Miehen suku joka ignooraa minut, osallistuisitteko heidän perhejuhliin?
Hei,
Elikä miehen perhe, sisarukset ovat jo pitkään ignooranneet minua jollain tapaa. Sisko esim pyysi häntä lapsen kummiksi, mutta ei minua. Perustavat myös keskusteluryhmiä, jonne toisen veljen puoliso kyllä pyydetään mukaan, mutta ei minua. Esim saatetaan kutsua johonkin perhejuhlaan tuolla tapaa. Osallistuisitteko? Tavallaan tekisi mieli kiusallaan tulla, mutta toisaalta ei kyllä haittaa olla poiskaan. Sen verran ikäviä ihmisiä ovat. Ajatuksia?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minussa on varmasti myös vikaa, mutta olisihan se ihan asiallista kertoa jos joku loukkaa niin paljon että se antaa sitten syyn tuolla tavalla alkaa käyttäytyä. Varmasti heitä eniten ärsyttää se, että mies on minun puolellani, joka on hänelle helppo valinta, koska perheen käytös on niin räikeää. T. Ap
Onko käynyt mielessä, että voisit itsekin olla se aktiivinen toimija kysyä mikä mättää? Ihmissuhteet kun ovat kahden kauppa.
Kyllä olen aikoinaan yrittänyt keskustella, kunnes ymmärsin että nämä ihmiset eivät kykene eivätkä edes halua keskustellla. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset ansaitse sitä onnistumisen tunnetta, joka syntyy kun sinä alat jättäytymään pois.
Tai sitten voi kasvaa ihmisenä, oppia elämään sovussa heidän kanssaan. Voi jopa huomata, että se "ääliö-sukulainen" olikin vain oma värittynyt mielikuva, joka ei vastannutkaan todellisuutta.
Ps. Jokainen osaa halutessaan olla ääliö.
Miksi? Vakuuttakoot he minut siitä, että heidän kanssaan kannattaa viettää aikaa. Ei minulla ole aikaa yrittää lämmitellä jotain ihmisiä, jotka eivät vaikuta pitävän minusta. Aina parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis on perustettu keskusteluryhmä johon on laitetty kutsutut henkilöt? En menisi jos minua ei olisi kutsuttu. Tosin en myöskään (enää) katselisi miestä joka ei puolustaisi minua ja kysyisi sukulaisiltaan että mistä kyse, miksi puolisoa ei kutsuttu, minä ja lapset emme myöskään tule ennen kuin esitätte anteeksipyynnön ja selvitätte tilanteen.
Mies ehdotti että laittaa kysymyksen että oliko tämä vaan minulle tämä kutsu, mutta kun tunnen nämä ihmiset, niin saattavat hyvin valehdella että katsos minut onkin unohdettu tms. Eivät ikinä siis myönnä mitään tuollaista että tahalleen tekisivät. T. Ap
No onko sinne lapset kutsuttu? Heidän vuokseen ehkä osallistuisin. Mies voisi siis kysä onko tämä koko perheelle. Jos lapsia ei ole kutsuttu, varmaan olettavat sinun jäävän heidän kanssaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minussa on varmasti myös vikaa, mutta olisihan se ihan asiallista kertoa jos joku loukkaa niin paljon että se antaa sitten syyn tuolla tavalla alkaa käyttäytyä. Varmasti heitä eniten ärsyttää se, että mies on minun puolellani, joka on hänelle helppo valinta, koska perheen käytös on niin räikeää. T. Ap
Onko käynyt mielessä, että voisit itsekin olla se aktiivinen toimija kysyä mikä mättää? Ihmissuhteet kun ovat kahden kauppa.
Aikuisuus on vastuuta, ei paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.
Syitähän voi olla vaikka kuinka paljon. Aloittaja paljastaa olevansa ehkä ikävä ihminen itsekin, kun pohtii menisikö kiusallaan johonkin juhliin. Tuolla asenteella kun menee niin taatusti tulee ikävät juhlat. Mitäs jos aikuisena ihmisenä pohtisi, onko itsessä vikaa ja ainakin yrittäisi keskustella rakentavasti kumppaninsa kanssa.
Ikävää ihmistä ei kutsuta juhliin.
Mieti mistä tuo johtuu? Eivät he syyttä sinua ignooraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset ansaitse sitä onnistumisen tunnetta, joka syntyy k
Miksi? Vakuuttakoot he minut siitä, että heidän kanssaan kannattaa viettää aikaa. Ei minulla ole aikaa yrittää lämmitellä jotain ihmisiä, jotka eivät vaikuta pitävän minusta. Aina parempaakin tekemistä.
Minä ja minun aikani. Parisuhde on jotain josta voi nuolla kermat päältä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon että olisi helppoa jäädä vaan pois, mutta tässä tosiaan meidän lapsetkin, jotka varmaan haluavat mennä juhliin ja haluaisivat että minä tulen mukaan. Onhan tämä tilanne heille kurja, ja koitan miettiä miten itse voisin tehdä siitä vähemmän kurjan heille.
Ja lisäksi vaikka miehen sisarukset varmasti toivoisivat että erotaan, eikä heidän ikinä enää tarvisi nähdä minua, niin samalla vaikka vanhemmat ovat myös erittäin hankalia ihmisiä, eivätkä ole tehneet ollenkaan helpoksi tätä tilannetta, niin he sitten saattavat yllättäen myös loukkaantua jos en osallistu johonkin juttuun. Kaikenkaikkiaan tosi vaikea tilanne ja kyseessä ihmiset kenen kanssa et vaan voi toimia oikein, aina löytyy syy olla vihamielinen tai ilkeä. T. Ap
Eiköhän se isä nyt yhdet juhlat lastensa kanssa pärjää ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen aikoinaan yrittänyt keskustella, kunnes ymmärsin että nämä ihmiset eivät kykene eivätkä edes halua keskustellla. T. Ap
Aikuisillakin on oma kehitystasonsa. Suurin osa ei koskaan saavuta niitä korkeimpia. Nyt on sinun vuorosi valita mikä on oma tasosi. Miehen perhe on sen jo tehnyt.
Mene ihan kiusallakin ja esität vaan koko juhlan ajan kuin jotain teatteriesitystä, olet iloinen ja mukava kaikille, ihan kuin et olisi ikinä tajunnutkaan sitä että kutsu ei tullut sinulle. Älä anna heidän voittaa. Ole ihan kun ei mitään olisi tapahtunut. Näytä heille myös fyysisesti että ole läheinen miehesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset
Minä ja minun aikani. Parisuhde on jotain josta voi nuolla kermat päältä?
No ja todellakin! Alat pääsemään asian ytimeen. Parisuhde ei todellakaan edellytä mitään paskan sietämistä milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit miehen selittelemään miksi et tullut?
Eli lapsellisesti väistää oma vastuu laittamalla toinen ihminen asialle. Aikuismaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyv
No ja todellakin! Alat pääsemään asian ytimeen. Parisuhde ei todellakaan edellytä mitään paskan sietämistä milloin mistäkin.
Ketä alkaa? Ei tuo lainaaminen oikeasti ole mitään Amerikan-tiedettä. Vähän nyt sitä yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisit miehen selittelemään miksi et tullut?
Eli lapsellisesti väistää oma vastuu laittamalla toinen ihminen asialle. Aikuismaista?
Olkoot selittämättä. Tuon tilanteen voi kuitata näin:*en tiä* ja sitten kohti kakkupöytää. Ristus että jotkut ihmiset tekee asioista vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuon että olisi helppoa jäädä vaan pois, mutta tässä tosiaan meidän lapsetkin, jotka varmaan haluavat mennä juhliin ja haluaisivat että minä tulen mukaan. Onhan tämä tilanne heille kurja, ja koitan miettiä miten itse voisin tehdä siitä vähemmän kurjan heille.
Ja lisäksi vaikka miehen sisarukset varmasti toivoisivat että erotaan, eikä heidän ikinä enää tarvisi nähdä minua, niin samalla vaikka vanhemmat ovat myös erittäin hankalia ihmisiä, eivätkä ole tehneet ollenkaan helpoksi tätä tilannetta, niin he sitten saattavat yllättäen myös loukkaantua jos en osallistu johonkin juttuun. Kaikenkaikkiaan tosi vaikea tilanne ja kyseessä ihmiset kenen kanssa et vaan voi toimia oikein, aina löytyy syy olla vihamielinen tai ilkeä. T. Ap
Eiköhän se isä nyt yhdet juhlat lastensa kanssa pärjää ilman sinua.
Mitkä lapset? Ei ap ole kertaakaan maininnut, että heillä olisi lapsia. Joita ei muuten kannata tehdä miehen kanssa, joka antaa sukunsa kohdella itseään noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä alkaa? Ei tuo lainaaminen oikeasti ole mitään Amerikan-tiedettä. Vähän nyt sitä yritystä.
Itselleni tuo lainaus näkyy ihan oikein. Selaimessasi varmaan vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli he eivät ole keskustelijoita. Ehkä he eivät sitten tunne oloaan mukavaksi, kun sinä olet yrittänyt väkisin vääntää keskustelua. Olet yrittänyt liikaa, olisit vaan ollut hiljaa siinä joukon mukana.
Itse olen vanhempaa saapumiserää ja kotikasvatuksen perintönä tuli se, että kaikkien kanssa on toimeentultava vaikka ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin puolison suvulle täysin näkymätön. Kukaan ei tervehtinyt, kysynyt kuulumisia, onnitellut merkkipäivinä. Pyrin pitämään kontaktit minimissään. Eli kyllä näitä törppöjä sukuja ja sukulaisia on.
Onnittelut merkkipäivänä? En minä aikanaa tiedä kenenkään merkkipäiviä. Kysyitkö sinä kuulumisia?
Tuo on epäsuoraa väkivaltaa joka seuraa koko elämän, niin kauan kun pitää tätä linkkiä tuohon väkivaltaan elämässään siis: eli miestä.
Raamatussa sanotaan: kun mies menee nai naisen, jättää äitinsä (eli lapsuudenperheensä). Tämä koskee myös siskoja, äitipuolia, tätejä ja muita naisia. Näin se vaan menee. Naiset jotka eivät vaadi tätä eivät ymmärrä arvoaan.