Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en voi kuolla, miksi olen niin paha

Vierailija
20.06.2025 |

Haluan vain kuolla. Mutta en osaa tappaa itseni. Seisoin jyrkänteen reunalla, en vain uskaltanut hypätä, talvella istuin avannon reunalla mutta en vain pystynyt. Käyn pstkologilla, syön lääkärin määräämät masennuslääkkeet, psykoosinestolääkkeet. Mikään ei muutu. Mikään ei auta. Olo on ollut sietämätön jo kaksi vuotta. Kaksi vuotta sitten mies otti eron kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Rakastin häntä ja yritin kaikkeni perheen eteen. Nuorin lapsi on 12v, muut ovat täysi-ikäiset. Olen niin uupunut. Teen asioita lasten kanssa, vietän aikaa, teen ruoat, huolehdin, vien kesäloma reissulle... Mutta olo on niin paha. Joka päivä itken, joka aamu herään, mitä kaikkea pahaa on edessä. Exä syyttää kaikesta, vaatii rahaa, syyttää että olen kelpaamatpn äiti, hän joutui kärsimään mun kanssa. Nyt hän pyörittää uusia naisia, nauttii elämästään. Hän olisi kuulemma tappanut itsensä jos olisi jatkanut mun kaa, minä yökötän häntä niin että hän haluaa että kuolisin pois. Hän on tehnyt eron jälkeen 4lastensuojelu ilmoitusta jotka kaikki on katsottu perättömiksi, mutta jatkuvasti uuden ilmoituksen myötä täytyy tavata sossut ja käydä läpi palaverit. Kun romahdan ja itken että hän kiusaa mut hengiltä, siitä seuraa lasu. Kun uuvun ja tiskit ja pyykit jää vaiheeseen, hän tekee lasun. Hän parjaa mua lapsille ja nyt nuorin lapsikin toistaa "äiti mä vihaan sua, mä kerron susta sosiaalitädeille". En voi asettaa lapselle rajoja, kun sanon rauhallisella äänellä ei, esim puhelimella olosta tms, hän sanoo " mä kerron tädeille että sä huudat, mä kerron että SÄ puhut pahaa isistä" vaikka en puhu mitään. Tunnen olevani täysi nolla, paska idiootti. Miten kukaan voi olla näin vihattava. En ole kaunis, en viehätä ketään. Olen niin uupunut että saa 10ylimääräistä kiloa pois. Olen vastenmielinen. Näen ympärilläni onnellisia pareja, perheitä.. mikä minussa on niin pahaa että osani on tämä. Rpmahdin täysin kun mies otti eron, en jaksanut muuttaa, lamaannuin ja huolehdin vain että lasten arki pysyisi mahdollisimman tasaisena. Nyt mies vaatii takautuvasti vuokraa kahdelta vuodelta, huonokuntoisesta talosta, josta omistan puolet. Olen itse maksanut miehen puolesta paljon, nyt olen työtön ja sairaslomalla. Mulla ei ole rahaa, saan 500€/kk korvausta. En saa töitä, kukaan ei palkaa mua, kwski-ikäistä nahjusta ja lääkäri katsoo etten ole työkykyinenkään. Miten maksan 24 x 600€/kk "vuokraa". Exä ei itse osallistunut mihinkään, ei talon ylläpitoon, ei mihinkään. Kukaan ei auta, ei sossu ei kukaan. Pelkään miten sairas exä vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Olen kertonut sossuille mutta he sanovat että lapsella on oikeus isään. Isään joka tuhoaa lasta vihapuheellaan. Hänellä on diagnosoitu vakavia persoonallisuushäiriöitä.. hän parjaa mua, sukulaisia, ystäviä, työn tekoa ym... Kasvattaa kieroon. Lisäksi hän parjaa mua ystäville, tutuille... En edes tiedä kaikkea, vain mitä olen kuullut kierto teitä. Tää kuullostaa varmaan absurdilta, mutta kaiken tämän takia: miten paljon ihmisen pitää jaksaa. Eikö mistään tule oikeutta ja jotain apua.. olen niin loppu ja umpikujassa. Kertokaa edes joku mikä on helpoin tapa lopettaa kärsimys. Olen jättänyt kotiin paperin jossa toivon että lapsen huoltajuus määrätään kuolemani jälkeen jollekin sukulaisista, joko exän tai minun. Exä ei ole sopiva huoltamaan vakavien mt- ongelmien vuoksi. Se on ainoa asia jota voin pyytää.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelmasi tässä vaikuttaa olevan eksäsi. Hän on niin pitkään syyttänyt ja syyllistänyt sinua, että olet alkanut uskoa hänen puheitaan  vaikka kertomasi perusteella vaikutat olevan hyvä ja välittävä äiti.

Uskon, että paras ratkaisu sinun mielenterveytesi kannalta olisi katkaista kaikki mahdollinen yhteydenpito hänen kanssaan. Tiedän, että tämä on haastavaa, koska teillä on alaikäinen lapsi, mutta suosittelen vahvasti, että kaikki lapsen asioihin liittyvä viestintä kulkisi kolmannen osapuolen, esimerkiksi jonkun läheisen perheenjäsenesi, kautta.

Älä keskustele hänen kanssaan puhelimitse vaan hoida kaikki viestintä kirjallisesti, digitaalisesti, ja säilytä kaikki viestit. Jos hän kohtelee sinua kaltoin, nämä viestit voivat toimia todisteina tarvittaessa oikeudessa. Samoin silloin, kun hän hakee lapsen, pyri siihen, että paikalla on aina joku toinen luottamasi aikuinen todistamassa hänen käytöstään. 

Vierailija
62/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastava tilanne sinulla, mutta kaikki voi muuttua paremmaksi. Hakeudu ystävällisten ihmisten seuraan itseäsi kiinnostavien harrastusten pariin. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdella sinua huonosti.

Jos päihteet on mukana kuvioissa, on päihteidenkäyttäille ja myös heidän läheisilleen tarjolla vertaistukea.

Oletko harkinnut sitä, että annat lapset isän hoitoon? Tässä tilanteessa mies pystyy vain piinaamaan sinua lisää. Tarvitset omaa aikaa ja rauhaa.

Tämä, ja myy omakotitalo, muuta rivariin, ja

käy harrastuksissa (kunnan omia jotka alkaa syksyllä ja keväällä, maksaa n.55e kurssi esim maalausta, ompelua)

SPR soittaa kertoa eka tilanne, kysyä ystäväpalvelua ja ystäväpalvelu Seurana (googlaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko apua näistä ohjeista ?

Kun me halutaan kaikki täällä et

sun elämänilo palaa   <3

Vierailija
64/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys väkivallan uhrien tukipalveluihin Esim Nollalinja 080 005 005. He ymmärtävät henkisen väkivallan, ja osaavat neuvoa eteenpäin  myös lasten tilanteessa. 

Kriisipuhelin (MIELI ry) 09 2525 0111

Eröryhmät voi auttaa käsittelemään tuota teidän eroa https://miessakit.fi/toimintamuodot/erosta-elossa/eroryhmat/

Tee itsellesi päiväkirjatyyppinen dokumentaatio, johon kirjaat jokaisen lasun, joka on todettu perättömäksi, jokaisen miehen vihakommentin, jokaisen hetken jolloin lapsi on käyttänyt uhkailua. Näin sun on helpompi muistaa mitä tapahtui jos juttu menee oikeuteen

Vierailija
65/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninkä ikäisiä olette?

Millaiset koulutukset tai työhistoria teillä on?

Millaiset diagnoosit miehelläsi on? Kirjoitit vakavasta mt-ongelmasta. Entä oma mt-historia?

Missä päin Suomea asutte? Avunsaantia ajatellen.

Vierailija
66/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit  hakea lähestymiskieltoa eksää vastaan, ja se voi koskea sinua riippumatta siitä, että teillä on yhteinen alaikäinen lapsi. 

Lähestymiskielto voidaan määrätä, jos:

Sinua uhkaillaan, häiritään tai pelotellaan toistuvasti (esim. valheelliset lastensuojeluilmoitukset, henkinen väkivalta, julkinen mustamaalaus).

Exä tekee toimia, jotka selvästi horjuttavat sun turvallisuutta, hyvinvointia tai psyykkistä jaksamista.

Myös lapsen kautta tapahtuva henkinen painostus ja pelottelu (esim. lapsen manipulointi sinua vastaan) voidaan ottaa huomioon.

Mitä lapsen yhteishuoltajuus tarkoittaa tässä?

Jos teillä on yhteishuoltajuus, niin lähestymiskieltoa ei voi määrätä niin, että kaikki kontakti kiellettäisiin ilman lisäselvityksiä, koska vanhemmalla on oikeus osallistua lapsen elämään.

Lähestymiskielto voidaan määrätä koskemaan vain sinua, eli ex ei saa olla sinuun yhteydessä muuten kuin esim. virallisten kanavien kautta (sähköposti / viranomainen / lastenvalvoja).

Mahdollista on myös hakea ns. laajennettua lähestymiskieltoa, joka kattaa myös esimerkiksi kotisi, työpaikkasi tai muut tilat.

Sinulla on oikeus hakea yksinhuoltajuutta, jos toinen vanhempi toistuvasti käyttää lasta manipuloinnin tai vallankäytön välineenä.

Miten lähestymiskieltoa haetaan?

Tee hakemus poliisille tai käräjäoikeuteen.

Voit mennä poliisiasemalle ja kertoa tilanteestasi. He voivat auttaa hakemuksen tekemisessä.

Voit myös täyttää lomakkeen ja viedä sen käräjäoikeuteen.

Tarvitset esimerkkejä (esim. perättömät lastensuojeluilmoitukset, viestit, dokumentaatio, todistajat jos mahdollista).

Hakemus menee käsittelyyn nopeasti.

Väliaikainen kielto voidaan määrätä jo ennen oikeuskäsittelyä, jos tilanne on vakava.

Oikeus kuulee molempia osapuolia ennen lopullista päätöstä.

Keskustele asiasta oikeusaputoimiston kanssa.

Sinulla on todennäköisesti oikeus ilmaiseen oikeusapuun, koska tulosi ovat pienet.

He voivat edustaa sinua, auttaa hakemuksen kanssa ja neuvoa mahdollisessa huoltajuusasiassa.

Mitä voit tehdä samalla?

Pyydä viranomaisia kirjaamaan kaiken ylös. Jokainen lastensuojeluilmoitus, joka todetaan perättömäksi, kannattaa dokumentoida.

Pidä myös itse kirjaa kaikesta tapahtuneesta.

Voit pyytää lapsen olosuhteiden arviointia perheneuvolasta tai lapsen asioita hoitavalta taholta, jos epäilet exän vahingoittavan lasta psyykkisesti.

Vierailija
67/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota lähestymiskieltoa. Psykologi voi antaa lausunnon, joka puoltaa tätä, jos hän on kerta sanonut, että sun tilanne on eksän vuoksi erittäin haasteellinen.

Vierailija
68/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys väkivallan uhrien tukipalveluihin Esim Nollalinja 080 005 005. He ymmärtävät henkisen väkivallan, ja osaavat neuvoa eteenpäin  myös lasten tilanteessa. 

Kriisipuhelin (MIELI ry) 09 2525 0111

Eröryhmät voi auttaa käsittelemään tuota teidän eroa https://miessakit.fi/toimintamuodot/erosta-elossa/eroryhmat/

Tee itsellesi päiväkirjatyyppinen dokumentaatio, johon kirjaat jokaisen lasun, joka on todettu perättömäksi, jokaisen miehen vihakommentin, jokaisen hetken jolloin lapsi on käyttänyt uhkailua. Näin sun on helpompi muistaa mitä tapahtui jos juttu menee oikeuteen

Anteeksi linkkasi väärän eroryhmän , tuo oli miehille suunnattu. kokeile tätä https://apuaeroon.fi/

Vierailija
69/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten Linjalla alkaa monta kurssia henkistä ym. väkivaltaa kokeneille ihmisille, jotka ovat kuitenkin jo eronneet. Kursseille voi osallistua netissä ja nimimerkillä. Suosittelen.

"Verkossa toimivat vertaistukiryhmät

Verkossa toimivat vertaistukiryhmät ovat väkivaltatyön ammattilaisten ohjaamia ja maksuttomia. Ryhmissä keskustellaan turvallisella ja suojatulla verkkoalustalla, luottamuksellisesti ja nimimerkkien kanssa. Voit osallistua vertaistukiryhmään mistä päin Suomea tahansa.

Verkossa toimivat vertaistukiryhmät keskittyvät rajatun teeman ympärille, ja niitä ohjaavat teemaan perehtyneet väkivaltatyön ammattilaiset.

Verkkovertaistukiryhmiin haetaan hakulomakkeella."

https://naistenlinja.fi/vertaistukiryhmat/

Vierailija
70/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nukkua tarpeeksi, vähentää stressiä ja lopettaa liika ajattelu, hankalaa mutta jos se onnistuisi. Ei kanna liikaa harteilla koko maailmaa. Järjestellä muille tehtäviä. Muilla on myös ongelmia, kummallisia ongelmia, kysymyksiä ja jospa tulee vielä hyvä päivä. Aikanaan kaikki me kuollaan johonkin, eri asia koska.

Kiitos. Tiedän että muillakin on isoja ongelmia. Muuten ehkä jaksaisinkin ajatella että ihan sama, en stressaa... Mutta miten minä maksan exälle yli 14 000€ joita hän vaatii. Ja miten suojelen lapsia hänen manipuloinniltaan. En mitenkään. Se tekee liian pahaa miten hän vaikuttaa lasten psyykeeseen tuhoavasti. Ihmisen jolla on resilienssiä jäljellä, on varmaan mahdotonta ymmärtää ihmistä joka on umpikujassa, ja ei näe enää toivoa.

Mene oikeusaputoimistoon. Sieltä saat apua raha-asioihin.

Vierailija
71/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastava tilanne sinulla, mutta kaikki voi muuttua paremmaksi. Hakeudu ystävällisten ihmisten seuraan itseäsi kiinnostavien harrastusten pariin. Kenelläkään ei ole oikeutta kohdella sinua huonosti.

Jos päihteet on mukana kuvioissa, on päihteidenkäyttäille ja myös heidän läheisilleen tarjolla vertaistukea.

Oletko harkinnut sitä, että annat lapset isän hoitoon? Tässä tilanteessa mies pystyy vain piinaamaan sinua lisää. Tarvitset omaa aikaa ja rauhaa.

Painu ny vit-tuun HAASTAVAN tilantees kanssa. Suomalaiset inhoavat tuota sosiaalikonttorien kieltä. 

Vierailija
72/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"muut ovat täysi-ikäiset."

Opettele kirjoittamaan. 🥱🥱

No olen paska älyllisesti vammainen luuseri sinäkin asiassa että en osaa kirjoittaa, tein USEITA kirjoitusvirheitä, koska sormeni ovat paksut, mutta en jaksanut enää korjata niitä. Haluan ihan oikeasti kuolla. Olen kuullut aina arvostelua kaikesta minkä teen väärin, enkä vain yksinkertaisesti jaksa enää elää. Exä sanoi että olin niin surkea kaikessa, huonompi kuin muut. Hän kuitenkin tunsi mut parhaiten. 

Miksi uskot exää. Ei haukkuva exä ole oikeassa. Tai jos joku kiusaa lasuilla. Sun pitää uskoa omaa ääntäsi että olet hyvä ja riittävä. Ja aina on korjattukin varmaan asioita jos joku näyttää siltä.

Koska mun oma sisäinen ääneni sanoo että olen paska, kelpaamaton, ja pilannut kaiken. Syytän itseäni kaikista menneistä virheistäni. inhoan itseäni.

Vierailija
73/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska mun oma sisäinen ääneni sanoo että olen paska, kelpaamaton, ja pilannut kaiken. Syytän itseäni kaikista menneistä virheistäni. inhoan itseäni."

Sisäinen äänesi on valehtelija. Ihmismieli toimii niin, että kun tarpeeksi monta kertaa kuulee jotain, siihen alkaa uskoa oli se sitten hyvää tai pahaa. Aina kun huomaat ajattelevasi noin korjaa itseäsi ja sano ääneen, että olet hyvä ja ansaitset onnea. Aluksi se tuntuu valheelta, mutta kun toistat sitä monta kertaa, että alat uskoa siihen.

Vierailija
74/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että pääsit eroon tuollaisesta miehestä. Huh huh miten kauhea tyyppi!

Vierailija
75/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Turvaudu Jeesukseen ja käy kirkossa, juttele jonkun diakonissan tai papin kanssa (vaikka tulisi tähän kommenttiin alapeukkuja).

Kirjoituksestasi välittyy raskas stressi, silloin ei saa otetta mistään ja tuntuu, että kaikki kaatuu päälle.

Älä suostu uskomaan, että olisit paha ihminen. Jumala on luonut sinut itsensä kuvaksi ja rakastaa sinua enemmän kuin kukaan ihminen. Jeesus kuoli sinunkin puolestasi, jotta sinulla olisi elämä.

Unohda kaikki itsetuhoiset suunnitelmat, usko huomiseen, sillä elämä paranee vähitellen, vaikka nyt ei tunnu siltä. Lapsesi tarvitsevat sinua.

Alaikäinen lapsi voi sanoa vääriä asioita, koska hän ei ymmärrä vielä kaikkea. Ole sinä aikuinen ja vakaa hänelle, vaikka itselläsi on vaikea aika. Siten olet hänelle parempi tuki ja esikuva kuin lapsen isä.

Oletko ajatellut muuttaa helpommin hoidettavaan asuntoon ?

Vierailija
76/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistien uhrien tuki sivut ovat hyvät tutustu ja lue.

Elarien minimi on kelan maksama. Jos ex saa 0 sopimuksen kela maksaa. Siihen pitää olla sopimus tai oikeuden päätös. Minimi on lähes 200 euroa.

Avioeron ositus on ilmeisesti tehty?

Lastenvalvojalle aikaa jos mitään lapseen koskevaa sopimusta ei ole tehty.

Huoltajuus ja elarit kuntoon. Sekä tapaamis soppari.

Jos ex on persoonallisuushäiriöinen narsistien uhrien tuki ry sivut on paikka mistä todella apua löytyy.

Iso kiitos kaikista käytännön neuvoista. 

Suuri stressin aihe on että ositusta ei ole tehty.

Olen ottanut yhteyttä oikeusapuun. Mutta se Ei ole ilmainen koska exällä on pieni perintö, ja lisäksi oma isäni on kuollut. Kuolinpesässä ei ole paljoa, ja se on lesken, eli äidin hallinnassa, jotta hän pärjää vanhuuteensa päivät.

Oikeusavusta kertoivat että raja on 5000€. Jos on irrotettavaa rahaa 5000€, oikeusapu maksaa 120€/tunti. Eli osituksen myötä varmaan se 5000€ tulee. Käytännössä emme olisi vielä jakamassa kuolinpesää, koska äidin talossa remontit, tuleva hoitopaikka ym.. ja ajatus oli että tasingon myötä saisin ehkä lunastettua exän pois talosta. Joka tapauksessa rahatilanne on miinuksella, kun lasken tulevat kulut. Mutta näin se kuulemma on, jos on 5000€ irrotettavaa rahaa, oikeusapu maksaa 120€/tunti.

Vierailija
77/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon oikeusavun hintaan liittyen, en saanut sieltä vastausta tähän: oletetaan että kuolinpesän tilillä on 5000€, ja perillisiä on neljä. Muu kp:n varallisuus on kiinteistössä (jossa leski asuu). 

Katsotaanko silloin että minun osuus otetaan tuosta tilivaroista, 5000€, jolloin laskutetaan se 120€/tunti, vai että osuuteni käteisvaroista on 5000€ jaettuna neljälle. 

Vierailija
78/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle voimia kamaliin käytännön asioihin ja taisteluun. Olet rukouksessani.

Täällä on hyviä ohjeita, toivottavasti niistä on apua!

Itseinhosi on sairaan miehen aiheuttamaa, ja siitä voi päästä eroon! Voin suositella lisäksi kuunneltavaksi YouTubesta Narsisti vs.minä- kanavaa.

Vierailija
79/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon oikeusavun hintaan liittyen, en saanut sieltä vastausta tähän: oletetaan että kuolinpesän tilillä on 5000€, ja perillisiä on neljä. Muu kp:n varallisuus on kiinteistössä (jossa leski asuu). 

Katsotaanko silloin että minun osuus otetaan tuosta tilivaroista, 5000€, jolloin laskutetaan se 120€/tunti, vai että osuuteni käteisvaroista on 5000€ jaettuna neljälle. 

Tässä on selkeä ja asiallinen viestiluonnos, jonka voit lähettää oikeusaputoimistolle. Se yhdistää kaiken oleellisen tiedon tilanteestasi ja perustelee hyvin, miksi oikeusavun tulisi olla maksuton tai omavastuu alennettu:

Oikeusapupyyntö pyydän omavastuun poistamista tai alentamista

Hei,

Olen aiemmin ollut yhteydessä oikeusapuasiaani koskien, mutta pyytäisin nyt tarkempaa arviota omavastuun määräytymisestä tilanteessani.

Olen tällä hetkellä työtön ja sairaslomalla, enkä saa palkkatuloja. Ainoa tuloni on 500 € kuukaudessa, eikä minulla ole säästöjä tai käyttövaroja. Käyttötalous on jatkuvasti alijäämäinen, ja tilanne on erittäin kuormittava sekä henkisesti että taloudellisesti.

Minulle on kerrottu, että oikeusavun omavastuuosuus määräytyy, jos henkilöllä on käytettävissä 5000 € tai enemmän irrotettavaa varallisuutta. Tässä haluan täsmentää:

Kyseinen 5000 € ei ole omassa hallinnassani eikä omalla tililläni.

Summa viittaa kuolinpesän tilivaroihin, joista olen yksi neljästä perillisestä.

Oma osuuteni on siis noin 1250 €, eikä se ole realisoitavissa tai käytettävissä tässä vaiheessa. Kuolinpesän muut varat ovat kiinteistössä, jossa leski edelleen asuu.

Toivon, että huomioitte sen, ettei minulla ole tällä hetkellä käytännössä käytettävissä olevaa varallisuutta. Tilanteeni on vakava, ja tarvitsen oikeusapua voidakseni viedä eteenpäin ositusasiaani ja suojellakseni omaa oikeusturvaani sekä alaikäisen lapseni hyvinvointia.

Pyydän, että oikeusavun omavastuu poistetaan tai sitä alennetaan merkittävästi tämän kokonaistilanteen huomioon ottaen.

Ystävällisin terveisin,

[Etunimi Sukunimi]

[Henkilötunnus / asiakasnumero, jos on]

[Puhelinnumero ja sähköpostiosoite]

Lähetä tämä viesti kirjallisesti oikeusaputoimistoon (sähköpostilla tai heidän asiointipalvelunsa kautta).

Liitä mukaan kaikki mahdolliset dokumentit, jotka tukevat tilannettasi:

Viimeisin päätös sairaslomasta tai lääkärinlausunto

Tiedot kuukausituloista

Todistus kuolinpesän tilanteesta (jos saatavilla)

Pidä kopio kaikista viesteistä ja mahdollinen saapumisilmoitus.

Vierailija
80/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäsi vaatii 14000? millä perusteella? onko teillä sopimus talon toisen puolikkaan vuokrasta? jos ei niin saa vaatia ihan mitä vain eikä siitä tarvitse välittää. Se mitä voit tietysti tehdä on tehdä vastavaatimus kaikesta työstä jota olet talon ylläpitoon tehnyt ja sanot että se on laskennallisesti 700€/kk eli missä rahat? Paras on jos myytte talon pois.

Hän vaatii sitä julkisen oikeusavustajan välityksellä. Vetoavat asumishyötyyn. Ja se on laskettu kuulemma sillä että yleinen vuokrataso - siitä puolet, koska hän omistaa puolet. 1200€ jaettuna 2:lla.

En tiennyt että tällaista voi vaatia yht'äkkiä jälkikäteen. 

Piätisi maksaa vuokraa omassa kodissaan asumisesta? Jos hän vaatisi puolia kustannuksista (vesi, sähkö ym. juoksevat kulut) voisi tuossa olla edes jotain järkeä. Hommaa itsellesikin oikeusavustaja. Älä nyt ainakaan mitään maksa, vaatii sitten taas jollain verukkeella lisää rahaa. Paras olisi, jos ostaisi sinun puolikkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä