Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en voi kuolla, miksi olen niin paha

Vierailija
20.06.2025 |

Haluan vain kuolla. Mutta en osaa tappaa itseni. Seisoin jyrkänteen reunalla, en vain uskaltanut hypätä, talvella istuin avannon reunalla mutta en vain pystynyt. Käyn pstkologilla, syön lääkärin määräämät masennuslääkkeet, psykoosinestolääkkeet. Mikään ei muutu. Mikään ei auta. Olo on ollut sietämätön jo kaksi vuotta. Kaksi vuotta sitten mies otti eron kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Rakastin häntä ja yritin kaikkeni perheen eteen. Nuorin lapsi on 12v, muut ovat täysi-ikäiset. Olen niin uupunut. Teen asioita lasten kanssa, vietän aikaa, teen ruoat, huolehdin, vien kesäloma reissulle... Mutta olo on niin paha. Joka päivä itken, joka aamu herään, mitä kaikkea pahaa on edessä. Exä syyttää kaikesta, vaatii rahaa, syyttää että olen kelpaamatpn äiti, hän joutui kärsimään mun kanssa. Nyt hän pyörittää uusia naisia, nauttii elämästään. Hän olisi kuulemma tappanut itsensä jos olisi jatkanut mun kaa, minä yökötän häntä niin että hän haluaa että kuolisin pois. Hän on tehnyt eron jälkeen 4lastensuojelu ilmoitusta jotka kaikki on katsottu perättömiksi, mutta jatkuvasti uuden ilmoituksen myötä täytyy tavata sossut ja käydä läpi palaverit. Kun romahdan ja itken että hän kiusaa mut hengiltä, siitä seuraa lasu. Kun uuvun ja tiskit ja pyykit jää vaiheeseen, hän tekee lasun. Hän parjaa mua lapsille ja nyt nuorin lapsikin toistaa "äiti mä vihaan sua, mä kerron susta sosiaalitädeille". En voi asettaa lapselle rajoja, kun sanon rauhallisella äänellä ei, esim puhelimella olosta tms, hän sanoo " mä kerron tädeille että sä huudat, mä kerron että SÄ puhut pahaa isistä" vaikka en puhu mitään. Tunnen olevani täysi nolla, paska idiootti. Miten kukaan voi olla näin vihattava. En ole kaunis, en viehätä ketään. Olen niin uupunut että saa 10ylimääräistä kiloa pois. Olen vastenmielinen. Näen ympärilläni onnellisia pareja, perheitä.. mikä minussa on niin pahaa että osani on tämä. Rpmahdin täysin kun mies otti eron, en jaksanut muuttaa, lamaannuin ja huolehdin vain että lasten arki pysyisi mahdollisimman tasaisena. Nyt mies vaatii takautuvasti vuokraa kahdelta vuodelta, huonokuntoisesta talosta, josta omistan puolet. Olen itse maksanut miehen puolesta paljon, nyt olen työtön ja sairaslomalla. Mulla ei ole rahaa, saan 500€/kk korvausta. En saa töitä, kukaan ei palkaa mua, kwski-ikäistä nahjusta ja lääkäri katsoo etten ole työkykyinenkään. Miten maksan 24 x 600€/kk "vuokraa". Exä ei itse osallistunut mihinkään, ei talon ylläpitoon, ei mihinkään. Kukaan ei auta, ei sossu ei kukaan. Pelkään miten sairas exä vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Olen kertonut sossuille mutta he sanovat että lapsella on oikeus isään. Isään joka tuhoaa lasta vihapuheellaan. Hänellä on diagnosoitu vakavia persoonallisuushäiriöitä.. hän parjaa mua, sukulaisia, ystäviä, työn tekoa ym... Kasvattaa kieroon. Lisäksi hän parjaa mua ystäville, tutuille... En edes tiedä kaikkea, vain mitä olen kuullut kierto teitä. Tää kuullostaa varmaan absurdilta, mutta kaiken tämän takia: miten paljon ihmisen pitää jaksaa. Eikö mistään tule oikeutta ja jotain apua.. olen niin loppu ja umpikujassa. Kertokaa edes joku mikä on helpoin tapa lopettaa kärsimys. Olen jättänyt kotiin paperin jossa toivon että lapsen huoltajuus määrätään kuolemani jälkeen jollekin sukulaisista, joko exän tai minun. Exä ei ole sopiva huoltamaan vakavien mt- ongelmien vuoksi. Se on ainoa asia jota voin pyytää.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon oikeusavun hintaan liittyen, en saanut sieltä vastausta tähän: oletetaan että kuolinpesän tilillä on 5000€, ja perillisiä on neljä. Muu kp:n varallisuus on kiinteistössä (jossa leski asuu). 

Katsotaanko silloin että minun osuus otetaan tuosta tilivaroista, 5000€, jolloin laskutetaan se 120€/tunti, vai että osuuteni käteisvaroista on 5000€ jaettuna neljälle. 

Tässä on selkeä ja asiallinen viestiluonnos, jonka voit lähettää oikeusaputoimistolle. Se yhdistää kaiken oleellisen tiedon tilanteestasi ja perustelee hyvin, miksi oikeusavun tulisi olla maksuton tai omavastuu alennettu:

Oikeusapupyyntö pyydän omavastuun poistamista tai alentamista

Hei,

Olen aiemmin ollut yhteydessä oikeusapuasiaani koskien, mutta pyytäisin nyt tarkempaa arviota oma

Kiitos!! Sen lisäksi on exän perintö. Hänellä on (säästötilillä) jakamaton perintö, josta hänen osuus 30 000€. Yhteisen talomme arvo on 50 000€ (verotusarvo). 

Oma jäljellä oleva osuuteni isän kuolinpesästä on 10 000€. Lisäksi sain ennakkoperintöä talon hankintaan aikoinaan 15 000€.

Tässä vaiheessa aivoni menevät solmuun. 

Koska nyt ei ole voimia muuttaa ja raivata taloa tyhjäksi, ajattelin että voisin lunastaa exän pois tästä, ja saisin olla lapsen kanssa rauhassa, koota voimia.

En osaa laskea paljonko pois lunastaminen maksaisi.

Vierailija
82/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi kysyin asiaa kahdelta taholta ja sain erilaiset vastaukset. Uupumus ja pakokauhu aiheuttaa sen ettei jaksa nähdä vaivaa asioiden selvittämiseen. Siksi olen tosi kiitollinen kaikista vinkeistä joita sain täältä.

Ehkä jaksan eteenpäin, ehkä. Tai sitten menetän kaiken, tämän pohjemmallehan ei vissiin voi enää henkisesti mennä, joten sinänsä ei menetettävää.  

Vielä, tuntuu vain miten voin luottaa oikeusapuunkaan? Siksi kysyn vielä tuota viimeisintä kysymystä osituksesta. Olen tosi kiitollinen että joku kiltti viisas ihminen antaa pyyteettömästi neuvoa ja tietoa hädässä olevalle.

Exän oikeusapuhan oli valmis vaatimaan laittomasti vuokraa? Ja oikeusaputsto johon olin yhteydessä, juristi vastasi että maksut voidaan vaatia takautuvasti sitten kun ositus on tehty, näin se menee, hän sanoi.

Kiitos teille kaikille pyyteettömille ja kilteille ihmisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!! Sen lisäksi on exän perintö. Hänellä on (säästötilillä) jakamaton perintö, josta hänen osuus 30 000€. Yhteisen talomme arvo on 50 000€ (verotusarvo). 

Oma jäljellä oleva osuuteni isän kuolinpesästä on 10 000€. Lisäksi sain ennakkoperintöä talon hankintaan aikoinaan 15 000€.

Tässä vaiheessa aivoni menevät solmuun. 

Koska nyt ei ole voimia muuttaa ja raivata taloa tyhjäksi, ajattelin että voisin lunastaa exän pois tästä, ja saisin olla lapsen kanssa rauhassa, koota voimia.

En osaa laskea paljonko pois lunastaminen maksaisi.

Jos haluat lunastaa exäsi osuuden talosta, hänen osuutensa perustuu puolikkaaseen talon arvoon, eli noin 25 000 euroon. Tämä on summa, jonka sinun pitäisi maksaa hänelle, jotta saisit koko talon omistukseesi.

Tästä summasta voi kuitenkin olla mahdollista vähentää esimerkiksi kaikki ne kulut, jotka olet itse maksanut talon ylläpidosta ja korjauksista eli sähköt, vakuutukset, verot ja remontit. Myös ennakkoperintö, jonka olet saanut talon hankintaan, voi vahvistaa asemaasi neuvotteluissa ja oikeusprosessissa.

Koska sinulla on vielä osuus kuolinpesästä, joka on noin 10 000 euroa, voit ajatella sitä eräänlaisena pääomana, jota voit hyödyntää lunastuksessa. Tällä hetkellä tämä summa ei ole välttämättä suoraan käteisenä, mutta osituksen ja pesän jaon kautta siitä voi tulla käytettävissä olevaa varallisuutta.

Lunastamisen kokonaiskustannus voi siis olla noin 15 00025 000 euroa riippuen siitä, miten pystyt vähentämään edellä mainitut kulut ja neuvottelemaan hinnasta. Koska tilanne on hankala ja raha tiukassa, kannattaa ehdottomasti pyytää apua oikeusavustajalta, joka osaa laskea ja neuvotella nämä asiat puolestasi.

Vierailija
84/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi kysyin asiaa kahdelta taholta ja sain erilaiset vastaukset. Uupumus ja pakokauhu aiheuttaa sen ettei jaksa nähdä vaivaa asioiden selvittämiseen. Siksi olen tosi kiitollinen kaikista vinkeistä joita sain täältä.

Ehkä jaksan eteenpäin, ehkä. Tai sitten menetän kaiken, tämän pohjemmallehan ei vissiin voi enää henkisesti mennä, joten sinänsä ei menetettävää.  

Vielä, tuntuu vain miten voin luottaa oikeusapuunkaan? Siksi kysyn vielä tuota viimeisintä kysymystä osituksesta. Olen tosi kiitollinen että joku kiltti viisas ihminen antaa pyyteettömästi neuvoa ja tietoa hädässä olevalle.

Exän oikeusapuhan oli valmis vaatimaan laittomasti vuokraa? Ja oikeusaputsto johon olin yhteydessä, juristi vastasi että maksut voidaan vaatia takautuvasti sitten kun ositus on tehty, näin se menee, hän sanoi.

Exäsi ei voi yksipuolisesti vaatia sinulta vuokraa ennen osituksen tekoa, jos olette omistaneet talon yhdessä. Mutta jos ositus tehdään jälkikäteen, oikeusapujuristin mukaan vuokraa voi vaatia takautuvasti osituksen perusteella, mikä tarkoittaa, että osituksen jälkeen voi syntyä velvollisuus maksaa vuokraa exälle, jos hän sen perusteella vaatii. Tämä on yleinen käytäntö, mutta tilanne kannattaa käydä huolella läpi oikeusavustajan kanssa, koska jokaisen tapauksen yksityiskohdat vaikuttavat. Oikeusapua saa aina kysyä uudestaan, ja voit pyytää selvennystä asioihin, jos jokin tuntuu epäselvältä.

Vierailija
85/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuliulii mitäs läksit. Maailma on täynnä valintoja. Kuole tai ole kuolematta, mutta lopeta toi jatkuva vikinä ja säälinkerjuu.

Vierailija
86/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuliulii mitäs läksit. Maailma on täynnä valintoja. Kuole tai ole kuolematta, mutta lopeta toi jatkuva vikinä ja säälinkerjuu.

Mitä sinä itse tulet tänne ulisemaan? Alhaista tulla haukkumaan ihmistä, joka on epätoivon partaalla. On ok ja itse asiassa erittäin fiksua pyytää apua kun ei itse enää jaksa. 

Vierailija
87/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko tätä lukea jos aihe ei miellytä. Sitähän mä kysyin heti ensimmäisessä epätoivoisessa viestissä; Neuvoa Miten saan tapettua helpoiten itseni. Neuvo siinä asiassa kiitos, äläkä itse ulise 

Vierailija
88/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...vuokraa voi vaatia takautuvasti osituksen perusteella, mikä tarkoittaa, että osituksen jälkeen voi syntyä velvollisuus maksaa vuokraa exälle.."

Okei, kiitos tästä. Lähtöruudussa siis ollaan. Eli exä tosiaan saa vaatia vuokraa, ja se on vielä yleinen käytäntö. 

Jos olisin tämän tiennyt, en tietenkään olisi jäänyt tähän, vaan muuttanut vuokralle ja saanut asumistukea. Voi paskat. Tämä tarkoittaa että jään puille paljaille ja velkavankeuteen. 

Vierailija
89/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei varsinaisesti ole vuokra, vaan maksu asumishyödystä, eikä sen vaatiminen ole laitonta. Seurasin juuri erään ystävän avioeroa, jossa myös samaisesta asiasta väännettiin.

Parhaan ja luotettavimman avun saat varmasti ottamalla myös itse oikeusaputoimistoon yhteyttä.

Vierailija
90/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, Jeesus rakastaa Sinua!

Vierailija
91/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku ei auta. 

Miehen haukut nauhalle. 

Sähköpostit, tekstiviestit yms solvaavat viestit samoin

Miehen puolesta ei kannata kuolla. Kunnon ero hänestä ja pääset kuntoon. 

Lasten huoltajuus sinulle

Tukea vaikeassa tilanteessa

Oma lakimies

Yksinhuoltajuus, koska mahdoton kommunikoida

Valvottu tapaamisoikeus miehelle

Yhteydenpito lapsiin tähän tarkoitukseen nimetyn henkilön kautta nii kauan kunnes käytös muuttuu

Jos syyttää vieraannuttamisesta, nauhat todisteeksi. 

Miehet kaivavat huonolla käytöksellään itselleen poteron missä yksin makaavat

Ryhdistäydy, hae apua

Ex:lle rahaa? Höpölöpöä. 

Vierailija
92/92 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...vuokraa voi vaatia takautuvasti osituksen perusteella, mikä tarkoittaa, että osituksen jälkeen voi syntyä velvollisuus maksaa vuokraa exälle.."

Okei, kiitos tästä. Lähtöruudussa siis ollaan. Eli exä tosiaan saa vaatia vuokraa, ja se on vielä yleinen käytäntö. 

Jos olisin tämän tiennyt, en tietenkään olisi jäänyt tähän, vaan muuttanut vuokralle ja saanut asumistukea. Voi paskat. Tämä tarkoittaa että jään puille paljaille ja velkavankeuteen. 

Se, että hän jotain vaatii, ei automaattisesti tarkoita, että hän saa tahtonsa läpi. Kuten joku aiemmin mainitsi, tässä on useita seikkoja, jotka puoltavat sinua. Esimerkiksi se, että teillä ei ilmeisesti ole mitään kirjallista sopimusta vuokrasta, ja että ne rahat, joita hän on sinulle maksanut, ovat menneet hänen omiin menoihinsa sekä lasten kuluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi