Masentaa! Kadehdin rikkaan ystäväni elämää, ja vertailen omaa eläämääni koko aika häneen
Hän asuu isossa huvilassa rannikolla ja lisäksi heillä on koti Etelä-Helsingissä.
Minä asun lähiössä Pohjois-Helsingissä ei kovin hyvällä alueella.
Hänellä on kaksi yliopistotutkintoa ja mielenkiintoinen työhistoria. Nyt on perustanut oman yrityksen.
Minä olen hum kand ja tein pätkätöitä ennen kuin jäin freelanceriksi. Se ei kannattanut ja opiskelin lähihoitajaksi. Ne työt ei kiinnosta ja haluaisin terapeutiksi jos rahat riittäisi opiskella.
Hän on naimisissa nuoruuden suuren rakkautensa kanssa.
Minä olen eronnut kaksi kertaa ja nykyinen avoliittonikin on aivan pyllystä.
Hänen miehensä on uraohjus.
Minun mieheni on kuranahjus.
Hänellä on kauniit, hoikat ja fiksut lapset.
Minun lapsillani on adhd:tä, viiltelyä, sairaalloista ylipainoa ja oppimisvaikeuksia.
Hän on tehnyt miehensä kanssa kaksi kaukomatkaa tänä vuonna ja yhden kaupunkiloman.
Minä kävin siskon kanssa Tallinnassa ja mieheni kanssa anoppilassa Savossa.
Onko teidän mielestä mulla mitään syytä olla kateellinen?
Miten pääsen irti tästä hirveestä tunteesta kun oma elämä on ihan surkeaa verrattuna ystävääni.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Miten hänen hyvät asiansa on sinulta pois? Olisitko onnellinen jos hänen kotinsa palaisi ja mies kuolisi? Jos et, niin miksi sitten hänen hyvät asiat tekee sinut onnettomaksi?
Kyllä mä (eri kuin ap) olen joskus tyytyväinen jos kadehtimallani ihmisellä menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuo on sattumaa. Jostain syystä rikkaille osuu vain hyviä sattumia.
Eikä ole. Toisilla vain on parempi pelisilmä esimerkiksi puolison valinnassa, pääaineen valinnassa, työpaikan valinnassa, jne.
Ja lapsista saa hoikkia ulkoilemalla heidän kanssaan pienestä pitäen. Ei pelikonsoleita alakouluikäisille.
Mä olen hoikka kuten lapsenikin. Olen pelannut pienestä asti, eka C64:lla ja sitten konsoleilla ja PC:llä. Lapseni ovat pelanneet siitä asti kun osasivat ottaa ohjaimen käteen.
Kyllä, työläisperheessäkin voi kasvaa hoikkia lapsia, en sitä kieltänytkään.
Työläisperheessä? Okei?
Niissä perheissä, joissa vanhemmat ovat maistereita ja tohtoreita tehdään pääosin keskiluokkaisia asioita, kuten lauletaan kuorossa, otetaan maalaustunteja ja käydään museoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Toisilla vain on parempi pelisilmä esimerkiksi puolison valinnassa, pääaineen valinnassa, työpaikan valinnassa, jne.
Ja lapsista saa hoikkia ulkoilemalla heidän kanssaan pienestä pitäen. Ei pelikonsoleita alakouluikäisille.
Mä olen hoikka kuten lapsenikin. Olen pelannut pienestä asti, eka C64:lla ja sitten konsoleilla ja PC:llä. Lapseni ovat pelanneet siitä asti kun osasivat ottaa ohjaimen käteen.
Ai vain työläisperheissä pelataan. Tää onki uutta tietoa. Ootas ko kysyn muilta töissä ovatko pelanneet C64:lla lapsena ja mitä pelaavat nykyään.
Jep kaikilla oli C64 paitsi yhellä jolla oli Atari. Ja kaikki pelaa nykyään vähintään pleikalla.
Olemme ulkomaalaisessa softafirmassa jossa palkat varmasti paremmat kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työläisperheessä? Okei?
Niissä perheissä, joissa vanhemmat ovat maistereita ja tohtoreita tehdään pääosin keskiluokkaisia asioita, kuten lauletaan kuorossa, otetaan maalaustunteja ja käydään museoissa.
Olen tekniikan tohtori ja en todellakaan laulaisi kuorossa. Maalaustunteja en tarvi koska osaan maalata ilmankin. Museoissa käyn hyvinkin usein, viimeksi pelimuseossa Swindonissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskon tuohon. Ystäväni ei ole aina ollut rikas. Uskon ennemminkin että hän on tehnyt hyviä valintoja elämässään ja minä taas huonoja.
Esimerkiksi: Me luettiin yliopistossa aluksi samaa pääainetta. Minä jätin yliopiston hum kandiin kun mieli paloi työelämään enkä jaksanut puurtaa enää kursseja ja gradua. Oli aika tylsä pääaine siis : ) Ystäväni vaihtoi pääainetta ja teki maisteriopintoja useamman vuoden. Mutta samalla hän löysi mielenkiintoisen työn jossa loi oman alansa verkoston.
Minä tein pätkätöitä tosin omalla alalla mutta ilman mahdollisuuksia edetä tai verkostoitua. Kyn pätkätyöt loppui jäin ihan tyhjän päälle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskon tuohon. Ystäväni ei ole aina ollut rikas. Uskon ennemminkin että hän on tehnyt hyviä valintoja elämässään ja minä taas huonoja.
Esimerkiksi: Me luettiin yliopistossa aluksi samaa pääainetta. Minä jätin yliopiston hum kandiin kun mieli paloi työelämään enkä jaksanut puurtaa enää kursseja ja gradua. Oli aika tylsä pääaine siis : ) Ystäväni vaihtoi pääainetta ja teki maisteriopintoja useamman vuoden. Mutta samalla hän löysi mielenkiintoisen työn jossa loi oman alansa verkoston.
Minä tein pätkätöitä tosin omalla alalla mutta ilman mahdollisuuksia edetä tai verkostoitua. Kyn pätkätyöt loppui jäin ihan tyhjän päälle.
ap
Ei tuohon auta kuin yrittää tehdä elämästäsi enemmän sellainen kuin haluaisit. Et tietystikään tod näk voi saavuttaa ystäväsi asemaa mutta edes enemmän sinne päin niin se auttaisi.
Kuulostaa siltä, että olet impulsiivinen. Lapsillasikin ADHD. Ehkä sinullakin?
Voisitko suorittaa jonkun alan maisterin tutkinnon tai YAMK-tutkinnon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä alan tohtoreita vanhempasi ovat? Se on tässä se ratkaiseva tekijä. Minun isäni väitteli fysiikasta 89-luvulla, äiti kauppakorkeasta johtamisesta 80-luvulla.
Kiinnostaisi tietää, minkä alan tohtoreita vanhempasi ovat? Se on tässä se ratkaiseva tekijä. Minun isäni väitteli fysiikasta 90-luvulla, äiti kauppakorkeasta, johtamisesta 80-luvulla
Olipa hassu aloitus😅
Kadehtia nyt sellaista henkilöä, joka ei ole todellisuudessa ole kuitenkaan rikas.
Vierailija kirjoitti:
Olipa hassu aloitus😅
Kadehtia nyt sellaista henkilöä, joka ei ole todellisuudessa ole kuitenkaan rikas.
Ei tarvii olla mikään miljardööri ollakseen tavallista menestyneempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lottovoittajille osuu 7 oikein?
Se on sattumaa. Ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa elämäänsä, hän saa sen, mikä hänelle on tarkoitettu. Turha opiskella ja tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, minkä alan tohtoreita vanhempasi ovat? Se on tässä se ratkaiseva tekijä. Minun isäni väitteli fysiikasta 90-luvulla, äiti kauppakorkeasta, johtamisesta 80-luvulla
Äitini on 70-luvulla väitellyt tohtoriksi "Tietokone tieteistä" eli Computer Science Ph.D. nimikkeellä ja isäni on juristi. Ja ei, tämä ei ole suomesta.
Kumman elämästä saisi paremman draama- tai komediasarjan? Aivan.
Ole tyytyväinen omaan elämääsi. Minusta jopa nahjusmiehesi kuulostaa mielenkiintoisemmalta kuin joku tylsä uraohjus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lottovoittajille osuu 7 oikein?
Se on sattumaa. Ihmisellä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa elämäänsä, hän saa sen, mikä hänelle on tarkoitettu. Turha opiskella ja tehdä töitä.
Ei se ole sattumaa että lottovoitaja on saanut 7 oikein. Vai tiedätkö yhtään lottovoittajaa, puhutaan päävoitosta, joka ei ole saanut 7 oikein? Tai jotain ei lottovoittajaa joka olisi saanut 7 oikein?
Puhutaan sattumasta vain ENNEN kuin joku on tapahtunut.
No voi voi. Osta suklaata ja hyvä kirja ja nauti siitä. Et sä olis sen työstä ja miehestä tykännyt kuitenkaan.
Olen mies ja kärsin hyvin pitkään juuri tuon tyyppisestä asetelmasta. Lääkkeeksi lähdin terapiaan ja tajusin hyvänlaatuisen kateuden olevan eduksi. Tein valtavasti töitä saavuttaakseni muiden elintason. Saavutinkin lähelle saman mutta ystävieni perintöjen yms takia jäin taas hopealle ja hajosin taas. Enää en jaksa yrittää koska perintöä en tule saamaan mutta elämä on sentään omalla tasollani kelvollista, joten yritän olla miettimättä asiaa
Vierailija kirjoitti:
Eli olet joku junnu. Oletko vielä päässy edes yliopistoon sisään?
Työläisperheessä? Okei?