Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkät ja empaattiset. Millaiset ihmiset ei yleensä tule toimeen teidän kanssa?

Vierailija
11.06.2025 |

?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneihmiset, ja varsinkin miespuoliset sellaiset alhaisen testosteronitason herkkikset ovat ehdoton ei. Tunneihmisillä ei ole mitään järkeä päässä. Eivät he näe asioita yhtään laajemmin. He ovat juuri niitä hyvää tarkoittavat hölmöjä, jotka toimillaan aiheuttavat vain sekasotkua. Erityisesti tämä näkyy vihervasemmiston politiikassa. Maahanmyyttajia vaan lisää, mutta ei nähdä mitä siitä seuraa, toisin kuin ne joilla on järkeä päässä pystyvät nämä asiat näkemään jo etukäteen.

Vierailija
42/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeät ja tympeät ihmiset eivät pidä minusta, olen uhka koska näen heidät. Suojelevat itseänsä pysymällä suosiolla kauempana, tulen kyllä toimeen kaikkien kanssa.

Aikuinen ihminen ei käytä sanaa ilkeä. Se on lasten lässytyssana. Aikuisilla on täsmälliset termit asioille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räväkät 🤮

Tämä juuri! Tosin tunne en molemminpuolinen

Vierailija
44/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.

Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi. 

Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun uhri vetää terveet rajat on klassinen manipuloinn

Tunteiden ilmaiseminen ja tunteidensa hallitseminen ovat eri asioita. Tunteiden hallitseminen taas ei ole tunteiden tukahduttamista, vaan typerien tunnereaktioiden hallitsemista ja aikuismaista käytöstä. 

Vierailija
45/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla samanaikaisesti herkkä ja empaattinen sekä vahva ja määrätietoinen. Itse tulen äärettömän surulliseksi esimerkiksi silloin, kun näen epäoikeudenmukaisuutta, mutta juuri tuo voimakas tunne saa minut taistelemaan sitä vastaan entistä enemmän.

Maailma ja työelämä kaipaa enemmän empaattisia johtajia. Kyllä näitä jonkin verran on esim. Nelson Mandela.

Vierailija
46/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle, joka sanoit rajojen asettamisen kuuluvan vain lapsille.... Herkkänä ja empaattisena elin ekat 30 vuotta ilman mitään rajoja. Annoin toisten kaataa kaiken niskaani, en osannut ikinä puolustautua, tein kaikkeni että perheelläni olisi kaikki hyvin, tein palveluksia muille, ikinä en pyytänyt itselleni mitään. Oli täysin rajaton. Arvaa mihin se johti? Burnoutiin! Rajat kuuluu nimenomaan AIKUISUUTEEN, niiden avulla ottaa vastuun omasta hyvinvoinnista: mulle ei tehdä noin! Aikuinen antaa rajat lapselle, rajattomalla lapsella ei ole ketään aikuista elämässään.

Vierailija
47/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.

Miksi haluat vetää aina huomion itseesi itkemällä ja uhriutumalla? Tuo viimeinen virkkeesi paljastaa todellisen luonteesi. 

Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun uhri vetää terveet rajat on klassinen manipuloinn

Herää vuoteen 2025! Et ole näköjään yhtäön seurannut mikä on ongelma esim kouluissa? Eikä vain siellä, vaan Ihmiset kaikkialla ovat lopen kyllästyneet jatkuvaa tunteiden esiintuomista korostavaan trauma- ja terapiakulttuuriin. Tästä ovat kirjoittaneet jo lukemattomat psykologit ja filosofit. Mutta ethän sinä sellaisia lue, vaan vellot 15 v sitten kirjoitettujen paskojen Tunne lukkosi -tyyppisten pseudotieteellisten lässytyskirjojen parissa. 

Vierailija
48/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka haluavat olla miesten huomion keskipisteenä. Yksi silmäys minuun, ja vihanpito alkaa välittömästi.

Enkä ole edes mikään flirtti.

Olin kai nuorena kaunis, kun nämä oli aina kimpussa ja tunkemassa itseään eteeni.

Valitettavasti en sattunut törmäämään mieheen (jonka kanssa olisi ollut 💯) joka ei olisi ollut joka t#ssun kaikin tav01n vietävissä oleva tossukka. 

Vielä kun oon vanhan liiton romantikko, niin tuntuu aika oudolta.

Vierailija
49/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun duunikaveri ei taida tajuta kenen varpaille on astunut kun mua yrittää alistaa. Mulla tosiaan sama että olen kohtelias ja hyvät käytöstavat niin hyvinkin moni luulee että mua voi kohdella miten vaan.

Vierailija
50/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla samanaikaisesti herkkä ja empaattinen sekä vahva ja määrätietoinen. Itse tulen äärettömän surulliseksi esimerkiksi silloin, kun näen epäoikeudenmukaisuutta, mutta juuri tuo voimakas tunne saa minut taistelemaan sitä vastaan entistä enemmän.

Maailma ja työelämä kaipaa enemmän empaattisia johtajia. Kyllä näitä jonkin verran on esim. Nelson Mandela.

Suosittelen että luet joskus uutisia. Mandela kuoli 12 v sitten!

Vierailija
51/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneihmiset, ja varsinkin miespuoliset sellaiset alhaisen testosteronitason herkkikset ovat ehdoton ei. Tunneihmisillä ei ole mitään järkeä päässä. Eivät he näe asioita yhtään laajemmin. He ovat juuri niitä hyvää tarkoittavat hölmöjä, jotka toimillaan aiheuttavat vain sekasotkua. Erityisesti tämä näkyy vihervasemmiston politiikassa. Maahanmyyttajia vaan lisää, mutta ei nähdä mitä siitä seuraa, toisin kuin ne joilla on järkeä päässä pystyvät nämä asiat näkemään jo etukäteen.

Tunne ja järki eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan parhaimmillaan ne toimivat yhdessä. Empatia ja tunneäly voivat auttaa ymmärtämään ihmisiä ja tilannetta syvemmin, kun taas järki ja analyyttisyys varmistavat, että päätökset ovat kestäviä ja hyvin harkittuja. Paras johtaja tai päättäjä osaa kuunnella sekä sydäntä että järkeä, ja tasapainottaa niitä tilanteen mukaan.

Vierailija
52/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteiden ilmaiseminen ei ole huomionhakua, eikä rajojen asettaminen ole uhriutumista. On varsin tyypillistä, että kontrolloivat tai narsistiset ihmiset kääntävät tilanteen päälaelleen ja alkavat syyttää toista juuri silloin, kun tämä ei enää suostu hyväksymään huonoa kohtelua. Syyllistäminen silloin, kun

Herää vuoteen 2025! Et ole näköjään yhtäön seurannut mikä on ongelma esim kouluissa? Eikä vain siellä, vaan Ihmiset kaikkialla ovat lopen kyllästyneet jatkuvaa tunteiden esiintuomista korostavaan trauma- ja terapiakulttuuriin. Tästä ovat kirjoittaneet jo lukemattomat psykologit ja filosofit. Mutta ethän sinä sellaisia lue, vaan vellot 15 v sitten kirjoitettujen paskojen Tunne lukkosi -tyyppisten pseudotieteellisten lässytyskirjojen parissa. 

Et kuulosta henkisesti kovin kypsältä tai tasapainoiselta. Ehkä terapia auttais?

Vierailija
53/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että te tunneihmiset pysytte keskenänne tätikerhoissa ja muissa vastaavissa mielenterveysseuroissa. Me normaalit ihmiset haluamme että asiat hoituvat eikä pikkujuttuja ruveta itkemään tämän tästä. 

Vierailija
54/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekkäät ja energiset.

Vierailija
55/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaa ja kulisseja rakastavat, kovaääniset jääräpäät, narsistipiirteiset ja machiavellistit.

Vierailija
56/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi että te tunneihmiset pysytte keskenänne tätikerhoissa ja muissa vastaavissa mielenterveysseuroissa. Me normaalit ihmiset haluamme että asiat hoituvat eikä pikkujuttuja ruveta itkemään tämän tästä. 

Ei meitä haittaa kovisten maailmassaolo, olemme katsos empaattisia ja ymmärrämme, että kaikki ei ole sellaisia kuin me. Ehkä sun itses kannattais vähän raottaa silmiäsi maailmalle, ja varsinkin sisäiselle minällesi. Herkkänä aistin, että sulla on käsittelemättömiä tunteita jäänyt jumiin ja siksi olet niin kovin aggressiivinen. Halauksia ja lämpöä päivääsi

Vierailija
57/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sinä sekä muut kaltaisesi tunnevammaiset saatte olla ihan omassa rauhassanne. Ei tunteva ihminen tuollaista seuraa kaipaa.

Vierailija
58/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä haittaa kovisten maailmassaolo, olemme katsos empaattisia ja ymmärrämme, että kaikki ei ole sellaisia kuin me. Ehkä sun itses kannattais vähän raottaa silmiäsi maailmalle, ja varsinkin sisäiselle minällesi. Herkkänä aistin, että sulla on käsittelemättömiä tunteita jäänyt jumiin ja siksi olet niin kovin aggressiivinen. Halauksia ja lämpöä päivääsi

Ai olet myös näkijä 🤣

Vierailija
59/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että luet joskus uutisia. Mandela kuoli 12 v sitten!

Mitä sitten, kyllä häntä silti voi hyvänä esimerkkinä käyttää.

Vierailija
60/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sinä sekä muut kaltaisesi tunnevammaiset saatte olla ihan omassa rauhassanne. Ei tunteva ihminen tuollaista seuraa kaipaa.

Oi että kuulostat pyhimykseltä 👼