Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en voi kuolla, miksi olen niin paha

Vierailija
20.06.2025 |

Haluan vain kuolla. Mutta en osaa tappaa itseni. Seisoin jyrkänteen reunalla, en vain uskaltanut hypätä, talvella istuin avannon reunalla mutta en vain pystynyt. Käyn pstkologilla, syön lääkärin määräämät masennuslääkkeet, psykoosinestolääkkeet. Mikään ei muutu. Mikään ei auta. Olo on ollut sietämätön jo kaksi vuotta. Kaksi vuotta sitten mies otti eron kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Rakastin häntä ja yritin kaikkeni perheen eteen. Nuorin lapsi on 12v, muut ovat täysi-ikäiset. Olen niin uupunut. Teen asioita lasten kanssa, vietän aikaa, teen ruoat, huolehdin, vien kesäloma reissulle... Mutta olo on niin paha. Joka päivä itken, joka aamu herään, mitä kaikkea pahaa on edessä. Exä syyttää kaikesta, vaatii rahaa, syyttää että olen kelpaamatpn äiti, hän joutui kärsimään mun kanssa. Nyt hän pyörittää uusia naisia, nauttii elämästään. Hän olisi kuulemma tappanut itsensä jos olisi jatkanut mun kaa, minä yökötän häntä niin että hän haluaa että kuolisin pois. Hän on tehnyt eron jälkeen 4lastensuojelu ilmoitusta jotka kaikki on katsottu perättömiksi, mutta jatkuvasti uuden ilmoituksen myötä täytyy tavata sossut ja käydä läpi palaverit. Kun romahdan ja itken että hän kiusaa mut hengiltä, siitä seuraa lasu. Kun uuvun ja tiskit ja pyykit jää vaiheeseen, hän tekee lasun. Hän parjaa mua lapsille ja nyt nuorin lapsikin toistaa "äiti mä vihaan sua, mä kerron susta sosiaalitädeille". En voi asettaa lapselle rajoja, kun sanon rauhallisella äänellä ei, esim puhelimella olosta tms, hän sanoo " mä kerron tädeille että sä huudat, mä kerron että SÄ puhut pahaa isistä" vaikka en puhu mitään. Tunnen olevani täysi nolla, paska idiootti. Miten kukaan voi olla näin vihattava. En ole kaunis, en viehätä ketään. Olen niin uupunut että saa 10ylimääräistä kiloa pois. Olen vastenmielinen. Näen ympärilläni onnellisia pareja, perheitä.. mikä minussa on niin pahaa että osani on tämä. Rpmahdin täysin kun mies otti eron, en jaksanut muuttaa, lamaannuin ja huolehdin vain että lasten arki pysyisi mahdollisimman tasaisena. Nyt mies vaatii takautuvasti vuokraa kahdelta vuodelta, huonokuntoisesta talosta, josta omistan puolet. Olen itse maksanut miehen puolesta paljon, nyt olen työtön ja sairaslomalla. Mulla ei ole rahaa, saan 500€/kk korvausta. En saa töitä, kukaan ei palkaa mua, kwski-ikäistä nahjusta ja lääkäri katsoo etten ole työkykyinenkään. Miten maksan 24 x 600€/kk "vuokraa". Exä ei itse osallistunut mihinkään, ei talon ylläpitoon, ei mihinkään. Kukaan ei auta, ei sossu ei kukaan. Pelkään miten sairas exä vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Olen kertonut sossuille mutta he sanovat että lapsella on oikeus isään. Isään joka tuhoaa lasta vihapuheellaan. Hänellä on diagnosoitu vakavia persoonallisuushäiriöitä.. hän parjaa mua, sukulaisia, ystäviä, työn tekoa ym... Kasvattaa kieroon. Lisäksi hän parjaa mua ystäville, tutuille... En edes tiedä kaikkea, vain mitä olen kuullut kierto teitä. Tää kuullostaa varmaan absurdilta, mutta kaiken tämän takia: miten paljon ihmisen pitää jaksaa. Eikö mistään tule oikeutta ja jotain apua.. olen niin loppu ja umpikujassa. Kertokaa edes joku mikä on helpoin tapa lopettaa kärsimys. Olen jättänyt kotiin paperin jossa toivon että lapsen huoltajuus määrätään kuolemani jälkeen jollekin sukulaisista, joko exän tai minun. Exä ei ole sopiva huoltamaan vakavien mt- ongelmien vuoksi. Se on ainoa asia jota voin pyytää.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava tilanne sinulla, mutta kaikki voi muuttua paremmaksi. Hakeudu ystävällisten ihmisten seuraan itseäsi kiinnostavien harrastusten pariin. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdella sinua huonosti.

Jos päihteet on mukana kuvioissa, on päihteidenkäyttäille ja myös heidän läheisilleen tarjolla vertaistukea.

Oletko harkinnut sitä, että annat lapset isän hoitoon? Tässä tilanteessa mies pystyy vain piinaamaan sinua lisää. Tarvitset omaa aikaa ja rauhaa.

Vierailija
2/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän ja halaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. En käytä päihteitä. Ystävät ovat kilttejä, saan kyllä myötätuntoa heiltä mutta mikään ei muutu. Kun lapsi on isällä, olen vain niin uupunut ja surullinen kaikesta että itken ja makaan sohvalla. Yritän järjestää paikkoja mutta tekemättömiä asioita on liikaa. En ymmärrä miten muut ehtivät tehdä kaiken, ja vielä viettää vapaa-aikaa. Tänään raivasin pihaa, pensaita, nurmikkoa, röyhähtäneitä kasveja.. ja vielä sisällä pitäisi siivota ja tehdä ruoka. Voimavarat ovat vain ihan loppu, niin että kaikkea en saa tehtyä. Kun keväällä lähdin lomamatkalle kahden ystäväni kanssa, ja lapsi oli sen viikon isällään, exä teki lasun. Miksi tämä ei lopu..

Vierailija
4/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap

Vierailija
5/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisinpa auttaa sinua ap. En osaa muuta sanoa kuin että olen pahoillani kärsimyksistäsi...Saanko rukoilla puolestasi?

Vierailija
6/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha ihminen! Exäsi on saanut iskostettua sinuun tuon ajatuksen. Oletko saanut mitään ulkopuolista apua? Kuulostaa siltä että olet sairastunutt masennukseen 

Vierailija
7/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nukkua tarpeeksi, vähentää stressiä ja lopettaa liika ajattelu, hankalaa mutta jos se onnistuisi. Ei kanna liikaa harteilla koko maailmaa. Järjestellä muille tehtäviä. Muilla on myös ongelmia, kummallisia ongelmia, kysymyksiä ja jospa tulee vielä hyvä päivä. Aikanaan kaikki me kuollaan johonkin, eri asia koska.

Vierailija
8/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole paha ihminen! Exäsi on saanut iskostettua sinuun tuon ajatuksen. Oletko saanut mitään ulkopuolista apua? Kuulostaa siltä että olet sairastunutt masennukseen 

Käyn psykologilla.

Vierailija
9/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ex yrittää tuhota sua. Älä anna periksi sille. Olet pirun sitkeä että olet jaksanut noin paljon. Romahdin itse paljon vähemmästä. Etkä ole paha. 

Tuossa olotilassa tuntuu ihan mahdottomalta jaksaa jatkaa, mutta tuokin ongelma ratkeaa ajan kanssa itsestään. Ei sun tartte jaksaa kuutta vuotta edes, kunhan pari vuotta kitkutat lisää niin kuopus on jo pikkuisen viisaampi. 

Voisiko täysi-ikäiset ottaa häntä jonnekin silloin tällöin, voitko puhua heidän kanssaan siitä, että jaksamisesi on loppu? Tai voisitko pyytää ystäviltä konkreettisia palveluksia, lapsi hoitoon ja lähdet itse tuulettamaan päätäsi jonnekin järkevämpään paikkaan kuin avannon reunalle? Ei sinun tehtäväsi taida olla järjestää täysi-ikäisille lapsille juttuja jos et jaksa. Päin vastoin, he voisivat tulla vastaan.

Vierailija
10/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nukkua tarpeeksi, vähentää stressiä ja lopettaa liika ajattelu, hankalaa mutta jos se onnistuisi. Ei kanna liikaa harteilla koko maailmaa. Järjestellä muille tehtäviä. Muilla on myös ongelmia, kummallisia ongelmia, kysymyksiä ja jospa tulee vielä hyvä päivä. Aikanaan kaikki me kuollaan johonkin, eri asia koska.

Kiitos. Tiedän että muillakin on isoja ongelmia. Muuten ehkä jaksaisinkin ajatella että ihan sama, en stressaa... Mutta miten minä maksan exälle yli 14 000€ joita hän vaatii. Ja miten suojelen lapsia hänen manipuloinniltaan. En mitenkään. Se tekee liian pahaa miten hän vaikuttaa lasten psyykeeseen tuhoavasti. Ihmisen jolla on resilienssiä jäljellä, on varmaan mahdotonta ymmärtää ihmistä joka on umpikujassa, ja ei näe enää toivoa.

Vierailija
11/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tiedän että muillakin on isoja ongelmia. Muuten ehkä jaksaisinkin ajatella että ihan sama, en stressaa... Mutta miten minä maksan exälle yli 14 000€ joita hän vaatii. Ja miten suojelen lapsia hänen manipuloinniltaan. En mitenkään. Se tekee liian pahaa miten hän vaikuttaa lasten psyykeeseen tuhoavasti. Ihmisen jolla on resilienssiä jäljellä, on varmaan mahdotonta ymmärtää ihmistä joka on umpikujassa, ja ei näe enää toivoa.

Ehkä pitää jättää vaan exä omaan arvoonsa. Jos ei ole rahaa maksaa ei ole, se siitä, estä exä ja jos tulevaisuudessa on raha niin eri juttu. Tukeeko sukusi sinua tai lakimiehen neuvot. Ja anna lapsille itse eri näkökulma. Voisiko exän äiti (eli mummo) sanoa exälle ettei ole liian ankara lapsille tai manipuloi, vai mitä nyt tekeekään. Muutkin ovat jo umpikujassa mutta elävät kai miettien että jos tuleekin selkeä tie joskus, ei voi sanoa etten minä olisi vaikka umpikujassa. Kaikki omalla tavallaan.

Vierailija
12/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muut ovat täysi-ikäiset."

Opettele kirjoittamaan. 🥱🥱

Vierailija
13/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ex yrittää tuhota sua. Älä anna periksi sille. Olet pirun sitkeä että olet jaksanut noin paljon. Romahdin itse paljon vähemmästä. Etkä ole paha. 

Tuossa olotilassa tuntuu ihan mahdottomalta jaksaa jatkaa, mutta tuokin ongelma ratkeaa ajan kanssa itsestään. Ei sun tartte jaksaa kuutta vuotta edes, kunhan pari vuotta kitkutat lisää niin kuopus on jo pikkuisen viisaampi. 

Voisiko täysi-ikäiset ottaa häntä jonnekin silloin tällöin, voitko puhua heidän kanssaan siitä, että jaksamisesi on loppu? Tai voisitko pyytää ystäviltä konkreettisia palveluksia, lapsi hoitoon ja lähdet itse tuulettamaan päätäsi jonnekin järkevämpään paikkaan kuin avannon reunalle? Ei sinun tehtäväsi taida olla järjestää täysi-ikäisille lapsille juttuja jos et jaksa. Päin vastoin, he voisivat tulla vastaan.

Kiitos kyllä, isommat vievät pikkusiskoaan mukanaan. Ja toki heillä on omat menot, ja pienemmälläkin jo omia menoja. Tunnen kuitenkin velvollisuutena mummolassa käynnit yms, ne myös virkistävät eli lisäävät jaksamista. 

Tämä lohdutti, että joku on selvinnyt jollain tapaa vastaavasta tilanteesta 

Vierailija
14/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi vaatii 14000? millä perusteella? onko teillä sopimus talon toisen puolikkaan vuokrasta? jos ei niin saa vaatia ihan mitä vain eikä siitä tarvitse välittää. Se mitä voit tietysti tehdä on tehdä vastavaatimus kaikesta työstä jota olet talon ylläpitoon tehnyt ja sanot että se on laskennallisesti 700€/kk eli missä rahat? Paras on jos myytte talon pois.

Vierailija
15/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen paska älyllisesti vammainen luuseri sinäkin asiassa että en osaa kirjoittaa, tein USEITA kirjoitusvirheitä, koska sormeni ovat paksut, mutta en jaksanut enää korjata niitä. Haluan ihan oikeasti kuolla. Olen kuullut aina arvostelua kaikesta minkä teen väärin, enkä vain yksinkertaisesti jaksa enää elää. Exä sanoi että olin niin surkea kaikessa, huonompi kuin muut. Hän kuitenkin tunsi mut parhaiten. 

Vierailija
16/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapset ne täysi ikäiset asuvat sun kanssa.

Laita ne tekemään ruokaa. Sen ikäisen on jo osattava kokata perusruokaa.

Meidän vanhin poika on tehnyt ruokaa 15 vuotiaasta asti aina kun olen töissä kulkenut.

Sun täysi ikäiset lapset osaa myös siivota.

Jakakaa ne kotihommat.

Se ex. Et maksa mitään vuokria ilman virallisia papereita. Ilman sopimusta ei ole oikeutta vaatia vuokraa. Varsinkin kun hoidat kiinteistöä ja maksat sen kuluja ja omistat siitä puolet.

Se ex pyörittää nyt liikaa sinua itseäsi. Keskustele sossun kanssa yhteydenpidon tavoista ja sopimuksista. Tapaaminen elarit ja huoltajuus.

Sossun tehtävänä on auttaa. Meillä esimerkiksi oli asiakkuus jo olemassa koulussa käymättömyyden vuoksi. Silti mielisairas naapuri tehtaili meistä 3 vuoden aikana 8 tekaistua lasten suojeluilmoitusta. Jotka luettiin läpi keskusteltiin ja heitettiin roskikseen. Niillä ei ollut vaikutusta mitenkään meidän asiakkuuteen, jonka perusteet olivat muut.

Vedä hetki happea ja katso joku hyvä elokuva. Tai lue vanhaa lempikirja. Nauti kesästä kalastele jos tykkäät ja käy kastelemassa varpaat veteen. Kyl se siitä.

Olet hyvä äiti.

Vierailija
17/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen paska älyllisesti vammainen luuseri sinäkin asiassa että en osaa kirjoittaa, tein USEITA kirjoitusvirheitä, koska sormeni ovat paksut, mutta en jaksanut enää korjata niitä. Haluan ihan oikeasti kuolla. Olen kuullut aina arvostelua kaikesta minkä teen väärin, enkä vain yksinkertaisesti jaksa enää elää. Exä sanoi että olin niin surkea kaikessa, huonompi kuin muut. Hän kuitenkin tunsi mut parhaiten. 

Miksi uskot exää. Ei haukkuva exä ole oikeassa. Tai jos joku kiusaa lasuilla. Sun pitää uskoa omaa ääntäsi että olet hyvä ja riittävä. Ja aina on korjattukin varmaan asioita jos joku näyttää siltä.

Vierailija
18/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäsi vaatii 14000? millä perusteella? onko teillä sopimus talon toisen puolikkaan vuokrasta? jos ei niin saa vaatia ihan mitä vain eikä siitä tarvitse välittää. Se mitä voit tietysti tehdä on tehdä vastavaatimus kaikesta työstä jota olet talon ylläpitoon tehnyt ja sanot että se on laskennallisesti 700€/kk eli missä rahat? Paras on jos myytte talon pois.

Hän vaatii sitä julkisen oikeusavustajan välityksellä. Vetoavat asumishyötyyn. Ja se on laskettu kuulemma sillä että yleinen vuokrataso - siitä puolet, koska hän omistaa puolet. 1200€ jaettuna 2:lla.

En tiennyt että tällaista voi vaatia yht'äkkiä jälkikäteen. 

Vierailija
19/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm mikä tuossa on väärin? Tuon voi kirjoittaa kahdella tavalla "täysi-ikäiset" tai "täysi-ikäisiä".

Vierailija
20/92 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että ap:n exä on narsisti. Ne ovat loistavia manipuloimaan ja satuttamaan läheisiään. Et ole ap paha vaan exäsi on. Joka yrittää manipuloida sinua. Hyvä että käyt psykologilla, onko siitä ollut apua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi