Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TS: Auton omistaminen ei enää houkuttele nuoria

Vierailija
10.06.2025 |

Viisaampia nämä nyky nuoriso..ennen meni nuorilla miehillä kaikki rahat autoon ja naisiin..nykyään ei kiinnosta kumpikaan

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on nuoria. En minäkään tarvinnut omaa autoa niin kauan kuin asuin kävelymatkan tai lyhyen ratikka-ajelun päässä opiskelupaikasta, kävin isossa tavaratalossa töissä ja muutenkin koko elämä pyöri lähikortteleiden ympärillä. Kuyytejä oli tarjolla ja auton sai iäkkäämmiltä sukulaisilta lainaksi pitempiä reissuja varten. Vanhempien autoa lainasin harrastuksiin päästäkseni.

Sitten valmistuin, työpaikka olikin kauempana ja työajat haastavia. Oma asunto löytyi kauempaa keskustasta ja koko elinpiiri laajeni muutenkin. Siten tuli perhettä jne. normaali elämä ja arki. Perheessä oli lopulta kaksi autoa ja molemmille oli tarvetta. Ankea arki koittaa noillekin kun vanhemmat ei enää sponssaa, kyyditse tai anna autoa lainaksi aina kun siltä tuntuu. Moni on joutunut nöyrtymään viimeistään lasten kanssa ha hommaamaan auton. Se vaan helpottaa elämää niin paljon, e sitä usko ennen  kuin kokeilee.

Minäkin ostin auton joskus kolmekymppisenä, kun tuli lapsia. Sitä ennen pärjäsi hyvin ilman. Ehkä pointti on se, että nykynuoria eivät autot kiinnosta, he eivät niitä halua eivätkä puhu niistä. Ehkä he jossain vaiheessa kuitenkin ostavat auton, mutta se on kuten pyykkikone, ei mikään identiteettiä määrittelevä juttu.

Vierailija
82/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoon menee kyllä uskomattoman paljon rahaa kun miettii että sen ainoa tarkoitus on viedä sinut paikasta A paikkaan B.

Tylsä tapa suhtautua autoihin.

Itse moottoripyöräilijänä en kyllä ole autoille muuta käyttötarkoitusta löytänyt.

Itsekin motoristina keksin kyllä paljonkin käyttöä tuolle minun i4 M50:lle. Varsinkin talvella.

Sieluton sähkövatkain ei tuo kyllä mitään iloa verrattuna kunnon moottoripyörään, ja itsellänikin on sähköauto halpojen käyttökustannusten takia.

Mulla on molemmat. Kyllä toi bimmerin 544hv antaa ihan hyvät kyydit. Kiihtyy samaa tahtia kuin toi mun 12

Moottoripyöräily on paljon muutakin kuin joku kiihtyvyys,autolla etenkään sähköautolla ei pääse lähellekkään sitä fiilistä mitä prätkä antaa.Jotenkin epäilen että olet edes motoristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua ainakin ketuttas soitella jotain ählyä hakemaan xD Kyllä hyppään ennemmin omaan autoon.

Soitella? Näpyttelet osoitteen appiin ja astut autoon, kun se saapuu. Ei ole tämän helpompaa.

Vierailija
84/84 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisis ja ruotsis autoja sarja poltetaan joten ihan järkevä päätös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi