Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13295)

Vierailija
3601/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tutustunut bändiin tarkemmin, mutta onko Kaj jokin eliittibändi, joka ei tarvitse rahaa ajatella? Vanhaa rahaa varastossa, vai?" 

Eivät ole eliittibändi ollenkaan, vaan ovat kyllä juuriltaan ihan tavallisia maalaispoikia Pohjanmaalta. Ja tekevät musiikkia ihan tavallisille ihmisille. He ovat elättäneet itsensä viihdealan yrittäjinä jo nuoresta iästä alkaen ja aloittaneet hyvin pienestä ja vaatimattomasti. Ja ovat tehneet lujasti töitä. Heidän " historiastaan" ja tarinastaan on paljon infoa tarjolla mm. YLE Areenassa ja Youtubessa.

Kukaan ei elä pelkällä pyhällä hengellä, ei edes KAJ, joten kyllä se leipä (ja rahat) on ihan omalla työllä ansaittava. 

Festariesiintymispalkkio lienee kiinteä korvaus, joka ei riipu siitä, minkä verran katsojia kunkin festariesiintyjän lavan edessä sattuu olemaan. Oma erillinen konsertti on sitten eri juttu, jos ei liput myy, niin ei tule rahaakaan. 

Vierailija
3602/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tutustunut bändiin tarkemmin, mutta onko Kaj jokin eliittibändi, joka ei tarvitse rahaa ajatella? Vanhaa rahaa varastossa, vai?" 

Niin siis tuo sepustukseni, mihin tämän kommenttisi kirjoitit, on täysin omaa pohdintaani ja omia henkilökohtaisia mielipiteitäni. Se, että kirjoitin, että miksi KAJ'n pitäisi edes keikkailla suomenkielisellä alueella, on myös vain minun mielipiteeni asiasta. Perustuu yksinkertaisesti siihen konseptiin, millä KAJ nyt toimii ja mikä on heidän tavaramerkkinsä: esittää Vöyrin murteella laulettua ruotsinkielistä musiikkia, joka ei välttämättä tavoita eikä kiinnosta suomenkielistä yleisöä. En tuolla kysymykselläni nyt tarkoittanut enkä ajatellut raha-asioita ollenkaan 😊

KAJ'n tämän kesän keikat eivät ole olleet täynnä suomenkielisellä puolella, tämä vuosi on eka kerta kun yleensä keikkailevat laajemmin. Perinteisesti ovat esiintyneet ruotsinkielisillä alueilla - luonnollisestikin - ja siellä keikat/konsertit ovat olleet lähes järjestään loppuunmyytyjä. 

Jos KAJ muuttaa konseptiaan tulevaisuudessa ja alkaa esim. suunnata enemmän Suomen markkinoille, niin sehän on täysin heidän oma asiansa. He päättävät itse, mitä urallaan tekevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan he elättäneet itsensä KAJ'lla ja muilla projekteilla jo kymmenen vuotta. Tämän kesän festarikeikoista on varmasti tullut hyvä tili - todennäköisesti festariesiintyjien palkkiot ovat kiinteitä eivätkä riipu yleisömäärästä. Se on totta, että KAJ on Ice voisi tulla kalliiksi, jos liput jäisivät myymättä, mutta kyllähän lipunmyynti lähti hyvin käyntiin heti keväällä.

Perustivat tuotantoyhtiönsä 2014, ja julkisten yritystietojen mukaan liikevaihto on kasvanut huimasti koronavuosien jälkeen.

Vierailija
3604/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on kaukana eliittibändistä. Yksi syy siihen, miksi KAJ on suosittu Ruotsissa tällä hetkellä, on se, että ihmiset kokevat KAJ'n nimenomaan olevan vastavoima Ruotsin "elitistiselle" pop-kulttuurille.  KAJ'ta luonnehditaan sanoilla vaatimaton, kansanomainen ja maanläheinen. KAJ käsittelee lauluissaan paljon tavallisen  elämän tavallisia arkisia asioita, jotka koskettavat ihmisiä ja joihin lähes jokainen  voi samaistua. Ja tämän he tekevät nerokkaan huumorin keinoin. Heistä pidetään, koska he eivät diivaile, vaan ovat omia itsejään. Nämä asiat tulevat toistuvasti esille, kun ruotsalaisten kommentteja lukee. 

Vierailija
3605/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj ei ole mikään Käärijän tapainen shippaamalla suositota ostava, vaan taitava ja laadukas ammattimainen ja supersuositttu niin Suomessa kuin Ruotsissa.

Vierailija
3606/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kiertäneet Pohjanmaan kaikki nuorisoseurantalot, soittaneet firmojen pikkujouluissa ja 50-vuotissynttäreillä - ja vuosikausia he huolehtivat itse katsomon tuolit paikoilleen ennen esityksen alkua. 

Vierailija
3607/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Hei Muija hyvä jäähallibiisi? Hej du Människa tottakaj. Mitäs jos kerättäisiin ehdokkaita tähän, ja joku gramminhaltija sitten voisi lähettää täältä koosteen ehdotuksia? 

Vierailija
3608/13295 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tietysti joku perustelukin olisi kiva olla, miksi joku biisi olisi niin kiva kuulla. Mua kiinnostaa, miten Hej Muija toimii noissa oloissa. Leif taas ei taida perusteluja kaivata.

Vierailija
3609/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko Hei Muija hyvä jäähallibiisi? Hej du Människa tottakaj. Mitäs jos kerättäisiin ehdokkaita tähän, ja joku gramminhaltija sitten voisi lähettää täältä koosteen ehdotuksia? 

Manlig vänskap, se KAJ10:n liveversio oli niin hyvä! Ei väliä laulaako Axel pääroolin vai Kevin, kuten levyllä, molemmat 💯💚🤩

Vierailija
3610/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miksi vaihtoivat Manlig Vänskapin roolit päikseen KAJ10 konserttiin? Kun biisi ilmeisesti Kevinin vaikeista ajoista saanut alkunsa. Ei se siis haittaa, tykkään kyllä paljon myös KAJ10-versiosta, kunhan vain pohdin 

Vierailija
3611/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miksi vaihtoivat Manlig Vänskapin roolit päikseen KAJ10 konserttiin? Kun biisi ilmeisesti Kevinin vaikeista ajoista saanut alkunsa. Ei se siis haittaa, tykkään kyllä paljon myös KAJ10-versiosta, kunhan vain pohdin 

Tää taisi olla pitkälti käytännön syistä, en nyt muista mikä biisi tätä ennen oli, mutta joku minkä jälkeen Kevinin piti vaihtaa vaatteita.

Vierailija
3612/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää taisi olla pitkälti käytännön syistä, en nyt muista mikä biisi tätä ennen oli, mutta joku minkä jälkeen Kevinin piti vaihtaa vaatteita.

Mä luulen kanssa, että käytännön syistä. Kevinillä oli isot lauluosuudet Mäskis Gunnar, Leif ja se Yuri Gagarn. Axelilla ei kai muita kuin Text tv. Mä tykkään vielä enemmän Axelin versiosta. Hän on niin vakuuttava ja tanssiosuus on mahtava. Ja Kevinin pupu-tarina on niin hauska.

Vierailija
3613/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähallille itse toivon etenkin Vörjeansia, Leifiä ja jotain Botnia paradiselta. Suosikkeja voisi olla Bachelors of the sea ja Västerut. Olisi myös mukavaa jos Sauna-tourilla kuultujen kappaleiden lisäksi/asemesta olisi jotain ensimmäisiltä levyiltä. Miksei juuri Hej muija ja sitten vaikka Hupparipäivä ja Frassin.

Vierailija
3614/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa on jo yli 1100 ehdotusta, joten eiköhän aika lailla koko tuotanto ole jo ehdotettu. Hej du människaa ainakin on moni kaivannut.

Vierailija
3615/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Mä luulen kanssa, että käytännön syistä. Kevinillä oli isot lauluosuudet Mäskis Gunnar, Leif ja se Yuri Gagarn. Axelilla ei kai muita kuin Text tv. Mä tykkään vielä enemmän Axelin versiosta. Hän on niin vakuuttava ja tanssiosuus on mahtava. Ja Kevinin pupu-tarina on niin hauska.

Joo. Olin huhtikuun alussa flunssassa ja katsoin aikani kuluksi YLE Areenasta KAJ10-konsertin. En ollut sitä ennen nähnyt kuin pari KAJ'n kappaletta. Siinä vaiheessa, kun Kevin lauloi, että hänen lemmikkipupunsa on sekaisin ja kuvittelee olevansa myyrä, repesin ihan täysin ja nauroin vedet silmissä monta minuuttia.

Vierailija
3616/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Joo. Olin huhtikuun alussa flunssassa ja katsoin aikani kuluksi YLE Areenasta KAJ10-konsertin. En ollut sitä ennen nähnyt kuin pari KAJ'n kappaletta. Siinä vaiheessa, kun Kevin lauloi, että hänen lemmikkipupunsa on sekaisin ja kuvittelee olevansa myyrä, repesin ihan täysin ja nauroin vedet silmissä monta minuuttia.

Se konsertti on niin huippu. Toinen joka ensimmäisellä kerralla nauratti hulvattomasti oli Vägg i vägg. 

Vierailija
3617/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Se konsertti on niin huippu. Toinen joka ensimmäisellä kerralla nauratti hulvattomasti oli Vägg i vägg. 

Ja ne euroviisuhaastattelut olivat jo sellaisenaan hauskat, mutta vielä hauskemmat kun on nähnyt tämän kevään tapahtumat ja haastattelut. " Jag känner bara pepp, pepp pepp." Ja tänä vuonna: Är ni peppade? "Nej, vi måste spara batterier."

Vierailija
3618/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään hittiä

Vierailija
3619/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Ja ne euroviisuhaastattelut olivat

Joo ne euroviisuhaastattelut oli kanssa niin hauskoja! Ja ne siihen liittyvät Vems pojk e du vaatteet. Jäähallikonserttiin voisi varmaan keksiä taas jotain pientä aiheeseen liittyvää.

Vierailija
3620/13295 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäähalliin 15.000 katsojaa? Konserttiin? Tuntuu ylimitoitetulta. Lavan taakse istumapaikoille ei oteta katsojia ja itse lavarakennelmakin vie tilaa permannolta. Permannolla on seisomapaikat, sitä en tiedä, miten paljon siihen yleisöä mahtuu" 

Jäähallin kapasiteetiksi ilmoitetaan 8200 katsojaa jääkiekko-otteluissa. Konserteissa koko istumakatsomo ei tietenkään ole käytössä.

Hallilla voidaan järjestää klubityylisiä ns. Black box konsertteja, jolloin istumakatsomot suljetaan ja katsojat ovat permannolla. Permannon kapasiteetiksi tällöin ilmoitetaan 3000 katsojaa. 

Näistä päätellen jäähallikonserttiin ei millään mahdu 15000. Voisin kuvitella, että tuo määrä olisi mahdollinen entisessä Hartwall-areenassa, joka on isompi, mutta tuskinpa vaan jäähallissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän