Ihmiset ei tykkäile reissukuvista somessa
Joo ihan turha asia ja ei minulla ole oikeasti väliä tykkäyksillä, lisäilen kuvia omaksi iloksi yksityiselle tililleni, jossa ei edes ole seuraajia paljoa. Mutta, olen tehnyt ihan mielenkiinnosta huomion että joku kahvikuppikuvani saa enemmän tykkäyksiä kuin kuvat ulkomaan reissuista :D ja ihmettelen tätä, kun yleensä on se ns "vakiporukka", joka lisäämistäni kuvista tykkäilee niin nuo matkakuvat he jättää välistä.
Ja joo ei varmasti kaikki tykkää reissailla, itse taas tykkään toisten matkakuvista jotta voin ihastella maisemia ja ruokia kuvien kautta. Silti ihmettelen miksi on näin? Kateellisuutta siitä ettei itse pääse matkalle vai mikä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Outo aloitus ja kummallinen suhtautuminen someen.
Tykkään jostain kaverin kuvasta jos kuva on hyvä tai kuvan aihe jotenkin koskettaa minua. Tavallisia matkakuvia tuskin edes katselen, samat maisemat, rakennukset ja patsaat on kuvattu niin monella tavalla jo ennenkin... ja todennäköisesti paremmin. Lentokoneen siipi, drinkkilasi tuntemattomassa kahvilassa, rantamaisema, vesiputous, linna, torni, kirkko, tori, kukkakauppa.
Ehkä et osaa kuvata mitään kiinnostavaa sinäkään (kuten ei moni muukaan matkailija).
Yksi kavereistani osaa oikeasti ottaa mielenkiintoisia ja hienoja kuvia reissuillaan. Esimerkiksi kauppojen ikkunoista, joissa on tuotteita joista ei Suomessa ole kuultukaan, kuivuvista pyykeistä talojen väleissä, parvekkeiden erikoisista kasveista. Siitä mikä on erilaista. Hän myös kertoo usein kuvistaan jotain. Niitä kelpaa katsella.
Haluat siis että kaverisi on ammattikuvaajan tasoinen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo aloitus ja kummallinen suhtautuminen someen.
Tykkään jostain kaverin kuvasta jos kuva on hyvä tai kuvan aihe jotenkin koskettaa minua. Tavallisia matkakuvia tuskin edes katselen, samat maisemat, rakennukset ja patsaat on kuvattu niin monella tavalla jo ennenkin... ja todennäköisesti paremmin. Lentokoneen siipi, drinkkilasi tuntemattomassa kahvilassa, rantamaisema, vesiputous, linna, torni, kirkko, tori, kukkakauppa.
Ehkä et osaa kuvata mitään kiinnostavaa sinäkään (kuten ei moni muukaan matkailija).
Yksi kavereistani osaa oikeasti ottaa mielenkiintoisia ja hienoja kuvia reissuillaan. Esimerkiksi kauppojen ikkunoista, joissa on tuotteita joista ei Suomessa ole kuultukaan, kuivuvista pyykeistä talojen väleissä, parvekkeiden erikoisista kasveista. Siitä mikä on erilaista. Hän myös kertoo usein kuvistaan jotain. Niitä kelpaa katsella.
Kauppojen ikkunat ja kuivuvat pyykit, onpa todella mielenkiintoista.
- ne voivat olla taiteellisia ja mielenkiintoisia. Pittoreskia tyyliin rikkinäinen penkki takapihalla Tukholmassa.
Vierailija kirjoitti:
Puolestasi voin olla hyvesignaloija. Sanoin vain rehellisen mielipiteeni. Musta se on jotenkin hassua kun ihmiset laittaa varvaskuvia maista, joissa jyllää samaan aikaan metsäpalot. Jokaisella on omat prioriteettinsä mulle sosiaalinen media on muutenkin ennen kaikkea tiedonsaantia varten, en juurikaan jaa siellä henkilökohtaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ristiriitainen olo ihmisten matkakuvista. Koen lentomatkustamisen hyvin isona vääryytenä ympäristön kannalta. Ja ihmettelen ihmisiä, jotka silmää räpäyttämättä lentelevät lomalle kohteisiin, joissa esimerkiksi voi olla hengenvaaIlisen kuuma, petsäpaloja jne. Itse en lennä, rikoin kyllä lentolakkoni kerran viisi vuotta sitten kun miesystävä ei ollut koskaan lentänyt ja kovasti toivoi pääsevänsä lentokoneeseen, lensimme silloin yhdensuunta
Itse tykkään katsoa matkakuvia, jos niissä on esim. erilaisia maisemia ja erilaista arkkitehtuuria. Miksi en pitäisi niistä?
Ja sitten toinen puoli matkailuun liittyen: jos lentäminen ja matkailu on todella niin paheksuttavaa, niin miksi maailman päättäjät alkoivat taas matkustella kaikenlaisiin kokouksiin ympäri maailmaa koronavuosien jälkeen? Mikseivät he kokousta teamsillä ( kuten muutkin työntekijät)?
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy monesti niin, että esim. Instagramissa jotkut kaverien postaamat kuvat eivät vaan tule feedille näkyville.
Valitse sieltä vasemmalta ylhäältä syöte "Seurataan"
Mä en ole ymmärtänyt tätä tykkäämistoimintoa somessa.
Sehän on vähän kuin "olen nähnyt tämän julkaisun, mutten jaksa kommentoida mitään" kuittausnappula.
Itse en ole koskaan tykännyt somessa yhdestäkään julkaisusta.
Laita biksukuviasi jakoon, niin minä tykkään. Jaska 62 v
Joku kahvipaikka Suomessa voi olla eksoottisempi kuin Kanariansaarilta otettu kuva, joita on nähnyt kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Joku kahvipaikka Suomessa voi olla eksoottisempi kuin Kanariansaarilta otettu kuva, joita on nähnyt kymmeniä tuhansia.
Miksi olet nähnyt kymmeniätuhansia kuvia Kanarialta? Se tarkoittaa että algoritmi tulkitsee sinun tykkäävän niistä. Mulle tyrkytetään viiniä ja lentokoneita.
Aina ne samat eiffelin tornit ja pisan torniin nojaamiset, ei sellaset oikeesti kiinnosta ketään.
Jos välittävät luonnosta ja maapallosta sekä ihmiskunnan tulevaisuuden elinmahdollisuuksista, eivätkä kannata lentelyä pitkin palloa. Itse olen ja monet kaverini ja tuttuni nykyään tiedostavia. Matkustaa voi laivalla/junallakin Euroopassa.
Suomeen poistaminen on boomeri juttu
Mikä helvetti tuo kaikkien viljelemä KATEELLISUUS on?!?!????? V...ittu menkää takaisin peruskouluun, jos ette tuon vertaa osaa edes kieltänne.
On ihmisiä jotka osaavat "kehystää" kuvan, näkevät paikat erilailla kuin monet muut ja saavat jopa jonkun arkisen asian näyttämään mielenkiintoiselta... Ja sitten on ihmisiä jotka vain ottavat kuvan.
Jos seuraat muita matkailijoita saa tykkäyksia, muita ei ehkä vain piittaa ja osa kateellisia. Mistä tahansa voi olla kateellinen, nyt viimeksi yksi tyyppi oli jopa postista kateellinen. Ainakin Suomessa noin.
Aika moni "tykkäys" on muutenkin ontto. Valtaosa somesta operoi periaatteella "tykkäys tykkäyksestä", joten jos et itse tykkää kenenkään muun kuvista, he tuskin tykkäävät sinun kuvista.
Mä tykkäilen sellaisista asioista, joista tykkään. Turismi ei kuulu niihin.
No ei kai :D
Eihän niitä jaksanut katsoa albuumeistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos välittävät luonnosta ja maapallosta sekä ihmiskunnan tulevaisuuden elinmahdollisuuksista, eivätkä kannata lentelyä pitkin palloa. Itse olen ja monet kaverini ja tuttuni nykyään tiedostavia. Matkustaa voi laivalla/junallakin Euroopassa.
Miksi tiedostava ihminen matkustelee huvikseen? Laivoista tulee valtavasti rikkipäästöjä. Ja sähköstä Euroopassa kivihiilen polttopäästöt, dieselvetureista puhumattakaan...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ristiriitainen olo ihmisten matkakuvista. Koen lentomatkustamisen hyvin isona vääryytenä ympäristön kannalta. Ja ihmettelen ihmisiä, jotka silmää räpäyttämättä lentelevät lomalle kohteisiin, joissa esimerkiksi voi olla hengenvaaIlisen kuuma, petsäpaloja jne. Itse en lennä, rikoin kyllä lentolakkoni kerran viisi vuotta sitten kun miesystävä ei ollut koskaan lentänyt ja kovasti toivoi pääsevänsä lentokoneeseen, lensimme silloin yhdensuuntaisen matkan Suomessa.
Itse hyvin harvoin päivitän edes kuvia vaikka kivoista kahviloista tai ravintoloista, joissa käyn. Jotenkin ajattelen, että some on täynnä sitä miten ihmiset kertovat tavalla tai toisella tahtomattaan tai tahtoen miten rahaa on käytetty johonkin. Itse en halua omalta osaltani lisätä sitä kilpavarustelua. Joitakin paikkoja on kyllä joskus kiva mainostaa siksi, että ihmiset suosisivat lähipalveluita.
Tismalleen tämä.
Mulle käy monesti niin, että esim. Instagramissa jotkut kaverien postaamat kuvat eivät vaan tule feedille näkyville.