Huonomman mummon , kai tämä kateus on?
Poikani on perheensä kanssa lomamatkalla, vaimonsa äiti mukana kuten aina kaikilla lomilla. Lapset on jo varhaisteinejä. Minulla tuodaan koirat, voitko hoitaa näitä? Ok, voin hoitaa, tuossahan ne makoilee. Kuitenkin on vähän kelju olo, ei minua pyydetä mihinkään, miniä käy pikaseen ja oletus on etten minäkään kuin synttäreille tms vähän aikaa istumassa.
Katson peiliin kovasti, ei tarvitse kehoittaa. Olen raitis, ei mt-ongelmia.
Kommentit (176)
Rahallakin tässä on oma osansa. Me olemme matkustelleet ulkomailla enemmän toisen puolen isovanhempien kanssa kuin toisen. Mutta ne toiset ovat maksaneet koko perheelle nämä matkat. Eli olemme lapsinemme olleet ilmaiseksi siellä mukana. Entä jos aloittajankin kohdalla tästä on kyse? Rahasta ei yleensä puhuta ihan suoraan.
Aika yllättäviä näkökantoja, te, jotka viette lemmikit äidillenne hoitoon pidätte tätä äitiä hankalana ja riitaisena ja valtataistelua käyvänä ikävänä ihmisenä. Kehoittelette kehittymään paremmaksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti
Se on sinun ja poikasi suhde ja on teidän asianne sitä huoltaa. Miniä ei siihen liity mitenkään, hän hoitaa omaa suhdettaan omaan äitiinsä.
Tämä on oikeasti viisaasti kirjoitettu. Unohtakaa se miniä. Ei ole naisten velvollisuus olla mikään perheen yhteydenpitäjä. Poika huolehtii suhteesta äitiinsä, tytär omaansa. Keskity tosiaan siihen, että poikasi haluaa viettää aikaa kanssasi, ja että lapsensa oppivat tuntemaan sinut. Miniä ei liity asiaan.
Toki miniälle kannattaa olla ystävällinen. Hän on kuitenkin se, jonka kanssa poika on valinnut jakaa elämänsä, eli aika tärkeä ihminen pojalle. Pienikin passiivisagressiivisuus helposti karkottaa myös pojan.
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättäviä näkökantoja, te, jotka viette lemmikit äidillenne hoitoon pidätte tätä äitiä hankalana ja riitaisena ja valtataistelua käyvänä ikävänä ihmisenä. Kehoittelette kehittymään paremmaksi ihmiseksi.
No onhan tuo aloitusviesti aika negatiivinen sävyltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Se on sinun ja poikasi suhde ja on teidän asianne sitä huoltaa. Miniä ei siihen liity mitenkään, hän hoitaa omaa suhdettaan omaan äitiinsä.
Tämä on oikeasti viisaasti kirjoitettu. Unohtakaa se miniä. Ei ole naisten velvollisuus olla mikään perheen yhteydenpitäjä. Poika huolehtii suhteesta äitiinsä, tytär omaansa. Keskity tosiaan siihen, että poikasi haluaa viettää aikaa kanssasi, ja että lapsensa oppivat tuntemaan sinut. Miniä ei liity asiaan.
Toki miniälle kannattaa olla ystävällinen. Hän on kuitenkin se, jonka kanssa poika on valinnut jakaa elämänsä, eli aika tärkeä ihminen pojalle. Pienikin passiivisagressiivisuus helposti karkottaa myös pojan.
Eikö koira ole myös miniänkin, koko perheen ? Miten onnistutte poikienne vaimot erottamaan noin omaksi yksikökseen äitinsä kanssa. Miniän ei tarvitse huomioida anoppiaan kuin apua tarvitessa mutta pojan pitää huomioida anoppi ja pitää osana perhettä vapaa-ajat ja lomamatkat.
Voi hyvä sylvi. Pojalla on perhe ja hänen velvollisuutensa on olla perheensä kanssa , ei äitinsä kanssa. Jos vaimo ei tahdo huonomman mummon kanssa viettää aikaa on pojan oltava perheen kanssa, ei oma äitinsä kanssa.
Tässä on niin selkeä viesti, aikuisia lapsia ei saa vaivata pikku pyynnöillä, äitien velvollisuus sensijaan on auttaa lapsiaan.
Tavallisen käyttäjän huolet läppärin tai kännykän kanssa ei ole samaa työtä kuin vaikka DI tekee ryökseen. Uskon heidän työnsä olevan vaativampaa kuin mihin kyllä 10-vuotiaskin nykyisin pystyy mummojaan auttamaan.
Tässä on tunnistettavan tuttu tapa kirjoittaa. Tämä kirjoittaja on haukkunut miniäänsä täällä ennenkin. Uhriutuva ja ilkeä kirjoitustyyli toistuu. En ymmärrä, miksi poika haluaisi olla ilkeän äidin kanssa tekemisissä minuuttiakaan enempää kuin on pakko. Miniää on helppo haukkua, niin ei tarvitse katsoa peiliin.
Eikö koira ole myös miniänkin, koko perheen ? Miten onnistutte poikienne vaimot erottamaan noin omaksi yksikökseen äitinsä kanssa. Miniän ei tarvitse huomioida anoppiaan kuin apua tarvitessa mutta pojan pitää huomioida anoppi ja pitää osana perhettä vapaa-ajat ja lomamatkat.
Ei miniän tarvitse huomioida anoppia apua tarvittaessa, anoppihan auttaa poikaa, eikä miniää. Minä olen matkustellut appivanhempieni kanssa monta kertaa, ja minä olen ollut se miniä. Joten ei tämä ole sukupuolikysymys. Minkälaiselle matkalle olet poikasi perheen kutsunut?
Vierailija kirjoitti:
Ei miniän tarvitse huomioida anoppia apua tarvittaessa, anoppihan auttaa poikaa, eikä miniää. Minä olen matkustellut appivanhempieni kanssa monta kertaa, ja minä olen ollut se miniä. Joten ei tämä ole sukupuolikysymys. Minkälaiselle matkalle olet poikasi perheen kutsunut?
Siis perheen lemmikit pidätkin automaattisesti perheen isän asiana? Hankkikoon hoidon. Aika sukupuolittunut käsitys sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis perheen lemmikit pidätkin automaattisesti perheen isän asiana? Hankkikoon hoidon. Aika sukupuolittunut käsitys sekin.
En automaattisesti, mutta miksi lemmikki ei voisi olla isän. Siksi toiseksi, miehen äiti auttaa perhettä aina poikansa takia, ei koskaan miniänsä. Jos miniä olisi jonkun muun kanssa naimisissa, anoppi ei sen perheen koiraa hoitaisi. Sen sijaan, jos poika olisi ottanut koiran jonkun muun kanssa, anoppi voisi hoitaa. Eli anoppi auttaa poikaa, ei miniää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs me tiedetään perheen lomahommien työnjako, ehkä miniä pakkaa tavarat ja mies hoitaa lemmikkien hoitopaikan. Lomamatkoissakin ja niiden järjestämisessä on aika paljon hommaa, joten on vain järkevää jakaa hommia.
Me ei oteta mummoa (minun äitiäni) lomamatkoille, koska hän on niin huonojalkainen, että ei pysyisi mukana. Ei haluta käyttää kallista ja harvinaista lomaa siihen, että mennään mummon ehdoilla, kun meitä muita kiinnostavat luontokohteet, museot yms, joissa paljon kävelyä. Olisiko jostain tällaisesta kyse ap:n kohdalla? Toki silloinkin voi miettiä erilaisia järjestelyjä, mutta jos ap on kovin kiukkuinen mummo, niin ei välttämättä huvita.
Vierailija kirjoitti:
Me ei oteta mummoa (minun äitiäni) lomamatkoille, koska hän on niin huonojalkainen, että ei pysyisi mukana. Ei haluta käyttää kallista ja harvinaista lomaa siihen, että mennään mummon ehdoilla, kun meitä muita kiinnostavat luontokohteet, museot yms, joissa paljon kävelyä. Olisiko jostain tällaisesta kyse ap:n kohdalla? Toki silloinkin voi miettiä erilaisia järjestelyjä, mutta jos ap on kovin kiukkuinen mummo, niin ei välttämättä huvita.
Ilkeitä ja kiukkuisia ovat loma-aikoina sukulaisten lemmikkejä hoitavat ihmiset. Pysytään siinä keskustelun loppupäätelmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä ja kiukkuisia ovat loma-aikoina sukulaisten lemmikkejä hoitavat ihmiset. Pysytään siinä keskustelun loppupäätelmänä.
Ei. Monet ovat kivoja ja ystävällisiä. Tässä ketjussa joku kirjoittaa ilkeästi. Se on aivan eri asia. Ja tuo sinun halusi vääristellä toisten kirjoitusta, on sitä ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Monet ovat kivoja ja ystävällisiä. Tässä ketjussa joku kirjoittaa ilkeästi. Se on aivan eri asia. Ja tuo sinun halusi vääristellä toisten kirjoitusta, on sitä ilkeyttä.
Olen eri mutta pääosin on aloittaja tuomittu hankalaksi ihmiseksi, se ei ole kirjoitusten vääristelyä. Monelle herännyt vahva puolustusreaktio , semmosia ne miesten äidit on, persoonallishäiriöisiä vaikeita ihmisiä.
Olen eri mutta pääosin on aloittaja tuomittu hankalaksi ihmiseksi, se ei ole kirjoitusten vääristelyä. Monelle herännyt vahva puolustusreaktio , semmosia ne miesten äidit on, persoonallishäiriöisiä vaikeita ihmisiä.
Oletko lukenut noita tekstejä? Nehän on tosi ilkeitä. Miniä päättää, että aloittaja on huonompi mummo, siksi oma poika ei perherauhan vuoksi voi olla tekemisissä. Muka. Ei miesten äidit yleisesti ole tuollaisia. Tämän ketjun kirjoittaja on. Minulla on itselläni kolme aikuista poikaa. En jaa aloittajan mielipiteitä ollenkaan.
Kukaan ei näytä arvostavan äitejään, isiään, sukulaisia jotka hoitavat perheiden matkojen ajan perheiden lemmikit. Hirveetä syyllistämista vaan. Paljonko joku koirahoitola ottaa maksua, sukulaiset tekevät sen auttaakseen. Täällä tuli esimerkkiä mitä saa kiitokseksi, luonneanalyysejä ym. Ei kiitos, en ota edes kenenkään torakka-akvaariota kun olen näitä katsellut.
Lisävaatimuksia vielä, hoitaisivat nämä mummot lapsia enemmän eläinten lisäksi, vähän olisivat siedettävämpiä.
Vaikuttaa siltä, että poikasi perheessä vaimo päättää. Kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen syynsä on. Jos teillä olisi aidosti hyvät välit ja olisit mukavaa seuraa, niin miksi eivät pyytäisi sinua mukaan?
Olet täysin väärässä, mieti vähän.
Minua on poikani perhe pyytänyt matkalle ja mökilleni kanssaan, en ole lähtenyt.
Uskoisin joutuvani olemaan lapsenlikkana mahdollistaen heille suht vapaan reissun ja maksamaan suurimman eli miltei koko reissun.
Näin olen itse tehnyt pikku reissuillamme. Olen halunnut tarjota heille, koska varallisuuteni on parempi ja olen halunnut antaa heille hetkenlepoa, jota oikeasti tarvitsevat.
Lasteni pienenä ollessa perheemme elämä meni rikki. Välit kaikkien kesken huononivat ja vieraantuivat. Lapseni ottivat minuun etäisyyttä. Nyt aikuisina ovat tehneet lähentymistä. Minun on vaan vaikea vastata siihen avoimesti. Olen ajatellut, että vietän äitien/mummojen päivää aina, kun olen heidän kanssaan.
He kyllä ovat paljon reissunneet miniän vanhempien kanssa, joihin heillä on läheisempi suhde.
tuo ei minua harmita. Tiedän, etten siihen pystyisi. Kaipaan paljon yksinoloa ja rauhaa. Olisin halunnut, että elämä olisi mennyt toisin.
Konkreettisia neuvoja oletkin jo saanut, ala rakentaa suhdetta poikasi perheeseen nyt ja unohda tuo vertailu miniään ja äitiinsä. Kutsu poikasi perheineen kahville, leivo yhdessä lastenlasten kanssa jne. Lapsille tuollaiset asiat ovat niitä tärkeitä, jos miniän äiti on se matkustus- ja lomamummo niin ole sinä se pullantuoksuinen puuhailumummo.
Ja tuosta vastakkainasettelusta vielä, ei se miniä voi pakottaa poikaasi olemaan sinuun yhteydessä ja pitämään yllä suhdettanne. Se on sinun ja poikasi suhde ja on teidän asianne sitä huoltaa. Miniä ei siihen liity mitenkään, hän hoitaa omaa suhdettaan omaan äitiinsä.