Miehen suku joka ignooraa minut, osallistuisitteko heidän perhejuhliin?
Hei,
Elikä miehen perhe, sisarukset ovat jo pitkään ignooranneet minua jollain tapaa. Sisko esim pyysi häntä lapsen kummiksi, mutta ei minua. Perustavat myös keskusteluryhmiä, jonne toisen veljen puoliso kyllä pyydetään mukaan, mutta ei minua. Esim saatetaan kutsua johonkin perhejuhlaan tuolla tapaa. Osallistuisitteko? Tavallaan tekisi mieli kiusallaan tulla, mutta toisaalta ei kyllä haittaa olla poiskaan. Sen verran ikäviä ihmisiä ovat. Ajatuksia?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä menemättä he voittavat.
Päinvastoin. He olettavat, että tulet juhliin kuitenkin, mutta että alempiarvoisempi paikkasi on näytetty. Jättämällä menemättä näytät todellisen mielipiteesi, josta he saattavat tyrmistyä, koska joutuvat katsomasn peiliin, kun et leikikään heidän ilkeää leikkiä.
Todennäköisesti heitä ei kiinnosta paikan vertaa. Tuskin huomaavat onko paikalla vai ei.
Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa. Jos aktiivisesti syrjitään ja kohdellaan huonosti, kuten apn kertomuksesta kävi ilmi, seurataan apn osallistumisia tarkasti ja teki hän niin tai näin , on se huonosti tehty. Että sikäli olet kyllä oikeassa, hänen ei yhtään kannata miettiä, mitä miehen sukulaiset ajattelevat. Parasta tehdä se mikä on parasta itselleen ja lapsilleen ja toki ottaa huomioon myös mies, mutta siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ignoorata". Etkö osaa suomea?
Se, etteivät he piittaa sinusta, johtuu sinusta.
Olet näitä perässävedettäviä, raskaita ihmisiä, joihin ei saa kontaktia kun sulla on koko ajan suojaus (defenssi) päällä. Vastavuoroisuus ei toimi koska sulkeudut.
Kun et osaa leikkiä mukana, leiki yksin sitten.
Sinut on kutsuttu mukaan, mutta olet ilmeinen rasite (miehellesi etenkin) tuon heikossa itsetunnossa rypemisesi takia.
Tällaisia ihmisiä on, mutta ei heitä kohteliaat , normaalit ihmiset kohtele kuitenkaan rumasti, eivät jätä kutsumatta eikä yhteisistä Whatsapp - ryhmistä pois.
Kyllä jättävät! Jos tuollaiselle ihmiselle ei ole mitään tarvetta olla viestittelyssä mukana, niin turha häntä on mukaan pyytää. Helposti käy niin, että kun ryhmä on muille vaikka sukumökin vuorojenjako- ja viestittelyryhmä, niin yksi kuvittelee sen olevan yhteiseen rupatteluun ja kissavideoiden lähettelyyn. Siinä sitten ihmetellään, kun puhelin tärisee koko ajan, kun keskustelua käydään mökin portaiden korjaamiseen liittyvien tarvikkeiden hankinnasta ja yhden puoliso selittää, että ihanaa, kun tuomi kukkii ja laittaa sata kuvaa lenkkipolulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. He olettavat, että tulet juhliin kuitenkin, mutta että alempiarvoisempi paikkasi on näytetty. Jättämällä menemättä näytät todellisen mielipiteesi, josta he saattavat tyrmistyä, koska joutuvat katsomasn peiliin, kun et leikikään heidän ilkeää leikkiä.
Todennäköisesti heitä ei kiinnosta paikan vertaa. Tuskin huomaavat onko paikalla vai ei.
Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa. Jos aktiivisesti syrjitään ja kohdellaan huonosti, kuten apn kertomuksesta kävi ilmi, seurataan apn osallistumisia tarkasti ja teki hän niin tai näin , on se huonosti tehty. Että sikäli olet kyllä oikeassa, hänen ei yhtään kannata miettiä, mitä miehen sukulaiset ajattel
Ap;n tarinassa ei ole mitään aktiivista syrjimistä, se kokemus on olemassa vain hänen päässään. Porukka voi korkeintaan ihmetellä, että ai, sinäkin tulit, mutta kukaan ei ilahdu.
Vierailija kirjoitti:
He voivat olla hyvin läheisiä sen toisen veljen vaimon kanssa ja sen takia hänet on kutsuttu ryhmään. Ei kaikkien kanssa ystävysty samalla tapaa. Siis minua ei haittaisi yhtään nuo sinun aloituksessa mainitut asiat. Ymmärrän hyvin ettei kutsuta kummiksi tai johonkin ryhmään, jos ei ihan oikeasti olla läheisiä välejä keskenään. Kyllä siinä pitää olla muutakin kuin vain pelkkä veljen vaimo.
Jaa, ehkä minä olen sitten lapsellinen, mutta kyllä minä loukkaantuisin , jos koko muu mieheni perhe olisi yhteisessä perheen Whatsapp - ryhmässä, mutta minua ei olisi otettu siihen. Yhden voi kutsua, yhtä ei voi jättää kutsumatta. Tämä vanha sanonta on hyvä periaate, jos ei halua nimenomaan aiheuttaa ikävyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ignoorata". Etkö osaa suomea?
Se, etteivät he piittaa sinusta, johtuu sinusta.
Olet näitä perässävedettäviä, raskaita ihmisiä, joihin ei saa kontaktia kun sulla on koko ajan suojaus (defenssi) päällä. Vastavuoroisuus ei toimi koska sulkeudut.
Kun et osaa leikkiä mukana, leiki yksin sitten.
Sinut on kutsuttu mukaan, mutta olet ilmeinen rasite (miehellesi etenkin) tuon heikossa itsetunnossa rypemisesi takia.
Tällaisia ihmisiä on, mutta ei heitä kohteliaat , normaalit ihmiset kohtele kuitenkaan rumasti, eivät jätä kutsumatta eikä yhteisistä Whatsapp - ryhmistä pois.
Kyllä jättävät! Jos tuollaiselle ihmiselle ei ole mitään tarvetta olla viestittelyssä mukana, niin turha häntä on mukaan pyytää. Helposti käy niin, että kun ryhmä on m
Tuo ryhmä on sitten remonttiryhmä ja perustettu niille , joita se koskee. Minä nyt lähinnä ajattelin ryhmää , joka tosi monilla on eli perheen yhteinen ryhmä, johon kaikki perheenjäsenet kuuluvat riippumatta siitä onko raskas ihminen vai ei. Sekin on vähän temperamenttikysymys .
Tulipa tässä mieleeni, että exän veljen uusi vaimo perheineen oli juuri tällainen ylenkatseleva joukko.
Toki he olivatkin "astetta parempia ihmisiä" omasta mielestään. Muutaman kerran olimme yhteisissä juhlissa ja minua varsinkin katseltiin ylenpalttisesti. Olinhan ihan normaalin duunariperheen tyttö :D
Tämä perhe oli ja on yhden kyläpahasen rikkaimpien maalaisjunttisukujen yksi sivujaosto. Älä ota itseesi, he ovat loppuun asti tuollaisia.
Keskity muihin asioihin, ole lapsillesi upea ja hyvä äiti, opeta olemaan inhimillinen. Exäni kanssa olemme hyvissä väleissä ja hänkin on jo oppinut, ettei veljen uuden suvun kanssa kannata kauheasti olle tekemisissä.
Parempi elää oma elämä mahdollisimman ihanasti ja opettaa myös omille lapsilleen niin. Keskinkertainen, jopa välissä vähävarainen elämäkin voi olla ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa, joka joutuu miettimään ja ratkaisemaan oman roolinsa miehen suvun haastavan käytöksen vuoksi. Usko minua: älä uhraa aikaasi miettimällä yhtään mitään. Parempi laiha sopu kuin lihava riita. Lastesi vuoksi!
Jos tiedät, ettet sinä ole tietoisesti aiheuttanut ongelmia ja heittäytynyt hankalaksi et ole myöskään vastuussa välien kiristymisestä. Suvun ulkopuolisia on aina helpompi arvostella, koska silloin ei tarvitse miettiä suvun sisäisiä ongelmia.
On sinulta hyvin viisasta, että pidät etäisyyttä ja jäät turhista tapahtumista pois. Lapsille taas pitäisi antaa vapaus valita mennäkö isän matkassa tai ei. Aikuisten ongelmat eivät ole lasten ongelmia.
Se, ettet kuulu suvun WhatsApps-ryhmiin tai et saa henkilökohtaista kutsua mihinkään, niin mieti antaako niin läheiset yhteydenpidot sinulle iloa vai harmia? Veikkaan, että harmia. Pysy mieluummin neutraalisti taustalla ja älä korosta sitä, miten sinut pitäisi myös e
Kiitos asiallisesta viestistä. Tässä oli hyviä pointteja. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He voivat olla hyvin läheisiä sen toisen veljen vaimon kanssa ja sen takia hänet on kutsuttu ryhmään. Ei kaikkien kanssa ystävysty samalla tapaa. Siis minua ei haittaisi yhtään nuo sinun aloituksessa mainitut asiat. Ymmärrän hyvin ettei kutsuta kummiksi tai johonkin ryhmään, jos ei ihan oikeasti olla läheisiä välejä keskenään. Kyllä siinä pitää olla muutakin kuin vain pelkkä veljen vaimo.
Jaa, ehkä minä olen sitten lapsellinen, mutta kyllä minä loukkaantuisin , jos koko muu mieheni perhe olisi yhteisessä perheen Whatsapp - ryhmässä, mutta minua ei olisi otettu siihen. Yhden voi kutsua, yhtä ei voi jättää kutsumatta. Tämä vanha sanonta on hyvä periaate, jos ei halua nimenomaan aiheuttaa ikävyyksiä.
Kuule kaikkien kanssa ei olla yhtä läheisiä, niin miksi siitä loukkaantua? Toisten kanssa synkkaa paremmin kuin toisten kanssa. En ymmärrä tuollaista, että kaikkien kanssa pitäisi muka olla yhtä hyviä ystäviä ja kuulua samaan ryhmään. Ei se vaan niin mene käytännössä. Eikö riitä, että miehesi siihen ryhmään kuuluu? Olet lapsellinen nillittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa. Jos aktiivisesti syrjitään ja kohdellaan huonosti, kuten apn kertomuksesta kävi ilmi, seurataan apn osallistumisia tarkasti ja teki hän niin tai näin , on se huonosti tehty. Että sikäli olet kyllä oikeassa, hänen ei yhtään kannata miettiä, mitä miehen sukulaiset ajattel
Se on aina ollut juuri näin. Ison pöydän ääressä sitten haukutaan kun en itse ole paikalla. Olen kuullut kautta rantain kauhistelua siitä kuinka olen uskaltanut sanoa sen yhden ainoan kerran todellisen mielipiteeni jostain. Tästä sitten puhutaan vielä monta vuotta tapahtuneen jälkeen. Minä en jostain syystä saa sanoa mielipidettäni, mutta se on ok jos mieheni sanoo mielipiteensä, ja tietenkin kaikille muillekin tässä suvussa se on sallittua. Nämä ihmiset ovat siis sellaisia jotka itse töksäyttelevät kyllä milloin mitäkin, mutta auta armias jos olenkin ollut eri mieltä jostain, enkä ole vaikka halunnut osallistua jonkun ihmisen selän takana haukkumiseen, se sitten kostetaan jotenkin epäsuorasti. T. Ap
Menisin, käyttäytyisin oikein ystävällisesti kaikkia kohtaan, juttelisin, nauraisin, jättäisin mahdollisen kettuilun ihan omaan arvoonsa. Ole tilanteen yläpuolella, älä provosoidu. Sinä voitat!
Kuulostavat harvinaisen kamalilta ihmisiltä. Otan osaa! Osa kommentoijista varmaan samaa sukua.
"Se on aina ollut juuri näin. Ison pöydän ääressä sitten haukutaan kun en itse ole paikalla. Olen kuullut kautta rantain kauhistelua siitä kuinka olen uskaltanut sanoa sen yhden ainoan kerran todellisen mielipiteeni jostain. Tästä sitten puhutaan vielä monta vuotta tapahtuneen jälkeen. Minä en jostain syystä saa sanoa mielipidettäni, mutta se on ok jos mieheni sanoo mielipiteensä, ja tietenkin kaikille muillekin tässä suvussa se on sallittua. Nämä ihmiset ovat siis sellaisia jotka itse töksäyttelevät kyllä milloin mitäkin, mutta auta armias jos olenkin ollut eri mieltä jostain, enkä ole vaikka halunnut osallistua jonkun ihmisen selän takana haukkumiseen, se sitten kostetaan jotenkin epäsuorasti. T. Ap"
Mikä hinku sulla on kuulua tuohon joukkoo mukaan ja jopa loukkaannut, jos ei pyydetä kummiksi tai Whatsapp-ryhmään mukaan? Oletko joku masokisti, joka vielä haluaa mennä perhejuhliin? En ymmärrä miksi edes mietit asiaa?
Mulla on ollut sama tilanne.
Ei otettu whats upiin, kaikki yhteydenpito ja kutsut aina miehen kautta. Kerran anoppi jopa kertoi, että kaikilla suvun naispuolisilla on ollut tapaaminen ja mukavaa yhdessäoloa. No niin, halusi kai mulle pahan mielen kun en olisi muuten tiennyt koko tapaamisesta. Jotain mumisi vielä miksi minua ei ollut kutsuttu. En muista enää mitä.
Kerran anoppi myös ilmoitti meidät jonkun sukulaisen häihin mutta ei ollut kertonut, että olen kihloissa poikansa kanssa. Anoppi ja poika istuivat sitten lähekkäin vieraspöydässä ja minä jossain kauempana kaikkien ihmeteltävänä että kuka tuo on.
Mua ei haitannut sen yritykset kylläkään yhtään. Mulla on omat jutut ja oma elämä. Kummastuttaa vaan, että miksi anoppi voi noin huonosti, että piti minua pari-kolmekymppistä tuolla lailla pitää pilkkanaan ja eristää muusta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon että olisi helppoa jäädä vaan pois, mutta tässä tosiaan meidän lapsetkin, jotka varmaan haluavat mennä juhliin ja haluaisivat että minä tulen mukaan. Onhan tämä tilanne heille kurja, ja koitan miettiä miten itse voisin tehdä siitä vähemmän kurjan heille.
Ja lisäksi vaikka miehen sisarukset varmasti toivoisivat että erotaan, eikä heidän ikinä enää tarvisi nähdä minua, niin samalla vaikka vanhemmat ovat myös erittäin hankalia ihmisiä, eivätkä ole tehneet ollenkaan helpoksi tätä tilannetta, niin he sitten saattavat yllättäen myös loukkaantua jos en osallistu johonkin juttuun. Kaikenkaikkiaan tosi vaikea tilanne ja kyseessä ihmiset kenen kanssa et vaan voi toimia oikein, aina löytyy syy olla vihamielinen tai ilkeä. T. Ap
Eiköhän se isä nyt yhdet juhlat lastensa kanssa pärjää ilman sinua.
Ei kai tuossa isän pärjäämisestä ole kyse. Onhan se nyt aika ikävää, jos muu perhe menee ja on tervetullut, ja äitiä tahallaan syrjitään.
Miehellä on isoin rooli tilanteen ratkaisemisessa. Ei voi olla niin, että lasten äitiä ja puolisoa syrjitään ilman mitään oikeaa syytä. Miehen tulisi olla nyt erityisen jämäkkänä ja tiukkana sukunsa suuntaan.
Ongelma on sinun ja miehesi välinen.
Meidän suvuissa ei ole kummallakaan puolella mitään yhteistä wa:ta. Sisarukset ja vanhemmat sopivat keskenään vierailut. Puoliso ja minä sitten tarkistetaan toisiltamme onko ajankohta ok vai muutetaanko sopivammaksi.
Nyt on pakko kommentoida! Minulla on sama tilanne. Menimme puolison kanssa juhliin, koska ajattelimme että herättää enemmän ilkeää puhetta jos emme mene. Olimme tunnin ja lähdimme. Yöunet meni mutta tulipa käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vanhempaa saapumiserää ja kotikasvatuksen perintönä tuli se, että kaikkien kanssa on toimeentultava vaikka ei tykätä.
Joo kunnon marttyyrimeininki. Itse opetin itselleni, että ei tarvi sietää kaikkea paskaa, mitä aiemmat sukupolvet.
"Itse opetin itselleni". Minä, minä, minä.
Lienet nuorempaa saapumiserää?
-sivusta
No pakko on ollut opettaa itse itselleni, kun äiti on juuri tuollainen *pyyhkikää vain jalkanne minuun* tyyppinen ihminen.
Oletko vetänyt toiseen ääripäähän? Miten ihmissuhteesi ovat kestäneet?
Sulle ei kuulu mitenkään hänen henkilökohtaiset ihmissuhteensa. Utelet pelkkää ilkeämielisyyttäsi, ja sitä samaa sarjaa on myös tuo viittaus toiseen ääripäähän menosta, ilman mitään perusteita.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko sinä siis miehen perheeseen? Ihan siihen lapsuudenperheeseen ja katsot, että nimenomaan sinulla on oikeus olla kaikessa heidän tekemisessään mukana, vaikka sinua inhotaan ja teet muiden elämän vaikeaksi?
En ymmärrä ap:n valitusta.
Jos mies pyydetään kummiksi, niin mies halutaan kummiksi ja koska hän on ihan oma erillinen ihmisensä, ei ole pakko pyytää lastensa äitiä kummiksi samalla. Tämä on ihan tavallista nykyisin, ei siitä kukaan loukkaannu. Parisuhde ei tarkoita sitä, että kaikki sitoumukset ovat yhteisiä.
Tai perustetaan keskusteluryhmiä, joihin halutaan vain itsensä selkeästi ilmaisevia, ei tajunnanvirtaa suoltavia henkilöitä. Ap:n aloitusviesti on niin täynnä alkeellisia virheitä, että ymmärrän hyvin sukulaisia, jotka haluavat selkeitä vastauksia, ei mitään kryptisia "miehen suku joka ignooraa minut" -tekstejä.
Jos sinua ei ole kutsuttu juhliin, et tietenkään mene juhliin. Jos on kutsuttu, niin voit mennä tai olla menemättä, mutta ymmärräthän, että ne ovat toisen henkilön juhlat, ei mikään tilaisuus, jonne menet nolaamaan muita valittamalla, että sinua ja sinut ignoorataan.