Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?
Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.
Kommentit (139)
Ole huoleti, on muitakin. Itse en mainittujen töiden lisäksi jaksa edes siivota ja imurointi on vihoviimeinen inhokki.
M35
Itsehän sanoisin vaimolle, että "Siinäpähän rakennat. Ja maksat."
Ei voisi vähempää kiinnostaa joku terassi, saati sellaisen rakentaminen.
Onko ap kuinka isolla prosentilla invalidi, vai miksi ei itse pysty tekemään?
"vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa". Oma vaimoni on tällainen ja isoin miinus hänessä on juuri tuo miehensä kustannuksella haaveilu. Ne miehet joilla on jaksatte tarvittaessa sanoa vaimolle ei, pitäkää siitä kiinni! Ei miehen rooli ole toteuttaa toisen unelmia, tässä vain katkeroituu kun elämä menee hirsiseinien vaihtamiseen jne hommaan. Jos teillä on naiset unelmia niin toteuttakaa ne itse, kuten voimaantuneet naiset taruissa konsanaan.
Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.
Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin.
Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.
Ymmärrän sua AP.
Yleensä se joka jostain haaveilee niin myös toteuttaa sen. Mikä helvetin terassinrakentajaorja se mies muka on?
Vierailija kirjoitti:
Tilaa timpuri tekemään, ei kaikkea tarvitse itse rakentaa.
Tämä. Siitä vaan tilaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Onko ap kuinka isolla prosentilla invalidi, vai miksi ei itse pysty tekemään?
No semmoisia "tein itse ja säästin"-väsäyksiä nähneenä on parempi että jätätte rakentamiset ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.
Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.
Ymmärrän sua AP.
Eli sinä fantasioit ja miehen pitäisi sinun fantasiasi toteuttaa tai pysyy reidet yhdessä. Ei ihme että olet yksineläjä.
Mulla on tästä sellainen teoria (ja 53 vuoden iän tuoma käytännön kokemus), että käsistään kätevät ja ahkerat nikkaroijamiehet ovat aktiivisia ja miehekkäitä ja taitavia myös sängyssä. Ah, mitä menoa....
Ja sitten ovat nämä hienohelmat, kirjaviisaat, kaupunkilaiset, neidit, laiskajaakot, inhorealistit, ym, jotka eivät osaa tahikka halua tehdä mitään käsillään. Ja tarpeetonta sanoa - myös sänkytouhuissa suoritus jää heikkoon keskitasoon. Ugh, olen puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua AP.
Eli sinä fantasioit ja miehen pitäisi sinun fantasiasi toteuttaa tai pysyy reidet yhdessä. Ei ihme että olet yksineläjä.
Wuahhaaa! Olen naimisissa tällaisen nikkarin kanssa:))) 22 v yhdessä ja vasara sekä peitto heiluu. Ei yhtäaikaa kuitenkaan. T: Se jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei meillä ainakaan. Rahalla ostetaan moiset työt.
Noin on. Kerran tuollaisiin ylellisyyksiin on varaa, voi työn ostaa ammattilaiselta ja samalla työllistää yrittäjiä.
Me maalautettiin talomme firmalla, siitä tuli kaunis ja nopealla aikataululla.
Myös siivouspalveluja voi ostaa, niin jää työssäkäyville enemmän vapaa-aikaa.
En ymmärrä miksi kitistä turhasta.
Meillä ei mies myöskään nikkaroi mitään, minä kyllä senkin edestä. Ihan yhdessä suunnitellaan ja tulee kyllä mukaan ostoksille tarvikkeita kantamaan ja saattaa avustaa jossain hankalassa kohdassa jos tarviin apukäsiä. Isäni on puuseppä ja olen pienestä asti tottunut käsillä tekemään kaikkea, mukavaa vastapainoa omalle palkkatyölle. Nyt aloiteltiin kesämökin remppaa keväällä, siellä on purkuhommia tehnyt mutta sen jälkeen jää sitten minulle loput. Sähkötyöt teetetään ammattilaisella toki. Muita kotihommia kyllä tekee sekä sisällä että ulkona, ei olla niitä erikseen jaeltu. Toiminut näin jo kohta 30 vuotta.
Voin lohduttaa.
Ihan varmaan suurin osa aviomiehistä EI rakenna vaimon keksintöjen mukaan terasseja ja paljuja ja kesämökkejä ja omakotitaloja ja siirtele 200-vuotiaita pappiloita.
Arvaisin, että niitä on n. 20%.