Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ei ole mitenkään tavatonta, että naiset ilmoittavat Tinderissä etsivänsä yli 180-senttisiä miehiä"

Vierailija
30.05.2025 |

Nyyh.

t: mies, 179 cm

"Tinder kokeilee maksullisissa versioissaan ominaisuutta, jonka avulla voi seuloa kumppaniehdokkaita pituuden perusteella"

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011267121.html

Kommentit (419)

Vierailija
241/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin mukaan lyhyet miehet voivat kompensoida puuttuvia senttejä tuloilla: 10000 dollaria lisää tulotasoon vastasi tutkimuksen mukaan kymmentä senttiä lisää pituutta. 

Aika halvalla menee, mutta kiva kuulla.

t. M170cm, verokoneessa jo pitkän aikaa 

Tämän perusteella useimmat naiset ovat lähinnä kiinnostuneita hyötymään miehistä.

Vierailija
242/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei minun takia tarvitse, päädyin naimisiin alle 180 cm miehen kanssa. Ja minähän en koskaan kysynyt kenenkään pituutta. Toki voin sanoa että useampi nainen olisi tyytyväisempi jos heille käy tällainen tapaturma mitä minulle."

Missä tapaturmassa torttusi löyseni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelin mukaan lyhyet miehet voivat kompensoida puuttuvia senttejä tuloilla: 10000 dollaria lisää tulotasoon vastasi tutkimuksen mukaan kymmentä senttiä lisää pituutta. 

Et sä saa muuten kuin rahalla :D On se säälittävä manlet!

Vierailija
244/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä saa muuten kuin rahalla :D On se säälittävä manlet!

Kertoo vaan siitä mikä naisille on tärkeintä eli raha. Jos säälittävä 10000 dollarin lisäys vuosipalkkaan kompensoi 10 cm pituudesta, niin naiset arvottavat rahaa ihan hirmuisesti.

Vierailija
245/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 179 cm pitkä voi maata viikon makuullaan ja kaverit voi vielä vetää välillä jaloista ja käsistä. Sitten viralliseen mittaukseen, niin voi juuri ja juuri saada paperille 180 cm. Voi toimia jopa 178 cm pitkillä.

Todistuksen voi vielä esittää treffeillä.

Näillä konsteilla on päästy joskus poliisikouluun.

Vierailija
246/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä nytkin jo seuloa. Jos mies ei ole ilmoittanut pituutta, niin hän on lyhyt.

Tai sitten seuloo pinnalliset naiset pois. Tein kerran profiilin ilman pituutta ja sitten pituuden kanssa ja yhtä paljon tuli tykkäyksiä. Olen 174cm

Vierailija
247/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bumblessa tuo ominaisuus on ollut jo vuosia. En ymmärrä miksei Tinder ole tehnyt samaa. 

Minä en oikeasti jaksa sitä että joku laittaa profiiliin 180 (olen itse 175), ja sitten kun nähdään livenä niin mies on kengät jalassa minua lyhyempi. Mistä kaikesta muusta hän on valmis valehtelemaan?

Ei pointti ole siinä että pakko olla sitä ja tätä pituutta, vaan sitä että mulle valehdellaan. Herra on sit hyvä ja menee sinne "ulkomaille" etsimään jos ei voi kotimaassa olla rehellinen.

Miksi pitäis olla rehellinen kun naiset valehtelevat aina. 

Vierailija
248/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kenelle tämä oli yllätys? Nythän joutuu painamaan hukkapätkät vasemmalle, jolloin algoritmi näyttää heitä vähemmän myös sellaisille naisille joille pituudella ei ole väliä. Suodatin olisi siis kaikille parannus, lyhyet löytäisi toisensa ja naiset pitkät miehet ilman turhaa luusereiden katselua.

Ja anna kun arvaan.. sinä olet sinkku edelleen.

Vierailija
249/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeehan siellä miehetkin "viehättäviä" naisia. Onko vaatimus 180+ cm pituudesta jotenkin tuomittavampaa kuin viehättävyydestä?

Viehättävyys on toki suhteellista toisin kuin pituus, mutta kyllä tuolla vaatimuksella torpataan monta mukavaa naista, jotka eivät itseään viehättävänä pidä.

Vierailija
250/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa te ette saa ketään edes baarista? Ei ole vaikeaa.

T.183cm 

Vierailija
251/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

179 cm mies voi ihan hyvin sanoa olevansa 180cm. Ei sitä kukaan huomaa.

Vierailija
252/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmaa että joku geneettinen ominaisuus tarkoittaa sitä että sut rajataan jo lähtökohtaisesti parisuhteiden ja perheen perustamisen ulkopuolelle 😔

Se ominaisuus on uhriutuminen, joka sinun kohdallasi on ilmeisesti periytyvää. Pituus ei ole ominaisuus, joka rajaa ketään parisuhteen ulkopuolelle. Negatiivinen suhtautuminen omaan pituuteen sen sijaan on varmasti tekijä, joka karkottaa naisia.

Tuo on asia mitä ei voi sanoa ilman että se koetaan uhriutumisena mutta myönnän että omasta viestistäni saa sen vaikutelman. Mitä väliä omalla suhtautumisella edes on Tinderissä vai onko siellä filtteri "saa olla lyhyt jos suhtautuu pituuteensa hyvin"? :D

On sillä sitä väliä, jos miehellä on huono itseluottamus ja pituus on kipeä paikka. Siinä vaiheessa kun lyhyempi mies saa suhteen, niin suhde voi kaatua siihen jos epävarmuus nousee toistuvasti pintaan. Pituuskompleksi on hyvin epäviehättävä ominaisuus ihmisessä ja vie huomiota siitä seikasta, että pituudestaan huolimatta mies on saanut jonkun naisen kiinnostumaan itsestään edes hetkeksi.

Tämä on toki vaan oma kokemukseni, mutta olen deittaillut myös lyhyempiä miehiä (olen 165cm) ja jossain vaiheessa alkaa kuulua kuinka a) valitsisin varmaan pidemmän miehen jos tilaisuus tulee  b) mies kokee alemmuutta muihin tuntemiini ja häntä pidempiin miehiin (esim. veljeni, pitkäaikainen ystäväni, työkaverit...) tai c) katkeruus omasta pituudesta ja vajavaisuuden tunteesta tulee esiin jossain muissa yhteyksissä ja alkaa hiertämään suhdetta. Yleensä mies ei kai tunne olevansa riittävästi mies, vaikka näinhän naiset eivät asiaa ajattele siinä vaiheessa kun hän on päässyt seulasta läpi.

Tinderissä tällä ei nyt varmaan ole hirveästi merkitystä, kun koko sovellus perustuu kuviin ja ihmiset hyvin pienestäkin lopettavat yhteydenpidon, mutta jos treffeille asti pääsee niin siinä oma persoona kyllä voi jonkun voittaa puolelleen pituudesta huolimatta. Deittailu on raskasta ja ihan hirveää kaikille, joten otan osaa ja kehotan heittämään verkot vesille myös Tinderin ulkopuolella.

Vierailija
253/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä veljellesi :)

Itseasiassa yritin vähän rikkoa tätä ikuista typerää yleistystä pitkä ja/tai varakas mies + kaunis ja hoikka nainen. Ei se todellakaan ole näin yksinkertaista, ei lähellekään. Kokemukseni mukaan suurin osa etsii kuitenkin ensisijaisesti ihan vaan suhteellisen täysipäistä seuraa ainakin jos on etsimässä vakavampaa suhdetta.

Ei se ole typerä yleistys vaan fakta, että korkean statuksen miehillä on pitkä vaimo. Katso esimerkiksi Euroopan kuningashuoneita ja niihin naituja naisia. Kaikki pitkiä. Tulevilla kruununperillisillä pitää olla hyvät geenit. 

Hmm..eikös ollut puhe miesten pituuksista. No, niin tai näin, tuskin niihin kuningashuoneisiin ihan ketä tahansa hongankolistajaa huolitaan, vaan pitää olla ensisijaisesti edustuskelpoinen, fiksu, sivistynyt ja nuhteeton. Ja jos tarkastellaan kuningashuoneitten ulkopuolelle, niin aika monella julkkiksilla tai rahamiehellä on ihan tavallisen pituinen, tai lyhyehkökin puoliso

Vierailija
254/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkä mies on komeampi ja että miehen kuuluu olla naista pidempi."

Siinäs kuulitte manletit!

"Usein ajatellaan" Olisit käynyt koulusi loppuun niin osaisit lukea. Onko joku lyhyt mies vienyt sun naises kun noin heikko itsetunto? Jospa sinäkin kasvasit joskus mieheksi

Vierailija
255/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä veljellesi :)

Itseasiassa yritin vähän rikkoa tätä ikuista typerää yleistystä pitkä ja/tai varakas mies + kaunis ja hoikka nainen. Ei se todellakaan ole näin yksinkertaista, ei lähellekään. Kokemukseni mukaan suurin osa etsii kuitenkin ensisijaisesti ihan vaan suhteellisen täysipäistä seuraa ainakin jos on etsimässä vakavampaa suhdetta.

Ei se ole typerä yleistys vaan fakta, että korkean statuksen miehillä on pitkä vaimo. Katso esimerkiksi Euroopan kuningashuoneita ja niihin naituja naisia. Kaikki pitkiä. Tulevilla kruununperillisillä pitää olla hyvät geenit. 

Euroopan kuningashuoneisiin naitujen naisten pituudella ei ole kyllä ollut merkitystä, vaan raha ja valta on liikkunut historian aikana rahan ja vallan luokse. Toki rahalla saa myös hyvää ruokaa, millä kasvaa keskivertoa pidemmäksi ja pienet piirit yhdistävät tiettyjä ominaisuuksia.

Vierailija
256/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla yli 185cm pienemmistä tulee mieleen joku putin tai koulupoika

Vierailija
257/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa te ette saa ketään edes baarista? Ei ole vaikeaa.

T.183cm 

Ei pienelle osalle komeimpia olekaan vaikea.

Vierailija
258/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
259/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bumblessa tuo ominaisuus on ollut jo vuosia. En ymmärrä miksei Tinder ole tehnyt samaa. 

Minä en oikeasti jaksa sitä että joku laittaa profiiliin 180 (olen itse 175), ja sitten kun nähdään livenä niin mies on kengät jalassa minua lyhyempi. Mistä kaikesta muusta hän on valmis valehtelemaan?

Ei pointti ole siinä että pakko olla sitä ja tätä pituutta, vaan sitä että mulle valehdellaan. Herra on sit hyvä ja menee sinne "ulkomaille" etsimään jos ei voi kotimaassa olla rehellinen.

Ymmärrät varmaan ettei tämä Tinderin uusi maksullinen ominaisuus vaikuta ainakaan vähentävästi siihen, kuinka moni mies valehtelee pituutensa? Ikääkin valehdellaan juuri sillä verukkeella että halutaan osua muiden ikäkriteereihin (vaikka siis ei oikeasti olla ko. ikäluokassa). Luultavasti valehtelu pituudesta on jatkossa vieläkin yleisempää.

Vierailija
260/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi