Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?

Vierailija
23.06.2025 |

Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, on muitakin. Itse en mainittujen töiden lisäksi jaksa edes siivota ja imurointi on vihoviimeinen inhokki.

M35

Miksi tästä pitäisi olla huoleti?

Tietysti pitää olla onnellinen, että tuo ei ole oma mies.

Vierailija
142/145 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä mies käy kavereilla hommissa rakentamassa kaikenlaista. Kotona ei tee mitään.  Suunnittelee muutenkin kotona vuositolkulla remonttia, mitään ei saa aikaiseksi,mutta kavereille kyllä käy rakentamassa. Ja näyttää kuvia miten hienoja terasseja on tehty ja piha- aitaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, on muitakin. Itse en mainittujen töiden lisäksi jaksa edes siivota ja imurointi on vihoviimeinen inhokki.

M35

Jos sulla on tehokas imuri ja lattiat ei ole romun peitossa niin imurointi  sujuu leikiten. Mä ostin sellaisen Sharkin varsi-imurin ja sillä on tosi helppo ja kevyt  imuroida verrattuna edelliseen.

Vierailija
144/145 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.

Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin. 

Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.

Ymmärrän sua AP.

Todellakin tämä. Itse osaan suunnitella ja toteuttaa ja olen tottunut siihen jo lapsuudessa, että oma isä (myös äiti) oli sellainen joka teki ihan kaikkea. Hänen rakkautensa perhettään ja kotejaan kohtaan nakyi ja näkyy edelleen ihan kaikkialla taitavana kädenjälkenä.

Ja oma mies oli DI, joka ei osannut tehdä käsillään mitään. No pyörää rassasi, mutta sekin piti usein viedä huoltoon hänen huoltonsa jälkeen. Aivan kertakaikkinen eunuukki. Vähäisimmätkin hommat piti hänelle suunnitella valmiiksi ja selittää juurta jaksaen. Helpompi tehdä itse. Ja kaikista isommista remonteista hän kieltäytyi, sekä itse tehtyinä että ulkoa ostettuina.

Todellakaan ei peitto heilunut.

Vierailija
145/145 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon nikkaroinnin pitäisi olla yhteinen harrastus? Jos toinen haaveilee ja toinen ei ole kiinnostunut, niin eihän se toimi. Kädettömyyden ja laiskuuden kanssa sillä ei ole tekemistä.

Voi sillä olla myös tekemistä kädettömyyden ja laiskuuden kanssa.