Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako taloyhtiö kieltää koiran kulkemisen ja oleskelun taloyhtiön puistossa/metsikössä?

Vierailija
19.10.2025 |

Ymmärrän, että ei haluta koirien jätöksiä pihapiiriin ja kulkuväylille. En ymmärrä, että talossa asuva koira ei saa kulkea ja oleskella takapihalla ja sen takana taloyhtiön metsikössä, kun koira ei tee siihen jätöksiä. Voiko taloyhtiö tehdä koirakieltoalueen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti? Saa kieltää. 

Vierailija
2/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi estää kulkemista kotiin ja takaisin pihan läpi. Luulisin että kaiken muun voi kieltää. Irti ei saa pitää tietenkään. Ohmsa ihmisistä oikeasti pelkää koiria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irti? Saa kieltää. 

Mutta kytketyn koiran kanssa kulkeminen on jokaisenoikeus, ainakin "metsikkö" kuulostaa sellaiselta, ettei sitä voi kieltää.

Vierailija
4/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi kulkemista ja oleskelua kieltää. Irtipitämisestä ei tässä kai ollut kysekään.

5/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joku mussuttamaan siitä että koiraa ei saa ulkoiluttaa taloyhtiön takapihalla, kun vein roskat pihalla olevaan astiaan ennen koiralenkkiä. Nauroin päin naamaa. Maksan yhtiövastikkeeni siinä missä muutkin, ja jos kukaan ei kyttää niin koko koiran olemassaolosta ei edes tietäisi kukaan. Aiheutan takuulla itse enemmän hämmennystä ja ympäristövaivaa kuin toi otus. Ihmiset nyt vaan vihaa eläimiä, muita ihmisiä ja omaa elämäänsä, ja haluavat hallinnan tunteen.

Että kieltää voi vaikka laulamisen, ei haittaa minua yhtään.

Vierailija
6/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes miettisi, vaan kulkisin, kuten ennenkin. 

Vierailija
7/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täyspäinen kerää tietysti mahdolliset tarpeet taloyhtiön metsiköstäkin pois, mutta ei minusta voi kieltää. Voi toki yrittää kieltää, ja onnistua, jos kukaan ei pidä puoliaan. 

Vierailija
8/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Mulle tuli joku mussuttamaan siitä että koiraa ei saa ulkoiluttaa taloyhtiön takapihalla, kun vein roskat pihalla olevaan astiaan ennen koiralenkkiä. Nauroin päin naamaa. Maksan yhtiövastikkeeni siinä missä muutkin, ja jos kukaan ei kyttää niin koko koiran olemassaolosta ei edes tietäisi kukaan. Aiheutan takuulla itse enemmän hämmennystä ja ympäristövaivaa kuin toi otus. Ihmiset nyt vaan vihaa eläimiä, muita ihmisiä ja omaa elämäänsä, ja haluavat hallinnan tunteen.

Luin jostakin  että tuollaista kulkemista ei voi kieltää. Ei osakkaalta eikä vuokralaiselta. Pysy vahvana. Kuspäät yrittää kaikenlaista.

Vierailija
9/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taloyhtiössä ollaan kielletty koirien ulkoiluttaminen mitenkään  yhteisellä pihalla.  Talossa on paljon lapsia jotka pelkää koiria ja  niin monta kerta nähty se salaa ilta ja aamu koirien kusdtus  että nyt riitti.  Enemmistöllä päätettiin.  On kyse omistusasummoista. 

Vierailija
10/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koiravihaaja, tai koirapelkoinen varmasti asialla, kun tuollaista yrittää kieltää. Ei kannata välittää, koiran ulkoitusta taloyhtiön alueella ei todellakaan voi kieltää. Niinkuin täällä on jo todettukin, irrallaan ei tietenkään saa antaa juoksennella ja jätökset täytyy kerätä pois.

Vierailija
11/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taloyhtiössä ollaan kielletty koirien ulkoiluttaminen mitenkään  yhteisellä pihalla.  Talossa on paljon lapsia jotka pelkää koiria ja  niin monta kerta nähty se salaa ilta ja aamu koirien kusdtus  että nyt riitti.  Enemmistöllä päätettiin.  On kyse omistusasummoista. 

Lasten leikkialue voidaan tietysti kieltää koirilta. Muuten toimintanne kuulostaa kiusaamiselta. Millä tavalla lapsia pelottaa se myöhäisillan tai varhaisaamun pissatus?

Vierailija
12/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten leikkialue voidaan tietysti kieltää koirilta. Muuten toimintanne kuulostaa kiusaamiselta. Millä tavalla lapsia pelottaa se myöhäisillan tai varhaisaamun pissatus?

Pihaan pissatus. Ei saa sotkea pihaa.

Vierailija
13/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse te niitä pelkäätte ja inhoatte. Lapset oppii itkupotkut vanhemmiltaan, ja vanhemmat käyttää lapsia tekosyynä, mikä on minusta aivan todella raukkamaista. Minä haluaisin kieltää tuollaisilta kädettömiltä nilkeiltä lastenteon kokonaan, mutta minulla ei ole valtaa. Eikös olekin hyvä asia että kuka tahansa ei voi mielivaltaisesti kieltää toisia ihmisiä tekemästä asioita, vetoamalla yhteiseen tilaan? Nakki voi osua nimittäin sinuunkin.

Vierailija
14/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin aiemmin kirjoitin niin  päätös pitää että uhteisellä pihalla ei koirat kuseksi .  Sittenhän kaikki asukkaatkin voisisi käydä siellä kusella  se on samaa kusta ja paskaa.

Vierailija
15/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihaan pissatus. Ei saa sotkea pihaa.

Jos et ikinä näkis koiria niin et todellakaan tietäisi että pihaan on pissattu. Et tiedä sitäkään että sinne pissaa oravat, jänikset ja jopa peurat. Sen lisäksi paikka on aivan eläinten ulosteessa. Sinulta salaa.

Vierailija
16/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koirasi irrallaan? Kasvaako metikössä puolukoita tai mustkoita tai sieniä tai muuta mitä voisi kerätä? Leikkiikö lapset.metikössä. Nämä ainakin ovat syitä minkä vuoksi voisi toivoa ettei koiraa kuljetettaisi metikössä. Voitko olla varma ettei koirasi tee tarpeita metikköön tai kuseskele siellä?

Vierailija
17/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin aiemmin kirjoitin niin  päätös pitää että uhteisellä pihalla ei koirat kuseksi .  Sittenhän kaikki asukkaatkin voisisi käydä siellä kusella  se on samaa kusta ja paskaa.

Kirjoitat juuri niin älykkään oloisesti kuin tällä tavalla ajattelevalta ihmiseltä odotan. Se piha on täynnä kusta ja paskaa JO. Sinä vain vihaat ja pelkäät koiria. Piilottelet hiirulaisena lasten takana ja vetoat heihin. Oksettavaa.

Vierailija
18/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

Oletpa itsekäs ihminen, no ei yllätä, että olet paskaperseen omistaja. Itse olen alkanut inhota koiria ja niiden omistajia, sotkevat ympäristöä, eivät ota muita huomioon, luulevat, että kaikki ovat lääpällään heidän kirppusäkkiin. Kerron sinulle nyt, suurin osa ei pidä teistä ollenkaan, teistä on pelkkää häiriötä ja sotkette ympäristön ulosteilla ja virtsoilla. 

Toivon koirallesi jotain oikein kallista sairautta, mikä kuluttaa rahasi ja koirasi kuolee. Se olisi sinulle oikein itsekäs pska. 

Vierailija
19/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irti? Saa kieltää. 

Mutta kytketyn koiran kanssa kulkeminen on jokaisenoikeus, ainakin "metsikkö" kuulostaa sellaiselta, ettei sitä voi kieltää.

Taloyhtiöt on tonteilla, joten tuo tuskin on jokaisenoikeuden tarkoittama metsä ellei sillä tontilla ole kokoa noin 10 ha.

Vierailija
20/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse te niitä pelkäätte ja inhoatte. Lapset oppii itkupotkut vanhemmiltaan, ja vanhemmat käyttää lapsia tekosyynä, mikä on minusta aivan todella raukkamaista. Minä haluaisin kieltää tuollaisilta kädettömiltä nilkeiltä lastenteon kokonaan, mutta minulla ei ole valtaa. Eikös olekin hyvä asia että kuka tahansa ei voi mielivaltaisesti kieltää toisia ihmisiä tekemästä asioita, vetoamalla yhteiseen tilaan? Nakki voi osua nimittäin sinuunkin.

Aivan saletisti näin. Lapset pääsääntöisesti tykkää koirista ja muistakin eläimistä, lasten koiria vihaavat äidit tai vanhemmat tuossa käyttävät lapsiaan tekosyynä. 

Se on tietenkin ihan selvää, että lasten leikkipaikoille, kuten hiekkalaatikkoon koiria ei tietenkään pidä päästää. Muuten noilla vanhemmilla ei kyllä voi olla minkäänlaista laillista oikeutta kieltää koirien ulkoiluttamista taloyhtiön alueella. Jos olisin koiranomistaja kyseisessä taloyhtiössä, en todellakaan välittäisi moisesta kiellosta. Siinähän voisivat sitten vaikka yrittää soittaa poliisille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi