Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9758)

Vierailija
3061/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet arvostelijat erehtyvät sekoittamaan humoristisen musiikin ja vitsin. KAJ ei ole vitsi, vaikka heidän konseptinsa on huumoria ja musiikkia. He eivät myöskään lähteneet vitsillä mukaan Mellooon vaikka eivät odottaneetkaan pärjäämistä. Heillä vain oli se suomalaisen onnen salaisuus l. matalat odotukset. 

Vierailija
3062/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, jonka hysteerinen hihitys ei vaan ota loppuakseen. Mulla onneksi etätyö, voin huoletta vaikka pissata housuuni. Mikä ei ole kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj-raivoajat ovat epäilemättä huomanneet, että aika iso osa bändin kannattajista on naisia. Ei pelkästään tätejä vaan nättejä, hedelmällisessä iässä olevia nuoria naisia. (Ja jäänyt toisaalta huomaamatta, että paljon on myös miespuolisia faneja.)

Ja tämä on niiltä vihaajilta suoraan pois. Alitajunnassa pyörii, että kuinka joku voi asettaa nuo nössöpojat minun edelleni, joka sentään olen paljon kovempi mies. Ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset!

Kieltämättä, siinä on aika erikoinen sävy, kun hurrihomohumppaajat vie meidän naiset. No, tietysti se olisi kyllä kitkeryyden huippu, jos niin kävisikin. Se olisi sitten vähän niinkuin Ruotsalainen Casanova sitten? Kaikki kelpaa?

Hurrihomohumppaajat:D Nauran täällä vedet silmissä. Ja pitäisi mennä kohta palaveriin, miten tän naurun

No sano. Olemme tainneet saada bändille uuden vakionimen. Ehkä lyhennämme sen HHH:ksi?

Vierailija
3064/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienoista "ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset" -asennetta olin havaitsevinani Mello-finaalissakin. Muutama "häviäjä" oli kirjaimellisesti huono häviäjä, jonka mukaan Kaj'n voitto oli yksiselitteisesti väärin. Ei pelkästään siksi, että Kaj on huonompi kuin minä XX, mutta kun ne vielä ovat suomalaisia homohumppaajia. Jävla satan.

Finaalin iltatilaisuudessakin Kaj'n ympärillä oli selvä tyhjiö, iloisten kanssakilpailijoiden onnittelujonoja ei muodostunut. Sen sijaan (muistaakseni) Jakob hiljattaisessa haastattelussa kuvaili, kuinka heidän pöydässään saivat ylhäisessä yksinäisyydessä istua Kaj + poikien perheet. Kaikki muut pitivät omaa kivaa tietyn etäisyyden päässä.

Miten kävi Baselissa, tietääkö joku? Kun Käärijää rynnättiin porukalla lohduttelemaan, niin ehkä Kaj on melko pelottava

On siitä olemassa useita videonpätkä. Tunnelma oli vaisu, mutta ihailtavan nopeasti pojat kokosivat itsensä. Minua ihan itkettää miten hyviä häviäjiä he ovat (neljäs sija ei edes ole häviö, mutta kun heillä oli vedonlyöjien mukaan 50 % mahdollisuus voittaa, totta kai neljänneksi jääminen tuntui flopilta). Hotellilla oli vastassa omat kannattajat ja ainakin suomenkielinen media vaatimassa selityksiä. Kamalampaa katsottavaa olivat ne suorat lähetykset erinäisistä vaalivalvojista, kuten ruotsalaisista baareista ja Vöyriltä.

Mutta kuten joku kirjoittikin, tärkeintä ei ole Euroviisu-voitto vaan se mitä tapahtuu kisojen jälkeen. Joka vuosi valitaan uusi voittaja, ja vain harva heistä saa voitosta potkua uralleen. Tietääkseni Itävallan JJ on esiintynyt kesän aikana vain Lontoon ja Wienin Pridessa. Tai no joo, Instagramissa on postaus neljän päivän takaa ja siinä hän kertoo että on julkaisemassa uutta musiikkia, mutta on eri asia kiinnostaako se ketään tarpeeksi, jotta hänestä tulisi pidempikestoinen tähti.

Vierailija
3065/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet arvostelijat erehtyvät sekoittamaan humoristisen musiikin ja vitsin. KAJ ei ole vitsi, vaikka heidän konseptinsa on huumoria ja musiikkia. He eivät myöskään lähteneet vitsillä mukaan Mellooon vaikka eivät odottaneetkaan pärjäämistä. Heillä vain oli se suomalaisen onnen salaisuus l. matalat odotukset. 

KAJ suhtautuu huumorin tekemiseen vakavasti, ja se on heidän vahvuutensa. Englanniksi heistä käytetään attribuuttia comedy group. Olisikohan se parempi?

Vierailija
3066/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pois JJ:ltä, hän on upea, lahjakas taiteilija, jonka voitosta ei ole mukisemista. Ei ole huonolle "hävitty". Mutta kontratenorit ovat oopperamaailmassakin oikeastaan vain kuriositeetti, eivätkä missään nimessä suuren (klasari)yleisön ykkössuosikkeja.

Silti JJ voi tehdä hienon uran klassisessa musiikissa ja kerätä erityisesti oman fakkinsa mutta myös muiden ihailijoiden arvostusta ja kunnioitusta.

Vierailija
3067/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo huumoriyhtye-termi ärsyttää. Eihän Kaj ole mikään huumoribändi (vaikka teinipoikina ovat itsensä Humorgruppeniksi nimenneetkin) eikä esitä huumorimusiikkia.

He kertovat vakavista asioista hauskasti ja nokkelasti, ja siinä on iso ero pelkkään vitsailuun. Muinoinen Esa Pakarinen oli (yhden miehen) huumoriyhtye, jollaisesta Kaj on valovuosien päässä.

Leimakirveet kai tosin ovat lähinnä niitä, jotka ovat nähneet kolme miestä hassuissa vanhanaikaisissa puvuissa laulamassa saunan löylyistä. Sukeltaminen hitusenkaan syvemmälle Kaj'n tuotantoon kyllä nopeasti kertoisi heillekin, mistä on kyse.

Olisi parempi, jos erilaisessa kommentoinnissa ja mediassa puhuttaisiin ennemmin vaikkapa musiikki- ja viihderyhmästä tms. kuin huumoriyhtyeestä. Pitäisikö KAJ'n itsensä uudistaa tuo Humorgruppen-nimitys...? 

Joo nämä leimakirveet eivät tiedä muuta kuin hassun saunalaulun, ja tuskin heitä edes kiinnostaa perehtyäkään asiaan. Oman mukavuusalueen ulkopuolelle meneminenhän on tunnetusti erittäin ison kynnyksen takana. Parempi vaan pitää kiinni kaikesta totutusta ja omista asenteista. Se on niin paljon turvallisempaa. 

Vierailija
3068/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienoista "ne jyrää meitin, ne vie meidän naiset" -asennetta olin havaitsevinani Mello-finaalissakin. Muutama "häviäjä" oli kirjaimellisesti huono häviäjä, jonka mukaan Kaj'n voitto oli yksiselitteisesti väärin. Ei pelkästään siksi, että Kaj on huonompi kuin minä XX, mutta kun ne vielä ovat suomalaisia homohumppaajia. Jävla satan.

Finaalin iltatilaisuudessakin Kaj'n ympärillä oli selvä tyhjiö, iloisten kanssakilpailijoiden onnittelujonoja ei muodostunut. Sen sijaan (muistaakseni) Jakob hiljattaisessa haastattelussa kuvaili, kuinka heidän pöydässään saivat ylhäisessä yksinäisyydessä istua Kaj + poikien perheet. Kaikki muut pitivät omaa kivaa tietyn etäisyyden päässä.

Miten kävi Baselissa, tietääkö joku? Kun Käärijää rynnättiin porukall

Kyllä, "homecoming" hotellille (jossa Kaj'ta odottivat perheet ja media) on ikuistettu videoille. Mutta hetkistä kilpakumppaneiden kesken areenalla heti voiton ratkettua ei taida olla kuvia. Siis siitä, miten osallistujat kenties ovat lähestyneet Kaj'ta, tai olleet lähestymättä. Tai ylipäätään muista kisaajista. Kamerat on (ilman muuta oikeutetusti) olleet voittajassa.

Vierailija
3069/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo huumoriyhtye-termi ärsyttää. Eihän Kaj ole mikään huumoribändi (vaikka teinipoikina ovat itsensä Humorgruppeniksi nimenneetkin) eikä esitä huumorimusiikkia.

He kertovat vakavista asioista hauskasti ja nokkelasti, ja siinä on iso ero pelkkään vitsailuun. Muinoinen Esa Pakarinen oli (yhden miehen) huumoriyhtye, jollaisesta Kaj on valovuosien päässä.

Leimakirveet kai tosin ovat lähinnä niitä, jotka ovat nähneet kolme miestä hassuissa vanhanaikaisissa puvuissa laulamassa saunan löylyistä. Sukeltaminen hitusenkaan syvemmälle Kaj'n tuotantoon kyllä nopeasti kertoisi heillekin, mistä on kyse.

Olisi parempi, jos erilaisessa kommentoinnissa ja mediassa puhuttaisiin ennemmin vaikkapa musiikki- ja viihderyhmästä tms. kuin huumoriyhtyeestä. Pitäisikö KAJ'n itsensä uudistaa tuo Humorgruppen-nimitys...? 

Joo nämä leimakirveet eivät tiedä muuta kui

KAJ itse päättää, mutta minulle kelpaisi pelkkä KAJ. Bändi nimeltä KAJ.

Vierailija
3070/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti pojat viisuhuipentuman jälkeen julkaisivat onnitteluvideon, jossa ylistivät JJ:tä ja sanoivat hänen ansainneen voittonsa. "We love you, JJ!" Tunnustus oli ilmeisen vilpitön, hehän tulivat mainiosti toimeen JJ:n kanssa jo kisapaikalla, kemiaa oli.

Kaj'n mellovoiton jälkeen en huomannut samanlaisia reaktioita (siis muilta kisaajilta, yleisöltä tietysti satoi onnentoivotuksia).

Vierailija
3071/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pois JJ:ltä, hän on upea, lahjakas taiteilija, jonka voitosta ei ole mukisemista. Ei ole huonolle "hävitty". Mutta kontratenorit ovat oopperamaailmassakin oikeastaan vain kuriositeetti, eivätkä missään nimessä suuren (klasari)yleisön ykkössuosikkeja.

Silti JJ voi tehdä hienon uran klassisessa musiikissa ja kerätä erityisesti oman fakkinsa mutta myös muiden ihailijoiden arvostusta ja kunnioitusta.

Minustakin JJ on suloinen, mutta ainakin toistaiseksi hän on etsinyt omaa fakkiaan, ja se hänelle suotakoon. The Voice UK:ssa hän häikäisi muutama vuosi sitten äänellään - eikä voittanut, mutta hän on vielä hyvin nuori, vasta 24-vuotias, ja maailma on hänelle avoin. Niin kuin se on auki myös KAJ'lle.

Tommy Cash esiintyy muuten tänään Allsång på Skansenissa. (Anteeksi, en voi sietää Espresso Macchiatoa. Se oli irvokas ja edusti aivan erilaista huumoria kuin KAJ.)

Vierailija
3072/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ'na heidät on kai viimeaikoina esitelty konserteissa, mutta on ihan hyvä, että sosiaalisessa mediassa on mukana se erottava humorgruppen. Kaj-nimisiä kun on niin paljon.

Vierailija
3073/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänhän edelleen se linja täällä, että ei mollata muita eikä verrata heitä Kaj'hin. Mun mielestäni Tommy Cashin esitys oli hauska ja vetoava, vaikka hän ei tietysti varsinainen laulaja ole vaan ensisijaisesti koomikko. Mutta Euroviisut ei olekaan areena, jolla vaaditaan erityisesti laulutaitoa. Ymmärrän hyvin Espresso Macchiaton suosion.

Vierailija
3074/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuon Kaj-vihan myötä käsittämättömästi (sillä miksi se minua niin paljon liikuttaa?) ottanut jonkinlaisen pentujaan raivokkaasti puolustavan karhuemon asenteen. Vaikka Kaj'n pojat eivät millään lailla ole mun poikue eivätkä mun säälittävää puolustuskykyä kaipaa.

Ehkä syy on se, että Kaj on aina pienen ihmisen puolella ja mä edustan niitä pieniä ihmisiä. Kun käyt Kaj'n kimppuun, käyt mun kimppuuni.

Tuota kaiken maailman negaa saa varmaan niskaansa yksi ja toinen suosittu artisti. Aina löytyy näitä empatiakyvyttömiä, jotka jaksavat kiertää keskustelupalstat läpi haukkumassa muita. Vaikea ymmärtää, mitä ihmisen elämässä on tapahtunut tai mitä vaille on jäänyt, kun se poikii sitten tällaista käytöstä kanssaihmisiä kohtaan. Toivottavasti varsinaista vihaa ei kuitenkaan niin paljon ole, viha on erittäin voimakas sana ja tunne. 

Tämän some-ajan erittäin ikävä ja jopa julma ilmiö, ja globaali sellainen. Eikä sitä pois kitketyksi saa mitenkään, mitkään palstamoderaattorit ei siihen riitä. Pääasia kuitenkin, että sitä ei missään nimessä hyväksytä, edes hiljaisesti. Välillä tuntuu vaan siltä, että ihmiset kohauttelee olkapäitään ja toteaa, että minkäs tälle mahdat. Asiaan voi aina yrittää puuttua, vaikkapa "karhuemon" lailla, ja tehdä sen minkä voi. 

Onneksi ne euroviisukeskustelut on jo menneen talven lumia. Osa niistä oli aivan järkyttävää luettavaa. Koko viisuhuuma löi mun mielestä meillä yli äyräiden, ja osasyyllinen oli media, joka oikein ruokki kaikkea vastakkainasettelua. Siihen sitten päälle vielä eri osapuolten toksiset fanit toistensa kimpussa.... Toivottavasti jotain on tuostakin opittu.

Vierailija
3075/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Kaj'lla on onneksi vahva immuniteetti pahantahtoisuutta vastaan. Vaikka eivät he tietysti teflonia ole. Kun he ovat ikänsä saaneet tehdä työtään pienen yleisönsä yksimielisesti rakastamina, yleisön yhtäkkinen paisuminen valtavaksi tuo lieveilmiöitä ja sen, että joutuu myös joidenkin tahojen yksimielisen vihan kohteeksi. Varmasti hätkähdyttää viisaitakin miehiä.

Vierailija
3076/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'n euroviisujen neljäs sija on erittäin hyvä, paremmin meni kuin itse odotin. Ainakin näyttää siltä, että KAJ on itsekin siihen tyytyväinen. Omasta mielestä ehkä vaan parempi, että eivät voittaneet. Olisivat joutuneet vielä isompaan hullunmyllyyn kuin nyt. Läpi ovat itsensä lyöneet joka tapauksessa ja saaneet roppakaupalla uusia faneja.

Nuo vedonlyöjien tilastot olivat kupla, joka perustui mediasirkukseen, kappaleen huimiin striimausmääriin ja viisufanien hypetykseen. Mutta viisufanien joukko on kuitenkin pieni verrattuna miljooniin tv-katsojiin, jotka sitten äänestivät niinkuin äänestivät. 

Vierailija
3077/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin kuvia Jakobista tulosten ratkettua, joissa Jakob oli todella surullisen näköinen ja Kevin itsekin vähän synkän näköisenä Jakobia lohdutti. Varmaan juuri sillä hetkellä otettuja kun ymmärsivät, että voitto jää haaveeksi. UMK julkaisi finaalin jälkeen videon, jossa Erika halaa KAJ'n jäseniä. Jakob sanoo hieman järkyttyneellä äänellä "Hyvä että JJ voitti" ja Axel ja Kevinkin olivat synkän näköisiä. Veikkaan heitä kovasti jännittäneen voittaako Israel vai JJ. Tilanne näytti omaan silmään siltä, että Erika olisi tullut lohduttamaan KAJ'ta.

Vierailija
3078/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan neljäs sija noissa kisoissa veisi kansan jo torille. Ja onhan se nyt objektiivisestikin ajatellen loistava suoritus, hyvänen aika. Voittajia on jokaisessa kilpailussa vain yksi, ja se ei tarkoita sitä, että ei-voittaneet olisivat huonoja. Koko kärkiviisikko voidaan tietyssä mielessä laskea voittajiin.

Ruotsi on toinen asia, viisujen kiistaton kuningasvaltio. Siellä ehkä enemmänkin asenne on se, että vain ykkössija kelpaa.

Tulevaisuudessa sijoituksilla ei tietysti ole merkitystä. Moni viisuvoittaja on voittonsa jälkeen vaipunut unohduksiin eikä ole onnistunut rakentamaan pitkäkestoista uraa edes oman fanikunnan keskuudessa. Moni muu kuin ykköseksi yltänyt on pärjännyt paremmin.

Kaj'n tapaiselle yhtyeelle varsinkaan millään tietyllä sijoituksella ei ole väliä. Heidän uransa on pitkäkestoinen (32-vuotiailla 16 vuotta!) jo nyt ja jatkuu vakaana hamaan tulevaisuuteen niin kauan kuin he vain itse haluavat. Pysyvämpää perusyleisöä kuin heillä ei olekaan, ja nyt se vielä laajeni myös sellaisilla kuulijoilla, jotka tulivat jäädäkseen.

Vierailija
3079/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin kuvia Jakobista tulosten ratkettua, joissa Jakob oli todella surullisen näköinen ja Kevin itsekin vähän synkän näköisenä Jakobia lohdutti. Varmaan juuri sillä hetkellä otettuja kun ymmärsivät, että voitto jää haaveeksi. UMK julkaisi finaalin jälkeen videon, jossa Erika halaa KAJ'n jäseniä. Jakob sanoo hieman järkyttyneellä äänellä "Hyvä että JJ voitti" ja Axel ja Kevinkin olivat synkän näköisiä. Veikkaan heitä kovasti jännittäneen voittaako Israel vai JJ. Tilanne näytti omaan silmään siltä, että Erika olisi tullut lohduttamaan KAJ'ta.

Joo, toi halausvideo oli aivan ihana. Jotenkin koskettava, miten Erika tuli lohduttamaan selvästi hieman pettyneen oloista KAJ'ta. Ei siinä ole mitään pahaa olla pettynyt, jos on kaksi kuukautta saanut joka paikassa kuulla miten on oddseissa ykkösenä, ja sitten sitä voittoa ei tulekaan. Mun mielestä toimittajat loi ihan turhaan KAJ'lle painetta. Lähes jokaisessa haastattelussa heille toivotettiin sitä faktaa, että ovat oddsien ykkösenä. Jakob oli jossain ennen finaalia sanonut, että pelkää pettävänsä Ruotsin kansan, jos eivät pääse top 3:een. Voi olla että siitäkin tuli Jakobin surullinen naama niissä kuvissa, jos pelkäsi että heille suututaan Ruotsissa kun eivät voittaneet.

Vierailija
3080/9758 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on itse sanonut että he tekevät huumoria mutta vakavasti.