Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ihminen sanoo olevansa rehellinen tai suora, se tarkoittaa yleensä tahditonta ja toisten rajat ylittävää. Oletko huomannut?

Vierailija
29.05.2025 |

Rehellinen tuntuu tarkoittavan että sanoo mitä sylki suuhun tuo ilman että miettii, sopiiko se kyseiseen tilanteeseen. 

Millainen ihminen kertoo erikseen olevansa vain suora?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, löin sua just nyrkillä naamaan kun olen tällainen suoran toiminnan ystävä. Ei se ollut väkivaltaa, kerroin vain suoraan ja toiminnallisesti mielipiteeni!" :D

Varmaankin puhutaan puheesta.

Vierailija
22/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tällanen rempseä ja kovaääninen lähiöbaarimuija. Sanon päin naamaa ihan mitä mua huvittaa koska mä oon aito, enkä mikään teeskentelijä. Mä oon vaan rehellinen ja suora, koska mä en pidä tollasista aroista selän takana piipittävistä nössöistä. Mutta auta armias, jos joku sanoo mulle samalla lailla päin naamaa totuuksia, niin mä järkytyn ja kalpenen ja alan haalia porukkaa ympärilleni jolle voin haukkua tuota MINULLE päin naamaa sanonutta.

Kai sulta löytyy reilusti kouvvolatatskoja?

Taitaa löytyä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä, vaan sanoo niin kuin asiat ajattelee tai ei osaa mielistellä ja kielistellä. Parempi jonkin sortin rehellisyys kuin valheellinen lipevyys.

Monessakin tilanteessa se lipevyys on ihan paikallaan. Kukaan ei halua kuulla sinun rehellisiä mielipiteitäsi kysymättä.

Lipevyys ja hyvät käytöstavat ovat kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
24/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat yleensä töykeitä yläpuolelle asettujia. Kokevat oikeudekseen määritellä toisen ihmisen, esimerkiksi *Olet tuollainen lyhyt ja sinulla on iso vatsa.* Merkillepantavaa on, ettei kukaan ole arviointia häneltä pyytänyt ja loukkaantuu, mikäli itseään joku lähtee sanallisesti kuvailemaan.

Vierailija
25/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa mainostaa, niin se ehkä ei ole hyvä. Selittelee käytöstään? 

Vierailija
26/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat usein 50-60-vuotiaita mummeleita, jotka ovat lapsuudessaan itse kärsineet vastaavasta. toki nuorempiakin tyhmiä pubijuntteja riittää

Vierailija
27/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä, vaan sanoo niin kuin asiat ajattelee tai ei osaa mielistellä ja kielistellä. Parempi jonkin sortin rehellisyys kuin valheellinen lipevyys.

Tässä koulu esimerkki siitä, että joku luulee olevansa hyvä ja rehellinen ihminen, kun  sanoo "rehellisesti" suoraan toiselle rumastikin.  Ja luullaan, että se on mielistelyä ja "kielistelyä"(?) jos ei ole tökerö toisia kohtaan. 

Rehellinen voi olla vaikka ei mielistele, eikä loukkaa toista. Asioista voi olla erimieltä fiksustikin, mutta kaikki ei tätä ymmärrä ja oikeuttavat ruman ja loukkaavan käytöksensä "rehellisyyden" nimissä. 

Vierailija
28/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessakin tilanteessa se lipevyys on ihan paikallaan. Kukaan ei halua kuulla sinun rehellisiä mielipiteitäsi kysymättä.

Lipevyys ja hyvät käytöstavat ovat kaksi ihan eri asiaa.

Tiedän, mutta noille sanon kaikki törkeydet suoraan koska olen niin avoin ja rehellinen ihminen-tyypeille ne ovat synonyymeja.

Vierailija
29/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen huomannut. Heille rehellisyys on tylytystä, töksäyttelyä ja toisten virheisiin (joko todellisiin tai oletettuihin) takertumista. Sen sijaan itselleen he eivät uskalla olla rehellisiä eivätkä kykene aitoon omien tunteiden ja ajatusten ilmaisuun. 

Vierailija
30/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nämä "rehellistesti ruoraan puhujat" ei itse kestä sitä, jos joku heille sanoo suoraan mitä "rehellisesti ajattelee" :D

Ovat yleensä aika pikkusieluisia tuossa kohtaa. 

Vierailija
31/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä on paljon, jotka kehuvat itseään piittaamatta siitä, miltä heidä käytöksensä tuntuu muista. Ja katsovat oikeudekseen kuitenkin uhriutua ja komennella toisetn käytöstä, jos se ei tunnu heistä kivalta. Tunnetaan yleisesti: kusipäisyytenä.

Vierailija
32/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kohtasin ihmisen, joka osoitti suorasti mielipiteensä oli kyllä ihan outo kolmekymppinen jeppe.

Jotta eipä typerästi yleistetä (anteeksi suoruuteni) Itsekin pidän itseäni suorana, koska pintakekustelu  (ajantuhlaus) ei kiinnosta. Mutta kohdallani se ei tarkoita ilkeyttä eikä henkilökohtaisiin asioihin puuttumista.

Vierailija
33/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoja voi olla empaattinen ja kysyä haluaako toinen kuulla mielipiteen. Ei ne suoraan sanojat absoluuttisia totuuksia välttämättä hallitse. 

Sitten on ne suoraan sanojat, jotka ajattelevat tietävänsä paremmin miten asiat ovat. Eivät joko välitä siitä että loukkaavat tai sitten jopa sadistisesti nauttivat. Minäpä sille sanoin että!

Vierailija
34/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sanoo olevansa vain rehellinen, on yleensä töykeä. Joka kertoo olevansa viisas, puuttuu häneltä yleensä fiksuus ja usein myös viisauskin. Joka sanoo olevansa huumorintajuinen, niin se huumorintaju on yleensä tyyliä puujalka, kaikki muu menee ohi. Eli jos jotain asiaa pitää itsessä korostaa, niin yleensä se puuttuu ja sitä pitää korostaa toiselle, että jos kuulija sitten uskoisi, koska todennäköisesti tällainen ihminen itse kärsii kyseenomaisen ominaisuuden puutteesta. Sitten vielä itseään kiltiksi tituleeraava on tod.näk. passiivisaggressiivinen vähintäänkin.

Vierailija
35/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka sanoo olevansa vain rehellinen, on yleensä töykeä. Joka kertoo olevansa viisas, puuttuu häneltä yleensä fiksuus ja usein myös viisauskin. Joka sanoo olevansa huumorintajuinen, niin se huumorintaju on yleensä tyyliä puujalka, kaikki muu menee ohi. Eli jos jotain asiaa pitää itsessä korostaa, niin yleensä se puuttuu ja sitä pitää korostaa toiselle, että jos kuulija sitten uskoisi, koska todennäköisesti tällainen ihminen itse kärsii kyseenomaisen ominaisuuden puutteesta. Sitten vielä itseään kiltiksi tituleeraava on tod.näk. passiivisaggressiivinen vähintäänkin.

Tässä on kieltämättä paljon asiaa. :)

Vierailija
36/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla lesboista on juuri tätä ns. suoraan sanomista mikä on pelkkää toisten nöyryyttämistä. Auta armias jos sinä sanot heille suoraan 

Vierailija
37/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se tarkoittaa vain että on ottanut oikeudekseen harjoittaa henkistä yliotetta ja psyykkistä väkivaltaa sopiviksi katsomiaan uhreja kohtaan.

(...mistään mahdollisista sen seurauksista piittaamatta.)

Vierailija
38/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kasvatettu vinoon.

Sillä miten sanotaan on enemmän merkitystä kuin sillä mitä sanotaan.

Vierailija
39/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani vanhempi naisihminen, olevinaan oikein aito ja sydämellinen ihminen aloitti puheensa usein niin, että "kun minä olen näin rehellinen ihminen" tai "sinähän tiedät, että minä olen rehellinen ihminen" . Sen jälkeen suusta saattoi tulla ihan mitä vain paskaa. Kuuntelin välillä silmät selällään, miten viitsii valehdella ihmisille päin naamaa. Aina piti olla esittämässä parempaa ihmistä kuin muut, liioitella, kehuskella ja jopa valehdella. Toisaalta ihan viihdyttävääkin seurattavaa, kun tiesi miten asiat oikeasti on. 

Vierailija
40/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tätä tarkoita. 

Esim. deittisovelluksissa moni salasuhdetta etsivä mainostaa olevansa rehellinen ja luotettava, vaikka on aikeissa pettää elämänsä tärkeintä ihmistä. Siinä yhteydessä tuo on ihan vain silkka valhe.