Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa! Kadehdin rikkaan ystäväni elämää, ja vertailen omaa eläämääni koko aika häneen

Vierailija
05.06.2025 |

Hän asuu isossa huvilassa rannikolla ja lisäksi heillä on koti Etelä-Helsingissä.

Minä asun lähiössä Pohjois-Helsingissä ei kovin hyvällä alueella.

Hänellä on kaksi yliopistotutkintoa ja mielenkiintoinen työhistoria. Nyt on perustanut oman yrityksen.

Minä olen hum kand ja tein pätkätöitä ennen kuin jäin freelanceriksi. Se ei kannattanut ja opiskelin lähihoitajaksi. Ne työt ei kiinnosta ja haluaisin terapeutiksi jos rahat riittäisi opiskella.

Hän on naimisissa nuoruuden suuren rakkautensa kanssa.

Minä olen eronnut kaksi kertaa ja nykyinen avoliittonikin on aivan pyllystä.

Hänen miehensä on uraohjus.

Minun mieheni on kuranahjus.

Hänellä on kauniit, hoikat ja fiksut lapset.

Minun lapsillani on adhd:tä, viiltelyä, sairaalloista ylipainoa ja oppimisvaikeuksia.

Hän on tehnyt miehensä kanssa kaksi kaukomatkaa tänä vuonna ja yhden kaupunkiloman.

Minä kävin siskon kanssa Tallinnassa ja mieheni kanssa anoppilassa Savossa.

Onko teidän mielestä mulla mitään syytä olla kateellinen?

Miten pääsen irti tästä hirveestä tunteesta kun oma elämä on ihan surkeaa verrattuna ystävääni.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun kadehtia sua. Sulla on ollut miehiä ja lapsia. Itse olen aina elänyt yksin ilman rakkautta. 

Kadehtiminen on turhaa.

Vierailija
42/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti kirjoitat rakkaista läheisistäsi! 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin inhimillistä kadehtia. Voisi helpottaa, jos vain sallisi sen tunteen itselleen. Olen kateellinen, entäs sitten. Ystävälläsi on asioita, joita olisit teoriassa voinut saada itsekin, mutta et saanut. Ei kukaan ole Hollywood-tähdille kateellinen, he ovat liian kaukana omasta todellisuudesta.

Vierailija
44/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ihan jokainen lähtee eri viivalta toisiinsa nähden. Yksi saa hyvät geenit, fiksut kunnolliset turvalliset vanhemmat, ulkonäön, syntymä maan ja kaupungin, kivan koulun ja kaverit, terveyttä, onnea ettei satu mitään onnettomuuksia, tuuria, hyvät harjoittelupaikat, terveen työpaikan, hyvän verkoston, perintöä, tuuria asuntojen kanssa, sopivia itselle kiinnostavia harrastuksia ja töitä.

Joku saa ruman naaman, sairaat ja lyttäävät vanhemmat, syntyy junttilaan, koulussa kiusataan, opettajat katsovat nenän varttaan pitkin, harjoitteluissa kohdellaan epäreilusti, joutuu onnettomuuteen, työhaastattelija katsoo kuin roskaa. Ei ole verkostoja, on kipuja ja särkyjä, unettomuutta, ahdistusta. Ei saa apua. Saa "apua" mutta psykiatri onkin narsistinen sadisti. Lääkkeet aiheuttaa pahoja haittoja. Ei ole perintöjä, asunto on terveydelle haitallinen. 

Miksi pitäisi kilpailla sellaisen ihmisen kanssa, joka on saanut etumatkaa?

Onko järkevää jos maratonille lähdettäessä toinen saa huippukengät, juomat, energiageelit, ja 2 tuntia etumatkaa terveillä jaloillaan lönkytellä, kun toiselta puuttu toinen jalka, ei ole lenkkareita vaan paljain jaloin (jalan kanssa) pitäisi hyppiä ja ilman nestettä, energiaa. Samalla kun joku vielä säännöllisin väliajoin kampittaa kumoon.

Onko järkevää verrata keskenään voittajaa ja luuseria?

Vierailija
45/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mietipä hetki että minkä takia lapsesi viiltelee??! Jos keskittyisit vaikka siihen etkä kateuteesi???!!

Vierailija
46/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin inhimillistä kadehtia. Voisi helpottaa, jos vain sallisi sen tunteen itselleen. Olen kateellinen, entäs sitten. Ystävälläsi on asioita, joita olisit teoriassa voinut saada itsekin, mutta et saanut. Ei kukaan ole Hollywood-tähdille kateellinen, he ovat liian kaukana omasta todellisuudesta.

Ei ole Hollywood-tähdille kateellinen välttämättä, mutta se on varmaa että koskaan ei verrata itseään huonompaan. Ne kenellä menee huonommin kuin itsellä, eivät ole edes yhden ajatuksen arvoisia. Niille kenellä ei ole paljoa mitään, ei statusta ei titteleitä, niille tuhahdetaan ja naureskellaan; "ai se JOKU Tinja pyh!" "Niin se JOKU Henna, just joo hah haha, no ei ihan niin huonosti mene sentäs heh heh heh" "Joo sehän se tästä vielä puuttuisi, että olisin JONKUN Saaran tasolla hah hah haa".

Vierailija
47/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet eronnut kaksi kertaa ja sulla on uusi mies, jota kutsut kuranahjukseksi?

Vierailija
48/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa kyllä minä vaan olen kateellinen Hollywood-tähdille(kin) ja muille multimiljonääreille

Vierailija
49/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuo on sattumaa. Jostain syystä rikkaille osuu vain hyviä sattumia.

Niin. Ne hyvät sattumat tunnetaan myös toisella nimellä: Fiksut valinnat. 

Vierailija
50/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi, naurahdin ääneen. Ainakin olet todennäköisesti parempi kirjoittaja kuin kaverisi, ja varmasti hauskempaa seuraa. Lisäksi terävä itsetuntemuksesi ja havaintokykysi piristänevät kaveriasi.

Vierailija
51/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä ihan jokainen lähtee eri viivalta toisiinsa nähden. Yksi saa hyvät geenit, fiksut kunnolliset turvalliset vanhemmat, ulkonäön, syntymä maan ja kaupungin, kivan koulun ja kaverit, terveyttä, onnea ettei satu mitään onnettomuuksia, tuuria, hyvät harjoittelupaikat, terveen työpaikan, hyvän verkoston, perintöä, tuuria asuntojen kanssa, sopivia itselle kiinnostavia harrastuksia ja töitä.

Joku saa ruman naaman, sairaat ja lyttäävät vanhemmat, syntyy junttilaan, koulussa kiusataan, opettajat katsovat nenän varttaan pitkin, harjoitteluissa kohdellaan epäreilusti, joutuu onnettomuuteen, työhaastattelija katsoo kuin roskaa. Ei ole verkostoja, on kipuja ja särkyjä, unettomuutta, ahdistusta. Ei saa apua. Saa "apua" mutta psykiatri onkin narsistinen sadisti. Lääkkeet aiheuttaa pahoja haittoja. Ei ole perintöjä, asunto on terveydelle haitallinen. 

Kuvailit tuossa toisessa kappaleessa 100 % minut. Lisukkeina vielä vakavat psykoosit. 

Vierailija
52/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ap kyllä kovin kummoisia rahkeita terapeutiksi ole, jos olet noin kaunainen ja katkera vielä keski-iässä. Et siis ole oppinut elämästä yhtään mitään, et ihmisistä, et itsestäsi. Iän päättelin siitä että taustalla on jo parikin eroa. 

Et selvästi kykene itsereflektioon ja ottamaan oppia virheistäsi, joten miten ihmeessä voisit auttaa muita siinä? 

Huomaisit sitäpaitsi, että harvalla asiakkaallasi on asiat sössittynä yhtä lahjakkaasti kuin sinulla, ja taas saisit olla kaunainen, kateellinen ja katkera. 

Vierailija
53/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole reilua. Toiset saa hirveästi kaikkea, toiset vähemmän, jotkut ei mitään.

Ihminen on kateellinen usein jollekin joka on lähellä omaa tasoa. Et ole kateellinen multimiljardöörille, kun se on niin utopistisen kaukana. Et myöskään ole itse utopistisen kaukana kateutesi kohteesta. Sinulla on tutkinto yliopistosta, asut Helsingissä, lapset ja mies on. Työt, ystävät, matkoja ja kaikkea. 

Sinä pidät varmaan minua ihan roskana, kun asun maalla, ei ole korkeakoulussa käytykään, ei perhettä, ei ystäviä, ei matkoja, ei mitään. Mt ongelmia ja orastavaa alkoholismia. Ylipainoa.

Et sinä minuun vertaa itseäsi. Et pidä minua minään.

Muuten hyvä kommentti, mutta huomauttaisin, ettei ap:lle ole varsinaista tutkintoa. Hum. kand. ei ole nykypäivänä mitään. Tarkoittaa pudokasta. Englanniksi ne ovat samoja bacheloreja kuin amkin käyneet, mutta on siinä suuri ero, onko mennyt amkiin ja saanut sen tutkinnon mitä lähti hakemaan vai mennyt yliopistoon saadakseen maisterin paperit mutta tulee ulos amk-tasoisten papereiden kanssa. 

Vierailija
54/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman elämästä saisi paremman draama- tai komediasarjan? Aivan.

Ole tyytyväinen omaan elämääsi. Minusta jopa nahjusmiehesi kuulostaa mielenkiintoisemmalta kuin joku tylsä uraohjus.

Jos et ole tyytyväinen elämääsi tee sille jotain. Ei mikään kadehtiminen tai vertailu auta yhtään.

Vierailija
55/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailit tuossa toisessa kappaleessa 100 % minut. Lisukkeina vielä vakavat psykoosit.

Joo, no mutta sinua "ei lasketa" koska olet vaan "joku semmonen".  Ap laskee ihmisiksi sellaiset ketkä ei ole "vaan jokuja semmoisia", ihmiset ketkä ovat "edes" ja "sentään".

Ei ap:lle tulisi edes mieleenkään yhtä sekuntia verrata itseään "johonkin semmoiseen", kun hänellä on kiire vertailla omia läheisiään "sentään" ihmisen läheisiin.

Vierailija
56/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole reilua. Toiset saa hirveästi kaikkea, toiset vähemmän, jotkut ei mitään.

Ihminen on kateellinen usein jollekin joka on lähellä omaa tasoa. Et ole kateellinen multimiljardöörille, kun se on niin utopistisen kaukana. Et myöskään ole itse utopistisen kaukana kateutesi kohteesta. Sinulla on tutkinto yliopistosta, asut Helsingissä, lapset ja mies on. Työt, ystävät, matkoja ja kaikkea. 

Sinä pidät varmaan minua ihan roskana, kun asun maalla, ei ole korkeakoulussa käytykään, ei perhettä, ei ystäviä, ei matkoja, ei mitään. Mt ongelmia ja orastavaa alkoholismia. Ylipainoa.

Et sinä minuun vertaa itseäsi. Et pidä minua minään.

Muuten hyvä kommentti, mutta huomauttaisin, ettei ap:lle ole varsinaista tutkintoa. Hum. kand. ei ole nykypäivänä mitään. Tarkoittaa pudokasta. Englanniksi ne ovat samoja bacheloreja kuin amki

Okei, entä jos ihminen on amiksen käynyt. Onko hänellä tutkintoa? Onko hän edes ihminen? Joku "semmoinen luuseri pyh pah" ?

Vierailija
57/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi, naurahdin ääneen. Ainakin olet todennäköisesti parempi kirjoittaja kuin kaverisi, ja varmasti hauskempaa seuraa. Lisäksi terävä itsetuntemuksesi ja havaintokykysi piristänevät kaveriasi.

Älä naurata. Ap:lla iso peiliinkatsomisen paikka. Kuvailee lapsiaan ylipainoisiksi viiltelijöiksi, ja jos äiti on tällainen niin en ihmettele että lapset voivat pahoin.

Nyt ap: tuolla vertailulla et omaa ja lastasi elämää paranna. Kohdista huomio siihen, että mikä pahan olon perheessäsi aiheuttaa.

Vierailija
58/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuo on sattumaa. Jostain syystä rikkaille osuu vain hyviä sattumia.

Eikä ole. Toisilla vain on parempi pelisilmä esimerkiksi puolison valinnassa, pääaineen valinnassa, työpaikan valinnassa, jne.

Ja lapsista saa hoikkia ulkoilemalla heidän kanssaan pienestä pitäen. Ei pelikonsoleita alakouluikäisille.

Mä olen hoikka kuten lapsenikin. Olen pelannut pienestä asti, eka C64:lla ja sitten konsoleilla ja PC:llä. Lapseni ovat pelanneet siitä asti kun osasivat ottaa ohjaimen käteen.

Kyllä, työläisperheessäkin voi kasvaa hoikkia lapsia, en sitä kieltänytkään.

Miten  voi tohtori olla  semmonen tuutti. Siinä nyt tuotiin vaan muutama esimerkki jostain .

Vierailija
59/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on vaikea sanoa onko ne isot rahat ja ulkomaanmatkan oikein minkään väärti, ja onko se kuranahjusmieskin itse asiassa sinulle miellyttävämpää seuraa kuin se uraohjus. Itsellänikin on hyvin rikas ystävä, mutta en todellakaan vaihtaisi ainakaan ukkoani hänen multimiljönääriinsä. Ei ole niin yhtään minun tyyppiäni, kun on hidas, harkitseva ja armottoman tylsä. Siinä saa varmasti matkailla koko ajan ympäri maailman, että kestää sitä tylsyyttä. 

Ei raha ole kaikki kaikessa, kuten sanotaan. Hyvät hautajaiset voivat olla parempi juhla kuin huonot häät, tai miten sen nyt selittäisi. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Vierailija
60/102 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ap kyllä kovin kummoisia rahkeita terapeutiksi ole, jos olet noin kaunainen ja katkera vielä keski-iässä. Et siis ole oppinut elämästä yhtään mitään, et ihmisistä, et itsestäsi. Iän päättelin siitä että taustalla on jo parikin eroa. 

Et selvästi kykene itsereflektioon ja ottamaan oppia virheistäsi, joten miten ihmeessä voisit auttaa muita siinä? 

Huomaisit sitäpaitsi, että harvalla asiakkaallasi on asiat sössittynä yhtä lahjakkaasti kuin sinulla, ja taas saisit olla kaunainen, kateellinen ja katkera. 

Yhtä lahjakkaasti! Joopa joo. Siellä saattaa olla asiakkaana sellaisia ketkä ei ole ap:n silmissä edes ihmisiä. Peruskoulu pohjakoulutuksena, ei ikinä mitään kavereita, parisuhteita, matkoja, ihmismäistä omaa kotia. Voi olla päihdeongelmaa, harhoja. Hirveät velat, luottotiedottomuutta. Rikoksia tehtynä.

Yhtä lahjakkaasti joo, jonkun helsinkiläisen pinnallistakin pinnallisemman hienohelman kanssa.