Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa! Kadehdin rikkaan ystäväni elämää, ja vertailen omaa eläämääni koko aika häneen

Vierailija
05.06.2025 |

Hän asuu isossa huvilassa rannikolla ja lisäksi heillä on koti Etelä-Helsingissä.

Minä asun lähiössä Pohjois-Helsingissä ei kovin hyvällä alueella.

Hänellä on kaksi yliopistotutkintoa ja mielenkiintoinen työhistoria. Nyt on perustanut oman yrityksen.

Minä olen hum kand ja tein pätkätöitä ennen kuin jäin freelanceriksi. Se ei kannattanut ja opiskelin lähihoitajaksi. Ne työt ei kiinnosta ja haluaisin terapeutiksi jos rahat riittäisi opiskella.

Hän on naimisissa nuoruuden suuren rakkautensa kanssa.

Minä olen eronnut kaksi kertaa ja nykyinen avoliittonikin on aivan pyllystä.

Hänen miehensä on uraohjus.

Minun mieheni on kuranahjus.

Hänellä on kauniit, hoikat ja fiksut lapset.

Minun lapsillani on adhd:tä, viiltelyä, sairaalloista ylipainoa ja oppimisvaikeuksia.

Hän on tehnyt miehensä kanssa kaksi kaukomatkaa tänä vuonna ja yhden kaupunkiloman.

Minä kävin siskon kanssa Tallinnassa ja mieheni kanssa anoppilassa Savossa.

Onko teidän mielestä mulla mitään syytä olla kateellinen?

Miten pääsen irti tästä hirveestä tunteesta kun oma elämä on ihan surkeaa verrattuna ystävääni.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heillä on koti Tallinnassa?

Vierailija
2/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaile. Keskity parantamaan sitä omaa elämääsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuo on sattumaa. Jostain syystä rikkaille osuu vain hyviä sattumia.

Vierailija
4/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lottovoittajille osuu 7 oikein?

Vierailija
5/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme että kadehdit. Minäkin kadehdin tuollaista elämää, ja moni muu myös. 

Vierailija
6/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme että kadehdit. Minäkin kadehdin tuollaista elämää, ja moni muu myös. 

Minä en. Olisi hirveää asua sellaisessa perslävessä kuin hesa ja käydä jollain ulkomaan matkoilla. 

Vierailija
7/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla onneton, jatka vertailua.  Jos onnellinen, lopeta moinen.

Vierailija
8/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sitä pitäisi vaihtaa näkökulmaa. Lakkaa vertaamasta itseäsi menestyneempiin, vertaa mieluummin vaikka Gazan nälkäänäkeviin, tai jos vieraat ihmiset tuntuvat liian kaukaisilta, lähipiirisi/naapurustosi pudokkaisiin.

Vierailija
9/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla onneton, jatka vertailua.  Jos onnellinen, lopeta moinen.

Onnellisuus tulee omannäköisestä elämästä. Ap ei selvästikään elä sellaista elämää kuin haluaisi. Ei vertailun lopettaminen sitä muuta. 

Vierailija
10/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin Tallinnassa mutta ei ystäväni siellä asu. En nyt ymmärrä.

ap

Vierailija
11/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin Tallinnassa mutta ei ystäväni siellä asu. En nyt ymmärrä.

ap

Sinähän sanoit että heillä on koti etelä Helsingissä

Vierailija
12/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa ikävältä ihmiseltä. Kateellinen toiselle. Haukut omaa perhettäsi. Olet epäkiitollinen. Itsehän tilanteesi olet luonut, joten ryve nyt siinä.

Mutta oletan, että ap onkin provo. 

Vierailija
13/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hänen hyvät asiansa on sinulta pois? Olisitko onnellinen jos hänen kotinsa palaisi ja mies kuolisi? Jos et, niin miksi sitten hänen hyvät asiat tekee sinut onnettomaksi?

Vierailija
14/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vertaile. Keskity parantamaan sitä omaa elämääsi. 

Miten? Olen yrittänyt ihan koko ajan mutta kaikki jotenkin menee pieleen tai oikeammin mikään ei johda parempaan.

ap

Vierailija
15/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hienoa sinussa kuitenkin on kun täydellinen ystäväsi pitää sinua ystävänään.

Vierailija
16/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Toisilla vain on parempi pelisilmä esimerkiksi puolison valinnassa, pääaineen valinnassa, työpaikan valinnassa, jne.

Ja lapsista saa hoikkia ulkoilemalla heidän kanssaan pienestä pitäen. Ei pelikonsoleita alakouluikäisille.

Vierailija
17/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole reilua. Toiset saa hirveästi kaikkea, toiset vähemmän, jotkut ei mitään.

Ihminen on kateellinen usein jollekin joka on lähellä omaa tasoa. Et ole kateellinen multimiljardöörille, kun se on niin utopistisen kaukana. Et myöskään ole itse utopistisen kaukana kateutesi kohteesta. Sinulla on tutkinto yliopistosta, asut Helsingissä, lapset ja mies on. Työt, ystävät, matkoja ja kaikkea. 

Sinä pidät varmaan minua ihan roskana, kun asun maalla, ei ole korkeakoulussa käytykään, ei perhettä, ei ystäviä, ei matkoja, ei mitään. Mt ongelmia ja orastavaa alkoholismia. Ylipainoa.

Et sinä minuun vertaa itseäsi. Et pidä minua minään.

Vierailija
18/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Toisilla vain on parempi pelisilmä esimerkiksi puolison valinnassa, pääaineen valinnassa, työpaikan valinnassa, jne.

Ja lapsista saa hoikkia ulkoilemalla heidän kanssaan pienestä pitäen. Ei pelikonsoleita alakouluikäisille.

Mä olen hoikka kuten lapsenikin. Olen pelannut pienestä asti, eka C64:lla ja sitten konsoleilla ja PC:llä. Lapseni ovat pelanneet siitä asti kun osasivat ottaa ohjaimen käteen.

Vierailija
19/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoikka kuten lapsenikin. Olen pelannut pienestä asti, eka C64:lla ja sitten konsoleilla ja PC:llä. Lapseni ovat pelanneet siitä asti kun osasivat ottaa ohjaimen käteen.

Kyllä, työläisperheessäkin voi kasvaa hoikkia lapsia, en sitä kieltänytkään.

Vierailija
20/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos terapeutiksi halajat niin varmaan joutuisit selvittämään kateutesi syyn. Kuulostat jotenkin epätasapainoiselta terapeutiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi