Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei tykkäile reissukuvista somessa

Vierailija
27.06.2025 |

Joo ihan turha asia ja ei minulla ole oikeasti väliä tykkäyksillä, lisäilen kuvia omaksi iloksi yksityiselle tililleni, jossa ei edes ole seuraajia paljoa. Mutta, olen tehnyt ihan mielenkiinnosta huomion että joku kahvikuppikuvani saa enemmän tykkäyksiä kuin kuvat ulkomaan reissuista :D ja ihmettelen tätä, kun yleensä on se ns "vakiporukka", joka lisäämistäni kuvista tykkäilee niin nuo matkakuvat he jättää välistä. 

Ja joo ei varmasti kaikki tykkää reissailla, itse taas tykkään toisten matkakuvista jotta voin ihastella maisemia ja ruokia kuvien kautta. Silti ihmettelen miksi on näin? Kateellisuutta siitä ettei itse pääse matkalle vai mikä?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko niitä paljon?

Vierailija
2/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole eikä voi matkustaa, eikä matkaseuraa? Ja olisi raskasta katsella muiden matkakuvia? Mutta kannustuksen vuoksi joku voisi tykätä tavallaan ja että ilahduttaa toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään matkakuvista. Niistä saa hyviä vinkkejä. 

Vierailija
4/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puhe instasta, niin kuvan pitää aina olla hyvä, että tykkään siitä, aiheesta viis. En tykkää, siis en pidä kuvaa hyvänä, jos se on ihan geneerinen rantakuva, auringonlasku, jossa ei ole mitään erityistä jne. Tai pönötyskuvia jonkun patsaan äärellä. Pitää on ideaa kuvassa. 

Vierailija
5/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmettelet kovasti sitä, että ihmiset tykkää eri asioista ja ovat ylipäätään erilaisia?

Vierailija
6/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen niin, että riittää, kun tykkään yhdestä reissukuvasta/ matka. Jotkut jakavat joka päivästä vähän kuin reissupäiväkirjaa, ja olen ajatellut, että se on enempikin tapa pitää itselle päiväkirjaa, kuin tykkäysten kerääminen.

Vierailija
7/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani kyllä tykkäävät. Etukäteen jo moni pyytää laittamaan paljon kuvia ja aina niitä kyllä laitan pyytämättäkin 😄 Ja saavat tykkäyksiä ja kehuja. Moni on innostunut lähtemään samaan paikkaan, tai ne jotka eivät pääse lähtemään, ovat kiitelleet upeista kuvista. 

Vierailija
8/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, en tykkäile erään parhaillaan reissussa olevan kaverini reissukuvista. 

Syy: reissukuvia tulee joka päivä useita, ja tekstinä jotain matkaopastyylistä hehkutusta että mahtava paikka ja vinkkinä että käykää siellä ja täällä ja tätä kantsii kokeilla ja tää oli hieno jne. 

Kohde ja asiat kuitenkin sellaisia, että siellä on aika hiton moni jo käynyt ja nähnyt ko. paikat ja asiat, mukaanlukien minä. Ei siis ole mitenkään eksoottista enää ja ärsyttää jotenkin kaverin oletus että tekee nyt jotain äärimmäisen erikoista josta me muut ei tiedetä mitään.

Ok, luultavasti kuvittelen omiani mutta tässä raatorehellinen olo mikä julkaisuistaan tulee ja siksi en niistä tykkää. 

Vierailija
9/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei vaan ne sun matkat kiinnosta.

Vierailija
10/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen niin, että riittää, kun tykkään yhdestä reissukuvasta/ matka. Jotkut jakavat joka päivästä vähän kuin reissupäiväkirjaa, ja olen ajatellut, että se on enempikin tapa pitää itselle päiväkirjaa, kuin tykkäysten kerääminen.

Juuri näin, minäkin pidän ns reissupäiväkirjaa, tykkään kun kuvat jää sinne talteen. En edes tiedä paljonko niissä kuvissa on tykkäyksiä eikä sillä ole väliäkään, mutta on niissä melko paljon. Ja yllättävän paljon myös kommentteja. 

7.vastaaja

Vierailija
11/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kuvat omalla laitteella ja näytän jos joku kysyy. Ei ole face, insta, tiktok jne tilejä. Otan pääasiassa maisemakuvia joita en kehtaa omalla naamalla pilata.

Vierailija
12/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien pilaamisesta omalla naamalla. Laitan todella harvoin kuvia itsestäni someen, siis en välttämättä edes joka vuosi. Ja niissä kuvissa on aina todella paljon tykkäyksiä. Sellaisetkin usein tykkää naamakuvista jotka ei koskaan tykkäile muista. Jotenkin kummallista minusta 😄

Vierailija
13/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvien pilaamisesta omalla naamalla. Laitan todella harvoin kuvia itsestäni someen, siis en välttämättä edes joka vuosi. Ja niissä kuvissa on aina todella paljon tykkäyksiä. Sellaisetkin usein tykkää naamakuvista jotka ei koskaan tykkäile muista. Jotenkin kummallista minusta 😄

Joo tää on jännä että niihin tulee enemmän tykkäyksiä kuin pelkkiin maisemakuviin. Ja laitoin edellisestä reissusta kolme kuvapäivitystä instagramiin, kommentteja ei yhteenkään ja eniten tykkäyksiä siihen jossa itse olin. Ap

Vierailija
14/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat luulla olevasi kaikkien muiden ihmisten keskipiste. Muut ihmiset ovat sinulle vain npc, kaikki pyörii sinun elämäsi ympärillä. Ja kun et saa huomiota niin saat itkupotkuraivarit vauvapalstalla

Vierailija
15/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että fiidi täyttyy niistä kaverin kuvista - koska algoritmi. 

Vierailija
16/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa, laitoin viime reissulta someen yhteensä noin 200 kuvaa 😂 Kymmenen päivitystä, eri päivinä. Kaikissa useita kymmeniä tykkäyksiä, mikä on aika hyvin koska seuraajiakin on alle 70. 

7.vastaaja

Vierailija
17/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ymmärrä miksi yleensäkään on sovelluksia missä ihmiset postaavat elämästään kuvia. En jaksa kiinnostua muiden elämistä. 

Vierailija
18/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaljapullon kuva niin saat 100 tykkäystä.

Vierailija
19/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kuvia tai postauksia ehkä kerran kuukaudessa yhden. Sillokin on jotain oikeaa juttua, eikä mitään lounaskuvia.  Koska se on niin harvinaista herkkua ja on joku informaatioarvo, niin ihmiset kyllä tykkää kuvista. Ehkä siis postaat liikaa ja porukka ei vain jaksa enää innostua elämästäsi?

Vierailija
20/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusinareissukuvat kärsivät inflaation. Mieluummin pari erikoisempaa tai humoristista kuvaa kuin omalla lärvillä maustetut tusinakuvat ja otokset olutpullosta, auringolaskusta tai annoksesta fetasalaattia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän