Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ihminen sanoo olevansa rehellinen tai suora, se tarkoittaa yleensä tahditonta ja toisten rajat ylittävää. Oletko huomannut?

Vierailija
29.05.2025 |

Rehellinen tuntuu tarkoittavan että sanoo mitä sylki suuhun tuo ilman että miettii, sopiiko se kyseiseen tilanteeseen. 

Millainen ihminen kertoo erikseen olevansa vain suora?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän sitä mieltä, että ihmiset, jotka usein kertovat olevansa sellaisia tai tällaisia, kuuluvat siihen kastiin, jonka kanssa en mielelläni ole kovin läheisissä tekemisissä. Useimmille riittää, että he näyttävät käytöksellään ja toiminnallaan, millaisia ovat.

Vierailija
42/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä, vaan sanoo niin kuin asiat ajattelee tai ei osaa mielistellä ja kielistellä. Parempi jonkin sortin rehellisyys kuin valheellinen lipevyys.

Vaan kun on niin, että ihan kaikkia ajatuksiaan ei voi sanoa ääneen ja suoraan toista loukkaamatta, joten kyllä välillä olisi parempi pitää jotkut ajatukset ominaan. Mielistelemättä oleminen on mielestäni eri asia, kun se että paukauttaa ikäviä totuuksia suoraa päin naamaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten pannut merkille, että ne jotka kaikkein eniten käyttävät lausetta:

-"Sinä et taaskaan kuunnellut mitä minä juuri tuossa äsken sinulle sanoin"

tai...

-"Jos olisit yhtään kuunnellut mitä minä tuossa sinulle melkein rautalangasta väänsin, niin..."

...ovatkin  yleensä juuri niitä, jotka eivät niitä (sanomistensa kohteita) ITSE kuuntele OLLENKAAN,eivätkä heiltä koskaan yhtään mitään.

(kuuntelijan itselleen haluamisen sijasta  sijasta he itse asiasta vaativatkin kuuliAISUUTTA.)

Vierailija
44/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pari "suoraa ihmistä" olla ketjussa lukemassa... harmi kun osuu, eikö? :D :D

Vierailija
45/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihailen suoria ihmisiä, en töykeitä, vaan niitä jotka osaavat rehellisesti sanoa, jos jotain asiaa ei olla tehty hyvin. Puhun sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka ei ole oppinut antamaan kritiikkiä kuin aivan lähimmille ihmisille, ja se sitten johtaa kaikenlaisiin ongelmiin esim työelämässä ja siviilissä.

Töykeys ja ilkeily ovat taasen pelkästään huonoja ominaisuuksia, ja on epärehellistä, jos väittää näitä piirteitä itsessään suoruudeksi. Kaikkia asioita ei tarvitse sanoa ääneen.

Vierailija
46/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vähän sitä mieltä, että ihmiset, jotka usein kertovat olevansa sellaisia tai tällaisia, kuuluvat siihen kastiin, jonka kanssa en mielelläni ole kovin läheisissä tekemisissä. Useimmille riittää, että he näyttävät käytöksellään ja toiminnallaan, millaisia ovat.

Kyllä sitä mieluusti vain on ja näyttäytyy sellaisena kuin on mutta valitettavasti kaikki mulkoilu ja naaman vääntely ärsyttää kaiken piikittelyn lisäksi joten on sanottava ääneen välillä että olen tosissani ja asia on todellakin näin/olen rehellinen. Ei ole oikein että koko ajan saa epäillä ihan silkkaa ilkeyttään. Tämä on nykyaikaa ja minä ainakin arvostan itseäni enkä vaikene koko ajan sillä sekin voi olla haitallista. Asioita väännellään hyvin paljon ja sanomattomat sanat ja asiat saattavat kääntyä itseä vastaan.

Vierailija
47/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoruus on tosiaan eri asia kuin töykeys ja ilkeys. Tosin ne voivat myös liittyä toisiinsa mutta ei välttämättä. Enemmin otan suoran ihmisen kaveriksi kuin sellaisen joka naaman edessä on lipevä mutta haukkuu sitten selän takana.

Vierailija
48/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se rehellisyyskään usein pidä paikkaansa jos sitä itse mainostaa.

Just tämä.

Olen tavannut työn kautta "ystäviä", jotka haluavat korostaa omaa rehellisyyttään tai kertovat olevansa niin hyviä ihmisiä.

En ole asiantuntija, mutta omalla kokemuksella se ei yleensä pidä paikkaansa. Ehkä he tietävät tai tuntevat tehneensä väärin useita kertoja muita kohtaan, mutta selittävät sekä itselleen että sille toiselle asian paremminpäin.

Jonkinasteinen ystävyyden/ tuttavuden redflag 🚩, että kannattaa lähteä menemään.

Vierailija
49/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Käytös ja teot kertovat, millainen ihminen on. Rehellisyys, empatia, huumorintaju tai mikä tahansa muu ominaisuus kyllä näkyy ihmisen tavassa olla ja vuorovaikuttaa. Toisaalta fiksu ihminen tiedostaa sen, että kaikille hän ei välttämättä näyttäydy samanlaisena. Siitä huolimatta hän ei koe tarvetta alkaa vakuutella olevansa rehellinen/empaattinen/huumorintajuinen.

Vierailija
50/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa pari "suoraa ihmistä" olla ketjussa lukemassa... harmi kun osuu, eikö? :D :D

Onko tämä nyt sitten asiallista kun kuitenkin halutaan ihan ketju avata asialle ja keskustella siitä? Tämä sinun kommenttisi on vain halua piikitellä ilkeämielisesti ja halua aiheuttaa pahaa mieltä sekä tunnereaktioita. Toivoisin että palstalla voisi jo hiljalleen keskustella asiallisesti aiheesta kuin aiheesta.

Vierailija
51/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihailen suoria ihmisiä, en töykeitä, vaan niitä jotka osaavat rehellisesti sanoa, jos jotain asiaa ei olla tehty hyvin. Puhun sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka ei ole oppinut antamaan kritiikkiä kuin aivan lähimmille ihmisille, ja se sitten johtaa kaikenlaisiin ongelmiin esim työelämässä ja siviilissä.

Töykeys ja ilkeily ovat taasen pelkästään huonoja ominaisuuksia, ja on epärehellistä, jos väittää näitä piirteitä itsessään suoruudeksi. Kaikkia asioita ei tarvitse sanoa ääneen.

Olen samaa mieltä, rehellisyys ja käytöstavat kunniaan. Suoraankin on toisinaan sanottava mutta se ei ole ilkeyttä.

Vierailija
52/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä, mutta kiitos että kerroit. Tiedän, etten kerro olevani sellainen.

Rehelliseksi en itseäni sano, koska en halua loukata muita.

Mutta olen suora. Sillä tarkoita, että En pelaa mitään pelejä. Sanon, mitä minä haluan. En manipuloi enkä yritä saada toista olemaan samaa mieltä kanssani. Juuri sen takia olen suora, etten ylittäisi rajoja.

Vierailija
53/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Käytös ja teot kertovat, millainen ihminen on. Rehellisyys, empatia, huumorintaju tai mikä tahansa muu ominaisuus kyllä näkyy ihmisen tavassa olla ja vuorovaikuttaa. Toisaalta fiksu ihminen tiedostaa sen, että kaikille hän ei välttämättä näyttäydy samanlaisena. Siitä huolimatta hän ei koe tarvetta alkaa vakuutella olevansa rehellinen/empaattinen/huumorintajuinen.

Olen muuten samaa mieltä mutta joskus koen tarvetta vakuutella ja sillekin on syynsä. Voi tulla eteen tilanteita joissa tämä on todellakin hyväksi.

Vierailija
54/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Se että sanoo melko suoraan joissain asioissa ei ole aina sama kun tahditon. Jos taas samalla käyttää vulgaarista kieltä, saattaa ola tahditon. Myöskään lievä sarkastiduus ei ole tahdittomuutta. 

Samalla suorat kommentit vieraille ihmisille heidän ominaisuuksistaan voivat olla tahdottomia. Yleensä sen tyyliset mitä pidetään haukkumisia. 

Jodkus taas liika asioiden vierestä puhuminen tai oman monologin aloittaminen jostain muusta, on oikeasti huonoa keskustelutyyliä, varsinkin kun puhutaan jotain, missä  pitäisi ratkaista jotain.  

Vierailija
55/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä nyt sitten asiallista kun kuitenkin halutaan ihan ketju avata asialle ja keskustella siitä? Tämä sinun kommenttisi on vain halua piikitellä ilkeämielisesti ja halua aiheuttaa pahaa mieltä sekä tunnereaktioita. Toivoisin että palstalla voisi jo hiljalleen keskustella asiallisesti aiheesta kuin aiheesta.

Toivottavasti "suorat ihmiset" jotain ainakin ketjusta oppivat, toki en pidätä hengitystä sitä odotellessani.

Vierailija
56/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoruus on tosiaan eri asia kuin töykeys ja ilkeys. Tosin ne voivat myös liittyä toisiinsa mutta ei välttämättä. Enemmin otan suoran ihmisen kaveriksi kuin sellaisen joka naaman edessä on lipevä mutta haukkuu sitten selän takana.

Puhut nyt naisyleisölle. Eli yleisölle, jota vaivaa virus nimeltä: "mitä noi ajattelee musta".

Sen seurauksena edes yksinkertaisia asioita ei voi sanoa ilman järkyttävää ylianalysointia, jotta ei loukkaa tai pahoita toisen mieltä. 

Sitten puhutaan äkkiä yhtä sekä tehdään toista ja sitten ollaan vielä parempia ihmisiä kuin se "töykeä" ihminen joka kehtasi töksäyttää mustan olevan mustaa.

Vierailija
57/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana luontonimi hällä,mutta kannattaisi kuitenkin muistaa etteivät luonnossakaan ne sinivuokot kovin pitkään kuki ja kukoista nekään...

Ja ehkä myös se, että 'nimi on enne'...

Vierailija
58/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole samaa mieltä, mutta kiitos että kerroit. Tiedän, etten kerro olevani sellainen.

Mutta olen suora. Sillä tarkoita, että En pelaa mitään pelejä. Sanon, mitä minä haluan. En manipuloi enkä yritä saada toista olemaan samaa mieltä kanssani. Juuri sen takia olen suora, etten ylittäisi rajoja.

Sinä pelkäät ja alennat itseäsi oletettavasti liian paljon joka tilanteessa. Se ei välttämättä ole hyväksi sinulle sisäisestikään. Toisten rajat eivät ole aina terveellä tavalla asetettu mutta ei kannata miellyttää liian paljon senkään takia, useasti nämä henkilöt eivät myöskään tule yhtään vastaan ja se on väärin.

Vierailija
59/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä pelkäät ja alennat itseäsi oletettavasti liian paljon joka tilanteessa. Se ei välttämättä ole hyväksi sinulle sisäisestikään. Toisten rajat eivät ole aina terveellä tavalla asetettu mutta ei kannata miellyttää liian paljon senkään takia, useasti nämä henkilöt eivät myöskään tule yhtään vastaan ja se on väärin.

Mitä ihmettä. Mistä sinä sen revit, että miellytän ja alistun?

Vai onko se sinusta miellyttämistä, että antaa toisen ihmisen olla sellainen kuin on, eikä pakota häntä omaan muottiin?

Vierailija
60/174 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisen värinen tukka, punaista, vihreää ja violettia sekaisin, räväkkä luonne ja määrittelee itsensä pikkumyyksi.

Mikä voisi mennä pieleen?