Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ei tykkäile reissukuvista somessa

Vierailija
27.06.2025 |

Joo ihan turha asia ja ei minulla ole oikeasti väliä tykkäyksillä, lisäilen kuvia omaksi iloksi yksityiselle tililleni, jossa ei edes ole seuraajia paljoa. Mutta, olen tehnyt ihan mielenkiinnosta huomion että joku kahvikuppikuvani saa enemmän tykkäyksiä kuin kuvat ulkomaan reissuista :D ja ihmettelen tätä, kun yleensä on se ns "vakiporukka", joka lisäämistäni kuvista tykkäilee niin nuo matkakuvat he jättää välistä. 

Ja joo ei varmasti kaikki tykkää reissailla, itse taas tykkään toisten matkakuvista jotta voin ihastella maisemia ja ruokia kuvien kautta. Silti ihmettelen miksi on näin? Kateellisuutta siitä ettei itse pääse matkalle vai mikä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutan/täppään sydämen ihan vain kohteliaisuudesta. En ole ihan hirveän kiinnostunut kenenkään matkakuvista, koska ärsyynnyn huonolaatuisista ja huolimattomasti rajatuista/kohdennetuista kuvista. Ei mitään yritystä. Lisäksi olisin huomattavasti enemmän kiinnostunut huolella valituista matkakuvista , jotka päivitettäisiin someen loman jälkeen ja tekstinä avointa arviointia miten koki matkakohteensa- ei niin, että kehuu kohdetta vain siksi kuin muutkin niin tekevät. Ja ne ruoka-annosten kuvat ihan oikeasti vois jättää matkakuvista. Jos ruoka ei ole erityisen eksoottinen ja muutenkin hailakka laajakulmakuva annoksesta ei anna mitään käsitystä, mistä ruuassa on kyse. Niitä omia matkainnostuksen tunteitaan kannattaa vähän seuloa, ettei sitten tule paha mieli miten muut eivät hihku samassa tahdissa matkakuvien äärellä. Ja miksei voi olla siellä matkalla kuin jakaa kaikenlaisille tuttaville somessa joka hetkeään?

Vierailija
62/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin tapoja matkustaa kuin lentämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt vaikka facebookissa tulee feedissä ihmisten postaamia kuvia, niin joo, todennäköisemmin tykkään kahvikupista kuin reissukuvista.

Kahvikuppikuva postataan yleensä yksittäisenä kuvana ja ehkäpä vielä jonkinlaisen ajatelman kera, jolloin sen ääreen tulee erilailla pysähdyttyä. Yksittäinen kuva näkyy feedissä isompana kuin useamman kuvan ryppäät, joten minun ei tarvitse klikata sitä auki saadakseni selvää mitä kuvassa on. 

Ryppäänä postatut lomakuvat näkyvät siis pienempinä, ei niistä saa selvää ellei niitä erikseen klikkaa auki. Vieraat maisemat tai ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua, joten miksi haluaisinkaan tarkemmin selata niitä. Etenkin kun yleensä kuvien yhteydessä ei ole tekstiä.

En tykkäile millään automaattipeukulla kuvista tai postauksista joihin en ole tutustunut, joten lomakuvat menevät yleensä ohi, sori vaan. Postaa joku parhaista ja kertovimmista reissukuvista yksittäisenä kuvana, niin todennäköisemmin pysähdyn katsomaan ja myös tykkäämään. 

Vierailija
64/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikas kahvikupponen suvisessa synty-Suomessa soittelee sydämen syvimpiä  

a) kieliä

b) sointukulkuja

c) sopukoita

d) muu, mikä? APUVA! Äidinkieli ei nyt oikein lähde lentoon, sananikkarit, apuun!

Vierailija
65/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodikas kahvikupponen suvisessa synty-Suomessa soittelee sydämen syvimpiä  

a) kieliä

b) sointukulkuja

c) sopukoita

d) muu, mikä? APUVA! Äidinkieli ei nyt oikein lähde lentoon, sananikkarit, apuun!

Sydämeni neitsytkamarin akkunan alla/ soi lusikka kahvikupposessasi/ kuin tuulikello verannalla/ Otathan sokeria, otathan?

Vierailija
66/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ristiriitainen olo ihmisten matkakuvista. Koen lentomatkustamisen hyvin isona vääryytenä ympäristön kannalta. Ja ihmettelen ihmisiä, jotka silmää räpäyttämättä lentelevät lomalle kohteisiin, joissa esimerkiksi voi olla hengenvaaIlisen kuuma, petsäpaloja jne. Itse en lennä, rikoin kyllä lentolakkoni kerran viisi vuotta sitten kun miesystävä ei ollut koskaan lentänyt ja kovasti toivoi pääsevänsä lentokoneeseen, lensimme silloin yhdensuuntaisen matkan Suomessa.

Itse hyvin harvoin päivitän edes kuvia vaikka kivoista kahviloista tai ravintoloista, joissa käyn. Jotenkin ajattelen, että some on täynnä sitä miten ihmiset kertovat tavalla tai toisella tahtomattaan tai tahtoen miten rahaa on käytetty johonkin. Itse en halua omalta osaltani lisätä sitä kilpavarustelua. Joitakin paikkoja on kyllä joskus kiva mainostaa siksi, että ihmiset suosisivat lähipalveluita.

<

Toisaalta. Me ollaan vuosia säästetty rahaa yhtä reissu-unelmaa varten. Hassua ajatella että kun vihdoin pääsemme sinne reissuun niin emme saisi laittaa sieltä kuvakuulumisia, koska sillä "kerrotaan että rahaa on käytetty"?! 😄 

Musta on ihanaa, jos ihmiset saa unelmiaan toteutettua. Ihan mitä vain unelmia. Meillä oli vain yksi reissu-unelma ja oli ihan huippujuttu saada se toteutettua vihdoin!

Vierailija
67/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miksei voi olla siellä matkalla kuin jakaa kaikenlaisille tuttaville somessa joka hetkeään?"

Mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
68/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämeni neitsytkamarin akkunan alla/ soi lusikka kahvikupposessasi/ kuin tuulikello verannalla/ Otathan sokeria, otathan?

Kiitos kaunis!

Vierailija
69/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kadehtii ja ei voi siksi tykätä 

Jos haluat tykkäyksiå niin valita uhrina kaikesta ja hauku miehiä jatkuvasti, sillä saa somessa tykkäyksiä. 

Vierailija
70/83 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin itse koen, että tuollaiset insta- ja fb-kuvat on vähän menneen talven lumia. Niitä on nähty miljoona. Päivittelin joskus ihan "maanisesti" lomilta yms. ja sitten kyllästyin ja poistin kaikki sovellukset ja profiilit. On ollut todella virkistävää, kun ei mene reissussa tai ylipäänsä aikaa "parhaiden" kuvien ja kuvatekstin pohtimisiin tai tykkäysten kyttäilyihin. Elän ja lomailen itseäni varten, en muiden.

Vierailija
71/83 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysymyksesi jo kertoo että kaipaat hyväksyntää kuvillasi. Pyydät huomiota nälkäisenä:, nähkää minut, nähkää, eikö olekin ihanaa, huomaatteko kuinka ihanaa! Jos ette tykkää, miksi hei ette tykkää, vaikka meillä on näin ihanaa? 

Kateudesta se ei johdu että ihmiset ei tykkäile. Ehkä kiusallisuuden tunteesta. Tosiaan, miksi laittaa kuva fetasalaatista ja oluesta? 

Huomionhakuisuus kuvilla on väsyttävää. Ylenpalttinen somenkäyttö on väsyttävää. Se, että juot herkullisen laten jossain Berliinissä Reinon kanssa ei ole spesiaalia. Eikä se olisi spesiaalia Guidonkaan kanssa Mount Everestillä. Sinun elämäsi ei ole kovinkaan kiinnostavaa, ja tällä tarkoitan siis ihan meitä kaikkia.

Olin viikko sitten leffassa, ja eteeni istahti 60+ pariskunta. Rouva otti puhelimen esiin ennen leffan alkua ja vaati kärkevästi puolisoaan osallistumaan selfieen. Naamat vierekkäin sekunniksi, tekohymyt, räps. Näin että oma naamani näkyi kuvassa taustalla. Siitä rouva editoi, muokkaili ja postasi kuvia. Puoliso katsoi tyhjyyteen vieressä. 

Kaipaan aikaa kun ihmiset tajusivat että oikeasti, minun elämäni on ihan tavallista eikä kovinkaan kiinnostavaa muille. Että päättäisimme olla läsnä toisillemme.

Vierailija
72/83 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisestl omat matkakuvani sitten ovat jollain tapaa kiinnostavia, kun niitä aina ystävät ja työkaverit ihan erikseen pyytävät ennen kuin lähden matkalle. Suurin osa pyytää niitä someen, mutta jotkut jopa laittamaan suoraan itselleen, mitä en tosin jaksa tehdä koska somesta näkevät ne kuitenkin.

Eikä kuvaaminen mitenkään matkaani pilaa. Otan välillä kuvan ja se siitä. Someen laitan niitä illalla hotellilla ennen nukkumaanmenoa, tai joskus jopa vasta kotoa.

Sitä en itsekään tajua kun esim. eilen ravintolassa oli isä pienten lasten kanssa, he saivat ruoka-annokset eteensä ja isä nousi seisomaan ja otti kuvan. Sen jälkeen isä jäi seisomaan pöydän viereen ja alkoi lähettää/laittaa kuvaa someen, ja ei pariin minuuttiin lainkaan kuullut lastensa kysymyksiä, kun keskittyi puhelimeensa. Sitten sai homman valmiiksi, istui alas ja kysyi lapsilta että mitä sanoitte. TÄMÄ on mielestäni ärsyttävää ja vie siltä irl hetkeltä pois paljon. 

Vierailija
73/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakuvat ovat tylsiä. En tykkää niistä, joten en peukuta niitä. Jo ennen somea oli tylsä katsella jonkun ottamia reissukuvia ja kuunnella selostusta eri paikoista.

Vierailija
74/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väität, ettei tykkäyksillä ole väliä, kun niiden puuttuminen kuitenkin aiheuttaa marinaa?

Vierailija
75/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän kuvat omalla laitteella ja näytän jos joku kysyy. Ei ole face, insta, tiktok jne tilejä. Otan pääasiassa maisemakuvia joita en kehtaa omalla naamalla pilata.

Sama täällä, eipä tarvitse ihmetellä miksi tuo, tai tämä ei tykännyt kuvastani. Muutenkin mielestäni on hupaisaa kuulla aikuisten ihmisten laskevan tykkäyksiään ja päivittelevän niiden puuttumista.

Vierailija
76/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää somessa. Mutta oli tosi kyllästyttävää se matkakuvien määrä, mitä ihmiset laittoivat sinne. Monta kuvaa yhdestä reissusta. Mitä naamakuviin tulee, antaahan ne enemmän eloa siihen kuvaan. En kyllä niitäkään loputtomiin jaksanut. Liika on liikaa. Päiväkirjan pitämisellähän monet noita puolustaa. No itselle päiväkirja tarkoittaa yksityisyyttä. Joku syyhän siinä on, että pitää se päiväkirja jakaa muille. Aloitus sen kertoo, huomionhaku. Jos pitää miettiä tykkäyksiä, harmittaa, kun ei saa huomiota. Sori vaan, mutta näin se todellisuudessa on. 

Vierailija
77/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin instan ja hyvä niin. Ei tykkäyksiä ja keskittymistä omaan elämään eikä toisten elämään. Itse huomannut että köyhimmät on hirveän kateellisia. 

Vierailija
78/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15 vuotta sitten julkaisin reissukuvia Facebookiin, mutta aika nopeasti kyllä tajusin, että valtaosaa ei kiinnosta. Lopetin, enkä ole menettänyt mitään.

Vierailija
79/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakuvat on helposti aika tylsiä ja samakaltaisia, "patsastelua" jonkun patsaan, tai muistomerkin juurella, rantakuvua auringonlaskusta, selfieitä aurinkolasit päässä ja drinkkilasit kädessä.. Jos ei kohde ole erityisen eksoottinen, tai ellei sattumoisin itsellä ole aikeita matkustaa samaan kohteeseen, jolloin toisen kuvista voi saada vinkkejä, ei niitä loputtomasti jaksa katsella.

Vierailija
80/83 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään mistä tykkään oikeasti. En painele mitään typeriä peukun kuvia ihan periaatteesta. Aion pysyä ikuisesti vanhanaikaisena tässä asiassa, koska mun mielestä tuo tapa on niin naurettava. Tunnen ärtymystä, epäuskoa ja jonkin asteista myötähäpeää, kun aikuiset ihmiset kommunikoivat painelemalla toisilleen jotain lapsellisia peukutuksia. Yäk! Mitä kehujen kalastelua, vaikka kaikki tietää ettei nuo peukut edes merkitse mitään, vaan niitä painellaan rutiininomaisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän