Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntamuotoja, jotka tuntuvat vähiten liikunnalta mutta ovat hyväksi terveydelle?

Vierailija
01.07.2025 |

Kävely totta kai, mutta mitä muuta liikkumista voi harrastaa ilman että tuntuu kovin raskaalta tai vaatii paljon valmisteluja?

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyllä ei ole kukaan parantunut tai laihtunut, jos näin olisi olisimme kaikki terveitä.

Ei kai sellaista lajia olekaan, jonka johdosta "olisimme kaikki terveitä".

Vierailija
62/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään kuntoilusta ei ole juurikaan mitään hyötyä jos ei halua tehdä sitä niin, että venyttää itsensä jaksamisensa äärirajoille. Kävely on ihan hyvä kuntoilumuoto jos kävelee reipasta tahtia ja tekee tarpeeksi pitkiä kävelylenkkejä ja jos ei jaksa kerralla kävellä pitikiä matkoja voi tehdä päivässä useamman lyhyen lenkin reippaasti kävellen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa, jos haluaa haastetta niin sama syvässä altaassa.

Vesijuoksu.

Vierailija
64/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen hyötyliikunta.

Vierailija
65/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienten metsästys

Vierailija
66/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua, mutta kuntosali. Siinähän istutaan. Minusta se ei tunnu urheilulta. Olen ihan tosissani! 

Vierailija
67/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut monia lajeja ja mielestäni ratsastus on eniten sellainen, että hengästyminen tapahtuu oikeasti huomaamatta ja ilman sellaista tunnetta, että saisko jo lopettaa. 

No mutta jos sitten taas mennään lajeihin jotka eivät vaadi paljon valmisteluja, niin miten olisi näin kesäaikaan pyörällä uimaan ajo? Ylämäissä toki tuntuu hyvinkin urheilulta. 

Tämähän riippuu täysin henkilökohtaisista mieltymyksistä, mutta kyllä mulle pallopelit on ne, missä saan liikuntaa "huomaamatta" samalla kuin pelaan.

Niissähän mä en varsinaisesti mene liikkumaan vaan lähden vain pelaamaan. Sitten vain pelataan 1-2 tuntia ja saadaan samalla erittäin intensiivinen treeni. Käytän sykemittaria treenien seurantaan ja esimerkiksi juoksemalla tai jollain crossfitillä tms. olisi erittäin vastenmielistä ja hapokasta yrittää tehdä treeni yhtä kovalla sykkeellä. Eikä se edes onnistuisi. Enkä nyt tarkoita, että liikunnan pitäisi olla erittäin kovalla sykkeellä tapahtuvaa, mutta esim. salibandyssa tai jääkiekossa se tulee ihan siinä sivussa.

Jokaisen tulisi vain löytää se oma lajinsa ja tapansa liikkua. Mun lajit ei tietenkään kiinnosta kaikkia, mutta luultavasti erittäin harvalla on sellainen tilanne, ettei jotain kivaa liikunnallista tekemistä löydy, jos sen vaan keksisi. Vaikka ihan arkiliikuntana portaat hissien sijaan, aikaisempi pysäkki, kauempi parkkipaikka, työmatkalihasvoimin yms.

Vierailija
68/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään kuntoilusta ei ole juurikaan mitään hyötyä jos ei halua tehdä sitä niin, että venyttää itsensä jaksamisensa äärirajoille. Kävely on ihan hyvä kuntoilumuoto jos kävelee reipasta tahtia ja tekee tarpeeksi pitkiä kävelylenkkejä ja jos ei jaksa kerralla kävellä pitikiä matkoja voi tehdä päivässä useamman lyhyen lenkin reippaasti kävellen. 

Jep jep. Aivan turhaa käydä kävelyllä, parempi maata sohvalla. Olisko kuitenkin niin, että harva nykyisistä vanhuksista on elämänsä aikana vienyt liikuntaa äärirajoille. Useimmat ovat naisia ja sen ikäluokan naiset harvoin ovat harrastaneet muuta kuin hyötyliikuntaa, sen lisäksi ehkä rentoa  kävelyä ja jumppaa.

69/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelyllä ei ole kukaan parantunut tai laihtunut, jos näin olisi olisimme kaikki terveitä.

Harva kävelee lähellekään askelsuosituksia.

Muista erityisesti miten nyrkkeilyvalmentaja joka ennestän oli jo erittäin timmissä kunnossa, kertoi miten kävelyllä laihtui vielä muutaman kilon.

Kävely myös syy miksi monissa maissa naiset pysyy hoikkina, esim Ranska, Venäjä jne

Harva? En ihan usko, syystä että meillä on just nyt ystävien ja naapureiden kanssa kilpailu siitä kuka saa eniten askelia kasaan kolmessa viikossa. Olen tällä hetkellä tappiolla vaikka eilenkin tuli 14628 askelta. Ja ihan normaaleja 35-45-vuotiaita ollaan, kaikkien askeleet koostuu siis ihan vain päivän liikkumisesta, ei esimerkiksi kotona tai töissä kävelystä saatikka mistään lenkkeilystä 

Miten liikutte jos tulee päivässä noin paljon askeleita ja ne ei tule kotona/töissä kävelystä tai lenkkeilystä?

Vierailija
70/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily on parasta. Siinä kuluu kaloreita kun jatkuvasti ajaa pyörällä joka paikkaan.

Riippuu matkan pituudesta. Ja onko ylä/alamäkiä

Vierailija
71/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni sopii (lempeä, kuten yin-) jooga, uinti ja tanssi. 

Vierailija
72/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskubiljardi.

Vierailija
73/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppijumppa.

Vierailija
74/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Terveyttä edistävän ja toimintakykyä parantavan liikunnan ei tarvitse olla verenmaku suussa tehtyä ollakseen tehokasta. Terveyttä ajatellen on myös parempi harrastaa sellaista liikuntaa, jota oikeasti tulee usein tehneeksi, kuin harvemmin ja rankempaa. 

Vierailija
75/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut joskus itämaista tanssia muutaman vuoden. Se oli paitsi hauskaa myös varsinkin selän ja vatsan lihaksille tehokasta. :) ja saihan siinä pikkasen toteuttaa omaa aikuisen "prinsessahaavettaan" värikkäillä ja kilisevillä lannehuiveilla. Musiikki oli rytmikästä, eikä sitä muutoin tullut kuunneltua, sen verran omanlaistaan.

Vierailija
76/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut joskus itämaista tanssia muutaman vuoden. Se oli paitsi hauskaa myös varsinkin selän ja vatsan lihaksille tehokasta. :) ja saihan siinä pikkasen toteuttaa omaa aikuisen "prinsessahaavettaan" värikkäillä ja kilisevillä lannehuiveilla. Musiikki oli rytmikästä, eikä sitä muutoin tullut kuunneltua, sen verran omanlaistaan.

Niin ja jos joku kysyy miksi lopetit niin en olisi lopettanutkaan, vaan selkäleikkaus lopetti sen harrastuksen. Sain sillä liikuntamuodolla kuitenkin lisäaikaa selälleni.

Vierailija
77/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatbikella purtsilla hitaasti ajaminen ja niin että käyttää kaikkia isoja alakropan lihaksia. Ylämäet siis hitaasti ylös ja sitten alamäessä saa huilata. Nopeus ei tässä ole se juttu siis vaan mulla se lihasten käyttö ja hitaus. On muuten super tehokasta kun saa aerobista ja anaerobista liikuntaa helposti. 1.5h ajelu kuluttaa mulla noin 700 kaloria. Mieli ja kroppa tykkää. Tuntuu lempeältä vaihtoehdolta pitkän matkan juoksuun verrattuna jota olen myös harrastanut. Hauskaa on se että ylämäessä mut ohittavat ne sähköfatsolla ajelevat ja ajattelen että niinhän se on helppoa sähköllä ajella mutta mä käytän raakaa lihasvoimaa ja otan kaiken ilon irti hyötyliikunnasta.Tämä fatsolla ajelu on ihanaa metsäisellä purtsilla eikä edes tunnu liikunnalta.

Aloitin myös melonnan joka on aivan ihanaa eikä tunnu urheilusuoritukselta. Tätä tehostan niin että ajan pyörällä vajarantaan (ei siis autolla). 

Vierailija
78/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoisa siivoaminen! Syke nousee ja hiki virtaa. Kunnolla kyykkäämällä pyyhkien väliovet, kaapin ovet, seinät, listat jne.

Vierailija
79/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukan nostelu on hyvä.

Vierailija
80/218 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolf 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän