Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9758)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Lukiolaisina perustivat oman firman ja pokkana tilasivat Saksasta levyilleen painatuksen. Saivat aina myytyä levyjen painokset loppuun ja joistakin piti ottaa uusintatilauksia (kuten näköjään nytkin tilaavat jatkuvasti lisää vanhojakin levyjä, kun nekin ilmeisesti myyvät taas kuin häkä).
Jos näiden poikien lukiossa ei ollut (?) valinnaista yrittäjäkurssia (jollaisesta puhutaan Hallnissa), niin nyt he kyllä voisivat mennä mihin tahansa oppilaitokseen pitämään sellaisen. Pohjanmaalla on totisesti opittu panemaan hihat heilumaan ja tekemään itte, ihailen.
Siinä Eric Stern -dokkarissahan nuo juttelivat Jakobin vinttikamarissa tuosta. Miten levytehtaasta tehtiin tarkistussoitto, koska eihän yksikään ei-kukaan -bändi tilaa neljäätuhatta levyä. Että onko tässä pilkkuvirhe. Tuo oli jotenkin niin tiivistävä kohtaus, miten hyvin yhteisö heitä on kannatellut.
Vierailija kirjoitti:
Kaj-raivoajat ovat epäilemättä huomanneet, että aika iso osa bändin kannattajista on naisia. Ei pelkästään tätejä vaan nättejä, hedelmällisessä iässä olevia nuoria naisia. (Ja jäänyt toisaalta huomaamatta, että paljon on myös miespuolisia faneja.)
Ja tämä on niiltä vihaajilta suoraan pois. Alitajunnassa pyörii, että kuinka joku voi asettaa nuo nössöpojat minun edelleni, joka sentään olen paljon kovempi mies. Ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset!
Kieltämättä, siinä on aika erikoinen sävy, kun hurrihomohumppaajat vie meidän naiset. No, tietysti se olisi kyllä kitkeryyden huippu, jos niin kävisikin. Se olisi sitten vähän niinkuin Ruotsalainen Casanova sitten? Kaikki kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj-raivoajat ovat epäilemättä huomanneet, että aika iso osa bändin kannattajista on naisia. Ei pelkästään tätejä vaan nättejä, hedelmällisessä iässä olevia nuoria naisia. (Ja jäänyt toisaalta huomaamatta, että paljon on myös miespuolisia faneja.)
Ja tämä on niiltä vihaajilta suoraan pois. Alitajunnassa pyörii, että kuinka joku voi asettaa nuo nössöpojat minun edelleni, joka sentään olen paljon kovempi mies. Ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset!
Kieltämättä, siinä on aika erikoinen sävy, kun hurrihomohumppaajat vie meidän naiset. No, tietysti se olisi kyllä kitkeryyden huippu, jos niin kävisikin. Se olisi sitten vähän niinkuin Ruotsalainen Casanova sitten? Kaikki kelpaa?
:D :D :D
Toivottavasti olette kaikki kuunnelleet Kaj'n Suomalainen Casanova -laulun. ;D
Ajattelen myös, että jotkut ihmiset eivät vain voi sietää sitä, että KAJ'n jäsenet ovat (tai ainakin antavat sellaisen vaikutelman) mukavia, hyväntuulisia, kohteliaita ja käyttäytyvät hyvin.
Olen itse huomannut että hyvä ja iloinen käytös ikäänkuin ärsyttää joitakin ihmisiä. Tällaisten ihmisten mukaan, synkistely, kiroilu yms on jotenkin "aidompaa" kuin positiivinen asenne.
Ikävä kuulla että Kaj-vihaa on niin paljon. Ruotsissa julkaistuista tökeröistä konserttiarvosteluista en itse ajattele, että ne on vihaa vaan kiinnostuksen puutetta ja ennakkoasennetta yhtyettä ja ehkä myös kaikkea Suomesta tulevaa kohtaan. Ei vaivauduta tutustumaan yhtyeeseen ja pidetään sitä BBB:n perusteella lasten orkesterina.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla että Kaj-vihaa on niin paljon. Ruotsissa julkaistuista tökeröistä konserttiarvosteluista en itse ajattele, että ne on vihaa vaan kiinnostuksen puutetta ja ennakkoasennetta yhtyettä ja ehkä myös kaikkea Suomesta tulevaa kohtaan. Ei vaivauduta tutustumaan yhtyeeseen ja pidetään sitä BBB:n perusteella lasten orkesterina.
Aika yksinkertainen tai todella tietämätön saa olla arvostelija, jos noin uskoo. Vinkkejä muustakin on niin paljon tartuttavaksi. Laittoman huonoja piirteitä arvostelijalle molemmat. Laimeampikin ärtymys voi olla vihaa, vaikkei flegmaattinen luonne jaksa sen voimakkaammin inhotakaan.
Mutta minä olen optimisti. Negatiiviset reaktiot kertovat, että ihmiset eivät suhtaudu piittaamattomasti. Heissä on jotain epätavallisen tunteitaherättävää. Se on erittäin hieno juttu. Kateus on yhä edelleen ansaittava, ja laimea reagointi kertoisi vain, ettei heistä saa lainkaan kiinni. Haluan uskoa, että heillä on paljon annettavaa kaikille. Ei vain kaikkein nokkelimmille. Jakobin oopperaseikkailu on ollut sellainen läpsy otsaan monelle, että on ollut pakko kiinnostua, mikä ihmeen homma tämä on. Minullekin se oli tienavaaja. Ilman sitä he olisivat olleet paljon vaikeammin kiinnostuttavissa. Voi mikä tuuri heille.
Pienoista "ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset" -asennetta olin havaitsevinani Mello-finaalissakin. Muutama "häviäjä" oli kirjaimellisesti huono häviäjä, jonka mukaan Kaj'n voitto oli yksiselitteisesti väärin. Ei pelkästään siksi, että Kaj on huonompi kuin minä XX, mutta kun ne vielä ovat suomalaisia homohumppaajia. Jävla satan.
Finaalin iltatilaisuudessakin Kaj'n ympärillä oli selvä tyhjiö, iloisten kanssakilpailijoiden onnittelujonoja ei muodostunut. Sen sijaan (muistaakseni) Jakob hiljattaisessa haastattelussa kuvaili, kuinka heidän pöydässään saivat ylhäisessä yksinäisyydessä istua Kaj + poikien perheet. Kaikki muut pitivät omaa kivaa tietyn etäisyyden päässä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruotsalaisfanit ovat maininneet, että Ruotsissa ns. huumorimusiikkia esittävien yhtyeiden, myös ruotsalaisten yhtyeiden, on ylipäätään ollut vaikea saada arvostusta kriitikoilta. Sitten vasta ajan myötä, kun ovat huomanneet, että yhtyeiden kansansuosio onkin suurta ja ihmiset käyvät innolla konserteissa, on suhtautuminen alkanut pikkuhiljaa muuttua myötämielisemmäksi. Tällaista olen lukenut, tiedä sitten miten on...
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen myös, että jotkut ihmiset eivät vain voi sietää sitä, että KAJ'n jäsenet ovat (tai ainakin antavat sellaisen vaikutelman) mukavia, hyväntuulisia, kohteliaita ja käyttäytyvät hyvin.
Olen itse huomannut että hyvä ja iloinen käytös ikäänkuin ärsyttää joitakin ihmisiä. Tällaisten ihmisten mukaan, synkistely, kiroilu yms on jotenkin "aidompaa" kuin positiivinen asenne.
Eiköhän se palaudu sinne perusturvallisuuteen aika pitkälti? Ja onhan siinäkin joku perä, että tietty suoruus ja ehkä jopa äreä maailmasuhde on joskus rehellisempi ja parempi kuin ohjelmallinen ruotsalaisuus. Kyllähän Axel vähän vihjaili siihen suuntaan. Että jos jotain kompromissia näistä löytyisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruotsalaisfanit ovat maininneet, että Ruotsissa ns. huumorimusiikkia esittävien yhtyeiden, myös ruotsalaisten yhtyeiden, on ylipäätään ollut vaikea saada arvostusta kriitikoilta. Sitten vasta ajan myötä, kun ovat huomanneet, että yhtyeiden kansansuosio onkin suurta ja ihmiset käyvät innolla konserteissa, on suhtautuminen alkanut pikkuhiljaa muuttua myötämielisemmäksi. Tällaista olen lukenut, tiedä sitten miten on...
No jos Abbakin on saanut kotimaassa lunta tupaan, niin...
Ehkä ylikriittiset kriitikot ovat heikäläisten hovinarreja, muut saavat olla rauhassa ylipositiivisia, kun yksi laitetaan räyhäämään. Ehkä ainoita vapaita ammatteja niuhoimmille?
Vierailija kirjoitti:
Pienoista "ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset" -asennetta olin havaitsevinani Mello-finaalissakin. Muutama "häviäjä" oli kirjaimellisesti huono häviäjä, jonka mukaan Kaj'n voitto oli yksiselitteisesti väärin. Ei pelkästään siksi, että Kaj on huonompi kuin minä XX, mutta kun ne vielä ovat suomalaisia homohumppaajia. Jävla satan.
Finaalin iltatilaisuudessakin Kaj'n ympärillä oli selvä tyhjiö, iloisten kanssakilpailijoiden onnittelujonoja ei muodostunut. Sen sijaan (muistaakseni) Jakob hiljattaisessa haastattelussa kuvaili, kuinka heidän pöydässään saivat ylhäisessä yksinäisyydessä istua Kaj + poikien perheet. Kaikki muut pitivät omaa kivaa tietyn etäisyyden päässä.
Miten kävi Baselissa, tietääkö joku? Kun Käärijää rynnättiin porukalla lohduttelemaan, niin ehkä Kaj on melko pelottava ryhmä jopa ilman mafiosopukuja. Äly paistaa, ja vielä kolmesta suunnasta yhtaikaa. Toisilla menee pupu pöksyyn. Että mihin nuo muka minun onnittelujani tarvii.
Mä olen tuon Kaj-vihan myötä käsittämättömästi (sillä miksi se minua niin paljon liikuttaa?) ottanut jonkinlaisen pentujaan raivokkaasti puolustavan karhuemon asenteen. Vaikka Kaj'n pojat eivät millään lailla ole mun poikue eivätkä mun säälittävää puolustuskykyä kaipaa.
Ehkä syy on se, että Kaj on aina pienen ihmisen puolella ja mä edustan niitä pieniä ihmisiä. Kun käyt Kaj'n kimppuun, käyt mun kimppuuni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuon Kaj-vihan myötä käsittämättömästi (sillä miksi se minua niin paljon liikuttaa?) ottanut jonkinlaisen pentujaan raivokkaasti puolustavan karhuemon asenteen. Vaikka Kaj'n pojat eivät millään lailla ole mun poikue eivätkä mun säälittävää puolustuskykyä kaipaa.
Ehkä syy on se, että Kaj on aina pienen ihmisen puolella ja mä edustan niitä pieniä ihmisiä. Kun käyt Kaj'n kimppuun, käyt mun kimppuuni.
Siisti analyysi. Ehkä Axelkin rentoutuu hössöttävän yleisön suhteen jos sisäistää tuon.
Jos Johannes Virolainen olisi vielä elossa, hän olisi jyrähtänyt huonosti käyttäytyneille Mello-kanssakilpailijoille, että kansa on puhunut, pulinat pois.
(Teille, jotka olette liian nuoria muistaaksenne: niin legendaarinen Virolais-Jussi rehdisti komensi omia kannattajiaan, jotka napisivat, kun Jussi oli äänestyksessä hävinnyt puolueensa puheenjohtajan paikan.)
Vierailija kirjoitti:
Jos Johannes Virolainen olisi vielä elossa, hän olisi jyrähtänyt huonosti käyttäytyneille Mello-kanssakilpailijoille, että kansa on puhunut, pulinat pois.
(Teille, jotka olette liian nuoria muistaaksenne: niin legendaarinen Virolais-Jussi rehdisti komensi omia kannattajiaan, jotka napisivat, kun Jussi oli äänestyksessä hävinnyt puolueensa puheenjohtajan paikan.)
Samaisen puolueen Paavo Väyrynen taas ei ole koskaan tunnustanut olevansa väärä, huono tai ei-haluttu. Vika on aina muissa, mediassa ja äänestäjissä ja ylipäätään suomalaisissa jotka eivät ymmärrä omaa parastaan, ts. äänestä häntä presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi Baselissa, tietääkö joku? Kun Käärijää rynnättiin porukalla lohduttelemaan, niin ehkä Kaj on melko pelottava ryhmä jopa ilman mafiosopukuja. Äly paistaa, ja vi
Tuosta Baselin loppuratkaisun jälkeisestä tilanteesta ei kai ole tietoa. Mahdollisesti aika hiljaista on ollut. Sillä KAJ kieltämättä voi olla hieman "intimidating". Kun ovat niin ilmeisen monilahjakkaita sekä luovina tekijöinä että esiintyjinä ja sen lisäksi hauskannäköisiä, kohteliaita, miellyttäviä ja luontaisesti puoleensavetäviä. Viimeinen pisara voi juuri se älykkyys, jota ei voi olla huomaamatta. Siinä saattaa ystävällinenkin lähestyjä jäätyä kuin peura ajovaloissa.
Tuo huumoriyhtye-termi ärsyttää. Eihän Kaj ole mikään huumoribändi (vaikka teinipoikina ovat itsensä Humorgruppeniksi nimenneetkin) eikä esitä huumorimusiikkia.
He kertovat vakavista asioista hauskasti ja nokkelasti, ja siinä on iso ero pelkkään vitsailuun. Muinoinen Esa Pakarinen oli (yhden miehen) huumoriyhtye, jollaisesta Kaj on valovuosien päässä.
Leimakirveet kai tosin ovat lähinnä niitä, jotka ovat nähneet kolme miestä hassuissa vanhanaikaisissa puvuissa laulamassa saunan löylyistä. Sukeltaminen hitusenkaan syvemmälle Kaj'n tuotantoon kyllä nopeasti kertoisi heillekin, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurrihomohumppaajat:D Nauran täällä vedet silmissä. Ja pitäisi mennä kohta palaveriin, miten tän naurun saa loppumaan😂
Mielenkiintoista. Että Kaj'hin pitää suhtautua lähtökohtaisesti KYYNISESTI. Sanoisin, ettei tuota asennetta pelkällä huonolla päivällä voi selittää.