Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva kun Posti jättää kirjepostin luukun väliin roikkumaan

Vierailija
11.06.2025 |

Siinä sitä roikkui pankkikorttikin tänään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Voi jollekin tulla 3 isoa kirjettä jossa lukee KELA ja kaikki näkevät. No ehkä ne on työnnetty syvemmälle luukkuun?

Vierailija
2/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on useita jakelufirmoja, ainakin meidän kaupungissa mm veron ja kelan kirjeet kantaa yksityinen toimija. Postin koulutuksessa kyllä sanotaan ettei posti saa jäädä näkyviin luukkuun, olen itse ollut tämmöisessä koulutuksessa.  En tiedä näiden yksityisten koulutusta, onko sitä lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välillä pitkiä aikoja poissa kotoa, ties mitä siellä ovessa ehtii sillä välin roikkua kaikkien saatavilla. Lisäksi siitä tosiaan huomaa äkkiä, että kukaan tuskin on kotona...

Vierailija
4/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli Posti, vaan joku muu jakelufirma. Postia jakaa kymmenet firmat ympäri Suomea, muutakin kuin mainospostia.

Vierailija
5/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on useita jakelufirmoja, ainakin meidän kaupungissa mm veron ja kelan kirjeet kantaa yksityinen toimija. Postin koulutuksessa kyllä sanotaan ettei posti saa jäädä näkyviin luukkuun, olen itse ollut tämmöisessä koulutuksessa.  En tiedä näiden yksityisten koulutusta, onko sitä lainkaan?

16-17 postifirmaa taisi olla Suomessa ainakin muutama vuosi sitten.

Vierailija
6/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tietää kuka omalla alueella toimii, jos ei Posti?

Vierailija
7/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa tietää kuka omalla alueella toimii, jos ei Posti?

Kirjekuoressa lukee koodi, josta selviää.

Vierailija
8/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen välillä pitkiä aikoja poissa kotoa, ties mitä siellä ovessa ehtii sillä välin roikkua kaikkien saatavilla. Lisäksi siitä tosiaan huomaa äkkiä, että kukaan tuskin on kotona...

No sinähän fiksuna aikuisena ihmisenä tietysti käännät postit silloin muualle ja mikäli sinulla on ovessa postiluukku (tiedoksi ihmisille: kaikilla ei ole :O) niin teippaat sen sisäpuolelta umpeen sen jälkeen, kun olet kieltänyt postin jakamisen kyseiseen osoitteeseen.

Vierailija
9/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tapa huomaa kirjeen ei ole siellä roska postin seassa. luuleeko seko ap että roikkuu oven ulkopuolellakin kannattaisi avata ovi ja tarkistaa. minä olen kehunut tuasta tavasta ei tarvitse huu haa postia mennä kovinkaan tarkasti läpi.

Vierailija
10/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän fiksuna aikuisena ihmisenä tietysti käännät postit silloin muualle ja mikäli sinulla on ovessa postiluukku (tiedoksi ihmisille: kaikilla ei ole :O) niin teippaat sen sisäpuolelta umpeen sen jälkeen, kun olet kieltänyt postin jakamisen kyseiseen osoitteeseen.

Niin että käännä postit ihan vain kun joku ei tajua työstään sen vertaa, että työntäisi ne postit luukusta läpi asti? :D Juuh. 

Vierailija
11/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ilmeisesti odottaa ilmoitusta milloin hänet viedään suljetulle osastolle. luulee että joku naapuri saisi sen ongittua. aloituksesta päätellen hetki on melko pian.

Vierailija
12/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuli kerran kirje ulosotosta. Olin ollut silloin pois kotoa ja kotiin palattua eteisessä odotti avattu kirje. Kotiin tultua kuulin seläntakaispuheita siitä, että olin joutunut ulosottoon, ei olisi uskonut, kun vaikuttanut asiat olevan niin hyvin. Ilmeisesti siis oli tullut juoruajalle kiire palauttaa kirje, kun ei selvästikään ollut sitä lukenut loppuun asti: olin ulosoton asiakkaana saajapuolella ja kirjeessa ilmoitettiin minulle vuoden aikana tilitetyt tulot. Pistin postille sitten viestiä, että voisitteko pyytää kirjepostin jakajia tiputtamaan kirjeet ihan kunnolla postilootasta asuntoon sisälle, kun meillä kerrostalossa asuu tuollaisia ihmisiä. Kerroin myös etten postinjakajaa epäile, koska juorupuheeet viittaavat talon sisäiseen ullataalasmaahan. 

Toinen naapurini sai kirjeen myös eräältä sellaiseslta viranomaistaholta, jonka johdosta sain kuulla pihalla puhetta ja supinaa siitä, että mikähän sillä ihmisellä on, kun sieltä ja sieltä tuli kirje. Tuolloin vlaistin jo noita tyyppejä ettei toisten kirjeisiin saa kajota eikä niitä saa availla. Eivät kuulemma avanneet, mutta vähän kurkkasivat enemmän, kun se logi näkyi ja lähettäjän tiedot. Tämä naapurini oli opiskelemassa lakia ja teki sen puitteissa töitä kysieselle viranomaistaholle. En nyt kertonut sitä noille juorutyypeille, koska ei ollut minun asiani kertoa. Naapurille kyllä kerroin.

Ihmiset ei enää nykyään tajua, että toisille osoitettuja kirjeitä ei   saa lukea, niitä ei saisi avata ees vahingossa.  

Vierailija
13/13 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tee reklamaatio asiasta Postille! Itsekin olen tehnyt vastaavassa tilanteessa, ja myönsivät reklan olevan aiheellinen pikku jurnutuksen jälkeen. Samanlaista vastaan jurnutusta kuin tuossa ylempänä nuo kommentoinnit vaikka oli postinjakajana Postin jakaja.