Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa, että on muitakin miehiä, joita ei kiinnosta rakennella terasseja yms.?

Vierailija
23.06.2025 |

Haaveilen terassista ja paljusta tai porealtaasta, seinien maalaamisesta tai tapetoinnista ym. Harmi vaan, että joutuisin suorittaa kaikki tällaiset yksin siitä huolimatta, että mies on rakennusalan insinööri. Ei varmaan tarvitse mainita, että talommekin on avaimet käteen -valmispaketti. Some on täynnä näitä tarinoita, kun vaimo haaveilee ja suunnittelee kaikenlaista ja mies sitten reippaasti toteuttaa, ja samoin tuntuu, että tutut ympärillä puhuvat jatkuvasti tällaista. Kuvittelenko vaan? Onko muillakin miehiä, jotka eivät näitä halua ja viitsi toteutella? Ymmärrän, että kyse lienee siitä, ettei vapaa-ajalla huvita tehdä sitä, mitä tekee työkseen 8h/pv, mutta silti vähän harmittaa.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Ammattinsa ja työnsä takia on kätevä,  mutta häntä ei kiinnosta nikkarointi. 

Vierailija
62/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies osaa ja tekee. Rakensi mm. minun kakkosasuntoon uuden saunan kaikkine vedeneristeineen ja laatoituksineen ja upotettuine lauteineen.

Olen superkiitollinen miten hän osaa korjata ja rakentaa kaiken Mutta ajoittain olisi kiva pitää joku lomapäiväkin vuodessa niin, ettei ole korjattavana joku mökkiauton vaihteisto, terassin korotus, veneen peräevä tai kajakin kattoteline. Kun osaa korjata kaiken, on työlista sitten sen näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi miehen pitäisi rakennella naisen suunnitelmia. Miksi nainen ei voi rakennella itse?

Vierailija
64/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti kesämökin. Mieheni oli työtön ja remontti piti aloittaa samantien koska ei olllut muutakaan tekemistä. Sitä piti sitten remontoida ja mies teki lähes kaiken itse. 70 tonnia meni remonttiin ja tulihan sinne terassikin. Nyt 9 vuotta myöhemmin harmittelee kun ei ole mitään remontoitavaa.

Vierailija
65/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni terassi ei kovin paljoa työtä vaadi, jos on suunniteltu kunnolla. Vaativammat projektit toki teetetään ammattimiehillä. Yhdessä suunnittelu ja puuhastelu on myös parisuhteen laatuaikaa.

Vierailija
66/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että tienaan tarpeeksi jotta voin valita miten vapaa-aikani käytän. Nuorempana tilanne oli eri ja piti tehdä valintoja sen mukaan mihin rahat riitti. 

Vierailija
67/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se joka jostain haaveilee niin myös toteuttaa sen. Mikä helvetin terassinrakentajaorja se mies muka on?

Mikä helvetin lastenssynnyttäjä orja se vaimo muka on?

Takavuosien Väestöliiton julkaisemassa tutkimuksessa "vakiintuneissa oarisuhteissa" aloite lisääntymiseen tulee 3/4 tapauksessa naiselta. Ja saman puljun toisen artikkelin mukaan kolmekymppisistä koulutetuista miehistä 60% ei halua perheellistyä koskaan.

Eli aika lailla enemmän lisääntymiseen on naisilla joten turha mussuttaa asiasta.

Vierailija
68/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassien rakentelu on saavuttamattomissa oleva asia mulle, asun vuokralla joten tähän ei mitään sellaista voi rakentaa, eikä ole rahaakaan, josta myös johtuu vuokralla-asuminen, eikä ole töitäkään kun ei työnantajat palkkaa, työkokemukslla ja koulutuksella ei ole ollut mitään arvoa joten elämäni on muiden toimesta laitettu hukkaan kun ovat vaan niin päättäneet, muuten olisi kyllä normaalissa maassa töitä ja toimeentuloa varmasti ollut. Nyt olen jo 50v ja katkera...

Vierailija
69/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle kävi näin. Ostivat vanhan remontoitavan talon. Ovat nyt remontoineet (tai mies on) taloa kymmenen vuotta.  Vaimon unelma. 

Jotenkin omituista että joku voi noin itsekkäästi kuvitella että päivätöihin jälkeen mies remppaa taloa. Tietysti tyhmää suostua kaikkeen mitä puoliso ehdottaa.

Samalla rahalla heillä olisi varmasti ollut uusi talo joka vastaisi täysin perheen tarpeita.

Vierailija
70/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi miehen pitäisi rakennella naisen suunnitelmia. Miksi nainen ei voi rakennella itse?

Tämä.

Vierailija
71/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihailen ja rakastan miehiä joilla pysyy vasara kädessä. Siis olen aina sanonut että eipä tarvitsisi sellaisen miehen kotona puutetta kärsiä, joka nikkaroisi kotona ja tekisi talon puitteita viihtyisämmäksi. Yhdessä käytännöllistä ja kaunista luoden.

Olen aivan kuumana puuhakkaisiin terassinrakentajamiehiin. 

Mä pistän peliin rahaa ja oman osaamiseni, esim sisustus ja ideointi. Ja sitten siinä rinnalla tekeväinen mies. Oi että. Siitä syntyisi koti molemmille. Ja pedissä takuu-vipinää.

Ymmärrän sua AP.

Kuinka laiska ja avuton oikein olet? Panoksesi on ideointi? Miksi panoksesi ei ole työhön osallistuminen tekemällä?

Vierailija
72/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että eivät rakenna. Ei-ammatilliset rakennelmat ovat turvallisuusuhka.

Rahanmenoakin saattaa olla luvassa, kun rakennelmia korjataan ja fiksaillaan uudestaan. Joskus teetetään ammattilaisella alusta koko hökötys.

Vierailija
73/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tykkää rakennella, rakensi jopa oman verstaan autotallin kylkeen. On vastapainoa sille siistille toimistotyölle. Vaativammat työt toki teetetään ammattilaisilla. Ja en minä naisena yksin suunnittele, yhdessä me suunnitellaan kaikki ja yhdessä päätetään. 

Vierailija
74/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei meillä ainakaan. Rahalla ostetaan moiset työt. 

Noin on. Kerran tuollaisiin ylellisyyksiin on varaa, voi työn ostaa ammattilaiselta ja samalla työllistää yrittäjiä.

Me maalautettiin talomme firmalla, siitä tuli kaunis ja nopealla aikataululla. 

Myös siivouspalveluja voi ostaa, niin jää työssäkäyville enemmän vapaa-aikaa. 

En ymmärrä miksi kitistä turhasta.

Me pyydettiin tarjous ja sen kuultuamme päätettiin maalata itse. Eipä tuossa kovin montaa päivää mennyt. 

Vierailija
75/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se joka jostain haaveilee niin myös toteuttaa sen. Mikä helvetin terassinrakentajaorja se mies muka on?

Mikä helvetin lastenssynnyttäjä orja se vaimo muka on?

Pari lasta synnyttämällä saa sinusta vapaalipun loppuelämän tekemisistä? Elät jossain laiskimusten haavemaailmassa.

Vierailija
76/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ei kyllä mitään laadukasta terassia osaisi /jaksaisi toteuttaa.

Sitä työtä varten on erikseen ammattilaiset, joille olen myös valmis hyvin maksamaan. 

Sen verran rasittavia hommia ovat itselleni kaikki nikkaroinnit. Kun etsittiin omaa kotia niin kaikki "pikkuremppaa" vaativat kohteet jätettiin suosiolla pois.

Yleensäkin risoo ajatus asua jonkun rakennustyömaan keskellä. Terassi lienee tähän poikkeus 

Vierailija
77/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna kuule ITSE.

Vierailija
78/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen yksisuuntaista kyllä ja kaukana vastavuoroisesta.

Milloin ja miten nämä naiset tekevät työtä miehelleen ja toteuttavat miehen suunnitelmia?

Vierailija
79/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vastaus tuli jo sun omassa avauksessa. Miehesi on rakennusalan insinööri, eli johtavassa asemassa raksalla. Meinaat, että insinöörit ne siellä raksalla ruuvailee kipsilevyjä ja listoja seinään? 

Vierailija
80/139 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tykkää rakennella, rakensi jopa oman verstaan autotallin kylkeen. On vastapainoa sille siistille toimistotyölle. Vaativammat työt toki teetetään ammattilaisilla. Ja en minä naisena yksin suunnittele, yhdessä me suunnitellaan kaikki ja yhdessä päätetään. 

Miksi ette yhdessä myös tee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan