Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkät ja empaattiset. Millaiset ihmiset ei yleensä tule toimeen teidän kanssa?

Vierailija
11.06.2025 |

?

Kommentit (158)

Vierailija
141/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset päällepäsmärit

Vierailija
142/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakehu löyhkää tästä ketjussa kilometrien päähän. 

Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan

Matt. 23:12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan te ette ole autisteja, sillä niillä ei ole empatiaa eikä muitakaan inhimillisiä tunteita. 

Autistisilla ihmisillä on tunteita aivan yhtä paljon kuin kenellä tahansa muullakin. Autismi vaikuttaa usein siihen, miten tunteita ilmaistaan tai miten ne ymmärretään, mutta tunteiden kokeminen ei katoa.

Eli jos keskellä metsää oksa putoaa maahan eikä kukaan ole kuulemassa ja näkemässä, tapahtuuko se todella?

On siellä eläimiä kuulemassa ja näkemässä, vaikkei ketään ihmistä olisi.

Et tajunnut koko kommenttia. 

#naiset

Vierailija
144/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei kukaan, ei edes ne jotka ovat itse samanlaisia 

Vierailija
145/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju taas täynnä niin saatanan täydellisiä pyhimyksiä ja hyveyden huippuunsa hiomia jeesuksia, että edes Raamatusta ei löydy vastaavia 😆

Ei kukaan ole täydellinen, ja empatia sekä herkkyys ovat kyllä ihan tavallisia asioita elämässä.

Vierailija
146/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele otsikoiden kirjoitus!

Vierailija
147/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju taas täynnä niin saatanan täydellisiä pyhimyksiä ja hyveyden huippuunsa hiomia jeesuksia, että edes Raamatusta ei löydy vastaavia 😆

Ei kukaan ole täydellinen, ja empatia sekä herkkyys ovat kyllä ihan tavallisia asioita elämässä.

Ei ole itsekorostettuna ja hyvesignaloituna kuten tässä ketjussa. 

Vierailija
148/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsekorostettuna ja hyvesignaloituna kuten tässä ketjussa. 

Mitenhän ketjussa herkkyydestä ja empatiasta voisi keskustella herkkydestä ja empatiasta "korostamatta" niitä?

Vierailija
149/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivistit.  Olen täysin allerginen kaikenlaiselle tuputukselle, vaikka kuinka hyvää tarkoittaisivat.

Vierailija
150/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkänä ja empaattisena kysyn; miksi sitten tungette asioidenne kanssa luoksemme kertomaan murheenne ja odotatte ymmärrystä ja kuuntelua? Lisäksi imette energiamme. Jutelkaa niille narskukavereillenne ja imekää niistä sitä energiaa! Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. 

Vierailija
151/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
152/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut

Vierailija
153/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epäaidot

Hmm. Itse olen herkkä ja osin empaattinenkin, mutta mielestäni myös hyvin epäaito. Yritän miellyttää ihmisiä ja olen aina samaa mieltä (olen olevinani siis) sen kanssa jonka kanssa juttelen.

Olen itse aina miettinyt (en arvostellen), miksi jotkut kokevat tarvetta miellyttää muita olemalla aina samaa mieltä. Omasta mielestäni parhaat keskustelut syntyvät juuri silloin, kun näkemykset eroavat ja silloin voi oppia uutta ja nähdä asioita eri kulmista. Toki tämä vaatii, että keskustelu pysyy asiallisena ja kunnioittavana. Samaten minusta tuntuisi, että silloin kadottaisin osan itseäni jos esittäisin olevani eri mieltä kun olen.

Vierailija
154/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakehu löyhkää tästä ketjussa kilometrien päähän. 

Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan

Matt. 23:12

Joka alennetaan, ylentää itsensä uudestaan

Pena. 06:66

Vierailija
155/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
156/158 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla ei ole kykyä itsereflektioon tai yrittävät kontrolloida. Olen herkkä ja empaattinen, mutta moni tuntuu luulevan, että se tarkoittaa samaa että olisin kynnysmatto ja erehtyvät kyllä pahan kerran.

Meinasin tulla samaa kirjoittaan. Just sellaiset, jotka luulevat voivansa käyttää hyväksi empaattisuuttani ja kiltteyttäni. Joskus nuorempana tuo vielä onnistui, mutta olen kyllä oppinut puolustamaan itseäni. 

Vierailija
157/158 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhoaa perfektionistit, narsistit ja ilkeät ihmiset. Herkät, empaattiset, rennot ja mukavat ihmiset tykkää.

En väitä, että herkkänä olisin jotenkin täydellinen ihminen. Miellytän muita liian helposti, ja pahoitan mieleni välillä ihan pikkujutuista. Jään myös vatvomaan kaikkea, mitä ihmiset on sanoneet, tai jos joku on vaikka katsonut jotenkin eri tavalla, niin mietin, mitä hän oikein sillä tarkoitti. 

Herkkyydessä on kuitenkin myös tosi paljon hyvää. 

Vierailija
158/158 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktivistit.  Olen täysin allerginen kaikenlaiselle tuputukselle, vaikka kuinka hyvää tarkoittaisivat.

Mä oon allerginen kaikille ismeille. Ääri- mitä tahansa on aina huono ominaisuus.