Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos juot pe ja la yhden viinipullon illan mittaan naisena niin PEth raja-arvot ylittyvät

Vierailija
11.06.2025 |

Nyt ihmiset! Käsittäkö ettette voi juoda lomalla kuin yhden viinipullon viikon aikana 0,75 L tai raja-arvot ylittyvät PEth testeissä jos olet siis nainen, et voi viikonloppuisin juoda yhtä viinipulloa per pe ja la. 

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljolta viinipullo kuulostaa per ilta.

Yksi viinipullo on jotain 6 annosta alkoholia, eihän tuo ole mitään, mulla menee vähintään se 25-30 annosta joka perjantai ja lauantai.

Elämä ei ole kilpailu kuka saa alkoholihaittoja nopeimmin kehoonsa. Vähennä, kehosi kiittää. Kannabis on laillista pian, luojan kiitos.

Tai sitten voi vain harrastaa esimerkiksi urheilua tai muuta terveellistä, jolloin elimistö tuottaa itse luonnollisia mielihyvähormoneja.

Eri urheilujen takia on eniten pitkiä sairaslomia. Käsi, jalka tai ties mitä kipsissä jopa puolivuotta. Urheilu on varmaan terveellistä mutta jos kats

Eihän se kuulu siitähän tässä on kyse. Halusin vain osoittaa että kun päihteitä vahdataan niin todellisuudessa vapaa aika on oikeastaan vaaroja täynnä. Siksikö se omistaja haluaa pitää duunarit paljon töissä ettei ne  tohelot loukkaa itseään. Ei yhtään ahneuttaan...

Vierailija
162/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi viinipullo on jotain 6 annosta alkoholia, eihän tuo ole mitään, mulla menee vähintään se 25-30 annosta joka perjantai ja lauantai.

Juopolla menee. 

Minulla (100 kg, mies) menee KORKEINTAAN puoli pulloa viiniä illassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana. Minä olisin yhdestä viinipullosta aivan varmasti vatsahuuhtelussa. Ikää on 52, enkä todellakaan ole absolutisti. Kuinka helvetisti ihmiset juo? Loputon toleranssi?

Juon normaalisti korkeintaan muutaman annoksen viikossa. Mutta jos on jotkut illanistujaiset, niin pystyn juomaan paria viinipulloa vastaavan määrän alkoholia. Pelkkä pidemmän kaavan ruokailu kaikkine juomineen tekee yhden pullon verran.

N63

Vierailija
164/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja peräkkäisinä iltoina! Selkeää humalahakuista. Ei maistelua

Vierailija
165/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet varmaankin alkoholisti?

Vierailija
166/190 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan elämästä ja kesästä! Joillekin siihen kuuluu alkoholi ja toisille ei. Mitä sitten? Aikuinen ihminen saa vapaa-ajallaan käyttää alkoholia. Suomessa käsittääkseni alkoholi on ihan laillinen nautintoaine. Jos joku on oikeasti kiinnostunut mun viinilasillisestani, niin siinäpä on.

Vierailija
167/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että tästä testistä nousee kauhee haloo suomessa.

Alkoholistin omasta mielestä hänellä ei ole mitään ongelmaa. Vaan ongelma on tuo testi, ei siis se että hän ihan itse juo liikaa. 

Kovin loogista 🙄

Vierailija
168/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja peräkkäisinä iltoina! Selkeää humalahakuista. Ei maistelua

Ja sitten vielä nämä hanaviinit... Kuka niitä lasillisia nyt laskee, uusi laatikko vaan tilalle.

-ohis

Vierailija
169/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana. Minä olisin yhdestä viinipullosta aivan varmasti vatsahuuhtelussa. Ikää on 52, enkä todellakaan ole absolutisti. Kuinka helvetisti ihmiset juo? Loputon toleranssi?

Jos 60-kiloinen nainen juo pullollisen 11,5-prosenttista viiniä neljän tunnin aikana, on hänen verensä alkoholipitoisuus korkeimmillaankin alle 1 promille. Sulla on varmaan alkoholistitausta, kun ajattelet, että se pullo on pakko vetää alas niin nopeasti kuin mahdollista? 

Tämä. Se on hyvin eria asia, juoko sen viinipullon 69kg henkilö vaiko 120kg henkilö. Pituuskin merkitsee, pitkällä on hieman suuremmat elimet mukaan lukien maksa.

Vierailija
170/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 60-kiloinen nainen juo pullollisen 11,5-prosenttista viiniä neljän tunnin aikana, on hänen verensä alkoholipitoisuus korkeimmillaankin alle 1 promille. Sulla on varmaan alkoholistitausta, kun ajattelet, että se pullo on pakko vetää alas niin nopeasti kuin mahdollista? 

Tämä. Se on hyvin eria asia, juoko sen viinipullon 69kg henkilö vaiko 120kg henkilö. Pituuskin merkitsee, pitkällä on hieman suuremmat elimet mukaan lukien maksa.

Lisämä vielä se, että maksa ei ole tasa-arvoinen. Naisen maksa ei kestä samaa kuin miehen, nainen myös alkoholisoituu nopeammin. 

Vierailija
171/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäisi. Tuollainen viikottainen kulutus flirttailee alkoholismilla.

Vierailija
172/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilun just Päihdelinkin laskurilla. Kun minä isohko mies 190cm/116kg juon kaksi pulloa viiniä neljässä tunnissa, niin pääsen tasan yhden promillen humalaan. Ihmisen paino ja pituus merkitsee paljon.

Vierailija
173/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon B -PEth testin 0,30 on aivan naurettavan alhainen raja. Ei voi käytännössä juoda yhtään humalaan. Minulla on ennätys 5,0 ja viimeksikin oli 3,9. Sopiva raja olisi ehkä 2,0. Minä juon usein hieman liikaa. M39

Se sopiva määrä alkoholia on hiukkasen liikaa. Krapulakin siitä tulee mutta ei ole muita laillisia päihteitä. 

Vierailija
174/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin, meillä saa olla kännissä töissä. 

Vierailija
175/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tissuttelu lomalla, kuin huumeiden, rauhoittavien ja piristävien napostelu työaikana, joiden johdosta osa työntekijöistä täysin uneliaita ja toiset lähes hysteerisen riehakkaita. Tissuttelu jää monelta lomalle, mutta huumeet ja lääkkeet ovat mukana joka päivä. 

Vierailija
176/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika heikko olet sitten sen suhteen. "En todellakaan ole absolutisti" eli paljonko sitten juot? Jonkun yhden siiderin? Mä puhalsin 4.1 ja kävelin omin jaloin kun mut vietiin ambulanssilla sairaalaan toisten huolen takia kun join viinapullon ja puolet viinipullosta.   ihan itse kävelin lääkärin luokse ja kävin tupakalla  eivätkä päästäneet pois vaan jouduin tuon promille määrän takia pötköttämään vuodeosastolle tarkkailuun että ei elintoiminnot lakkaa. Siihen sit sammuin ja aamulla lähin kotiin. 26 v nainen 55 kiloa. Vtun amatööri oot. 

Vierailija
177/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätys että tästä testistä nousee kauhee haloo suomessa.

Alkoholistin omasta mielestä hänellä ei ole mitään ongelmaa. Vaan ongelma on tuo testi, ei siis se että hän ihan itse juo liikaa. 

Kovin loogista 🙄

Ongelma taitaa tässäkin tapauksessa olla lähinnä sulla ym. itseoikeutetuilla moraalin vahtikoirilla.

Vierailija
178/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmat lämpeni, niin terasseja ilmestyi kaikkialle.

Maailman tilanne ahdistaa, ja poliitikot kurjistavat ihmisten elämää.

Onko sitten ihme, jos välillä "nollataan" päätä.

Hullummaksi vaan menee. Ja lisää vaan "kiusataan".

Vierailija
179/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajattelee maailman tilannetta niin tekee mieli ottaa vahvoja aineita liikaa ettei joudu kärsimään enempää. Tulevaisuus näyttää huonommalta kuin koskaan. Suurimpana uhkana kaksi vanhusta. Miten voi olla näin että kaksi vanhaa käpyä saa pilata kaiken muilta?

Vierailija
180/190 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ajattelee maailman tilannetta niin tekee mieli ottaa vahvoja aineita liikaa ettei joudu kärsimään enempää. Tulevaisuus näyttää huonommalta kuin koskaan. Suurimpana uhkana kaksi vanhusta. Miten voi olla näin että kaksi vanhaa käpyä saa pilata kaiken muilta?

Suomessa kyllä omat tuhoavat kaiken parasta aikaa varsin ansiokkaasti. Ihan turhaan syyttelet siitä ulkomaalaisia.