Faith No More diggareita palstalla?
Just luin kirjan Faith No More : Narrikuninkaat, ja jotenkin unohtui hakea kirjastosta, ehkä sen yhden taudin takia kun kirjastotkin suljettiin. No nyt oon diggaillu FNM kamaa ja löytänyt taas myös yhden toisen bändin, josta innostuin aika pitkälti samoista syistä, tosin toistakymmentä vuotta myöhemmin, ja tällä kertaa myöhässä.
FNM:ään tutustuin jo Chuck Mosleyn aikaan, mutta Pattonin lauluvastuun aikana innostuin täysillä.
No joo, ois hauska lukea kommentteja Faith No Moresta, mutta myös vinkata Maximum the Hormone bändin rajoja rikkovasta olemuksesta.
Tänks ja mahdollisesti hyvää yötä.
Kommentit (12)
"Yes, mhm, now for the next question!
Does emotional music have quite an effect on you?"
What if there's faith no more fun to have?
Oletko katsonut sen dokumentin Yle Areenasta tästä bändistä?
En tiedä onko enää siellä. Katso.
Vierailija kirjoitti:
Täytynee yrittää ottaa tarkasteluun, just alkoi sinäputki soittamaan Falling to piecesiä. Billyn basso intro potkii ihanasti biisin käyntiin. Ja juu, levyt olen ostanut, mutta netti on ihan kiva kanava tarkastella juttuja uudestaan.
Juma kun diggaan Bordinin rummuttelusta.
Kyllä! Introduce Yourself, The Real Thing, Angel Dust, King for a Day, Album of the Year... kaikki mahtavia albumeita. Tutustuin yhtyeeseen pari vuotta sitten, minkä jälkeen olen kuunnellut sitä runsaasti ja ostanut yhden levynkin fyysisenä. Mahtava yhtye!
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä löytyy?
Omistan kaikki levyt. Suosikkibiisini on Sunny Side up uudemmasta tuotannosta.
Vierailija kirjoitti:
Faith No More - Making Of Angel Dust:
Tutustuin ensi kertaa bändiin varhaisteininä 1998. Angel Dust oli eka levy, vaati kyllä vähän aikaa auetakseen mutta lopulta olin aivan myyty. Menin nettiin etsiäkseni lisää tietoa ja sain selville että bändi oli juuri hajonnut. :( No 11 vuoden odotuksen jälkeen pääsin sitten viimein keikallekin. :)
Mahtaakohan vielä uutta musiikkia olla tulossa? Joku vuosi sitten Billy Gouldilta asiasta haastattelussa kysyttiin ja antoi tosi ympäripyöreän vastauksen 🤔
Olen pyöritellyt 25v tauon jälkeen bändin ensimmäisiä levyjä, hyvää on edelleen. Mitään tietoa ei ole heidän puuhistaan tällä vuosituhannella. Livenä tuli nähtyä provinssissa joskus 90-luvun(?) alussa.
Olen rakastanut Faith No Morea vuodesta 1989 alkaen.
Niillä on ihan oma soundi, jonka tunnistaa heti vaikka musiikkityylissään tapahtuisi mitä.
Eikä ole ihme että erityisesti suomalaiset ovat aina tykänneet Faith No Moresta, ollaan kaikki jotenkin yhtä nyrjähtäneitä!
Bill Gould on kenties maailman fiksuin ja sydämellisin rock-duderino.
Very jeppine 👌🏻