattui vastaan jonkun faniryhmän postaus, ulkomaalaisen fanin tekemä. Se oli kuvakaappaus Nästan unpluggedista, Pablos frestelsestä, englanninkielisillä tekstityksillä, ja oltiin menossa siinä kohdassa, jossa "hän ei ymmärtänyt sanaakaan mutta janosi lisää". Saatesanoina, että KAJ sanoitti hyvin ulkomaalaisten fanien tunteet. :D
Vierailija kirjoitti:
Facebookia selatessa sattui vastaan jonkun faniryhmän postaus, ulkomaalaisen fanin tekemä. Se oli kuvakaappaus Nästan unpluggedista, Pablos frestelsestä, englanninkielisillä tekstityksillä, ja oltiin menossa siinä kohdassa, jossa "hän ei ymmärtänyt sanaakaan mutta janosi lisää". Saatesanoina, että KAJ sanoitti hyvin ulkomaalaisten fanien tunteet. :D
Pablos frestelse on hulvaton - hauska mutta surullinen ja surullinen mutta hauska. Aina kun tarvitsen J-vitamiinia, katson Jakobin vimmaista eläytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Monikerroksisuudesta: En tiedä, joko tämä havainto on ollut täällä.
YOLOssa fabbo prediikaa: "Do vart jåolo om du grävd it dik". Tämän voisi kääntää myös "tulit likaiseksi, jos kaivoit ojaa". YOLO äännetään suunnilleen samalla tavalla kuin jordig (multainen, likainen) pohjalaisittain.
Nuo ojat muuten tuntuvat olevan iso juttu Pohjanmaalla :D
Olen itse asunut lapsena kaltevalla paikkakunnalla, eikä siellä kummoisia ojia tarvittu. Sitten muutin lättänärannikolle Poriin, ja ojat olivatkin ihan toista luokkaa. Monta metriä syviä paikoitellen. Jonkun niitä varmaan on pitänyt kaivaa jo ennen kaivinkoneaikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ilman Mello-voittoa en olisi koskaan alkanut edes tutkimaan, kuka/mikä on KAJ. Toki tiesin uutisista, että tällainen porukka on Melloissa kilpailemassa, mutta en korvaani lotkauttanut. Vasta voitto ja sitä
Suomenkielistä mediaa ei ole kiinnostanut, koska toimittajat eivät osaa eikä heidän tarvitse osata ruotsia, saati sitten olla tietoisia sen murteista. KAJketi ovat ajatelleet että antaa suomenruotsalaisten puuhastella omiaan, ei kuulu meille.
Kuinka paljon Helsingin jäähalliin mahtuu katsojia konserteissa? Mietin vaan miten iso yleisö KAJ on icessa tulee olemaan vs. KAJ10.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon Helsingin jäähalliin mahtuu katsojia konserteissa? Mietin vaan miten iso yleisö KAJ on icessa tulee olemaan vs. KAJ10.
Runsas 8000. Oliko KAJ10:ssä 2 x 4000?
No, mä en itse asiassa tiedä paljonko KAJ 10:ssä oli katsojia, että sikäli oli vähän typerä kysymys ja paha mennä vertailemaan. 😆 Mutta joku muu ehkä osaa kertoa paljonko Botniahalliin mahtuu?
https://imginn.com/p/B2gSY1Hgrxf/
Tää KAJ 10:n mainos on kyllä yksi parhaista videoista mitä oon nähnyt 😂
Mielenkiintoinen toi kirkkojuttu. Olisipa hienoa päästä katsomaan. Sekä kirkkoa että KAJ'ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiekko-otteluihin menee 8000 istumaan (löysin tiedon netistä). Sit konsertteihin permanto päälle (en löydä tietoa paljonko mahtuu).
Vierailija kirjoitti:
No, mä en itse asiassa tiedä paljonko KAJ 10:ssä oli katsojia, että sikäli oli vähän typerä kysymys ja paha mennä vertailemaan. 😆 Mutta joku muu ehkä osaa kertoa paljonko Botniahalliin mahtuu?
Yritän etsiä tietoa. Näitä ei oikein voi vertailla, koska Botniahallenin KAJ 10:ssä oli vain istumapaikkoja, kun taas KAJ On Ice -konsertissa on kaksikin seisomapermantoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiekko-otteluihin menee 8000 istumaan (löysin tiedon netistä). Sit konsertteihin permanto päälle (en löydä tietoa paljonko mahtuu).
Toisaalta lavan takana ei istuta. Itseänikin kiinnostaisi tietää tuo jäähallikonsertin yleisömäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta konserteissa lava syö osan istumapaikoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Ilman Mello-voittoa en olisi koskaan alkanut edes tutkimaan, kuka/mikä on KAJ. Toki tiesin uutisista, että tällainen porukka on Melloissa kilpailemassa, m
KAJ esiintyi tammikuussa kaksi kertaa loppuunmyydyssä Helsingin Svenska Teaternissa, mutta luuletteko että Hesari olisi vaivautunut paikalle. Hah. Eivät pitäneet sitä edes sen verran tärkeänä että olisivat käyttäneet ruotsin kielen taitoista freelancer-toimittajaa. HBL kirjoitti arvostelun https://www.hbl.fi/2025-01-07/godkant-med-berom-for-kaj-pa-svenskis/ vaikka niidenkään toimittaja ei ollut tehnyt taustatyötään. Sama toimittaja arvosteli KAJ'n Nordis Live -konsertin ja väitti että siinä näkyi kiertueväsymys...
HBL on muuten siitä paska lehti että kaikki artikkelit ovat maksumuurin takana.
Vierailija kirjoitti:
He ovat puhuneet 8000:sta ja konsertteja oli kaksi saman päivänä joten n. 4000 per konsertti.
Mä otin Hbl:stä kahden kuukauden ilmaisen kokeilun kun halusin lukea Nordiksen keikka-arvostelun. Sen jälkeen olen saanut lukea myös sommarprat-juttuja. Toivottavasti vielä jotain ennen kuin 2 kk tulee täyteen.
Hatunnosto hänelle, joka lanseerasi termit K-, A- ja J-vitamiini! J-vitamiinista tulee mieleen instassa keväällä ollut kommentti "You had me at Nåjaa"...