Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TS: Auton omistaminen ei enää houkuttele nuoria

Vierailija
10.06.2025 |

Viisaampia nämä nyky nuoriso..ennen meni nuorilla miehillä kaikki rahat autoon ja naisiin..nykyään ei kiinnosta kumpikaan

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sierra kelpaa mutta ei nykyautot

Vierailija
42/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoon menee kyllä uskomattoman paljon rahaa kun miettii että sen ainoa tarkoitus on viedä sinut paikasta A paikkaan B.

Tylsä tapa suhtautua autoihin.

Itse moottoripyöräilijänä en kyllä ole autoille muuta käyttötarkoitusta löytänyt.

Itsekin motoristina keksin kyllä paljonkin käyttöä tuolle minun i4 M50:lle. Varsinkin talvella.

Sieluton sähkövatkain ei tuo kyllä mitään iloa verrattuna kunnon moottoripyörään, ja itsellänikin on sähköauto halpojen käyttökustannusten takia.

Mulla on molemmat. Kyllä toi bimmerin 544hv antaa ihan hyvät kyydit. Kiihtyy samaa tahtia kuin toi mun 1290 kotari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan kiinnosta. Kun olin itse nuori, se oli 90-luvun lama. Hankin silti auton, sellaisen ruosteisen ja lähes loppuun ajetun. 

Nostettiin siitä frendin kanssa käsivoimin moottori pois ja tein siihen koneeseen täysremontin parissa päivässä. Osat oli halpoja, kone oli pieni ja kevyt. Tein kaiken itse, hitsasin pohjaan peltilappuja jossain tuttavien nurkissa jne.

Ei ollut vauhdin hurmaa siinä kapineessa, ja 80-lätkä takalasissa oli melkein turha. Sillä kuitenkin pääsin kulkemaan ensimmäisiin työpaikkoihini.

Ei tuollaiseen ole enää mahdollisuutta samalla tavalla. Nykyään pitää osata ensin diagnosoida, muuten tuhlaa heti alkuunsa tonnin vääriin varaosiin. Mm. vaihteisto, airbag tai luistonesto vaatii joskus todellista akrobatiaa.

Olen nähnyt tässä matkan varrella, kuinka monet ikätoverit hankkivat liian kalliita autoja omaan palkkaansa nähden. Kaikki velaksi, ja harrastetaan joka ilta pajalla niitä romuja j

NO MITÄ MIEHEN TULISI HARRASTUKSENA TEHDÄ JOSSEI JOKA ILTA PAJALLA VÄRKKÄÄ NIITÄ MENOPELEJÄ KUNTOON. MAATEN SOHVALLA VAI? Kyllä auton harrastus on hyvä harrastus

Vierailija
44/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sierra kelpaa mutta ei nykyautot

Sierra on legenda. Minulla oli neljä. Viimeinen oli oikein kossu mut sitten eukko alkoi jakaantumaan ja piti ostaa farmari-Mondeo. Elämä ohi.

Vierailija
45/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan kiinnosta. Kun olin itse nuori, se oli 90-luvun lama. Hankin silti auton, sellaisen ruosteisen ja lähes loppuun ajetun. 

Nostettiin siitä frendin kanssa käsivoimin moottori pois ja tein siihen koneeseen täysremontin parissa päivässä. Osat oli halpoja, kone oli pieni ja kevyt. Tein kaiken itse, hitsasin pohjaan peltilappuja jossain tuttavien nurkissa jne.

Ei ollut vauhdin hurmaa siinä kapineessa, ja 80-lätkä takalasissa oli melkein turha. Sillä kuitenkin pääsin kulkemaan ensimmäisiin työpaikkoihini.

Ei tuollaiseen ole enää mahdollisuutta samalla tavalla. Nykyään pitää osata ensin diagnosoida, muuten tuhlaa heti alkuunsa tonnin vääriin varaosiin. Mm. vaihteisto, airbag tai luistonesto vaatii joskus todellista akrobatiaa.

Olen nähnyt tässä matkan varrella, kuinka monet ikätoverit hankkivat liian kalliita autoja omaan palkkaansa nähden. Kaikki velaks

Liittyä mammojen kanssa Elokapinaan

Vierailija
46/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä amiksessa suurta osaa oppilaita kiinnostaa autot.

omissa lapsista vanhemmalla on viisi autoa. Yksi ajossa, pari harrasteautoa ja pari odottaa korjaamista.

Vierailija
47/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing on nykyaikaa.

Vierailija
48/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt tässä matkan varrella, kuinka monet ikätoverit hankkivat liian kalliita autoja omaan palkkaansa nähden. Kaikki velaks

Joo koska niin sanoi Tavaris, Vise Grip ja sata muuta tubettajaa. Katson mä niitä joskus vieläkin, koska ovat viihdyttäviä. Töihin mä menen nykyään junalla, koska häviän ajassa vain 10 minuuttia versus auto. Fyrkat hanskessa.

Kesällä mä vuokraan jonkun kulkupelin ja/ tai menen syksyllä jonkun tzirgulan kanssa  vetää pään täyteen Fuengirolaan tms.

Vierailija
49/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä on 6 kuukautta ja sitten taas 595 työmarkkinatuella niin ei oikein kiinnosta ostaa autoa juu. 

Vierailija
50/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilussa maksaa eniten se omistaminen ei se auton osto pelkästään. Autolla ei saa pillua.

Vierailija
51/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa automaattikuljettimet vievät ihmisiä tilauksesta paikasta a paikkaan b. Kaupungeissa ei sen jälkeen juuri henkilöautoja näy. Kuljettimet tulevat muutaman minuutin viiveellä haluttuun paikkaan. Maaseudulla vielä henkilökohtaisia ajoneuvoja jonkin verran tarvitaan, mutta nekin ajavat itse. Onnettomuudet ja ruuhkat vähenevät minimiin, kun parviäly optimoi liikenteen.

Vierailija
52/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä amiksessa suurta osaa oppilaita kiinnostaa autot.

omissa lapsista vanhemmalla on viisi autoa. Yksi ajossa, pari harrasteautoa ja pari odottaa korjaamista.

Juu, jos töikseen aikoo harrastaa, niin on vähän pakko kiinnostaa. Kyllä niitä romuja riittää korjattavaksi, kun ovat nykyään niin paskoja. Ei lopu mekaanikkojen tarve tästä maasta, mutta tähän maahan on iskostettu vähän turhan tiukkaan se "premium" segmentin ihailu, kun suurella osalla ei meinaa riittää rahat edes hammashoitoon. Ei pysty edes koiraansa ruokkimaan kun kaikki menee bemariin jne.

Vierailija
53/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoon menee kyllä uskomattoman paljon rahaa kun miettii että sen ainoa tarkoitus on viedä sinut paikasta A paikkaan B.

Tylsä tapa suhtautua autoihin.

Miten muuten sitte? Se on vain kulkuväline. Kävelläkään ei viitsi.

Vierailija
54/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta syntyvyys pysyi korkealla. Älypuhelinta näppäilemällä ei tule jälkikasvua.

Jälkikasvua ei tarvita. Elämä on mukavaa ilman vastuuta toisesta ihmisestä.

Vierailija
55/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän maalla yhä haluta auto.

Vierailija
56/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu on vaikea laji. Autosta on iso vastuu ja huolia. 

Vierailija
57/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesulin nuoret ovat omituisia.  

Vierailija
58/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa autokuskeista onkin v a jaita. Yleensä mitä kalliimpi auto=enemmän velkaa=vähä älyinen k usi pää.

Mikä helvetti on suurinosa? 

Pitääksun kokoajan nipottaa?

Vierailija
59/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa automaattikuljettimet vievät ihmisiä tilauksesta paikasta a paikkaan b. Kaupungeissa ei sen jälkeen juuri henkilöautoja näy. Kuljettimet tulevat muutaman minuutin viiveellä haluttuun paikkaan. Maaseudulla vielä henkilökohtaisia ajoneuvoja jonkin verran tarvitaan, mutta nekin ajavat itse. Onnettomuudet ja ruuhkat vähenevät minimiin, kun parviäly optimoi liikenteen.

Maaseutua asumismuotona ei enää kauan ole kun palvelut lopetetaan ja siellä eläminen tulee liian vaikeaksi. Täälläkään ei tarvi kuin paikallisen postin pitäjän lopettaa ja menee jo aika hankalaksi kun pitää suurin osa kamasta tilata ellei haluta reissata kymmeniä kilsoja lähimpään supermarkettiin. Pakettiautomaatteja toki on mutta eihän niihin n. kymmeneen luukkuun mitään mahdu ja ne on aina täynnä ja paketti ohjautuu sitten lähimpään palvelupisteeseen sinne kymmenien kilsojen päähän.

Vierailija
60/84 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne julkisetkin vievät, isosta kaupungista toiseen isoon kaupunkiin. Miten siitä jatketaan kohteeseen C? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi