Jos juot pe ja la yhden viinipullon illan mittaan naisena niin PEth raja-arvot ylittyvät
Nyt ihmiset! Käsittäkö ettette voi juoda lomalla kuin yhden viinipullon viikon aikana 0,75 L tai raja-arvot ylittyvät PEth testeissä jos olet siis nainen, et voi viikonloppuisin juoda yhtä viinipulloa per pe ja la.
Kommentit (190)
Jos mä juon naisena ja meen testiin miehenä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhtään kenenkään pitäisi juoda yhtään alkoholia? Kukaan ei tarvitse alkoholia yhtään mihinkään.
Miksi ei ajatella lapsia? Lasten ajattelu päihdekeskusteluissa on melkein pakollista. Lapset eivät (vielä) käy töissä ja ryyppää ongelmaksi asti mutta ajatellaan nyt sitäkin. Päihteiden kiellot ovat aina toimineet todella huonosti. Alkoholin kieltolaki ja huumeiden kieltolaki ovat massiivisia epäonnistumisia.
Yksi suurin harha ja olkinukke on lasten käyttäminen päihdekeskustelussa pelotteluna ja vetoomuksena että ajatelkaa lapsia.
Sitten kuitenkin kun mennään syvemmälle ajattelussa, niin jokainen narkomaanikin on ollut lapsi ja kaikki ollaan jumalan lapsia.
Ei se ihmisyys katoa mihinkään kun ihminen vanhenee. Jokainen on ollut lapsi ja jokainen lapsi on aikuinen ja jokaienn ihminen on elossa ja kuollut.
Miksi aikuista saa kohdella kuin roskaa päihdemaailmassa? Miksi ei olla yhtä huolissaan edelleen kuin lasten kohdilla?
Mihin ihmisyys muka katoaa ja miten ne sakot auttaa päihdeongelmaista pääsemään jaloilleen?
Rankaiseva päihdepolitiikka vain rikkoo lapsia ja yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä juon naisena ja meen testiin miehenä??
Mun täytyy miehenä ja vastarannan kiiskenä tehdä toisin päin. Lisäksi pitää houkutella aikuinen lapsi seuraksi kauppaan ja alkaa mankumaan juomahyllyn kohdalla mä haluun, mä haluun.
Vaikea ottaa kantaa, kun en ole koskaan juonut naisena.
Puolisoni, alkoholisti, sao ko. testissä puhtaan tuloksen. Labrakoe maanantaina, viikkoa aikaisemmin oli lomalla=0,5l kirkasta viinas joka päivä+olutta ja lonkeroa 20-30 tölkillistä. Loman jälkeen, ennen labratestiä oli työviikko, jolloin joi 2-4 tölkkiä ja pari huikkaa kirkasta arki-iltaisin. Pe-la 4 pulloa kirkasta viinaa, sunnuntaina ei juonut.
Olin viestinyt työterveyshuoltoon, että puoliso ei kerro rehellisesti juomisestaan.
Lopputulos? Pihdas tulos ko. testissä, myös muut maksakokfet puhtaat. Verenpaine koholla, määrättiin brtrnoainelääkitus, mutta lääkärin kommentti oli "ei ole tarvetta muuttaa elintapoja".
Ja sit toiset jää kiinni, kun juo viinipullon viikossa. Ou jee, tosi luotettava testi.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni, alkoholisti, sao ko. testissä puhtaan tuloksen. Labrakoe maanantaina, viikkoa aikaisemmin oli lomalla=0,5l kirkasta viinas joka päivä+olutta ja lonkeroa 20-30 tölkillistä. Loman jälkeen, ennen labratestiä oli työviikko, jolloin joi 2-4 tölkkiä ja pari huikkaa kirkasta arki-iltaisin. Pe-la 4 pulloa kirkasta viinaa, sunnuntaina ei juonut.
Olin viestinyt työterveyshuoltoon, että puoliso ei kerro rehellisesti juomisestaan.
Lopputulos? Pihdas tulos ko. testissä, myös muut maksakokfet puhtaat. Verenpaine koholla, määrättiin brtrnoainelääkitus, mutta lääkärin kommentti oli "ei ole tarvetta muuttaa elintapoja".
Ja sit toiset jää kiinni, kun juo viinipullon viikossa. Ou jee, tosi luotettava testi.
Brtnoainelääkitys=verenpainelääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pullollinen viiniä on kyllä aika paljon.
esim nainen juo puolitoista pulloa 12 prossasta valkkaria 11.16 ja seuraavan pv samat ja sitten 6 pv tauko ja muuten terveellinen elämä,juoksua 40 km viikossa, ruoka ok jne,ei tupakkaa jne. kaveri noin 20v tehnyt, hoikka,terve, duunit ok,yms asiat ok ,jopa hyvin.. se kokonaisuus ja yksilölliset erot..
Eli nainen, joka on alkoholisti on sun mielestä ok, kun se on hoikka ja juoksee? Ihan oikeasti, milloin nämä asiat on toisiaan pois sulkeneet?
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä testata. Juon jos huvittaa (usein ei huvita)
Onko kiva olla alkoholisti?
Olen ollut pitkään juomatta alkoholia, (sairastuin ja jätin viinit kuukausiksi), vme vkoloppuna ostin piknikille pienen viinitetran, oisko siinä ollut 5 dl viiniä. Join kaiken muutaman tunnin aikana, enkä oikeastaan tuntenut olevani humalassa, mutta seuraava aamu, huh! Oli oikein vuosisadan krapula, vasta puolen viikon maissa tuntui, että olin toipunut siitä. Ennen sairastumistani vetelin parikin pulloa/vkoloppu, eikä tuntunut missään. Joten harjoitus tekee mestarin, mutta itse en enää koskaan halua olla juomisen orja. Se nimittäin hallitsi viikonloppujani, aina piti miettiä menot ja tulot sen mukaan, että iltaisin olin kotona viinilasi kädessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljolta viinipullo kuulostaa per ilta.
No juu hyi helvetti. Kunnon wt-menoa.
Ei per ilta vaan vain 2 kertaa viikossa. Raja menee siinä että juot pe 2 lasia 24 CL ja lauantaina saman verran, jos juot enemmän olet ylittänyt riskirajan
Kuulostaa vähältä, kaksi lasia, mutta kaksi tuonkokoista lasillista on puoli litraa eli kaksi kolmasosa pullollista.
Suomalainen luokittelu päihteiden käytöstä. Jos juot yhtään olet juoppo ja jos olet kerrankin käyttänyt muita päihteitä olet narkkari.
Höpöhöpö, sillä voi nimenomaan mitata vaikka päivittäistä juomista, jos juo viikonlopuna viinipullon, niin pethit ei kyllä värähdä.
Vapaalla juon niin paljon kuin huvittaa, töissä selvinpäin.
Sehän tuossa testissä on ongelma ettei ole tutkittua dataa jos juo yhden kerran kunnolla niin miten pitkään se näkyy korkeana tuloksena. Ilmeisesti voi näkyä viikkoja.
Tutkimusdatassa on juotu vain promillen verran eli ei ole tutkittua tietoa.
Eihän tälläistä mittausta pitäisi tehdä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljolta viinipullo kuulostaa per ilta.
Yksi viinipullo on jotain 6 annosta alkoholia, eihän tuo ole mitään, mulla menee vähintään se 25-30 annosta joka perjantai ja lauantai.
Elämä ei ole kilpailu kuka saa alkoholihaittoja nopeimmin kehoonsa. Vähennä, kehosi kiittää. Kannabis on laillista pian, luojan kiitos.
Kannabiksesta tulee ahdistunut ja väsynyt olo, alkoholista euforinen, virkeä ja menevä, ei noita voi edes verrata.
Kannabista on eri lajikkeita väsyttävistä piristäviin. Eikä sekään päihde sovi kaikille kuten ei alkoholikaan sovi kaikille. Se on vain typerää ettei aikuinen saa valita käyttääkö alkoholia vai vähemmän haitallista
Kansanedustajien mielestä aikuisten kansalaisten ei voi missään tapauksessa antaa päättää itse mitä itselleen tekevät. Uskovaiset kansanedustajat pitävät tuollaista ajatusta niin järkyttävänä ettei siitä saisi edes keskustella. Ettäkö saisivat itse päättää? No ei ikinä sellaista voi sallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä testata. Juon jos huvittaa (usein ei huvita)
Onko kiva olla alkoholisti?
Aika helposti tuomitset alkoholistiksi. Kerro oi kiiltävä parempi ihminen kuinka usein/harvoin saa käyttää päihdettä ilman että se on ongelma? Kun rikkaat ja varakkaat käyttävät kokaiinia ja se on levinnyt jo keskiluokan käyttöön niin ihan hurskastelua puhua vain alkoholista. Todellisuudessa käytetään muutakin. Laittomista aineista yleisin on kannabis joka on paljon vähemmän haitallista kuin alkoholi. Sen laittomuudelle ei ole perusteluja mutta niin se vain on laitonta. Niin että kerro nyt mikä on milläkin se raja ettei käyttö ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tuossa testissä on ongelma ettei ole tutkittua dataa jos juo yhden kerran kunnolla niin miten pitkään se näkyy korkeana tuloksena. Ilmeisesti voi näkyä viikkoja.
Miksi se on "vain" promille? Kyllä promille on jo ihan hilpeä humala.
Mä en vaan kykene ymmärtämään sitä, että ihmiset juovat itsensä puhe- ja liikunta kyvyttömäksi idiootiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä ja tervetullut testi tähän maahan, jossa alkoholin käyttö aiheuttaa vuosittain miljardikulut.
Ne kulujen aiheuttajat eivät edes yleensä käy töissä :D
Kyllä Suomi on jäätävän alkeellinen kyttäysyhteiskunta. Nautin alkoholijuomistani surutta vastaisuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on "vain" promille? Kyllä promille on jo ihan hilpeä humala.
Mä en vaan kykene ymmärtämään sitä, että ihmiset juovat itsensä puhe- ja liikunta kyvyttömäksi idiootiksi.
Promillen humalan saa jo 5 kaljasta jos juo ne tunnissa. Se on määritelty lieväksi humalaksi ja sitä se on useimmille. Sekin on niin yksilöllistä miten alkoholi vaikuttaa. Minusta ei näy kovin paljon se kuinka humalassa olen. Enkä ole sitä mittaillut. Krapulat on niin syvältä että ne pitäisi kieltää lailla. Lääkkeet!
Miksi ei ajatella lapsia? Lasten ajattelu päihdekeskusteluissa on melkein pakollista. Lapset eivät (vielä) käy töissä ja ryyppää ongelmaksi asti mutta ajatellaan nyt sitäkin. Päihteiden kiellot ovat aina toimineet todella huonosti. Alkoholin kieltolaki ja huumeiden kieltolaki ovat massiivisia epäonnistumisia.