Jos juot pe ja la yhden viinipullon illan mittaan naisena niin PEth raja-arvot ylittyvät
Nyt ihmiset! Käsittäkö ettette voi juoda lomalla kuin yhden viinipullon viikon aikana 0,75 L tai raja-arvot ylittyvät PEth testeissä jos olet siis nainen, et voi viikonloppuisin juoda yhtä viinipulloa per pe ja la.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä ja tervetullut testi tähän maahan, jossa alkoholin käyttö aiheuttaa vuosittain miljardikulut.
Ne kulujen aiheuttajat eivät edes yleensä käy töissä :D
Kyllä Suomi on jäätävän alkeellinen kyttäysyhteiskunta. Nautin alkoholijuomistani surutta vastaisuudessakin.
Suurkuluttajista suurin osa käy töissä. Työttömillä on niin vähän rahaa ettei niillä osteta paljoa alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvä ja tervetullut testi tähän maahan, jossa alkoholin käyttö aiheuttaa vuosittain miljardikulut.
Ne kulujen aiheuttajat eivät edes yleensä käy töissä :D
Kyllä Suomi on jäätävän alkeellinen kyttäysyhteiskunta. Nautin alkoholijuomistani surutta vastaisuudessakin.
Suurkuluttajista suurin osa käy töissä. Työttömillä on niin vähän rahaa ettei niillä osteta paljoa alkoholia.
Ne kaikki lukemattomat puistodeekut käyvät siis töissä? Tekevät varmaan yövuoroa, koska eivät ole ainakaan aamulla, päivällä tai illalla töissä.
Minähän juon mitä juon. Tiedän, etten ole alallani ainoa, enkä edes pahin alkoholisti.
Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tuossa testissä on ongelma ettei ole tutkittua dataa jos juo yhden kerran kunnolla niin miten pitkään se näkyy korkeana tuloksena. Ilmeisesti voi näkyä viikkoja.
Tutkimusdatassa on juotu vain promillen verran eli ei ole tutkittua tietoa.
Eihän tälläistä mittausta pitäisi tehdä kenellekään.
Miksi se on "vain" promille? Kyllä promille on jo ihan hilpeä humala.
Mä en vaan kykene ymmärtämään sitä, että ihmiset juovat itsensä puhe- ja liikunta kyvyttömäksi idiootiksi.
Promillen humalan saa jo 5 kaljasta jos juo ne tunnissa. Se on määritelty lieväksi humalaksi ja sitä se on useimmille. Sekin on niin yksilöllistä miten alkoholi vaikuttaa. Minusta ei näy kovin paljon se kuinka humalassa olen. Enkä ole sitä mittaillut. Krapulat on niin
Miksi koskaan pitäisi olla enempää kuin lievässä humalassa, ja miksi ihmisen pitäisi juoda viisi kaljaa tunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä meillä testata. Juon jos huvittaa (usein ei huvita)
Onko kiva olla alkoholisti?
Aika helposti tuomitset alkoholistiksi. Kerro oi kiiltävä parempi ihminen kuinka usein/harvoin saa käyttää päihdettä ilman että se on ongelma? Kun rikkaat ja varakkaat käyttävät kokaiinia ja se on levinnyt jo keskiluokan käyttöön niin ihan hurskastelua puhua vain alkoholista. Todellisuudessa käytetään muutakin. Laittomista aineista yleisin on kannabis joka on paljon vähemmän haitallista kuin alkoholi. Sen laittomuudelle ei ole perusteluja mutta niin se vain on laitonta. Niin että kerro nyt mikä on milläkin se raja ettei käyttö ole ongelma.
Käytön rajat voi kiinnostaa aika monia. Päihteetön maailma on mahdottomuus. Paremmat ihmiset haluaa asettaa rajat niin kertokoon kuinka usein mitäkin saa käyttää.
Mä juon ainakin 2 litraa per päivä. Ei yks pullo tunnu missään.
Happy hour silloin pitää juoda nopeasti kun halvalla saa.
Päihdekeskustelut on niin hauskoja. Alkoholilla on liuta haittoja mutta se on ainoa laillinen päihde. Ei sitä päihteen laillisuutta määritellä haittojen perusteella vaan muilla syillä. Alkoholiin kuolee ja se aiheuttaa fyysistä riippuvuutta. Kannabis ei tee kumpaakaan ja se on kiellettyä koska porttiteoria ja mussun, mussun. Aina pakollinen psykoosikortti. Alkoholi aiheuttaa eniten päihdepsykooseja. Sitten kovat huumeet + alkoholin sekakäyttö. Seuraavana pelkkien kovien huumeiden sekakäyttö.
Jossain kaukana hännillä on kannabiksen laukaisemat psykoosit. Sitä riskiä korostetaan vaikka niilläkin joilla on alttius riski on luokkaa 1/15 000. Niille joilla ei ole alttiutta kannabis ei voi laukaista psykoosia. Käytön kieltoon ei ole mitään sellaista perustelua jonka voisi hyväksyä. Niitä laillisen alkoholin haittoja on niin paljon ettei niitä jaksa luetella ja ne on kuultu moneen kertaan. Se on todella syvältä kun paljon vähempi haittainen päihde on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljolta viinipullo kuulostaa per ilta.
Yksi viinipullo on jotain 6 annosta alkoholia, eihän tuo ole mitään, mulla menee vähintään se 25-30 annosta joka perjantai ja lauantai.
Alkoholin kohtuullinen käyttö naisilla tarkoittaa enintään yhtä ravintola-annosta vuorokaudessa. Ja 7 viikossa.
Kohta ihmiset näiden verikokeiden pelossa siirtyvät huumeisiin, virtsaseuloja kun harvemmin otetaan...
Ja minulla on ollut Peth aina ok, alarajan yli hieman mutta silti täysin hyväksyttävä ja viitteissä, ja viikonloppuisin menee viiniä yksi tai kaksi pulloa, pitkään jo näin, ei kamalasti ole ollut taukoa koskaan lähivuosina. Ja pienikokoinen nainen olen, joten uskon, että aineenvaihdunta ja muu terveys vaikuttaa myös paljon.
Viinipullo illassa ON aika paljon naiselle. Kannattaa katsoa peiliin, jos juo niin paljon, eikä valittaa, että testit ovat väärässä.
Jos pukeudun mieheksi, niin paljonko sitten voin miehenä juoda?
Että sattuu silmiin nää typerät otsikot täällä, jos teet naisena sitä tai tätä. Ei suomeksi noin kirjoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi viinipullo on jotain 6 annosta alkoholia, eihän tuo ole mitään, mulla menee vähintään se 25-30 annosta joka perjantai ja lauantai.
Oletkin alkoholisti. Ennen pitkää maksasi sanoo poks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole kilpailu kuka saa alkoholihaittoja nopeimmin kehoonsa. Vähennä, kehosi kiittää. Kannabis on laillista pian, luojan kiitos.
Tai sitten voi vain harrastaa esimerkiksi urheilua tai muuta terveellistä, jolloin elimistö tuottaa itse luonnollisia mielihyvähormoneja.
Vierailija kirjoitti:
Viinipullo illassa ON aika paljon naiselle. Kannattaa katsoa peiliin, jos juo niin paljon, eikä valittaa, että testit ovat väärässä.
Minulle varmasti kommentoit, ja en sanonutkaan, että ei ole paljon saati valittanut, että testi on väärässä, vaan että tuo verikoe ei reagoi kaikilla samalla tavalla käyttöön, ja tuo pitäisi tiedostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomessa ei saa edes huoltaja alaikäisen lapsensa terveystietoja ilman lapsen lupaa, tai selata tämän käytössä olevan puhelimen sisältöä, niin mitenkähän tietosuoja toteutuu tuossa yksityiselämän piiriin kuuluvassa tiedossa? Eri asia ehkä jos tekisi jotain laitonta tai työaikana, mutta tuo kyllä loukkaa yksityisyyttä ja pahasti. Voiko työterveyslääkäri edes määrätä moista testiä ilman potilaan lupaa ja tämän tietämättä?
Nimen omaan nyt on tullut valituksia siitä, ettei työntekijöille ole kerrottu etukäteen, että otamme näytteen alkoholin käytöstä verestä. Työntekijä ei ollut tietoinen tästä ja sitten työnantajalle on ilmoitettu testitulos ja on annettu potkut tai vaihtoehtoisesti keskeytetty palkanmaksu, kaikki tämä ihan puun takaa
Jos tekee työnsä hyvin, eikä ole töissä humalassa, ei minusta kuulu kellekään juoko vapaalla. Alkoholi on laillista. Pitäisikö viikonloppuna pari kaljaa juovien ja viiniä nsuttivien alkaa kans tupakoimaan työpaikalla? Pitää ekstra taukoja ja pössytellä nurkalla, kuten on yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä ei ole kilpailu kuka saa alkoholihaittoja nopeimmin kehoonsa. Vähennä, kehosi kiittää. Kannabis on laillista pian, luojan kiitos.
Tai sitten voi vain harrastaa esimerkiksi urheilua tai muuta terveellistä, jolloin elimistö tuottaa itse luonnollisia mielihyvähormoneja.
Eri urheilujen takia on eniten pitkiä sairaslomia. Käsi, jalka tai ties mitä kipsissä jopa puolivuotta. Urheilu on varmaan terveellistä mutta jos katsotaan karusti työnantajan silmin niin vapaa ajan urheilu on pirun kallista sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri urheilujen takia on eniten pitkiä sairaslomia. Käsi, jalka tai ties mitä kipsissä jopa puolivuotta. Urheilu on varmaan terveellistä mutta jos katsotaan karusti työnantajan silmin niin vapaa ajan ur
Edelleen ei pitäisi vittuakan kuulua työnantajille mitä työntekijäy vapaalla tekevät, jos eivät tuota mainehaittaa firmalle tai tee mitään laitonta.
Ei ole työnantajan asia vaikka työntekijä vapaa-ajalla kävisi paintball turnauksissa tai tanssii balettia. Vapaa aika on ihmisen OMAA aikaa.
Tuon B -PEth testin 0,30 on aivan naurettavan alhainen raja. Ei voi käytännössä juoda yhtään humalaan. Minulla on ennätys 5,0 ja viimeksikin oli 3,9. Sopiva raja olisi ehkä 2,0. Minä juon usein hieman liikaa. M39
Ongelma ratkeaa käyttämällä jotain muuta. Alkoholi onkin naisen maksalla niin kova myrkky, että naisten olisi todellakin järkevää vaihtaa vähemmän myrkyllisiin päihteisiin. Ei sillä, ettei alkoholi olisi miehenkin maksalle myrkky, mutta naisen maksalle se on moninkertaisesti kovempi myrkky.