Miehen suku joka ignooraa minut, osallistuisitteko heidän perhejuhliin?
Hei,
Elikä miehen perhe, sisarukset ovat jo pitkään ignooranneet minua jollain tapaa. Sisko esim pyysi häntä lapsen kummiksi, mutta ei minua. Perustavat myös keskusteluryhmiä, jonne toisen veljen puoliso kyllä pyydetään mukaan, mutta ei minua. Esim saatetaan kutsua johonkin perhejuhlaan tuolla tapaa. Osallistuisitteko? Tavallaan tekisi mieli kiusallaan tulla, mutta toisaalta ei kyllä haittaa olla poiskaan. Sen verran ikäviä ihmisiä ovat. Ajatuksia?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minussa on varmasti myös vikaa, mutta olisihan se ihan asiallista kertoa jos joku loukkaa niin paljon että se antaa sitten syyn tuolla tavalla alkaa käyttäytyä. Varmasti heitä eniten ärsyttää se, että mies on minun puolellani, joka on hänelle helppo valinta, koska perheen käytös on niin räikeää. T. Ap
Onko käynyt mielessä, että voisit itsekin olla se aktiivinen toimija kysyä mikä mättää? Ihmissuhteet kun ovat kahden kauppa.
Kyllä olen aikoinaan yrittänyt keskustella, kunnes ymmärsin että nämä ihmiset eivät kykene eivätkä edes halua keskustellla. T. Ap
Eli he eivät ole keskustelijoita. Ehkä he eivät sitten tunne oloaan mukavaksi, kun sinä olet yrittänyt väkisin vääntää keskustelua. Olet yrittänyt li
Muita ihmisiä ei voi muuttaa, muuta omaa suhtautumistaan voi. Nyt ap täytyy vaan olla se iso tyttö ja tehdä omia valintoja, päätöksiä ja arvioita.
"Ignoorata". Etkö osaa suomea?
Se, etteivät he piittaa sinusta, johtuu sinusta.
Olet näitä perässävedettäviä, raskaita ihmisiä, joihin ei saa kontaktia kun sulla on koko ajan suojaus (defenssi) päällä. Vastavuoroisuus ei toimi koska sulkeudut.
Kun et osaa leikkiä mukana, leiki yksin sitten.
Sinut on kutsuttu mukaan, mutta olet ilmeinen rasite (miehellesi etenkin) tuon heikossa itsetunnossa rypemisesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vanhempaa saapumiserää ja kotikasvatuksen perintönä tuli se, että kaikkien kanssa on toimeentultava vaikka ei tykätä.
Joo kunnon marttyyrimeininki. Itse opetin itselleni, että ei tarvi sietää kaikkea paskaa, mitä aiemmat sukupolvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minussa on varmasti myös vikaa, mutta olisihan se ihan asiallista kertoa jos joku loukkaa niin paljon että se antaa sitten syyn tuolla tavalla alkaa käyttäytyä. Varmasti heitä eniten ärsyttää se, että mies on minun puolellani, joka on hänelle helppo valinta, koska perheen käytös on niin räikeää. T. Ap
Etkö sinä rehellisesti tiedä mistä on kysymys? Luulenpa, että tiedät, mutta haluat itse provosoida tilannetta. Oletko väärän värinen, kokoinen, oletko liian kaunis, rikas. Tuletko vääränlaisesta perheestä, väärältä paikkakunnalta, onko sulla väärät poliittiset tai uskonnolliset mielipiteet. Käyttäydytkö aggressiivisesti tai ärsyttävän uhriutuvasti. Oletko epäkohtelias, ylemmyydentuntoinen, arvosteletko kärkkäästi muita ihmisiä. Oletko yli- tai alikoulutettu verrattuna sukulaisiin.
AP on alemmuudentuntoinen pöljä. Syrjäyttää itse itsensä odottamalla kädet ristissä erityiskohtelua sen sijaan että menisi sekaan ja olisi kuin muutkin.
Minä pidin etäisyyttä nyt jo veljeni eksään. Hän on erittäin epämiellyttävä ihminen mielestäni. En voinut sietää hänen tapaansa huutaa tyhjänpäivistä asioista. Lapsetkin itkivät ihan turhaan monet kerrat.
En vielä hetkeäkään aikaa ihmisten kanssa, jotka eivät
Halua olla kanssani
Eivät tuota kuin pahaa mieltä
Aiheuttavat tuollaisia pohdintoja
En edes lasten, miesten, yleisen harmonia, tapojen tms vuoksi.
Elämä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä menemättä he voittavat.
Päinvastoin. He olettavat, että tulet juhliin kuitenkin, mutta että alempiarvoisempi paikkasi on näytetty. Jättämällä menemättä näytät todellisen mielipiteesi, josta he saattavat tyrmistyä, koska joutuvat katsomasn peiliin, kun et leikikään heidän ilkeää leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että voisit itsekin olla se aktiivinen toimija kysyä mikä mättää? Ihmissuhteet kun ovat kahden kauppa.
Kyllä olen aikoinaan yrittänyt keskustella, kunnes ymmärsin että nämä ihmiset eivät kykene eivätkä edes halua keskustellla. T. Ap
Eli he eivät ole keskustelijoita. Ehkä he eivät sitten tunne oloaan mukavaksi, kun sinä olet yrittänyt
Muita ihmisiä ei voi muuttaa, muuta omaa suhtautumistaan voi. Nyt ap täytyy vaan olla se iso tyttö ja tehdä omia valintoja, päätöksiä ja arvioita.
Usein tästä syyllistetään ensisijaisesti muita. Ihmiset ovat pinnallisia, tyhmiä, eivät arvosta ja niin edelleen. En osaa, enkä edes halua ottaa tähän kantaan. Ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja sen asian kanssa on vain tultava toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin etäisyyttä nyt jo veljeni eksään. Hän on erittäin epämiellyttävä ihminen mielestäni. En voinut sietää hänen tapaansa huutaa tyhjänpäivistä asioista. Lapsetkin itkivät ihan turhaan monet kerrat.
No ei kai exiin tarvitse mitenkään erikseen pitää etäisyyttä. Kyllä ne on poistuneet elämästä ihan erikseen etäisyyksiä pitämättäkin. Sanokaa nyt vielä että käytte jossain sukulaisten exien sukujuhlissa pöyristymässä milloin mistäkin. 😅
Et ole ainoa, joka joutuu miettimään ja ratkaisemaan oman roolinsa miehen suvun haastavan käytöksen vuoksi. Usko minua: älä uhraa aikaasi miettimällä yhtään mitään. Parempi laiha sopu kuin lihava riita. Lastesi vuoksi!
Jos tiedät, ettet sinä ole tietoisesti aiheuttanut ongelmia ja heittäytynyt hankalaksi et ole myöskään vastuussa välien kiristymisestä. Suvun ulkopuolisia on aina helpompi arvostella, koska silloin ei tarvitse miettiä suvun sisäisiä ongelmia.
On sinulta hyvin viisasta, että pidät etäisyyttä ja jäät turhista tapahtumista pois. Lapsille taas pitäisi antaa vapaus valita mennäkö isän matkassa tai ei. Aikuisten ongelmat eivät ole lasten ongelmia.
Se, ettet kuulu suvun WhatsApps-ryhmiin tai et saa henkilökohtaista kutsua mihinkään, niin mieti antaako niin läheiset yhteydenpidot sinulle iloa vai harmia? Veikkaan, että harmia. Pysy mieluummin neutraalisti taustalla ja älä korosta sitä, miten sinut pitäisi myös erikseen kutsua. Jos miehen sukulaiset ovat niin hankalia kuin kuvailit ole niin vähän yhteyksissä kuin mahdollista.
On vaikeaa käyttäytyä fiksusti ja hyvin tyhmien ihmisten kanssa, mutta se on aina keinosi selvitä sellaisten tyyppien kanssa. He eivät siitä muutu, vaikka kuinka vaatisit oikeuksiasi ja huomiomistasi. Päinvastoin hyvä syy haukkua sinua lisää.
Omasta kokemuksestani sanon, että vältä oman mielesi myrkyttämistä miettimällä miehen sukulaisia. On iso asia, että miehesi ymmärtää suvustaan samat asiat myöskin ja sopu säilyy teidän suhteessa.
Jo tuollaisen miettiminen, että pitäisikö mennä ja miksei kutsuttu ja miksei pääse johonkin whatsappiin on liikaa oman ajan käyttämistä ihmisiin, joita ei oikeastaan edes halua elämäänsä tai jotka ovat yhdentekeviä. Suojelkaa omaa hyvinvointianne, lopettakaa ylianalysointi ja ikuinen kilttityttö-syndrooma. Eläkää oman näköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vanhempaa saapumiserää ja kotikasvatuksen perintönä tuli se, että kaikkien kanssa on toimeentultava vaikka ei tykätä.
Joo kunnon marttyyrimeininki. Itse opetin itselleni, että ei tarvi sietää kaikkea paskaa, mitä aiemmat sukupolvet.
Tyhmä. Ei edellinen noin väittänytkään. Toimeen tuleminen tarkoittaa, että on aikuinen ja kantaa oman vastuunsa vuorovaikutuksen toimimisesta.
Se ei aina toimi eikä joidenkin janssa koskaan, mutta sekä sinä että ap olette heikkoja ja vaikeita ihmisiä, jotka asetutte muiden yläpuolelle ylikompensoiden heikkoa itsetuntoanne. Ja sen nirppanokkailun huomaa.
Ei suvun kanssa tartte taistella. Ap oletettavasti rakastaa puolisoaan ja lapsiaan, samoin suku. Ovat kaikki samalla puolella, mitä ap ei tajua. Hän aiheuttaa jännitteitä ja siksi häntä varotaan ja kartellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset ansaitse sitä onnistumisen tunnetta, joka syntyy k
Siksi, että on mukavampi elää sovussa. Itsekkyydellä ja asenteellasi varustettuna se tulee olemaan vaikeaa, kuten olet huomannutkin.
"Vakuuttakoot he minut...ei minulla ole aikaa lämmitellä ihmissuhteita...minulla on parempaakin tekemistä".
Vierailija kirjoitti:
Hänellä oli liikaa suorituspaineita ja veljesi laiska vässykkä.
Minä olen tuossa tilanteessa mennyt. Ollut kohtelias oma itseni. Minua ei heidän whatsappryhmät kiinnosta, mulla on oma elämä. Voin silti käydä kahvilla ja pukeutua hyvännäköisesti heidän perhejuhliinsa ja piut paut välitän heidän typeristä salaisuuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene ihan kiusallakin ja esität vaan koko juhlan ajan kuin jotain teatteriesitystä, olet iloinen ja mukava kaikille, ihan kuin et olisi ikinä tajunnutkaan sitä että kutsu ei tullut sinulle. Älä anna heidän voittaa. Ole ihan kun ei mitään olisi tapahtunut. Näytä heille myös fyysisesti että ole läheinen miehesi kanssa.
Meghan Markle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä menemättä he voittavat.
Päinvastoin. He olettavat, että tulet juhliin kuitenkin, mutta että alempiarvoisempi paikkasi on näytetty. Jättämällä menemättä näytät todellisen mielipiteesi, josta he saattavat tyrmistyä, koska joutuvat katsomasn peiliin, kun et leikikään heidän ilkeää leikkiä.
Kuulostat kouluja käymättömältä noin 5-vuotiaan tasolle jämähtäneeltä. Kypsä aikuinen et ole vaan ikuinen kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset
Siksi, että on mukavampi elää sovussa. Itsekkyydellä ja asenteellasi varustettuna se tulee olemaan vaikeaa, kuten olet huomannutkin.
"Vakuuttakoot he minut...ei minulla ole aikaa lämmitellä ihmissuhteita...minulla on parempaakin tekemistä".
Minä olen kyllä täysin sovussa kaikkien kanssa. Jos joku ei ole sovussa minun kanssa siksi, etten ole ollut jossain juhlissa, niin minulla ei ole siitä mitään tietoa eikä se siten häiritse minua.
Mieheni isän uusi vaimo ei tykännyt minusta. Tuntuihan se vähän pahalta silloin nuorena. Mies kävi isänsä luona jatkossa ilman minua. Hän halusi kuitenkin olla väleissä isänsä kanssa. He eivät koskaan tulleet meidän juhliin. Ei häihin, ei ristiäisiin. Miehen mielestä he nyt vaan olivat sellaisia. Aha. Lapset kävivät vaarin luona isänsä kanssa. Meni ok siihen asti kunnes tyttö oli 11v. Ja hänkään ei enää "kelvannut" tälle eukolle. Tämä kylmä ja epäystävällinen kohtelu meni kyllä minulla tunteisiin. Miestä ei hirveästi kiinnostanut. Tossu. Keskustelin tytön kanssa ja hän sanoi ettei enää sinne mene ja minusta hänellä oli täysi vapaus valita näin. Tyttö ei enää koskaan nähnyt vaariaan. Eipä kyllä elämää haitannut.
Etkö sinä rehellisesti tiedä mistä on kysymys? Luulenpa, että tiedät, mutta haluat itse provosoida tilannetta. Oletko väärän värinen, kokoinen, oletko liian kaunis, rikas. Tuletko vääränlaisesta perheestä, väärältä paikkakunnalta, onko sulla väärät poliittiset tai uskonnolliset mielipiteet. Käyttäydytkö aggressiivisesti tai ärsyttävän uhriutuvasti. Oletko epäkohtelias, ylemmyydentuntoinen, arvosteletko kärkkäästi muita ihmisiä. Oletko yli- tai alikoulutettu verrattuna sukulaisiin.