Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksiikö kukaan yhtään epäitsekästä syytä tehdä lapsia?

Vierailija
29.06.2025 |

Kaikki syyt mitä keksin ovat omien tai jonkun muun tarpeiden tyydyttämistä.

Kommentit (349)

Vierailija
141/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsettomat olisivat OIKEASTI huolissaan ympäristöstä ja liikakansoituksesta, ei heillä olisi koiria eivätkä he matkustelisi. Suomessa on tällä hetkellä yli 800 000 koiraa ja niitä syntyy enemmän kuin lapsia.

Joo koiria on paljon ja nimenomaan lapsiperheissä 

🤮

Vierailija
142/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas 🙄 eikö elämästään kybällä nauttivalla velalla ole muuta tekemistä sunnuntaisin kuin jauhaa samoja vanhoja juttuja vauvalla? Vai eikö se elämä olekaan niin sisältörikasta ja täyttymyksellistä? 

Heidän elämä on tyhjää ja merkityksetöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsettomat olisivat OIKEASTI huolissaan ympäristöstä ja liikakansoituksesta, ei heillä olisi koiria eivätkä he matkustelisi. Suomessa on tällä hetkellä yli 800 000 koiraa ja niitä syntyy enemmän kuin lapsia.

🤮

Täällä niitä näyttää olevan pääasiassa nuorilla sinkkunaisilla ja lapsettomilla pareilla.

Vierailija
144/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen ei ole itsekästä vaan luonnollinen toiminto siinä missä syöminen ja nukkuminen. Todella outo avaus.

Ilman syömistä ja nukkumista ei pärjää. Lisääntymättä pärjää oikein hyvin. Outo vertaus sinulta. 

Oletko kuullut sukupuutosta?

Oletko kuullut liikakansoituksesta? Se on tällä hetkellä paljon akuutimpi ongelma kuin teoreettinen sukupuutto.

Jotenkin hellyyttävää uhrautua intialaisten puolesta. Täällä Suomessahan on alikansoitus.

Suomi ei ole ir

Olen tehnyt jo oman osani olemalla lisääntymättä. Ei se ole niin että yhden ihmisen pitäisi tehdä kaikki mahdollinen. Riittää kun jokainen tekee jotain. 

Olen tehnyt jo oman osani olemalla lisääntymättä. Ei se ole niin että yhden ihmisen pitäisi tehdä kaikki mahdollinen. Riittää kun jokainen tekee jotain. 

Eli lisääntyvien lastenkaan ei tarvitse sinua enempää asiasta välittää? Tai lisääntyjänkään, hänkin kuluttaa vain yhden ihmisen luonnonvarat.

Vierailija
145/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lahja. Olisitko itse halunnut jättää kokematta?

Veikkaan, että nämä jotka tekevät lisääntymisestään ongelman, ovat niitä, jotka eivät edes pidä omaa elämäänsä hyvänä kokemuksena.

Kuitenkin pitävät sitä ihan elämisen arvoisena, kun ovat elossa edelleen.

En minä olisi halunnut syntyä, koska en halua kuolla.

Tässäpä oikein hienosti perusteltu - joskin käsittämätön - älynväläys. Et siis halua elää, kun et halua luopua elämästäsi.

Vierailija
146/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka väittää lisääntymisen olevan itsekästä, ei ole ollut vanhempi.

Vieläkään ei ole ketjuun kerrottu yhtäkään epäitsekästä syytä. Voit vaikka aloittaa.

Onpas, mutta sun aivokapasiteetti on rajallinen. eri

ps: En kerro mikä, niin saat miettiä.

Vierailija
147/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin ainakin sellaisen epäitsekkään syyn, että kuvitellaan tilanne, jossa 99% ihmislajista on kadonnut järkyttävän pandemian tai muun katastrofin seurauksena, ja ne muutamat selviytyjät joutuvat painiskelemaan sen asian kanssa, että pyrkivätkö lisääntymään ensimmäisen vastaan tulevan vähänkään potentiaalisen kumppanin kanssa, jotta ihmislaji ei tyystin katoa.

Mun veikkaus on, että selviytymisvietti on niin vahva, että tuossa tilanteessa lisäännyttäisiin ihmislajin selviytymisen vuoksi ja sen voi nähdä epäitsekkäänä.

Toki sen voi nähdä myös itsekkäänä, jos toive oman lajin selviytymisestä on itsekäs.

Vierailija
148/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et nyt itse osaa lukea, siinä kysyttiin perustetta lisääntymiselle. Että kun siihen liittyvä kaikkien lopullinen kuoleminen iästään riippumatta hirvittää, niin se kysyjähän halusi tietää, että mikä tällaisessa ajatuksessa nyt niin kamalaa on, kun sitä väistellessä sitten pitää lisääntyä. 

Tajusit siis asian itse väärinpäin, noloa tulla aukomaan siitä päätä minulle."

Siinä kysyttiin, miksi kuolema olis peruste lisääntymättömyydelle:

"miks ihmeessä kuoleminen nähdään niin negatiivisena ja kammottavana asiana? Jos se on oikeasti joku lisääntymättömyyden peruste, niin olis kiva kuulla mikä siinä niin kovasti hiertää."

Jos joku muu tietää niin saa vastata.

Vierailija
149/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤮

Täällä niitä näyttää olevan pääasiassa nuorilla sinkkunaisilla ja lapsettomilla pareilla.

Löysin kerran lapsettoman ja lemikittömän ihanan naisen ja otin omaksi <3

Ovat uniikkeja lumihiutaleita <3

Vierailija
150/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman meitä ei olis meitä ? ei me saatas mitään uutta aikaa ilman toisiamme lyijykynäkin tarvi monen sadan ihmisen panostuksen ja kehityksen moni ala yhdisty että saatiin jotain niinkin yksinkertasta aikaan kun lyijykynä.

Vierailija
151/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤮

Täällä niitä näyttää olevan pääasiassa perheillä.

Vierailija
152/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi.

Vierailija
153/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen ei ole itsekästä vaan luonnollinen toiminto siinä missä syöminen ja nukkuminen. Todella outo avaus.

Ilman syömistä ja nukkumista ei pärjää. Lisääntymättä pärjää oikein hyvin. Outo vertaus sinulta. 

Oletko kuullut liikakansoituksesta? Se on tällä hetkellä paljon akuutimpi ongelma kuin teoreettinen sukupuutto.

Jotenkin hellyyttävää uhrautua intialaisten puolesta. Täällä Suomessahan on alikansoitus.

Eli lisääntyvien lastenkaan ei tarvitse sinua enempää asiasta välittää? Tai lisääntyjänkään, hänkin kuluttaa vain yhden ihmisen luonnonvarat.

En ymmärrä kysymystä. Minun ekologinen jalanjälkeni on hyvin pieni, osin siksi että en ole lisääntynyt. Jos sinä haluat lapsia, voit tehdä lapsia ja tehdä luonnonvarojen säästämiseksi jotain muuta. Sen keksimisen jätän sinulle itsellesi. 

Vierailija
154/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas 🙄 eikö elämästään kybällä nauttivalla velalla ole muuta tekemistä sunnuntaisin kuin jauhaa samoja vanhoja juttuja vauvalla? Vai eikö se elämä olekaan niin sisältörikasta ja täyttymyksellistä? 

Heidän elämä on tyhjää ja merkityksetöntä.

Itse ripustin elämäni lapseeni. Ilman lasta minulla ei ole elämää. Lapseni on lapseton ja hänellä ei ole elämää :( Hän ei myöskään ole enää tekemisissä kanssani ja pelkään että elämältäni putoaa pohja, koska oma elämää ei ole :(

Vierailija
155/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita vartenko ne luonnonvarat pitäs säästää? kyllä mä tiedän kasvattani parempaa materiaalia mailmaan kun sielä on

Vierailija
156/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin ainakin sellaisen epäitsekkään syyn, että kuvitellaan tilanne, jossa 99% ihmislajista on kadonnut järkyttävän pandemian tai muun katastrofin seurauksena, ja ne muutamat selviytyjät joutuvat painiskelemaan sen asian kanssa, että pyrkivätkö lisääntymään ensimmäisen vastaan tulevan vähänkään potentiaalisen kumppanin kanssa, jotta ihmislaji ei tyystin katoa.

Mun veikkaus on, että selviytymisvietti on niin vahva, että tuossa tilanteessa lisäännyttäisiin ihmislajin selviytymisen vuoksi ja sen voi nähdä epäitsekkäänä.

Toki sen voi nähdä myös itsekkäänä, jos toive oman lajin selviytymisestä on itsekäs.

No nyt ollaan kuitenkin aika kaukana sukupuutosta :(

https://www.worldometers.info/world-population/

Vierailija
157/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus childfree-veloja kohtaan tässä viestiketjussa on käsinkosketeltavaa. 

Vierailija
158/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus childfree-veloja kohtaan tässä viestiketjussa on käsinkosketeltavaa. 

Varmaan, jos tuon kautta haluaa asian nähdä. Sillon vaan käy niin, että näiden kanssasi toisin ajattelevien todellinen pointti menee sinulta ohi

Vierailija
159/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hellyyttävää uhrautua intialaisten pu

En ymmärrä kysymystä. Minun ekologinen jalanjälkeni on hyvin pieni, osin siksi että en ole lisääntynyt. Jos sinä haluat lapsia, voit tehdä lapsia ja tehdä luonnonvarojen säästämiseksi jotain muuta. Sen keksimisen jätän sinulle itsellesi. 

Ei ole mitään sellaista, jolla kompensoisi toisen ihmisen aiheuttamat päästöt ja luontokadon 100 vuoden ajalta. Sehän tarkoittaisi, että lisääntyjän oma kulutus pitäisi olla miinusmerkkistä.

Vierailija
160/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et nyt itse osaa lukea, siinä kysyttiin perustetta lisääntymiselle. Että kun siihen liittyvä kaikkien lopullinen kuoleminen iästään riippumatta hirvittää, niin se kysyjähän halusi tietää, että mikä tällaisessa ajatuksessa nyt niin kamalaa on, kun sitä väistellessä sitten pitää lisääntyä. 

Tajusit siis asian itse väärinpäin, noloa tulla aukomaan siitä päätä minulle."

Siinä kysyttiin, miksi kuolema olis peruste lisääntymättömyydelle:

"miks ihmeessä kuoleminen nähdään niin negatiivisena ja kammottavana asiana? Jos se on oikeasti joku lisääntymättömyyden peruste, niin olis kiva kuulla mikä siinä niin kovasti hiertää."

Jos joku muu tietää niin saa vastata.

Kysyjä selkeästikin sekoitti sanat lisääntyminen ja lisääntymättömyys. Koska eihän kuoleminen ole lisääntymättömille ongelma, se on heidän toimintansa seuraus. Heitä ei seuraavien sukupolvien selviäminen kiinnosta (eikä omansakaan). 

Sen sijaan ne, jotka lisääntyvät, eivät halua kenenkään kuolevan hoitamatta. 

Siitä siinä keskusteltiin, haloo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi