Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ei ole mitenkään tavatonta, että naiset ilmoittavat Tinderissä etsivänsä yli 180-senttisiä miehiä"

Vierailija
30.05.2025 |

Nyyh.

t: mies, 179 cm

"Tinder kokeilee maksullisissa versioissaan ominaisuutta, jonka avulla voi seuloa kumppaniehdokkaita pituuden perusteella"

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011267121.html

Kommentit (419)

Vierailija
221/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julmaa että joku geneettinen ominaisuus tarkoittaa sitä että sut rajataan jo lähtökohtaisesti parisuhteiden ja perheen perustamisen ulkopuolelle 😔

Eihän tarkoita. Valinnanvaraa on vaan vähemmän. Ja elämä on epäreilua.

Vierailija
222/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pituusennusteistakaan ei voi tietää. Tyttäreni pituusennuste oli pienenä lapsena jotain 178-180cm, mutta nyt näyttää siltä, että hän jää alle 170 senttiseksi keskimittaiseksi 168cm. Eli selvästi lyhyempi kuin äitinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän. Toisaalta tämä aiheuttaa pojille jo paineita. Hämmennyin, kun 13-vuotias kyseli taannoin, että minkä mittainen hänestä tulee. Asia kiinnosti, koska alle 180cm ei saa kuulemma naisia. Näin on kuullut. Sanoin, ettei mikään ole varmaa, mutta ennuste on 182-183. Ja se nyt on aivan sama sitten sentti suuntaan tai toiseen.

Jos ei naisia, niin sitten miehiä 

ihan typerää tuollainen, että edes lähdet arvuuttelee pituutta ja luomaan edelleen lisää epävarmuutta. Olisit sanonut, ihmisen pituus ei ole kenenkään käsissä ja suhteita on ja tulee

Vierailija
224/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 195cm sulka päässä. Olenko siis valehtelija?

Vierailija
225/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä swaippaan naisen jo siinä vaiheessa katuojaan kun näen vaatimuslistan. Ei jatkoon vaikka olisi kuinka enkelin näköinen. Kunnioitus pitää ansaita. Minua ei kiinnosta oletko, homo, lesbo yms. Jos olet kohtelias minulle niin olen kohtelias sinulle.

Vierailija
226/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on vissiin näitä nykypäivän naimattomia nelikymppisiä, jotka seuraavaksi itkee iltalehdessä, kun jäi lapsettomaksi

voi voi, nyyhky!

Minä todennäköisesti jään sinkuksi ja lapsettomasti sen takia, että en usko seuranhakuun ulkonäön perusteella ja sen takia kieltäydyn käyttämästä näitä ulkonäköön perustuvia parinhakusovelluksia. Eipä noita miehiä hirveästi IRL kiinnosta tutustua. En kyllä ajatellut valittaa asiasta kenellekään vaan keskittyä muihin asioihin.

T. Yksi nykypäivän naimaton nelikymppinen

Vierailija
227/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä aika haastavaa nykyisellään. Joskus hieman nuorempina (27-32) kokeiltiin viiden kaveruksen porukalla tinderiä tovi. Erilaisia kuvia, profiilit kuntoon, jne. Kukaan meistä ei ole ylipainoinen, ja olemme kaikki 175-190cm välillä, jokainen korkeastikouluttettu. 

Meni pitkälti kuten odotimme: 

Komein sai reilut 200 mätsiä kuukaudessa, muut 2-5. Eihän se paljoa motivoinut. 

Ei siis like vaan ihan mätsiä. Tarkottaa että veti itsekin ainakin vähintää sen 200 kertaa oikealle.

Ehkäpä te muut vähä katoitte ennenkun teitte oikealle vedon?

Ei kai miehet nyt kaikista naisista vedä oikealle?

Vierailija
228/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmaa että joku geneettinen ominaisuus tarkoittaa sitä että sut rajataan jo lähtökohtaisesti parisuhteiden ja perheen perustamisen ulkopuolelle 😔

Se ominaisuus on uhriutuminen, joka sinun kohdallasi on ilmeisesti periytyvää. Pituus ei ole ominaisuus, joka rajaa ketään parisuhteen ulkopuolelle. Negatiivinen suhtautuminen omaan pituuteen sen sijaan on varmasti tekijä, joka karkottaa naisia.

Tuo on asia mitä ei voi sanoa ilman että se koetaan uhriutumisena mutta myönnän että omasta viestistäni saa sen vaikutelman. Mitä väliä omalla suhtautumisella edes on Tinderissä vai onko siellä filtteri "saa olla lyhyt jos suhtautuu pituuteensa hyvin"? :D

Vierailija
229/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuka nyt persjalan kanssa viitsii kulkea.

Vierailija
230/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähyvä veljellesi :)

Itseasiassa yritin vähän rikkoa tätä ikuista typerää yleistystä pitkä ja/tai varakas mies + kaunis ja hoikka nainen. Ei se todellakaan ole näin yksinkertaista, ei lähellekään. Kokemukseni mukaan suurin osa etsii kuitenkin ensisijaisesti ihan vaan suhteellisen täysipäistä seuraa ainakin jos on etsimässä vakavampaa suhdetta.

Ei se ole typerä yleistys vaan fakta, että korkean statuksen miehillä on pitkä vaimo. Katso esimerkiksi Euroopan kuningashuoneita ja niihin naituja naisia. Kaikki pitkiä. Tulevilla kruununperillisillä pitää olla hyvät geenit. 

Vierailija
231/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä aika haastavaa nykyisellään. Joskus hieman nuorempina (27-32) kokeiltiin viiden kaveruksen porukalla tinderiä tovi. Erilaisia kuvia, profiilit kuntoon, jne. Kukaan meistä ei ole ylipainoinen, ja olemme kaikki 175-190cm välillä, jokainen korkeastikouluttettu. 

Meni pitkälti kuten odotimme: 

Komein sai reilut 200 mätsiä kuukaudessa, muut 2-5. Eihän se paljoa motivoinut. 

Ei siis like vaan ihan mätsiä. Tarkottaa että veti itsekin ainakin vähintää sen 200 kertaa oikealle.

Ehkäpä te muut vähä katoitte ennenkun teitte oikealle vedon?

Ei kai miehet nyt kaikista naisista vedä oikealle?

Ei kaikkia, n. puolet keskimäärin.

Vierailija
232/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai väität että minulla on katkera asenne. Jos olet todella sitä mieltä niin taitaa kuitenkin ennemmin sinussa olla se vika. Melkein kaikkeen muuhun ihminen pystyy vaikuttamaan mutta ei pituuteen. 

Ulkonäköpreferensseille ei voi kauheasti mitään. Jos ei syty tunteita ja seksuaalista vetovoimaa, niin suurin osa ei suhdetta aloita. Miehetkin pitävät keskimäärin tärkeänä ulkonäköä. 

Olen eri, mutta ettekö muka ole koskaan, ihan vaikka sosiaalisissa tilanteissa, huomannut ulkonäöllisesti huomiota herättämättömän ihmisen olevan mahtava tyyppi? Sellaista ei näe yhdellä silmäyksellä tai valokuvasta. Se, että pitää ihmisestä, saa hänet näyttämään paremmalta. 

Ehdottomasti. Mulla on esim. mahtavia ystäviä joita kohtaan en tunne ulkonäöllisesti vetoa. Parisuhteessa pitää kuitenkin olla sitä fyysistä vetovoimaa, ja mieluiten tahdon lapsillekin yrittää taata hyvän ulkonäön, joka kuitenkin on resurssi.  -eri

Vierailija
233/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko miehet jotka ovat alla 180 cm, niin olette parisuhteissa aivan turhia.

Vierailija
234/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niitä nytkin jo seuloa. Jos mies ei ole ilmoittanut pituutta, niin hän on lyhyt.

Olet väärässä. Itse en koskaan ilmoita pituuttani, enkä kysyttäessäkään vastaa. Ai miksi? Koska en halua naista, joka pitää erityisen hienona ja tärkeänä, että kirjaimellisesti satun katselemaan maailmaa tietystä y-koordinaattiakselin pisteestä.

Ymmärrän, että pituus saatetaan kokea viehättäväksi, se herättää tunteita. Mutta sitä, miksi juuri tälle yhdelle tuntemukselle täytyisi olla eksplisiittisen lojaali, en ymmärrä.

T. M, 186cm.

Vierailija
235/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kenelle tämä oli yllätys? Nythän joutuu painamaan hukkapätkät vasemmalle, jolloin algoritmi näyttää heitä vähemmän myös sellaisille naisille joille pituudella ei ole väliä. Suodatin olisi siis kaikille parannus, lyhyet löytäisi toisensa ja naiset pitkät miehet ilman turhaa luusereiden katselua.

Lyhyet naiset tykkää usein pitkistä miehistä.

Vierailija
236/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manletit mp olla alla 180?

Vierailija
237/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites 150 kg urheilullinen nainen, onko mave-tulos parantunut? ;)

Vierailija
238/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelin mukaan lyhyet miehet voivat kompensoida puuttuvia senttejä tuloilla: 10000 dollaria lisää tulotasoon vastasi tutkimuksen mukaan kymmentä senttiä lisää pituutta. 

Aika halvalla menee, mutta kiva kuulla.

t. M170cm, verokoneessa jo pitkän aikaa 

Vierailija
239/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pidin pitkistä miehistä nuorena, mutta sitten tajusin että testosteroni pysäyttää pituuskasvun murrosiässä ja se vaikuttaa myös muihin biometrisiin ominaisuuksiin. Tokihan pitkä mies on voinut voittaa geenilotossa ja esimerkiksi saada kasvupyrähdyksen aikaisin, mutta yleisempää on että hyvin varusteltu on siinä ~175-180 korvilla.

Toki otanta ei ole laaja, mutta tässä on myös muutaman kaverin kokemus ynnättynä. Oiskohan jollakulla ollut väitetysti pitkä mies joka oli myös hyvin varusteltu, tai sitten se oli kavereiden läppää.

En myöskään jaksanut rajata ketään pois pituuden takia sillä se on mielestäni mautonta ja antaa ihmisestä huonon kuvan.

Minulla on myös melkoinen jäähalli jalkojeni välissä, etsin geenilottoa päivittäin!

Vierailija
240/419 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, mulle ihan se ja sama jos joku kutsuu pinnalliseksi. itse olen 165cm, ja PREFERENSSINI on 185-195cm miehet.

ei tarkoita että PITÄÄ olla sen verran jos oikein kolahtaa, vaan se on preferenssini mitä ei voi muuttaa millään määrällä selittelyä tai maanittelua.

ihan kuten joku tykkää laihoista, toinen pullukoista, isorintaisista, pienirintaisista jne. naisista. ei sitä voi itse valita

Jännä että miehet alapeukuttaa tätä vaikka varmasti heilläkin jokaisella on omat mieltymykset naisen suhteen eikä se ole mikään universaali.

Saa olla mieltymyksiä mutta ihan naurettavaa rinnastaa miehiä ja naisia tässä asiassa. Miehet tykkäävät vaikka minkälaisista eri naisista ja kaikille on faneja ja ottajia, jopa niille parjatuille

Jos miehille kelpaa reikä kuin reikä, ei se tarkoita, että miehet TYKKÄÄVÄT ihan kaikenlaisista. Kun katukuvassa katsoo pariskuntia, huomaa naistenkin kyllä pariutuneen muidenkin kuin pitkien, atleettisten ja komeakasvoisten. Eli joko naisillakin on monipuolinen maku tai sitten naiset kuitenkin kelpuuttavat muitakin kuin oman makunsa mukaisia. Lieneekö tilanne siis yhtään erilainen miehiin verrattuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän