TS: Auton omistaminen ei enää houkuttele nuoria
Viisaampia nämä nyky nuoriso..ennen meni nuorilla miehillä kaikki rahat autoon ja naisiin..nykyään ei kiinnosta kumpikaan
Kommentit (84)
Nämä nyky autot on niin rumia että en ihmettele .eihän pisuaarin näköisellä sähkötötteröllä kukaan normi kehtaa ajella
25 % Espoon asukkaista vieraskielisiä. Lammaskansa vaan katsoo vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Autoon menee kyllä uskomattoman paljon rahaa kun miettii että sen ainoa tarkoitus on viedä sinut paikasta A paikkaan B.
Du har nog fått det väldigt fel.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000007966539.html
ökyautoilukin on parempaa kun sen tekee rikkauspallero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoon menee kyllä uskomattoman paljon rahaa kun miettii että sen ainoa tarkoitus on viedä sinut paikasta A paikkaan B.
Tylsä tapa suhtautua autoihin.
Itse moottoripyöräilijänä en kyllä ole autoille muuta käyttötarkoitusta löytänyt.
Det ena utesluter inte det andra.
Mikäs siinä on isommissa kaupungeissa ilman autoa kun julkiset toimivat ja rahakkaammilla taksit. Itse asun kolmen kilsan päässä Kuopion keskustasta, pystyy kesällä vielä kävelemäänkin baarista kotiin.
Vierailija kirjoitti:
"Bääh!", määki vieraskielisistä lammaspersu. Kuule persu, tää pallo selviää ilman suomalaisia tai suomenkieltäkin. Siinä sulle ihmeteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka se veisi paikasta A paikkaan B vain kerran viikossa niin maksat silti siitä parkkipaikalla seisottamisesta.
Suurimmalla osalla nuorista kuitenkin on joku muu kulkuväline kuin polkupyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Bääh!", määki vieraskielisistä lammaspersu. Kuule persu, tää pallo selviää ilman suomalaisia tai suomenkieltäkin. Siinä sulle ihmeteltävää.
Jep, parempi huominen koittaa kun maailma kuuluun jihadisteille, pakkonaittajille, kunniaväkivallalle, BLM-väkivallalle, taikauskolle, toimimattomille kehitysmaille ja antivalkoiselle rasismille.
t. Persu"
Onneksi Suomi islamisoituu kovaa vauhtia niin saadaan naiset pois auton ratista. Suuri kiitos vihervassareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse moottoripyöräilijänä en kyllä ole autoille muuta käyttötarkoitusta löytänyt.
Moottoripyöräily on pula-ajan kommunistinuorten touhua. Ne joilla ei prätkää ollut silloinkaan, päristelee nyt viisikymppisinä. Ja kuvittelee että ihmiset oikein odottaa että joku tulis pärisemään heidän kotinurkilleen. Tuskin lukaan on vielä ehtinyt kiihottumaan harrikan holkottavasta käyntiäänestä, niin että oikein odottaa jo? Sese nostaa pilin pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin motoristina keksin kyllä paljonkin käyttöä tuolle minun i4 M50:lle. Varsinkin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa autokuskeista onkin v a jaita. Yleensä mitä kalliimpi auto=enemmän velkaa=vähä älyinen k usi pää.
Sama koskee aktiivihiihtäjiä ja pyöräilijöitä jotka sotkee sukkahousut jalassa.
No ei varmaan kiinnosta. Kun olin itse nuori, se oli 90-luvun lama. Hankin silti auton, sellaisen ruosteisen ja lähes loppuun ajetun.
Nostettiin siitä frendin kanssa käsivoimin moottori pois ja tein siihen koneeseen täysremontin parissa päivässä. Osat oli halpoja, kone oli pieni ja kevyt. Tein kaiken itse, hitsasin pohjaan peltilappuja jossain tuttavien nurkissa jne.
Ei ollut vauhdin hurmaa siinä kapineessa, ja 80-lätkä takalasissa oli melkein turha. Sillä kuitenkin pääsin kulkemaan ensimmäisiin työpaikkoihini.
Ei tuollaiseen ole enää mahdollisuutta samalla tavalla. Nykyään pitää osata ensin diagnosoida, muuten tuhlaa heti alkuunsa tonnin vääriin varaosiin. Mm. vaihteisto, airbag tai luistonesto vaatii joskus todellista akrobatiaa.
Olen nähnyt tässä matkan varrella, kuinka monet ikätoverit hankkivat liian kalliita autoja omaan palkkaansa nähden. Kaikki velaksi, ja harrastetaan joka ilta pajalla niitä romuja jotenkin ajokuntoon. Itsellä pysyi sen verran lapasessa, että en hankkinut velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun asuntovelkainen nuori tekee etätyötä. Ostaa bussilipun, olikohan jotain 80euroa kk.
Sanoo että autoon menisi 800euroa, niillä rahoilla saa taloyhtiön remppaa maksettua.
Bussilla pääsee halvemmalla sinne paikkaan B paikasta A, tai fillarilla.
No toki maalla on eri asia, kun postikin tulee rummuttamalla ja kauppaan rapiat kakskyt kilsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräily on pula-ajan kommunistinuorten touhua. Ne joilla ei prätkää ollut silloinkaan, päristelee nyt viisikymppisinä. Ja kuvittelee että ihmiset oikein odottaa että joku tulis pärisemään heidän kotinurkilleen. Tuskin lukaan on vielä ehtinyt kiihottumaan harrikan holkottavasta käyntiäänestä, niin että oikein odottaa jo? Sese nostaa pilin pystyyn.
Typerys. Mee tojotaas runkulle.
No kyllä toi meidän -03 poika kelaa joka vuosi 50tkm golffiinsa. Inttivuonna tuli vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin motoristina keksin kyllä paljonkin käyttöä tuolle minun i4 M50:lle. Varsinkin talvella.
Sieluton sähkövatkain ei tuo kyllä mitään iloa verrattuna kunnon moottoripyörään, ja itsellänikin on sähköauto halpojen käyttökustannusten takia.
Ihan se ja sama vaikka suomalaiset häviäisivät sukupuuttoon, tää pallo pärjää hyvin ilmankin.