Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon tyhmyydestä?

Vierailija
07.08.2023 |

Olen hidasälyinen enkä omista minkäänlaista logiikkaa minkään suhteen. Luen paljon kirjoja ja opiskelen kieliä ja muutenkin yritän aina sivistää itseäni mutta joissain arkisissa asioissa olen todella yksinkertainen enkä ymmärrä mitään monimutkaisia asioita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikila meillä on omat haasteemme. Jokainen on jossakin tyhmä.

Vierailija
2/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se. Jos ei ole loogista päättelyä, sitä ei vain ole. Ilmankin pärjää. Ei kaikkien tarvitse olla einsteineja. Muista, että olet hyvä ja riittävä juuri sellaisena kuin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikila meillä on omat haasteemme. Jokainen on jossakin tyhmä.

Niinhän se on, mutta silti hävettää välillä kun en vaan tajua välillä jotain ihan yksinkertaisiakaan juttuja.

Vierailija
4/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy se. Jos ei ole loogista päättelyä, sitä ei vain ole. Ilmankin pärjää. Ei kaikkien tarvitse olla einsteineja. Muista, että olet hyvä ja riittävä juuri sellaisena kuin olet.

Totta kyllä tämäkin, mutta niin usein tuntuu että olen vähän jälkeenjäänyt.

Vierailija
5/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta valtamedian lukeminen ja somen käyttäminen, se on hyvä alku

Vierailija
6/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu kaltaistesi seuraan, esim. tänne palstalle.

Käpytikkataulu

Vierailija
7/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättelykykyä eli logiikkaa voi kyllä harjoittaa. 

Tekstistäsi päätellen ongelmasi ei mielestäni ole tyhmyys eikä logiikan puute vaan ehkä toiminnanohjaus (tää on valistuneen maallikon villi arvaus), joka on se osa tehtävien suorittamista, jolla järkeillään esimerkiksi jonkin käsillä olevan askareen välineet, materiaalit ja suorittamisjärjestys sekä siihen kuluva aika. Onko sua ikinä neuropsykologi testannut?

Jos opiskelet, käänny opiskelijaterveydenhuollon tai opintopsykologin puoleen. Jos olet työssä, työterveyshuollon. Jos työtön, työvoimapalveluista pyydät päästä työkyvyn selvitykseen ja/tai ammatinvalintapsykologin testeihin.

Diagnosoimattomia aivo-ongelmia on isolla osalla aikuisväestöä. Niitä voidaan etsiä ja kuntouttaa. On apukeinoja.

Vierailija
8/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies - heitä muija pihalle, muuten asian kanssa on vain opittava elämään.

Vierailija
9/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin eroon tyhmyydestä kun heitin akan pihalle. Älykkyysosamääräni nousi välittömästi omaan kengännumerooni akan vastaavasta.

Vierailija
10/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että pystyt kyllä, kunhan:

-et ajattele että et pysty

-annat itsellesi luvan kiinnostua asiasta

-otat faktat faktoina ja uskot havaintojasi

-mietit sitten havaintojesi perusteella, miten asia olisi

-et anna mielesi harhautua höttöön vaan ajattelet rauhassa loppuun asti

Suurin osa arkielämän ongelmista ratkeaa varsin yksikertaisella logiikalla, kunhan näkee (ja uskoo) ne ongelman rakennuspalikat. Ne ovat oikeasti juuri niin yksinkertaisia kuin miltä näyttävätkin.

Vierailija
11/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinä minusta vaikuta tyhmältä. Eikö aidosti tyhmä ole sellainen, joka

ei koe itseään tyhmäksi. Tällaisia ihmisiä on maailma täynnä. Sitä paitsi

sivistät itseäsi kirjoilla.

Vierailija
12/12 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei sinulla ole traumaa? Itse luulin ihan tosissani pitkään että olen oikeasti kehitysvammainen, koska en pystynyt toimimaan fiksusti ja tehokkaasti. Mutta kävikin ilmi, että kehoni oli jatkuvassa hengissä selviämistilassa. Valitettavasti se ei minun kohdalla tarkoita että olisin kuin Tom Cruise action leffassa, vaan minun mieli sekä keho lamaantuu. Trauman takia minun kapasiteettini menee ympäristön tarkkailuun ja siihen että mietin mitä kautta pääsen pois jne. Sen takia en voinut keskittyä kivoihin juttuihin kuten koulujutut, ihmissuhteet, meikit tms.

Tyhmä nyt et ap ainakaan ole, sen kertoo jo se että osaat kirjoittaa ymmärrettävää, oikeaoppista tekstiä. Tällä palstalla se ei todellakaan ole mikään itsestään selvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan