Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?

Vierailija
04.06.2025 |

Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?

Kommentit (20175)

Vierailija
981/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko oikeasti kaikkien mielestä ok, että sen sijaan, että asioita aikuisten tavoin selvitellään, lapset viedään jonnekin "maan alle" pakosalle? Jonkinlaisen tukiverkoston mahdollistamana, mahdollisesti ilman yhteyttä muuhun yhteiskuntaan, kouluun, terveydenhuoltoon, ikätovereihin, ja nuorin ilman sotua ja kansalaisuutta? Minulla ainakin jo kansalaisena herää vakava huoli siitä, missä nuo lapset ovat ja onko heillä kaikki hyvin. Viranomaisilla taas on velvollisuus tätä selvittää.

Miettikää, jos kaikki vain huutavat täällä, että paha sossu vie lapset, ja samaan aikaan lapset mahdollisesti vuosikausia viettävät piileskellen jossain suljetussa yhteisössä ilman terveyden seurantaa ja koulutusta, muuta maailmaa peläten. Mikä on sellaisten lasten tulevaisuus? Aikuisina vuosikausia traumaterapiaa ja peruskoulun aloittaminen alkeista? 

Jos taas vanhemmilla ei ole mitään salattavaa ja lapsilla on kaikki erinomaisesti, tulkoon he es

Asioita ei aina saa selvitettyä "aikuisten" tavoin. On mullakin siitä kokemuksia. Kalpea aavistus tähän verrattuna mutta kokemuksia kuitenkin. Siis monikossa.

Pystyn hyvin ymmärtämään, että jonkun ratkaisu on kadota kokonaan jos sellaiseen pystyy. Niin minäkin varmaan tekisin jos liikaa aletaan ahdistamaan.

Vierailija
982/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos taas vanhemmilla ei ole mitään salattavaa ja lapsilla on kaikki erinomaisesti, tulkoon he esiin ja osoittakoon se vakuuttavasti käytännössä."

Ymmärsin, että sossu ei hyväksy tämän perheen tapaa elää. Miten olet siis esillä?

Korjaamalla tavan elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos taas vanhemmilla ei ole mitään salattavaa ja lapsilla on kaikki erinomaisesti, tulkoon he esiin ja osoittakoon se vakuuttavasti käytännössä."

Ymmärsin, että sossu ei hyväksy tämän perheen tapaa elää. Miten olet siis esillä?

Korjaamalla tavan elää. 

Heh, prideporukkaa ei kiinnosta "korjata" taoaansa elää vaikka suuri osa suomalaisia sitä kritisoikin. Emme tiedä oliko noiden tavassa elää mitään oikeasti vialla.

Vierailija
984/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusvaltiossa kenenkään ei pidä todistaa syyttömyyttään. Tai sitä että ei ole mitään salattavaa. Ei tämä ole mikään DDR.

Vierailija
985/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaamalla tavan elää. 

🤮

Vierailija
986/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luotan poliisien reaktioon. He ovat nähneet normaalia lapsiperhekaaosta ja epänormaaleja koteja, ja osaavat tehdä eron niiden välillä. 

Heitä ei todennäköisesti odottanut näky hiukset suloisesti pörrössä olevasta perheenäidistä ja legoista lattialla, pöytä pyyhkimättä ja äiti pahoittelemassa hymyillen "sori, mulla ruoka paloi uuniin ja tän päivän roskat viemättä", vaan hyvin todennäköisesti siellä oli isompi kaaos. 

Olivatko ottaneet perhetyöntekijän? En usko. 

Tiedän että äidin ja vauvan pystyy ottamaan lastenkotiin myös, joten jos vauva vietiin äidiltä, on siinä painavat syyt.

Todennäköisesti ollut sellainen hamstraajakämppä, missä kasojen keskellä kulkee polkuja. Astiat homeessa, itikoita? Jotain sellaista, mitä näkee lehdessä kauhuvuokralaiste

Steiner koululla on myös tuon kaltaisia opetusmetodeja.

Vierailija
987/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen tietoinen. Ja kyllä, joskus myös viranomaiset tekevät virheitä eli joku päätös saatetaan kumota ns. muotovirheen takia jonka jälkeen viranomainen joutuu tekemään uuden päätöksen joka yleensä johtaa siihen huostaanottoon / sijoitukseen kuitenkin. Aika harvassa on ne tapaukset, joissa viranomainen hakee huostaanottoa / sijoitusta ja oikeus päättää toisin. Tuskinpa tämä perhe ihan normaali on kuitenkaan, jo median tietojen perusteella. "

Aika harvassa on tapaukset mutta ei kuitenkaan nollassa. 

Ja olet kyllä aika sekaisin jos sun mielestä pitää olla normaali saadakseen elää rauhassa. 

Vierailija
988/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaamalla tavan elää. 

Eihän siihen voi puuttua, kun laki takaa jokaiselle oikeuden elää haluamallaan tavalla. Eiväthän he rikollista elämää viettäneet.

Vierailija
989/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaamalla tavan elää. 

Kaikki eivät halua elää lammaselämää.

Vierailija
990/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen konservatiiviuskova joka uskoo että maailma luotiin 6000 vuotta sitten 6 päivässä ja Jeesus tulee kohta takaisin. Repikää siitä. :D

Silti lapseni ovat käyneet peruskoulun, on lapsena käytetty neuvolassa, on rokotettu (koronarokotuksia eivät ottaneet, itse otin vastentahtoisesti), kaveeraavat naapurilasten kanssa. Synttäreitä, juhlia.

On ulkoiltu, pelattu jalkkista ja hippaa ja lapset ovat kiljuneet iloisesti niin että piha raikaa. Osallistumme naapuruston hyväksi sen minkä töiltämme ehdimme. Meillä käy paljon naapureita.

Maailmassa on pahuutta, mutta ei kaikki yhteiskunnassa ole pahaa. Vielä on paljon hyvää, tervettä ja normaalia.

Jos et ole sattunut kuulemaan niin Suomessa on mielipiteen vapaus. Sinun pentujesi kiljumisella ei ole mitään merkitystä mihinkään. Kotikoulua voi käydä vaikka sinä olet ihan tyytyväinen peruskouluun. Mitä oikein ajat takaa tällaisella kommentilla? Ai että olisivat oikeanlaisia niin saisivat olla rauhassa?

Vierailija
991/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Olen tietoinen. Ja kyllä, joskus myös viranomaiset tekevät virheitä eli joku päätös saatetaan kumota ns. muotovirheen takia jonka jälkeen viranomainen joutuu tekemään uuden päätöksen joka yleensä johtaa siihen huostaanottoon / sijoitukseen kuitenkin. Aika harvassa on ne tapaukset, joissa viranomainen hakee huostaanottoa / sijoitusta ja oikeus päättää toisin. Tuskinpa tämä perhe ihan normaali on kuitenkaan, jo median tietojen perusteella. "

Ja olet kyllä aika sekaisin jos sun mielestä pitää olla normaali saadakseen elää rauhassa. 

Onko sinusta ok, ettei lapsia päästetty ulos?

Se, että 1 naapuri ei ollut nähnyt lapsia ulkona ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
992/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni otettaisiin huostaan, he voisivat harrastaa kalliita lajeja, kuten ratsastusta ja purjehdusta.

Vierailija
993/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta ok, ettei lapsia päästetty ulos?

Ei. Sen sijaan minä en tiedä, ja tuskin sinäkään, onko näin. Se että joku naapurikyttääjä näin sanoo, ei tee siitä totta. Uskomatonta mutta totta sen sijaan on se, että ihmiset joskus puhuvat totena asioita joista eivät oikeasti tiedä vaan arvailevat vaan.

Vierailija
994/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Steiner koululla on myös tuon kaltaisia opetusmetodeja."

Steinerkoulussa kuitenkin kontrolloidaan osaamista, ja sieltä pääsee jatkamaan eteenpäin ihan kuten tavallisesta peruskoulusta. 

Vierailija
995/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai he saisi elää rauhassa, jos eläisivät siten ettei esim. poliisit järkyty ja lapset saisi elää normaalia elämää eikä eristyksissä. Näkeehän tuon jo median kuvasta näiden naamasta että ei nuo ihan ongelmattomia ole. 

Oikeastiko meinaat, että näet ihmisen valokuvasta, että onko sillä mt ongelmia vai ei?

Minun mielestäni lehdessä ollut kuva oli tavallisesta keski-ikäisestä pariskunnasta.

Vierailija
996/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole oikein, mutta voin ymmärtää tämän ratkaisun kun perhettä on vuosia jahdattu jopa siitä huolimatta, että on käyty asiasta oikeutta ja voitettu.

Eikä ole myöskään niin, ettei yksittäisen sossun ajojahti saisi pontta poliisilta tai tuomioistuimesta. Näillä on todistetusti usealla paikkakunnalla hyväveli-rinki, jossa saadaan esimerkiksi uimahallissa karjuvan sossun rikostutkinta ja syytteet lakaistua maton alle poliisin ja syyttäjän toimesta. Tämä on demokratian vastaista korruptiota, josta pitäisi joutua vastuuseen (kommentti uimahalli-keissiin).

Minä en voi ymmärtää tällaista ratkaisua siinäkään tilanteessa, jos perhe on todella joutunut vuosia kestävän aiheettoman ajojahdin ja laittomien huostaanottojen yms. uhriksi. Vaikka elämä sijaisperheessä ei olisi lasten edun mukaista, on paljon kamalampaa joutua elämään piilossa lähes pelkästään oman perhe

Tämä! Oman perheen sieppaaminen on isoin  rötös tässä. Silloin kun ei ole pakolaissatukseen oikeuttavia syitä (vaino, pelko omasta turvallisuudesta) oikeasti, niin vanhemmat ovat vaan turhan melodramaattisia. Oikein opettavat lapset olemaan koko maailmaa vastaan. 

Vierailija
997/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai he saisi elää rauhassa, jos eläisivät siten ettei esim. poliisit järkyty ja lapset saisi elää normaalia elämää eikä eristyksissä. Näkeehän tuon jo median kuvasta näiden naamasta että ei nuo ihan ongelmattomia ole. 

Ai pärstäkertoimella tässä mennäänkin. Onko järkevää edes omasta mielestäsi?

Vierailija
998/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Steiner koululla on myös tuon kaltaisia opetusmetodeja."

Steinerkoulussa kuitenkin kontrolloidaan osaamista, ja sieltä pääsee jatkamaan eteenpäin ihan kuten tavallisesta peruskoulusta. 

Tästä kotikoulustako ei sitten pääse?

Vierailija
999/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen konservatiiviuskova joka uskoo että maailma luotiin 6000 vuotta sitten 6 päivässä ja Jeesus tulee kohta takaisin. Repikää siitä. :D

Silti lapseni ovat käyneet peruskoulun, on lapsena käytetty neuvolassa, on rokotettu (koronarokotuksia eivät ottaneet, itse otin vastentahtoisesti), kaveeraavat naapurilasten kanssa. Synttäreitä, juhlia.

On ulkoiltu, pelattu jalkkista ja hippaa ja lapset ovat kiljuneet iloisesti niin että piha raikaa. Osallistumme naapuruston hyväksi sen minkä töiltämme ehdimme. Meillä käy paljon naapureita.

Maailmassa on pahuutta, mutta ei kaikki yhteiskunnassa ole pahaa. Vielä on paljon hyvää, tervettä ja normaalia.

Jos et ole sattunut kuulemaan niin Suomessa on mielipiteen vapaus. Sinun pentujesi kiljumisella ei ole mitään merkitystä mihinkään. Kotikoulua voi käydä vaikka

Minä ymmärrän, mitä hän hakee. Olen liberaali (en libertaari) vasemmistolainen. Nuo lapset on eristetty sisätiloihin ja heiltä on evätty oikeus peruskoulutukseen. Syyt sijoitukselle obat ilmiselvät. 

VMP sä täällä levität!

Vierailija
1000/20175 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä saattoi olla taloudellisia ongelmia. Miksei heitä autettu taloudellisesti? Kaikki, jotka heidät tuntevat sanoivat, että vanhempina he olivat erinomaisia.