Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suku joka ignooraa minut, osallistuisitteko heidän perhejuhliin?

Vierailija
29.05.2025 |

Hei,

Elikä miehen perhe, sisarukset ovat jo pitkään ignooranneet minua jollain tapaa. Sisko esim pyysi häntä lapsen kummiksi, mutta ei minua. Perustavat myös keskusteluryhmiä, jonne toisen veljen puoliso kyllä pyydetään mukaan, mutta ei minua. Esim saatetaan kutsua johonkin perhejuhlaan tuolla tapaa. Osallistuisitteko? Tavallaan tekisi mieli kiusallaan tulla, mutta toisaalta ei kyllä haittaa olla poiskaan. Sen verran ikäviä ihmisiä ovat. Ajatuksia?

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap:n valitusta. 

Jos mies pyydetään kummiksi, niin mies halutaan kummiksi ja koska hän on ihan oma erillinen ihmisensä, ei ole pakko pyytää lastensa äitiä kummiksi samalla. Tämä on ihan tavallista nykyisin, ei siitä kukaan loukkaannu. Parisuhde ei tarkoita sitä, että kaikki sitoumukset ovat yhteisiä.

Tai perustetaan keskusteluryhmiä, joihin halutaan vain itsensä selkeästi ilmaisevia, ei tajunnanvirtaa suoltavia henkilöitä. Ap:n aloitusviesti on niin täynnä alkeellisia virheitä, että ymmärrän hyvin sukulaisia, jotka haluavat selkeitä vastauksia, ei mitään kryptisia "miehen suku joka ignooraa minut" -tekstejä.

Jos sinua ei ole kutsuttu juhliin, et tietenkään mene juhliin. Jos on kutsuttu, niin voit mennä tai olla menemättä, mutta ymmärräthän, että ne ovat toisen henkilön juhlat, ei mikään tilaisuus, jonne menet nolaamaan muita valittamalla, että sinua ja sinut ignoorataan.

"Jos sinua ei ole kutsuttu juhliin, et tietenkään mene juhliin."

Ei ole ok kutsua joihinkin juhliin koko muu perhe, muttei lasten äitiä.

Vierailija
142/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on aina ollut juuri näin. Ison pöydän ääressä sitten haukutaan kun en itse ole paikalla. Olen kuullut kautta rantain kauhistelua siitä kuinka olen uskaltanut sanoa sen yhden ainoan kerran todellisen mielipiteeni jostain. Tästä sitten puhutaan vielä monta vuotta tapahtuneen jälkeen. Minä en jostain syystä saa sanoa mielipidettäni, mutta se on ok jos mieheni sanoo mielipiteensä, ja tietenkin kaikille muillekin tässä suvussa se on sallittua. Nämä ihmiset ovat siis sellaisia jotka itse töksäyttelevät kyllä milloin mitäkin, mutta auta armias jos olenkin ollut eri mieltä jostain, enkä ole vaikka halunnut osallistua jonkun ihmisen selän takana haukkumiseen, se sitten kostetaan jotenkin epäsuorasti. T. Ap"

Miehen suku ei ota sinua huomioon / sivuuttaa sinut kokonaan ja silti sieltä joku kertoo, että sinua haukutaan, kun et ole paikalla. Kuka kumma niistä ignooraajista sinusta niin paljon välittää, että muistaa tulla asian kertomaan?

Jotenkin nyt tuntuu, että sinä kuvittelet omassa päässäsi kaiken muun paitsi sen, että sinua ihan oikeasti inhotaan miehen suvussa todella paljon, koska olet totaalisesti vailla käytöstapoja. Kukaan ei halua moukkaa lapsensa kummiksi ja miehen suku toivookin eroanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on aina ollut juuri näin. Ison pöydän ääressä sitten haukutaan kun en itse ole paikalla. Olen kuullut kautta rantain kauhistelua siitä kuinka olen uskaltanut sanoa sen yhden ainoan kerran todellisen mielipiteeni jostain. Tästä sitten puhutaan vielä monta vuotta tapahtuneen jälkeen. Minä en jostain syystä saa sanoa mielipidettäni, mutta se on ok jos mieheni sanoo mielipiteensä, ja tietenkin kaikille muillekin tässä suvussa se on sallittua. Nämä ihmiset ovat siis sellaisia jotka itse töksäyttelevät kyllä milloin mitäkin, mutta auta armias jos olenkin ollut eri mieltä jostain, enkä ole vaikka halunnut osallistua jonkun ihmisen selän takana haukkumiseen, se sitten kostetaan jotenkin epäsuorasti. T. Ap"

Miehen suku ei ota sinua huomioon / sivuuttaa sinut kokonaan ja silti sieltä joku kertoo, että sinua haukutaan, kun et ole paikalla. Kuka kumma niistä ignooraajista sinusta niin paljon välittää, että muistaa tulla asian kertomaan?<

Mikä SUN ongelma oikein on?! Todella outoa perusteetonta alentavaa kommentointia. Vain projisoitko nyt johonkin ihan siellä omassa elämässäsi tai olet luonteeltasi muuten vain ilkeä tms.

Vierailija
144/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama tilanne.

Ei otettu whats upiin, kaikki yhteydenpito ja kutsut aina miehen kautta. Kerran anoppi jopa kertoi, että kaikilla suvun naispuolisilla on ollut tapaaminen ja mukavaa yhdessäoloa. No niin, halusi kai mulle pahan mielen kun en olisi muuten tiennyt koko tapaamisesta. Jotain mumisi vielä miksi minua ei ollut kutsuttu. En muista enää mitä.

Kerran anoppi myös ilmoitti meidät jonkun sukulaisen häihin mutta ei ollut kertonut, että olen kihloissa poikansa kanssa. Anoppi ja poika istuivat sitten lähekkäin vieraspöydässä ja minä jossain kauempana kaikkien ihmeteltävänä että kuka tuo on. 

Mua ei haitannut sen yritykset kylläkään yhtään. Mulla on omat jutut ja oma elämä. Kummastuttaa vaan, että miksi anoppi voi noin huonosti, että piti minua pari-kolmekymppistä tuolla lailla pitää pilkkanaan ja eristää muusta suvusta. 

Miksi syytät anoppia, jos miehesi ei ole kertonut tapaamisesta? Miksi lähdet noin vain jonku sukulaisen häihin anopin ilmoittamana? En ikinä itse lähtisi. 

Vierailija
145/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis miehen mielestä myös törkeää toimintaa, hän on täysin minun puolellani ja tämän takia hänellä on myös mennyt vähän välit jopa omiin vanhempiinsa. Mutta siis minun syytä varmasti tämäkin sitten. T. Ap

Joko menette miehen kanssa yhdessä tai sitten ette mene kumpikaan. Jos mies menee yksin niin viestittää heille että alistutte.

Vierailija
146/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mennyt edes sisareni lapsen juhliin kun äitini kutsui minut sinne eikä sisareni. Se kutsuu kenen juhlat ne on, tai kenen lapsen juhlat ne on. En mene kolmansien osapuolien kutsumana yhtään minnekään. 

Vierailija
147/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen suku ei ota sinua huomioon / sivuuttaa sinut kokonaan ja silti sieltä joku kertoo, että sinua haukutaan, kun et ole paikalla. Kuka kumma niistä ignooraajista sinusta niin paljo

Ongelmani ovat faktat. Jos kukaan ei välitä ap:sta ja joku kuitenkin kertoo, että hänestä suvun juhlissa puhutaan, niin kuka miehen suvusta ei ignooraa? Kun ap:n mielestä koko suku niin tekee.

Vierailija
148/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap:n valitusta. 

Jos mies pyydetään kummiksi, niin mies halutaan kummiksi ja koska hän on ihan oma erillinen ihmisensä, ei ole pakko pyytää lastensa äitiä kummiksi samalla. Tämä on ihan tavallista nykyisin, ei siitä kukaan loukkaannu. Parisuhde ei tarkoita sitä, että kaikki sitoumukset ovat yhteisiä.

Tai perustetaan keskusteluryhmiä, joihin halutaan vain itsensä selkeästi ilmaisevia, ei tajunnanvirtaa suoltavia henkilöitä. Ap:n aloitusviesti on niin täynnä alkeellisia virheitä, että ymmärrän hyvin sukulaisia, jotka haluavat selkeitä vastauksia, ei mitään kryptisia "miehen suku joka ignooraa minut" -tekstejä.

Jos sinua ei ole kutsuttu juhliin, et tietenkään mene juhliin. Jos on kutsuttu, niin voit mennä tai olla menemättä, mutta ymmärräthän, että ne ovat toisen henkilön juhlat, ei mikään tilaisuus, jonne menet nolaamaan muita valittamalla, että

Ehei, juhlien kutsuja päättää, keitä juhliin tulee. Ei se niin mene, että kutsu menee Matille ja sitten Matti tuo mukanaan 18 kaveriaan vedoten siihen, että ei ole OK jättää näitä kutsumatta. Ikäviä ihmisiä ja tunnelmanpilaajia ei tarvitse kutsua eikä sietää.

Vierailija
149/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Olen jo sen verran elämää nähnyt ja kokenut etten enää tee itselleni kiusaa viettämällä kallista vapaa- aikaani kusipäisten ihmisten kanssa. Onneksi voi seuransa valita.

Vierailija
150/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu whats upiin, kaikki yhteydenpito ja kutsut aina miehen kautta. Kerran anoppi jopa kertoi, että kaikilla suvun naispuolisilla on ollut tapaaminen ja mukavaa yhdessäoloa. No niin, halusi kai mulle pahan mielen kun en olisi muuten tiennyt koko tapaamisesta. Jotain mumisi vielä miksi minua ei ollut kutsuttu. En muista enää mitä.

Kerran anoppi myös ilmoitti meidät jonkun sukulaisen häihin mutta ei ollut kertonut, että olen kihloissa poikansa kanssa. Anoppi ja poika istuivat sitten lähekkäin vieraspöydässä ja minä jossain kauempana kaikkien ihmeteltävänä että kuka tuo on. 

Mua ei haitannut sen yritykset kylläkään yhtään. Mulla on omat jutut ja oma elämä. Kummastuttaa vaan, että miksi anoppi voi noin huonosti, että piti minua pari-kolmekymppistä tuolla lailla pitää pilkkanaan ja eristää muusta suvusta. 

Miksi sy

Mietin täsmälleen samaa. Hääkutsu tulee nimellä ja jos siinä on erikseen "perheineen", niin silloin varmistetaan kutsujalta, tarkoitetaanko todella myös muualla kuin saman katon alla asuvia lapsia. Yleensä ei tarkoiteta, aikuisille muualle muuttaneille lapsille menee oma kutsunsa. On siten todella omituista, että täysin perheen ja kutsun ulkopuolinen henkilö ilmoitataan osallistujaksi ja tietenkin hänen paikkansa on silloin muualla kuin kutsuttujen pöydässä. Näpäytys sille, joka ei tunne etikettiä.

Vierailija
151/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis miehen mielestä myös törkeää toimintaa, hän on täysin minun puolellani ja tämän takia hänellä on myös mennyt vähän välit jopa omiin vanhempiinsa. Mutta siis minun syytä varmasti tämäkin sitten. T. Ap

No mitä sinä olet sitten tehnyt? Miksi et kerro syytä kohteluun. Ei voi ottaa kantaa, kun on vain toisen osapuolen kertomus.

Vierailija
152/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä juhlia useinkin? Itsestäni on kiva mennä välillä valmiiseen pöytään vaikka en niin juhlista välitä. Ja niistä pääsee aina pois sen kahvin jälkeen. 

Vierailija
153/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa menisin. Pää pystyy ettei kruunu tipu. 

Mä en todellakaan menisi.

Miksi menisin jonnekin mihin en ole edes tervetullut eikä ketään kiinnosta seurani? Ei se mihinkään kruunuihin tai voittamisiin liity, ihmisen pitää ignoorata ne jotka ignooraavat hänet. Antaa vaan olla. Olla kuin ne ihmiset olisivat ilmaa - ja niinhän ne onkin, molemminpuolin. Se siitä, turha laittaa energiaa ihmisiin joita ei kiinnosta. 

Vierailija
154/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan oikeasti mennyt aikuisena häihin saamatta henkilökohtaista kutsua tai olematta seuralaisen kutsussa mainittu avec? Jos olet, niin paikkasi ei todellakaan ole ollut samassa pöydässä kutsussa nimettyjen vieraiden kanssa.

Vierailija
155/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä menet kutsumatta toisten juhliin`?

Vierailija
156/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooramisella oli ihan suomalainen sana olemassa, vai?

Vierailija
157/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi mistään hinnasta. Aloin aikoinaan jäädä pois kun anoppi ja käly oli tosi v*ttumaisia.

Vierailija
158/159 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että lapsesi haluaisivat mennä. Miksi? Onko siellä jotain ohjelmaa vai serkkuja joiden kanssa haluavat leikkiä? Itse jos lapsena äitiäni olisi kohdeltu törkeästi ja halveksittu avoimesti en olisi halunnut mennä sukulaisille.

Vierailija
159/159 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. Yksi lähisukulainen miehen puolelta hyvä jos saan vastauksen tervehdykseeni. Ei puhu. Jos avaa suunsa, valittaa jostain. Ohikulkiessaan tulee suusta vain ilkeää kommenttia. Muiden kanssa normaali. Olen päättänyt että oman mielenterveyden takia yhteydenpito minimiin. Ongelma on että hänellä on todella mukava vaimo jonka kanssa olen aina tullut toimeen ja haluaisin pitää yhteyttä. Tosin hänen miehensä käyttäytyminen minua kohtaan on tabu josta ei puhuta. Aikuisen lapseni kanssa kyseinen henkilö on melko normaali. Olenkin sanonut lapselleni että pitää vaan hyvän suhteensa tähän henkilöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan