Herkät ja empaattiset. Millaiset ihmiset ei yleensä tule toimeen teidän kanssa?
Kommentit (158)
Itseriittoiset, suorittajat, järjellä pelaavat
Nyt puhutaan siis siitä millaiset ihmiset eivät tule toimeen lapsellisten ja lasten tasolla olevien ruikuttajien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.
Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi.
Kalikka kalahti narsistiin <3 Sinunlaiset pelkäävät tunteita, etenkin omiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ja herkkyys ovat voimavaroja. Ihminen joka ymmärtää toista ei ole yhtä ymmällään siitä että toinen kokee eritavalla.
Samoin kiltteys on voimavara.
Mikään näistä ei edellytä henkistä heikkoutta tai hämmentyneistyttä. Heikkoutta ja hyvyyttä ei pidä sekoittaa toisiinsa.
Niin no onhan homous, transsukupuolisuus, autistivammaisuus, pedofiliataipumus ym jo nykyään vOiMavArA. 🤦🏻
Sellaistakin narsGupiireissä minusta jo puhutaan??
Kuin ihanaa!
- DiNa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan siis siitä millaiset ihmiset eivät tule toimeen lapsellisten ja lasten tasolla olevien ruikuttajien kanssa?
Olet rikki, kun toisen herkkyys on noin iso uhka.
Vierailija kirjoitti:
Ensin terapiaan, sitten töihin. Muuta neuvoa ei tule.
Ne jotka pelkäävät omia tunteitaan ja yrittävät leikkiä kovista
Ihminen voi olla samanaikaisesti herkkä ja empaattinen sekä vahva ja määrätietoinen. Itse tulen äärettömän surulliseksi esimerkiksi silloin, kun näen epäoikeudenmukaisuutta, mutta juuri tuo voimakas tunne saa minut taistelemaan sitä vastaan entistä enemmän.
Ketkä haluaa huomiota ja olla pidettyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.
Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi.
Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun uhri vetää terveet rajat on klassinen manipuloinnin muoto.
Tunteiden manifestoiminen aina ja kaikkialla nimenomaan on huomion hakua eikä ainoastaan sitä vaan myös sitä manipulointia. Tästä on tullut nykyään suorastaan riesa jo alkaen kouluista työpaikoille ja muualle. Rajojen asettaminen, mitä saatana se tähän kuuluu? Rajoja asetetaan lapsille. Ja te nyyhkyttäjät olette lapsellisia.
Oon herkkä ja tosi empaattinen. Enkä tule, tai siis sellaiset eivät tule mun kanssa toimeen, jotka yrittävät olla kaiken keskipiste. Koska empaattisena kerään ympärilleni ihmisiä, maailmannavat eivät kestä sitä! Vien heidän valtaansa, ja kun he eivät pysty antamaan muille oikeastaan mitään, kuten minä, he vihaavat olemassaoloani. Ehkä he näkevät kauttani sen, mitä heillä itsellä ei ole ja se troggeröi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkät ja empaattiset = jos radiosta tulee mollivoittoinen kappale, ne alkavat itkeä ja kaikki suunnitelmat mitä sille päivälle oli, peruutetaan, koska Nyyh itkuinen olo 🥺
Tämä! Minulla on sukulainen joka on tuollainen. Kun suuren etsinnän jälkeen löydetään jostain kiva kahvila tai ruokapaikka niin se sanoo että mennään pois täällä soi surullinen musa. Huoh.
Tai sitten sukulaisella on vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa, tai muita henkilökohtaisia syitä miksei halua mennä ulos syömään tai kahvittelemaan, tai ei halua mennä sinne sinun kanssasi, ja on vain huomannut että tällä surullisen musiikin tarinalla voi välttää epämieluisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rikki, kun toisen herkkyys on noin iso uhka.
Suosittelen että luet joskus muutakin kuin mielenterveysongelmaisille naisille suunnattuja paskoja self help -kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkät ja empaattiset = jos radiosta tulee mollivoittoinen kappale, ne alkavat itkeä ja kaikki suunnitelmat mitä sille päivälle oli, peruutetaan, koska Nyyh itkuinen olo 🥺
Tämä! Minulla on sukulainen joka on tuollainen. Kun suuren etsinnän jälkeen löydetään jostain kiva kahvila tai ruokapaikka niin se sanoo että mennään pois täällä soi surullinen musa. Huoh.
Tai sitten sukulaisella on vaikka sosiaalisten tilanteiden pelkoa, tai muita henkilökohtaisia syitä miksei halua mennä ulos syömään tai kahvittelemaan, tai ei halua mennä sinne sinun kanssasi, ja on vain huomannut että tällä surullisen musiikin tarinalla voi välttää epämieluisia tilanteita.
Arvaa tunnenko minä sukulaistätini paremmin kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit. Olen heidän painajainen. :D
Minulla taas on sellainen käsitys, että narsistit nimenomaan tykkäävät herkistä ja empaattisista, varsinkin jos se empatia ja herkkyys kohdistuu heitä (ja heidän oikkuja) kohtaan.
Empaattiset ihmiset vetävät narsisteja puoleensa, mutta siinä vaiheessa kun se empaattinen oppii vetämään rajat niin narsisti menettää otteensa. Narsistille tuo on todella vaikea pala nieltäväksi, sillä hänen kova minäkuva ja itsetunto perustuu siihen, että on pystynyt kontrolloimaan sitä toista.
Aika paljon näyttää olevan vikaa muissa, mutta olisiko kuitenkin ettei itse jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun uhri vetää terveet rajat on klassinen manipuloinnin muoto.Tunteiden manifestoiminen aina ja kaikkialla nimenomaan on huomion hakua eikä ainoastaan sitä vaan myös sitä manipulointia. Tästä on tullut nykyään suorastaan riesa jo alkaen kouluista työpaikoille ja muualle. Rajojen asettaminen, mitä saatana se tähän kuuluu? Rajoja asetetaan lapsille. Ja te nyyhkyttäjät olette lapsellisia.
Tunteiden ilmaiseminen on osa tervettä tunne-elämää eikä se ole huomionhakua silloin, kun se kumpuaa aitoudesta. Tunteiden tukahduttaminen taas johtaa usein uupumukseen, pahoinvointiin ja räjähdyksiin. Rajat eivät ole vain lapsille. Aikuisetkin tarvitsevat niitä itselleen ja toisiaan kohtaan. Se ei ole lapsellisuutta, vaan itsensä kunnioittamista. Lapsellista on lähinnä se, että pilkkaa toisten tunteita, koska ei ymmärrä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkin paljastit luonteesi. Halusitko tulaa ketjuun lukemaan miten empaattiset ihmiset kokevat sinut, mutta et sitten kestänytkään totuutta?