Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksiikö kukaan yhtään epäitsekästä syytä tehdä lapsia?

Vierailija
29.06.2025 |

Kaikki syyt mitä keksin ovat omien tai jonkun muun tarpeiden tyydyttämistä.

Kommentit (349)

Vierailija
241/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta loppuu veronmaksajat, jos naiset eivät tee lapsia.  Kuka sinunkin eläkkeesi sitten maksaa? Ja peräpukamasi pyyhkii, kun makaat vanhuusvuoteellasi raihnaisena?

No suomen eläkejärjestelmähän on täysin toimimaton pyramidihuijaus. Jokaisen pitäisi itse säästää omat eläkerahansa, esim. joka kuukausi palkasta menee eläkerahastoon, joka kerryttää korkoa, josta sitten saa omat eläkkeet eläkeiässä.

Sen sijaan eläkejärjestelmä perustuu jatkuvaan lisääntymiseen. Järjestelmä olisi pitänyt korjata, sillä tutkimuksia tehtiin jo vuosikymmeniä sitten siitä, miten naisten koulutus vaikuttaa lisääntymiseen. Asia on ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. 

Kenenkään ei tarvitse lisääntyä eläkkeiden takia ja sitä ei voi vaatia.

Eläkejärjestelmä on huijaus, joka hyödyttää vain suuria ikäluokkia (jotka myöskin itse lisääntyivät vähän). 

Vierailija
242/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä haluan ilahduttaa"

"Minä haluan tarjota mahdollisuuden"

"Minä haluan ..."

"Minä..."

Huomaatko jotain yhteneväisyyttä näissä perusteluissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä joku on saanut päähänsä että lasten saaminen olisi itsekästä? Mitä itsekästä siinä on?

Ketjun pointti on mitä epäitsekästä siinä on. Kerro sinä ensimmäinen epäitsekäs syy lisääntyä.

Sitä vastausta on tässä odoteltu jo 10 sivua :D en pidätä hengitystäni.

Aiemmin sanottu tällainen; jos tulee raskaaksi ilman, että on silleen "haluun vauvan/lapsen", ja silti antaa raskauden mennä loppuun ja huolehtii tästä lapsesta. Vaikka tämähän ei ole niinkään lasten hankkimista, mistä aloituksessa puhutaan, niin silti kaikin puolin epäitsekästä.

Miten voisivat olla kunnossa tilanteessa jossa ihmisiä on jo liikaa?

Miten voisivat olla kunnossa tilanteessa jossa ihmisiä on jo liikaa?

Monillakin ihmisillä on hyvä olla ja asiat kunnossa. Ei liity esim. Suomessa ihmisten määrään maapallolla. 

Vierailija
244/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä joku on saanut päähänsä että lasten saaminen olisi itsekästä? Mitä itsekästä siinä on?

Ketjun pointti on mitä epäitsekästä siinä on. Kerro sinä ensimmäinen epäitsekäs syy lisääntyä.

Aiemmin sanottu tällainen; jos tulee raskaaksi ilman, että on silleen "haluun vauvan/lapsen", ja silti antaa raskauden mennä loppuun ja huolehtii tästä lapsesta. Vaikka tämähän ei ole niinkään lasten hankkimista, mistä aloituksessa puhutaan, niin silti kaik

Monillakin ihmisillä on hyvä olla ja asiat kunnossa. Ei liity esim. Suomessa ihmisten määrään maapallolla. 

Olen pahoillani että luulet niin.

Vierailija
245/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta loppuu veronmaksajat, jos naiset eivät tee lapsia.  Kuka sinunkin eläkkeesi sitten maksaa? Ja peräpukamasi pyyhkii, kun makaat vanhuusvuoteellasi raihnaisena?

No suomen eläkejärjestelmähän on täysin toimimaton pyramidihuijaus. Jokaisen pitäisi itse säästää omat eläkerahansa, esim. joka kuukausi palkasta menee eläkerahastoon, joka kerryttää korkoa, josta sitten saa omat eläkkeet eläkeiässä.

Sen sijaan eläkejärjestelmä perustuu jatkuvaan lisääntymiseen. Järjestelmä olisi pitänyt korjata, sillä tutkimuksia tehtiin jo vuosikymmeniä sitten siitä, miten naisten koulutus vaikuttaa lisääntymiseen. Asia on ollut tiedossa jo vuosikymmeniä. 

Eläkejärjestelmä on huijaus, joka hyödyttää vain suuria ikäluokkia (jotka myöski

Jep, maksuvelvollisuus/vastuu kaadetaan muiden niskoille sen sijaan että itse kannettaisiin vastuu omasta elämästä. Se on väärin.

Vierailija
246/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa antaa jollekin mahdollisuuden syntyä ja päästä siten nauttimaan upeasta ja mielenkiintoisesta kulttuurista, luonnon ihmeistä jne? 

Sinä haluat sitä ja siksi lisäännyt, mutta entä jos lapsi ei halua vaikka kuinka käsket?

Vanhemmuuden epäitsekkyyden vaade tuleekin juuri siitä että tukee lastaan niissä asioissa jotka ovat hänelle - ei välttämättä vanhemmalle itselleen - ominaisia. Vanhemmuus kokonaisuutena opettaa ihmistä sellaiseen epäitsekkyyteen mitä on vaikea muulla tavoin oppia.

Itsekästähän tuo on, että tarvitsee lasta itsensä kehittämiseen. Mikä olisi epäitsekäs syy lisääntyä?

Eli nyt epäitsekkyys onkin jo itsekkyyttä? Jep jep ja lääkkeet.

Vierailija
247/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan ilahduttaa"

"Minä haluan ..."

"Minä..."

Voi hellanlettas sentään. Mitenkähän omissasi? "Minä haluan, että minulla on vain aikaa itselleni. Viis tulevista yhteiskunnan jatkajista, koska minä minä minä". 

Ihmisen halut eivät ole automaattisesti osoitus itsekkyydestä, miten lapsellinen pitää olla, ettet tuota edes tajua. 

Vierailija
248/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa antaa jollekin mahdollisuuden syntyä ja päästä siten nauttimaan upeasta ja mielenkiintoisesta kulttuurista, luonnon ihmeistä jne? 

Sinä haluat sitä ja siksi lisäännyt, mutta entä jos lapsi ei halua vaikka kuinka käsket?

Vanhemmuuden epäitsekkyyden vaade tuleekin juuri siitä että tukee lastaan niissä asioissa jotka ovat hänelle - ei välttämättä vanhemmalle itselleen - ominaisia. Vanhemmuus kokonaisuutena opettaa ihmistä sellaiseen epäitsekkyyteen mitä on vaikea muulla tavoin oppia.

Itsekästähän tuo on, että tarvitsee lasta itsensä kehittämiseen. Mikä olisi epäitsekäs syy lisääntyä?

Eli nyt epäitsekkyys onkin jo itsekkyyttä? Jep jep j

"Kaikki syyt mitä keksin ovat omien tai jonkun muun tarpeiden tyydyttämistä."

Vierailija
249/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sanottu tällainen; jos tulee raskaaksi ilman, että on silleen "haluun vauvan/lapsen", ja silti antaa raskauden mennä loppuun ja huolehtii tästä lapsesta. Vaikka tämähän ei ole niinkään lasten hankki

Olen pahoillani että luulet niin.

No en luule, sehän on ihan fakta.

Vierailija
250/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmä on huijaus, joka

Jep, maksuvelvollisuus/vastuu kaadetaan muiden niskoille sen sijaan että itse kannettaisiin vastuu omasta elämästä. Se on väärin.

Haluatko, että kaikki asiat, joilla vanhemmat polvet rakensivat tämän yhteiskunnan hyvinvoinnin, otetaan sinulta, mutta saat eläkemaksun verran enemmän tilillesi palkkaa?

Vierailija
251/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisar "lainaa" kohtunsa toiselle siaarelleen, joka ei voi saada lasta. Ei rahaa, vaan rakkautta. 

Vierailija
252/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

El

"Kaikki syyt mitä keksin ovat omien tai jonkun muun tarpeiden tyydyttämistä."

Sanopas sitten, kumpi oli epäitsekkäämpi, Jeesus, vai Äiti Teresa?

Jeesushan lähinnä paasasi puheita, kulki sinne tänne ja kritisoi muita, niin mitäs teki Äiti Teresa?

Halusiko peräti auttaa??? Kumman tarpeet olivat itsekkäämpiä?

Vierailija
253/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lahja. Olisitko itse halunnut jättää kokematta?

Syntymä on kuolemantuomio. Ikinä ei olisi sydäntä pakottaa omaa lasta kuolemaan <3

Sinunkaan vanhemmillasi ei ole sydäntä, sillä he ovat langettaneet sinulle kuolemantuomion.

PS Minun lapseni on kuollut.

PS, langetitko kuolemantuomion? Kunnioita edes kuollutta lastasi. 

Vierailija
254/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lahja. Olisitko itse halunnut jättää kokematta?

Veikkaan, että nämä jotka tekevät lisääntymisestään ongelman, ovat niitä, jotka eivät edes pidä omaa elämäänsä hyvänä kokemuksena.

Veikkasit ainakin minun kohdallani väärin. Olen itse antinatalisti ja ollut sitä jo teini-ikäisenä. Olen hyvin onnellinen ja onnekaskin. Tiedostan eläväni hyvää elämää. 

Antinatalismiini on lukuisia perusteltuja syitä, mutta yksi niistä on se, että mahdollinen lapseni voisi olla onnellinen huippu-urheilija tai menestyvä lakimies, mutta yhtä hyvin masentunut ja itsetuhoinen päihdeongelmainen.

En halua pelata kenenkään elämällä ja luoda lisää kärsimystä. 

Vierailija
255/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan ilahduttaa"

"Minä haluan ..."

"Minä..."

Mikä diagnoosi tarvitaan noin negatiiviseen maailmankuvaan? Eli esim. hyväntekeväisyystyö on itsekästä jos sitä tekee muutenkin kuin ase ohimolla?

Vierailija
256/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin ainakin sellaisen epäitsekkään syyn, että kuvitellaan tilanne, jossa 99% ihmislajista on kadonnut järkyttävän pandemian tai muun katastrofin seurauksena, ja ne muutamat selviytyjät joutuvat painiskelemaan sen asian kanssa, että pyrkivätkö lisääntymään ensimmäisen vastaan tulevan vähänkään potentiaalisen kumppanin kanssa, jotta ihmislaji ei tyystin katoa.

Mun veikkaus on, että selviytymisvietti on niin vahva, että tuossa tilanteessa lisäännyttäisiin ihmislajin selviytymisen vuoksi ja sen voi nähdä epäitsekkäänä.

Toki sen voi nähdä myös itsekkäänä, jos toive oman lajin selviytymisestä on itsekäs.

No nyt ollaan kuitenkin aika kaukana sukupuutosta :(

https://www.worldometers.info/world-population/

Käsitin tehtävänannon niin, että pitää pohdiskella, onko edes mahdollista hankkia lapsia epäitsekkäistä syistä, voiko sellaista syytä olla olemassa.

Mielestäni ap ikään kuin halusi todistella, ettei mitään epäitsekkäitä syitä ole olemassa, ei voi olla. Mielestäni ehdottomasti voi olla olemassa.

Toinen epäitsekäs lisääntymisskenaaria olisi, että et ikinä missään tapauksessa ole halunnut lapsia mutta pyskopaatti diktaattori kaappaa sinut ja uhkaa, että joko lisäännyt hänen kanssaan tai hän painaa maailmantuhonappia. Jos siinä tilanteessa päättää lisääntyä, vaikkei koskaan ole sitä halunnut, ennemmin kuin antaa maailman tuhoutua, niin eiköhän se ole epäitsekästä.

Vierailija
257/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan ilahduttaa"

"Minä haluan ..."

"Minä..."

Mikä diagnoosi tarvitaan noin negatiiviseen maailmankuvaan? Eli esim. hyväntekeväisyystyö on itsekästä jos sitä tekee muutenkin kuin ase ohimolla?

Nää ysärillä tai sen jälkeen syntyneet kakarat eivät enää edes tiedä, mitä on epäitsekkyys, kun väittävät omien halujen toteuttamista synonyymiksi itsekkyydelle :D

Vierailija
258/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee lapsia veronmaksamisen takia? Mikä motiivi se on? 

Eläkkeestä vastaa jokainen itse säästämällä rahaa. Ihan niin kuin jokainen maksaa ravintolassa oman laskun eikä sano että "jonon viimeinen maksaa". Vastuutonta jättää omat laskut maksamatta ja valittaa että muut ei maksa. Se on aika itsekästä.

Vanhuudesta huolehtii ihan samat kuin muilla: lähihoitajat ja muut ammattilaiset joille maksetaan palkkaa ja saavat lomaa. Palkaton ja lomaton hoitotyö ei ole lasten velvollisuus. Mutta ensisijaisesti jokainen vastaa itsestään. Ei voi vaatia muita ihmisiä elämään omilla ehdoilla. Pitää kantaa vastuu itsestä.

Niin keitä ne sinun vanhuutesi lähihoitajat ja muut ammattilaiset ovat, jos eivät tämän hetken lapsia ja vauvoja? Niitä, joiden synnyttäminen pitäisi lopettaa kun se on niin itsekästä?

Vai ajattelitko, että lopetetaan kaikki nyt vaan lisääntyminen tähän pisteeseen ja vanhukset hoitavat sitten toisiaan kunnes kuolevat?

Vierailija
259/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin ainakin sellaisen epäitsekkään syyn, että kuvitellaan tilanne, jossa 99% ihmislajista on kadonnut järkyttävän pandemian tai muun katastrofin seurauksena, ja ne muutamat selviytyjät joutuvat painiskelemaan sen asian kanssa, että pyrkivätkö lisääntymään ensimmäisen vastaan tulevan vähänkään potentiaalisen kumppanin kanssa, jotta ihmislaji ei tyystin katoa.

Mun veikkaus on, että selviytymisvietti on niin vahva, että tuossa tilanteessa lisäännyttäisiin ihmislajin selviytymisen vuoksi ja sen voi nähdä epäitsekkäänä.

Toki sen voi nähdä myös itsekkäänä, jos toive oman lajin selviytymisestä on itsekäs.

No nyt ollaan kuitenkin aika kaukana sukupuutosta :(

https://www.worldometers.info/world-population/

Käsitin tehtävänannon niin, että pitää pohdiskella, on

Tää oli hyvä :D

Vierailija
260/349 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan ilahduttaa"

"Minä haluan ..."

"Minä..."

Varmaan psykosomaattinen parasetamoni.

t. rekkakuski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme