Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?

Vierailija
23.06.2025 |

Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on suhde, jossa yhdessä haaveillaan ja suunnitellaan ja tehdään. Mies innostuu lähes aina mun ideoista ja minä hänen.

Vierailija
42/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole mikään rakentelija. Tai pienessä määrin, kun kokoo jonkun tietokoneen silloin tällöin. ;)

Meillä mä olen aina ollut tekijä. Kävin tuossa äskettäin hitsauskurssillakin, kun huomasin, että mummoni takorauta portti repsottaa. Siihen ei miehiä tarvita.

Asutaan paritalossa ja mä rakensin meidän terassin. Perkolan, pystytin kasvihuoneen... onhan mies noissa välillä mukana käsiparina, mutta sitten pitää sanoa napakat ohjeet tai tulee riitaa. Hän hoitaa ruuat ja lapset pois jaloista, kun akka saa inspiraation.

Tohon meidän talon toiseen puoleen muutti perhe, jotka ei oikeastaan ollenkaan tee mitään rakennusjuttuja. Eikä siinä mitään, olivat hyvinkin äänekkäitä asista, etteivät osaa mitään. Siellä mies tilaa työkaverinsa rakentamaan terassia. Mä sain käydä apuna, kun pariskunnasta ei ollut hyötyä. ;D Mun mies silloinkin kokkas ja naapurin mies hoiti juomatarjoilun ja rouva siellä joi ja kertoi juttuja.

Aitaa pitäs tänä kesänä rakentaa. Tulee tuo naapurin työkaveri ja hänen joku tuttunsa tekemään. Mä ja naapurin rouva luvattiin maalata se. Tuntuu, että mä olen nyt liikaa heilunut vasaran kanssa, etten osaa nainen enää ollakaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimolta kielletty tekeminen?

Vierailija
44/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on täynnä terasseja, vilpoloita, pergoloita, verantoja, rantamajoja, lepomajoja, kotahimmeleitä, kesäkeittiöitä jne jne, joissa ei koskaan näe yhtään ihmistä.

Nikkaroinnin tarve täytyy olla valtava joillain.

Mieti kun pariskunta on asunut esimerkiksi 50v samaa taloa. Onhan siinä vaimo bongannut Kotiliedestä yhtä ja toista muodikasta projektia.

Vierailija
45/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.

Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin. 

Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.

Ymmärrän sua AP.

Ja olen siis Jarmo 57 vuotta.

Vierailija
46/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se joka jostain haaveilee niin myös toteuttaa sen. Mikä helvetin terassinrakentajaorja se mies muka on?

Mikä helvetin lastenssynnyttäjä orja se vaimo muka on?

Vierailija
47/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kokemuksen puolesta raksahommista jotain osaan mutta kotioloissa ei voisi vähempää kiinnostaa onko joku tapetti valkoista vai ruskeaa, tai repsottaako vaikka joku lista. Ei vaikuta omaan viihtyvyyteen mitenkään.

Vierailija
48/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niitä varmasti hitokseen. Itse tunnen ehkä 2 miestä jotka oikeasti tykkää rakennella itse, toisesta en edes ole täysin varma. Niin väittäisin niiden miesten olevan vähemmistössä jotka tykkää oikeasti itse tehdä. 

Vierailija
49/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusalalla (raksavalvoja), mutta en vuosikymmeniin nyrkit savessa suoritusportaassa. Kuten töissä olen oppinut, tilaan suunnittelijat, palkkaan rakennuttajan, työmaavalvonnan sekä urakoitsijat ja odotan valmista. Hommassa on se juju että tilaajana saan ainakin jonkinlaiset takuut myös työlle ja tuo rakennuttaja hoitaa mahdollisen lupa- ja tarkastusviidakon. Mainittakoon että ovat vuokrakohteitani, joten poistojen kannalta tämä on jossain määrin vähemmän tappiollista kuin itse paukuttelu. Oma homeinen liiterini on mikä on ja sitä korjailen jos jaksan, mutta eipä minulla naista saman katon alla olekaan. 

Vierailija
50/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä jotain suunnitellaan ja rakennetaan tai rempataan, niin se tehdään yhdessä. Tuskin ketään oikeasti kiinnostaa rakentaa toisen käskystä.

Vierailija
51/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tästä sellainen teoria (ja 53 vuoden iän tuoma käytännön kokemus), että käsistään kätevät ja ahkerat nikkaroijamiehet ovat aktiivisia ja miehekkäitä ja taitavia myös sängyssä. Ah, mitä menoa.... 

Ja sitten ovat nämä hienohelmat, kirjaviisaat, kaupunkilaiset, neidit, laiskajaakot, inhorealistit, ym, jotka eivät osaa tahikka halua tehdä mitään käsillään. Ja tarpeetonta sanoa - myös sänkytouhuissa suoritus jää heikkoon keskitasoon. Ugh, olen puhunut.

Tästä saa sellaisen vaikutelman, ettet itse osaa sängyssä mitään.

Vierailija
52/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se joka jostain haaveilee niin myös toteuttaa sen. Mikä helvetin terassinrakentajaorja se mies muka on?

Mikä helvetin lastenssynnyttäjä orja se vaimo muka on?

Aika typerä kommentti. Kyllä lapsia haluava vaimo voi myös olla se joka sen terassinkin haluaa. Vai meinaatko että kaikki naiset ovat kaltaisiasi frigidejä jotka hommaavat miehen vain rakentajaksi ja lompakoksi?

Vierailija
53/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.

Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin. 

Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.

Ymmärrän sua AP.

Ja olen siis Jarmo 57 vuotta.

Ja jatkan vielä että haluaisin olla mies joka osaa tehdä muutakin kuin pelata pokeriautomaattia ja poltella punaista norttia. Mutta minkäs teet kun peukaloni on keskellä kämmentä.

T. Jarmo 57

Vierailija
54/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on suhde, jossa yhdessä haaveillaan ja suunnitellaan ja tehdään. Mies innostuu lähes aina mun ideoista ja minä hänen.

No se on pitkälti kiinni siitä miten asia "markkinoidaan". Jos ap:n tapaan rutisee miehelle että tämän pitäisi rakentaa sitätätätuota niin ei varmasti onnistu. Jos taas vaimo osaa perustella miehelleen miksi he yhdessä tarvitsevat noita asioita niin varmasti myös terveessä parisuhteessa yhdessä noita osataan rakentaa.

Vierailija
55/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti haluaa tehdä töitä kotona? Mies on rakennusinssi, voin uskoa että haluaa omalla vapaa-ajallaan tehdä muuta kuin rakentaa.

En minä kirjanpitäjänä tahdo ekseleitä harrastaa vapaa-ajalla.

Vierailija
56/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähimmistä ystävistä kaikkien miehet rakentaa mitä he itse tai vaimo suunnitteievat. 2 rakentaneet itse oman talon, 1 kaikenlaista muuta mökkiä ja lisärakennusta ja remonttia. Terassi on ihan helpoimmasta päästä mitä ei todellakaan ulkopuoliselta tilata. Vaimot sitten sisustaa ja lopputuloksesta nauttivat kaikki ystäviä myöten. Ja joo kyllä kun tätä vierestä katsonut niin ei arvostus välttämättä riitä ellei oma tuleva kumppani kykene samaan. Yhden tinderissä heivasin heti vasuriin kun ilmoitti ettei omista ajokorttia eikä pelkääjän paikka haittaa häntä. Enpä siitä vasaran kädessä pysymisestä tohtinut sen kommentin jälkeen edes kysyä...

Vierailija
57/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun byroslaviassa jotain yrittää rakentaa, joko joutuu taistelemaan rakennuslupagestapon kanssa, tai sitten jos luvatta tekee, niin sakkoja tulee rapisemalla.

Kun jättää laudat sinne puutavaraliikkeeseen, pääsee vähemmällä, ja rikosrekisteri säilyy puhtaana.  

Vierailija
58/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimolta kielletty tekeminen?

On, ihan lainsäädännössä. Niin on kyllä kaikilta muiltakin. Ei kenenkään iskunkestävyys kestä rakennuslupabyrokratiaa. 

Vierailija
59/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet itse tekemään. Tai tilaat ammattilaisen tekemään, jos raha ei ongelma.

Vierailija
60/139 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei rakenna mitään ja jos aloittaa niin ei saa niitä loppuun. On varakas, mutta ei halua maksaa työmiehille kun kuulemma itse osaa paremmin. No niin. Eli talo täysin kaukana siististä ja tontti ihan hirveässä kunnossa. Mua hävettää kutsua ketään kylään, edes lasten kavereita.

Kuulemma tämäkin vaimon syytä. Minä kuulemma kasaan joka paikkaan roskia. Olen pyytänyt roskalavaa tontille jo viimeset 5 vuotta. Ei käy kuulemma liian kallista. Mutta 5000e kitaran voi sitten ostaa mielenjohteesta kun siinä on se norsunluu jotain

Joo, 3 lasta ja mies eli 4 lasta josta huolehtia 24/7, samoin isovanhemmat 24/7. Eläimet laitoin jo pois kun sanoin, etten jaksa enää. Siitäkin suuttui. Mutta vaimo on niin hankala että..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi