Minkälainen ihminen menee yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin?
Siksihän veroja maksetaan, että julkiset palvelut toimisivat. Miksi ette käyttäisi niitä?
Kommentit (189)
Minä menen. Työtön 50+ nainen. Haluan valita paikan, ajan ja lääkärin itse.
Minä. Hoitoon pääsee heti ja jonottamatta. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Maksaisin vielä enemmän kannattomista palveluista, mutta nytkin yksityinen on parempi, ettei kaikki näy kaikille.
Riippuu tilanteesta, jos on päivystystyyppinen vaiva niin menen päivystykseen ja sieltä tarvittaessa edelleen sairaalaan.
- sellainen jolla on varaa ja joka haluaa parempaa ja nopeampaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja paßkalla tulee
Vierailija kirjoitti:
- sellainen jolla on varaa ja joka haluaa parempaa ja nopeampaa palvelua.
Parempaa?
Sellainen, jolla on siihen varaa ja mahdollista maksaa hoitonsa itse, eikä omaa erityistä halua odottaa pääsyään hoitoon, joka saattaa kestää "liian kauan", kenties, ehkä sellainem. joka kuuluu siihen promilleen, jolle Koko-Pers hallitus halusi antaa veronalennuksia, vaikka tuskin heidän kulutuksensa siitä paljoakaan lisääntyi,
Sinkkumeis
Sellainen joka on saanut paskaa kohtelua julkisella puolella ja haluaa kiireettömän asiakaskäynnin sekä hammaslääkärin joka ymmärtää pelkopotilaita. Eli minä.
Sellainen jolle ei riitä että hoitaja sanoo puhelimessa että seuraile tilannetta kuukausi ja ota uudelleen yhteyttä.
Työsuhde-etuna työkykyvakuutus. Siinä missä työterveys loppuu, vakuutus jatkaa.
Itse olen ainakin aina päässyt julkisella hammaslääkäriin ja lääkäriin ihan hyvin. Jos on kiireellinen asia, niin pääsee jo samana päivänä. Ap
Suomalaisilla on rahaa pankkitileillään enemmän kuin koskaan. Jos vaikka joku lama iskee, niin niiden joilla on rahaa olisi ihan järkevää käyttää sitä vaikka me menemällä yksityiselle lääkärille, että enemmän julkinen ehtisi hoitaa niitä tauteja, joihin on pitkät jonot. Ja niitä, joilla ei ole varaa vaikka yksityiselle hammaslääkärille mennä.
Tästä maailmasta ei tiedä, milloin sen talous keikahtaa. Muistakaa myös elää ja nauttia.
Johan siitä edellisesti lamasta on jotain 30 vuotta, monet ovat jo unohtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kommarien periaatteet. Koko terveydenhuolto pitäisi muuttaa vakuutuspohjaiseksi.
Ihminen, jolla on hyvä sairausvakuutus. Minulla on ja siksi en jonottele arvauskeskuksessa vaan menen saamaan hoitoa usein jo samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on terveyden suhteen sellainen periaate, että en jää odottelmaan vaan toimin heti kun on aihetta. Julkisen kanssa tämä ei onnistu ja siksi aina yksityinen.
t eri
Mistä tämä puhe kumpuaa, että julkiella olisi jotenkin huonompaa palvelua? Samat lääkärit siellä on kuin yksityiselläkin. Itse olen ollut julkisella ja yksityisellä samalla lääkärillä.
Ap
Niinpä niin. Suomen malli on syvältä, ei siitä mihinkään pääse. Veroja maksetaan, mutta lääkäripalvelut ovat kiven alla. Hammaslääkäriin on turha edes haaveilla pääsevänsä. Koko systeemi pitäisi hajottaa alkutekijöihinsä ja rakentaa uusiksi.